logo-lightlogo-dark

Про що:

Приділяючи велику увагу онлайн-рекламі, компанії часто ігнорують офлайн-канали, адже вважають їх застарілими, щоб бути успішними зараз. У статті розповідаємо, який стан офлайн-маркетингу в епоху активних цифрових технологій, зокрема в Україні під час війни, та чи є місце у майбутньому для такої реклами.

Зміст

Про офлайн-рекламу в Україні під час війни

Можливості офлайн-реклами

Як відстежувати офлайн-кампанії

Офлайн-маркетинг — це будь-яка форма маркетингу, яка здійснюється поза інтернетом. Наприклад, реклама на друкованих листівках, рекламні плакати, білборди, сітілайти, вивіски, телебачення та радіо, виставки та події тощо. У створенні впізнаваності бренду офлайн-маркетинг все ще посідає не останнє місце та служить для багатьох бізнес-цілей-м.

Про офлайн-рекламу в Україні під час війни

Якщо говорити, наприклад, про ринок ЗМІ в Україні, то він скоротився на 90%. Але водночас він ніби фенікс повертається до життя, зокрема цьому сприяють гравці FMCG, що потрохи рекламуються на телебаченні.

Руйнівні явища позначились і на галузі зовнішньої реклами. Проте поступове підвищення рекламної активності свідчить про адаптацію компаній до війни. Пожвавлення цього ринку, за даними EBA, почалося у перші місяці 2023 року. Зараз вже зовнішня реклама має стабільне зростання: збільшується кількість рекламодавців, розширюються категорії, що рекламують тощо. А після стабілізації енергопостачання відновився попит на цифрові екрани.

Темпи відновлення реклами на радіо у четвертому кварталі 2022 року перевершили очікування. Через дефіцит бюджетів багато підприємств знов відкрили можливості радіо, яке охоплює велику аудиторію за невеликі кошти. Так активно продавали свої послуги компанії з напрямків фарми, торгівлі, фінансів тощо.

Попри такі оптимістичні тенденції, за даними нашого дослідження, цьогоріч українські компанії планували використовувати офлайн-інструменти не дуже активно. Так, через рекламні листівки планували комунікувати 16% компаній, через зовнішню рекламу — 9%, а через радіо та ТБ — всього 6%.

А даремно, адже Kantar Media Reactions дізнався про улюблені рекламні канали серед споживачів. І ці канали усі офлайнові: заходи, телевізійна та зовнішня реклама тощо.

Така тенденція може свідчити про «цифрову втому» клієнтів. Експерти радять задуматися про це бізнесам, які роблять ставку тільки на онлайн-інструменти залучення покупців. Тож, офлайн-канали можуть бути ефективним рішенням, якщо знати, які стратегії для цього використовувати.

Актуальність офлайн-реклами розуміють і великі бізнес-гравці. Наприклад, Bolt запустила кампанію на білбордах й у метро, результати якої оцінює для себе як приголомшливі. Директор з маркетингу Bolt у країнах Східної Європи Сергій Костя поділився з «Економічною правдою», що так компанія створила ефект присутності, підвищила обізнаність серед клієнтів та отримала велику кількість конверсій у поїздки. Крім того, цей крок допоміг підтримати український медіаринок та операторів зовнішньої реклами, які теж переживають не найкращі часи.

Можливості офлайн-реклами

Розповімо про основні можливості реклами в офлайн-форматі:

