Рекламний бюджет: як обрати дієві інструменти для залучення клієнтів?
16 березня 2023 9 хвилин читання

Рекламний бюджет: як обрати дієві інструменти для залучення клієнтів?

Огляди рішень#ADWISOR#BigData#Рішення

Про що:

Для успішної маркетингової кампанії необхідно детально продумати кожну дрібницю. Варто ретельно вивчити можливі рекламні платформи, розробити бюджет та розрахувати потенційні результати. Особливу увагу приділіть фінансовій складовій, адже від правильного розподілу коштів залежить ефективність усіх активностей та окупність витрачених зусиль.

Як правильно порахувати рекламний бюджет та які інструменти допоможуть його ефективно використовувати, розповідаємо у цьому матеріалі.

Зміст

З яких витрат складається рекламний бюджет?

Як правильно спланувати бюджет завдяки Big Data?

Як оцінити ефективність обраного рекламного каналу?

Рекламний бюджет — це сума, яку організація готова витратити на просування своїх продуктів або послуг на ринку. Добре спланований кошторис допомагає ефективно розподіляти ресурси, виміряти рентабельність інвестицій, а також достягати поставлених маркетингових цілей у встановлені терміни.

З яких витрат складається рекламний бюджет?

Витрати можуть відрізнятися залежно від бізнесу, галузі та маркетингових цілей. Однак є обов’язкові для всіх складники:

  • Створення контенту — це витрати, які напряму пов’язані з виготовленням рекламного повідомлення, зокрема, копірайтинг, графічний дизайн, обробка фото, монтаж відео тощо.
  • Виробництво — це видатки на створення різноманітної рекламної продукції, до прикладу, друк брошур, виготовлення брендованих сувенірів, зйомка відео тощо.
  • Медійні майданчики — витрати на рекламу в різних медіаканалах, таких як телебачення, радіо, преса, білборди тощо.
  • Дослідження — це плата за аналіз аудиторії та дослідження ринку, які допомагають обрати найефективніші рекламні канали і повідомлення.
  • Трейд-маркетинг — це один з напрямків маркетингу, який охоплює організацію промоакцій, різноманітних заходів для клієнтів, оформлення місця продажу тощо.
  • Інтернет-реклама — мова про будь-які онлайн-кампанії бренду, зокрема, ведення соціальних мереж, просування вебсайту, таргетування тощо.
  • Додаткові витрати — кошти на непередбачувані витрати або корегування маркетингової стратегії.

Сьогодні для своїх промокампаній бізнес найчастіше обирає цифровий маркетинг або ж digital-marketing. Не дивно, адже сучасні клієнти багато часу проводять у смартфоні, а digital-маркетинг допомагає просувати послуги та товари не лише в інтернеті, але й через різноманітні цифрові інструменти та гаджети.

Диджитал-маркетинг охоплює наступні рекламні канали:

  • інтернет — застосовуються усі можливі онлайн-інструменти, серед яких SEO-оптимізація сайту для підвищення рейтингу в пошуку, контекстна або банерна реклама тощо;
  • мобільний маркетинг — охоплення споживачів через телефони завдяки SMS, мобільним додаткам, месенджерам;
  • електронна пошта — надсилання цільових рекламних повідомлень або інформаційних листів до клієнтів, які підписалися на розсилку;
  • соціальні мережі — підвищення впізнаваності бренду, взаємодія з клієнтами та залучення трафіку до вебресурсів через Instagram, Facebook, TikTok тощо;
  • контент-маркетинг — створення та поширення цінного для клієнта контенту, який має на меті залучити та утримати цільову аудиторію;
  • співпраця з лідерами думок — це робота з інфлюенсерами через соцмережі та ЗМІ для просування пропозиції бренду на аудиторію впливової особи.

Організувати ефективну маркетингову кампанію через цифрові канали допоможуть Big Data-інструменти від Київстар. Завдяки роботі з великими даними можна детально проаналізувати потреби цільової аудиторії, розширити клієнтську базу та запускати влучну рекламу в момент, коли вона знайде найбільший відгук у споживача.

Як правильно спланувати бюджет завдяки Big Data?

Щоб розрахувати рекламний бюджет, потрібно чітко визначити цілі промокампанії та маркетингові канали, які будуть використовуватися. Для цього найперше варто провести аналіз аудиторії, її інтересів та потреб, адже таке дослідження допоможе уникнути нецільових витрат. Помічними у цьому будуть Big Data-рішення від Київстар. Розповімо про них детальніше.

Побудова портрета клієнта

Перед запуском будь-якої реклами потрібно розуміти свою цільову аудиторію (ЦА), щоб створити релевантну для неї пропозицію. Побудова портрета клієнта допомагає фахівцям з маркетингу отримати детальний аналіз ЦА за майже 100 критеріями: спосіб життя, інтереси, переважне місцеперебування, демографічні характеристики, подорожі, тип транспорту тощо.

Будуючи профіль клієнта, врахуйте наступні чинники:

  • Які проблеми споживача може вирішити ваша пропозиція?
  • Чого прагне ваш клієнт? Що його мотивує та надихає?
  • Як ваша цільова аудиторія комунікує між собою і чи можете ви перейняти цей стиль спілкування?
  • Наскільки лояльний до вашого бренду споживач і чи хоче він розповідати про вас друзям?

Завдяки цим знанням бізнес може персоналізовано звертатися безпосередньо до цього клієнта, апелювати до його потреб, а також вибрати найефективніші канали комунікації та тактику, щоб захопити його увагу. Такий сегментований підхід призводить до більш ефективного використання ресурсів і вищої рентабельності інвестицій у маркетингову кампанію.

Дані та аналітика темна

Дані та аналітика

Big Data для аналітики клієнтів

Портрет клієнта дозволяє дізнатися актуальні потреби аудиторії та адаптувати пропозицію для неї. А розширити наявну базу клієнтів та визначити нову допомагає look-alike модель.

Look-alike аудиторія

Look-alike модель у маркетингу — це метод аналізу аудиторії, який дозволяє виявити осіб, які мають характеристики чи поведінку схожу на наявних клієнтів компанії. Ця модель будується шляхом вивчення даних про поточну ЦА бізнесу, таких як демографічна інформація, історія покупок, поведінка в інтернеті та взаємодія в соціальних мережах.

Готова look-alike модель допомагає компаніям ефективніше націлювати свої маркетингові зусилля, визначаючи та охоплюючи людей, які з високою імовірністю зацікавляться їхніми продуктами чи послугами.

Український бізнес може визначити look-alike аудиторію завдяки Київстар. Фахівці оператора проаналізують базу контактів компанії та побудують відповідну модель, на яку далі можна націлити таргетовану або тригерну SMS-розсилку. При цьому можна сегментувати ЦА за 100 різноманітними критеріями: стать, вік, наявність дітей, регіон проживання тощо.

Look-alike моделювання може стати у пригоді будь-якому бізнесу:

  • вашу пропозицію отримають лише ті, хто буде в ній зацікавлений;
  • персоналізована реклама на правильно сегментовану аудиторію сприйматиметься більш лояльно клієнтами, адже вона відповідатиме їхнім потребам;
  • знаючи свою потенційну аудиторію, можна обрати правильний комунікаційний канал та влучний контент, що дозволить уникнути зайвих витрат.

Таргетовані та тригерні розсилки

Детальний аналіз цільової аудиторії та побудова look-alike моделі є якісним підґрунтям для запуску персоналізованої комунікації. Скажімо, завдяки розсилкам на основі Big Data від Київстар бізнес може надсилати унікальну пропозицію окремо для кожної групи клієнтів.

Наприклад, магазин одягу може надсилати у SMS знижки на дитячу колекцію людям, які мають дітей та проживають недалеко від його торгової точки, а про акції на туристичне спорядження сповіщати тих, хто цікавиться спортом та часто подорожує. Для такої точкової комунікації Київстар пропонує кілька дієвих Big Data-інструментів.

Таргетована SMS-розсилка — дозволяє націлювати рекламну кампанію на той чи інший сегмент цільової аудиторії за допомогою Big Data-фільтрів. Є можливість надсилати пропозиції як на власну базу контактів, так і на абонентів Київстар, які погодилися отримувати повідомлення з розділу «Мої знижки».

Тригерна SMS-розсилка — дозволяє надсилати пропозицію клієнту у момент, коли він може бути найбільш готовий здійснити покупку. Наприклад, таким тригером можна обрати відвідування певних вебсайтів або перебування у визначеній локації, скажімо, неподалік вашого ресторану або салону краси.

Випробовувати такі можливості SMS-маркетингу можна і без залучення спеціаліста Київстар. Для цього є інтелектуальна платформа для самостійних розсилок ADWISOR. Зручно, що для нових клієнтів доступний 30-денний тестовий період.

Рекламні інструменти темна

Рекламні інструменти

Платформа ADWISOR для SMS-розсилок

Знаходьте нових клієнтів, застосовуючи понад 40 Big Data-фільтрів (вік, стать, тип та ОС гаджета, інтереси тощо) та налаштовуйте SMS-комунікацію з потенційною аудиторією.