  • Привертає увагу клієнтів Через «цифрову втому» аудиторії такий тип комунікації здатний іноді краще привернути увагу, ніж онлайн-канали. Споживачі повідомляють про розчарування рекламою, яка заважає їм прочитати статтю, переглянути відео або переглянути вебсайт. Офлайн-кампанії можуть бути способом подолати цей білий шум, адже клієнт не тільки бачить рекламу, а й ненав’язливо (порівняно з онлайн-рекламою) дізнається про пропозицію. Зокрема, після перегляду офлайн реклами майже 60% дивляться подробиці про неї в інтернеті. Це є свідченням ефективності такої реклами для певних напрямків, яка здатна спонукати клієнтів взаємодіяти з брендом: перейти на сайт, заповнити форму, застосувати промокод, зателефонувати тощо.
  • Справляє довготривале враження Офлайн-реклама дозволяє брендам створювати довготривале враження. Наприклад, якщо рекламний щит розташований біля дому або офісу, людина не може не бачити його та закрити функцією «Більше не показувати», як рекламу в інтернеті. Особливо це ефективно, якщо реклама створена креативно. Так, щоб привернути увагу потенційних глядачів до кінострічки «Дракула», творча команда BBC створила винахідливу рекламу з родзинкою, яка з’являється після заходу сонця, коли білборди підсвічують ліхтарі. На щиті розміщені справжні кілки, які створюють тінь з профілем відомого персонажа.
Чи є майбутнє офлайн-реклами в епоху цифрових технологій
  • Націлена на конкретну аудиторію Офлайн-реклама може бути націлена на конкретні демографічні групи та місця розташування, що робить її цінним інструментом для бізнесу. Як дізнатися, де застосовувати, скажімо, зовнішню рекламу, щоб її побачило якнайбільше клієнтів? Для цього користуються можливостями геоаналітики. Геоаналітика — це інструмент, завдяки якому можна проаналізувати привабливість певної локації для потенційних покупців, вибрати найвдаліше місце для розташування реклами або ж оцінити ефективність наявної. Таку послугу надає, зокрема Київстар.
Big Data та аналітика

Big Data та аналітика

Геоаналітика та теплові карти

Аналіз територій у розрізі окремих локацій, міста, району. Допомагає визначити вдалі місця, щоб розташувати новий бізнес чи розширити наявний.

З геоаналітикою можна працювати по-різному:

  • Отримати інтерактивну теплову карту, де кольором виділено локації, які користуються популярністю серед вашої цільової аудиторії.
  • Отримати доступ до геопорталу, тобто спеціальної платформи з інтерактивною картою населених пунктів та окремих територій. Тут можна власноруч вибирати клієнтів за Big Data-параметрами (вік, стать, стиль життя тощо), переглядати аудиторію на карті, порівнювати локації за визначеними критеріями тощо.

BigBoard — провідна українська компанія, яка протягом понад двох десятиліть спеціалізується на розміщенні зовнішньої реклами на власних рекламних конструкціях, розташованих у 26 містах на головних автомагістралях України. BigBoard пропонує повний спектр послуг — від виробництва конструкцій до повного обслуговування роботи мережі.

Щоб покращити ефективність розміщення зовнішньої реклами своїх клієнтів, компанія звернулася до телеком-оператора Київстар із запитом на Big Data-рішення, а саме — на теплові карти. Ця технологія дозволяє визначати місця, які користуються популярністю серед цільової аудиторії. Така інформація допомагає розуміти, де саме білборд працюватиме ефективніше для кожного окремого клієнта та надасть більше користі та прибутку від реклами. Інноваційний підхід вже успішно впроваджено у Києві, і планується його розширення в інших містах України, зокрема у Львові.

Крім цього, до кількох білбордів з відеорекламою підключили 4G-інтернет від Київстар. Відтепер можна дистанційно керувати рекламним щитом, вмикати вимикати, завантажувати ролики, без необхідності вставляти флешкарту, що забезпечує більшу гнучкість та швидкість реагування на потреби клієнтів.

Олена Безхлебна

Олена Безхлебна

директор з маркетингу BigBoard

«Підходи на основі даних — це майбутнє, в якому основний орієнтир на отриманні максимально ефективного рішення. Вперше при плануванні кампаній у зовнішній рекламі ми не тільки орієнтуємося на реальні дані, а також можемо планувати кампанії по цільових аудиторіях. Вже сьогодні, в умовах обмеженого ресурсу, ми готові надавати ефективні рішення.»