Спробувати

Геоаналітика і Heatmap

Такі Big Data-інструменти від Київстар, як Heatmap (укр. теплова карта) і геоаналітика, незамінні для бізнесу, коли потрібно проаналізувати скупчення певної ЦА на тій чи іншій локації.

Геоаналітика — це аналіз даних і закономірностей у них, пов’язаних із географічним розташуванням. У маркетингу цей процес допомагає компаніям зрозуміти поведінку своїх клієнтів залежно від їхнього місцеперебування, наприклад, де вони живуть, працюють або подорожують.

Водночас теплова карта або Heatmap є візуальним представленням даних, які показують інтенсивність обраного показника на географічній карті. Такий інструмент дозволяє бізнесу побачити концентрацію клієнтів або потенційних покупців у певних локаціях. Такі знання допомагають правильно обрати місця для відкриття нових торгових точок або для розміщення зовнішньої реклами, яка матиме максимальну конверсію.

Як оцінити ефективність обраного рекламного каналу?

Щоб оцінити ефективність рекламного каналу, потрібно виміряти вплив маркетингової кампанії на цільову аудиторію та визначити, чи забезпечує обраний формат і спосіб комунікації бажані результати.

Існують 4 базові показники для оцінки ефективності маркетингового каналу:

  • кількість дзвінків — у ваших рекламних комунікаціях вказуйте інший контактний номер телефона, ніж вказаний у вас на сайті, щоб відстежити ефективність промо;
  • кількість відвідувачів вебсайту — використовуйте скорочені посилання на вебсайт з UTM-міткою, щоб проаналізувати переходи за ними;
  • кількість реакцій від клієнтів — проаналізуйте активність клієнтів та кількість їхніх звернень у соцмережах після маркетингової кампанії;
  • вартість залучення одного покупця — порахуйте, скільки ви витратили на рекламу, кількість потенційних покупців та реальних людей, які відреагували на пропозицію. Так ви дізнаєтеся, чи виправдані були інвестиції у конкретний маркетинговий канал у порівняння з іншими.

Зокрема, оцінюючи вартість залучення клієнта можна порахувати і середній чек, на який покупець здійснив покупку у вашій компанії. Таке порівняння дозволить вам зрозуміти, чи рентабельними були інвестиції у цей рекламний канал.

Тож, правильно сформований рекламний бюджет допоможе компаніям не витрачати гроші на нецільову аудиторію та рекламні канали, які не принесуть бажаної конверсії. Натомість досягти успіху та заощадити кошти бізнесу можна з Big Data-інструментами, наприклад, портретом клієнта та таргетованими SMS-розсилками.

Більше про те, як ці сервіси можуть стати в пригоді саме вашому бізнесу, можна дізнатися, залишивши заявку на сайті Київстар.

Огляди рішень#ADWISOR#BigData#Рішення

Додайте коментар

Усі коментарі публікуються після модерації. Будь ласка, пишіть українською, без спаму та нецензурних слів.

Схожі статті

#ПортретКлієнта#ТаргетованіРозсилки#ТригерніРозсилки#СмсРозсилка#BigData#Look-alike#Heatmap#Геоаналітика#БігДата
#ADWISOR#BigData#СмсРозсилка#SMS#Маркетинг#ПортретКлієнта#API#ТригерніРозсилки#ТаргетованіРозсилки
#СмсРозсилка#Look-alike#SMS#BigData#ПортретКлієнта#БігДата#Сегментація#CRM#CRM-система
#ADWISOR#BigData#Look-alike#SMS#СмсРозсилка#БігДата#ПортретКлієнта#ТригерніРозсилки#ТаргетованіРозсилки#Реклама#Бізнес#Бізнес-аналітика#Компанії#Розвиток#Технології#Київстар#Омніканальність
#BigData#Look-alike#ПортретКлієнта
#ADWISOR#BigData#Look-alike#ТаргетованіРозсилки#ТригерніРозсилки#SMS#СмсРозсилка#Сегментація
#BigData#Сегментація#СмсРозсилка#БігДата#Клієнт#ПортретКлієнта#ADWISOR#Heatmap#Теплокарта#Геоаналітика#Look-alike
#BigData#Бізнес#СмсРозсилка#SMS#Київстар#Клієнт#Реклама#ТаргетованіРозсилки#Теплокарта#Heatmap

Підпишіться на щомісячну розсилку найцікавіших новинПідпишіться на розсилку