«Підходи на основі даних — це майбутнє, в якому основний орієнтир на отриманні максимально ефективного рішення. Вперше при плануванні кампаній у зовнішній рекламі ми не тільки орієнтуємося на реальні дані, а також можемо планувати кампанії по цільових аудиторіях. Вже сьогодні, в умовах обмеженого ресурсу, ми готові надавати ефективні рішення.»

  • Має варіанти відстеження ефективності Взаємодія між офлайн- та онлайн-комунікаціями стає все більш актуальною. Офлайн-канали можна, як і цифрові, відстежувати та аналізувати. Як це робити, читайте далі.

Як відстежувати офлайн-кампанії

Асім Ахтар, генеральний директор AtOnce, зазначає, зараз слушний час, коли цифрові методи реклами краще інтегрувати з традиційними. Адже згідно з дослідженнями, 64% брендів відстежують свої офлайн- і онлайн-маркетингові кампанії окремо. Це багато втрачених можливостей для аналізу цінних даних. Утім, завдяки певним інструментам власники бізнесу тепер мають доступ до показників, які вимірюють ефективність залучення аудиторії. Серед рішень, які дозволяють відстежити, наскільки ефективна офлайн реклама, наступні:

Унікальний номер телефону. Для кожного каналу варто використовувати свій номер (мобільний, міський, 0-800 тощо), щоб визначити, з якого саме джерела ваш працівник отримав дзвінок.

  • QR-код. Можна створити унікальні QR-коди, які вестимуть на ваш лендінг, профіль у соціальних мережах, форму для опитування тощо.
  • Промокод. Цей унікальний код надається споживачам для використання при покупці товарів або послуг. Дозволяє рекламодавцям відстежувати, які конкретні рекламні канали залучили клієнта.
  • Спеціальна URL-адреса. Вона може спрямовувати споживача на спеціально підготовлену сторінку або лендінг, яка оптимізована для конкретної рекламної кампанії або пропозиції.

«Такі інструменти відстеження можна додавати у друковану рекламу, на білбордах тощо. Завдяки цим удосконаленням компанії можуть створювати більш привабливі умови для цільової аудиторії, заохочуючи клієнтів взаємодіяти з вашим брендом як онлайн, так і офлайн», — зазначає Юрій Роганов, фахівець з продажу корпоративних рішень Київстар.

Цього року загальна активність рекламного ринку поки не повернулася до показників 2022 року, а тому у компаній є всі шанси стати помітними серед конкурентів. Тож, брендам можливо стати єдиними, хто почав комунікувати, наприклад, через білборди або ТБ у своєму напрямку.

Актуальні тренди#ЦифровіТехнології#Теплокарта#Тенденції#РосійськоУкраїнськаВійна#Реклама#Офлайн-маркетинг#Офлайн-реклама#Маркетинг#Компанії#Київстар#Геоаналітика#ВійнавУкраїні#БігДата#0-800#BigData#Тарифи

Додайте коментар

Усі коментарі публікуються після модерації. Будь ласка, пишіть українською, без спаму та нецензурних слів.

Схожі статті

#ADWISOR#ТаргетованіРозсилки#SMS#СмсРозсилка#Viber
#Маркетинг#ПортретКлієнта#Клієнт#2024#Бізнес
#Бізнес#Київстар#Робота#ШІ#ШтучнийІнтелект#AI#Реклама#ВійнавУкраїні#РосійськоУкраїнськаВійна#Клієнт
#ADWISOR#BigData#Рішення
#IPтелефонія#ВіртуальнаATC#0-800
#BigData#Look-alike#SMS#СмсРозсилка#БігДата#ТаргетованіРозсилки#ТригерніРозсилки
#BigData#Сегментація#СмсРозсилка#БігДата#Клієнт#ПортретКлієнта#ADWISOR#Heatmap#Теплокарта#Геоаналітика#Look-alike
#Клієнт#Бізнес#BigData#ТаргетованіРозсилки#ТригерніРозсилки#СмсРозсилка#SMS