Про що:
Уявіть, що ви відкриваєте черговий магазин своєї мережі. Як вам обрати найвигіднішу локацію для нової торгової точки? Можна скористатися інтуїцією та власними спостереженнями, а можна приймати рішення на основі перевірених даних. Помічним інструментом тут стане геоаналітика, яка покаже на карті, де саме проводить час ваша цільова аудиторія. Це і стане найкращим місцем для відкриття крамниці.
За останні десятиліття саме такі технології, які працюють з геопросторовими даними, зробили потужний прорив у розвитку бізнесу. Тож сьогодні переваги геоаналітики стали доступними навіть для невеликих компаній з обмеженим бюджетом.
Тому у цьому матеріалі ми розповідаємо усе, що потрібно знати про цей інструмент та наводимо приклади використання геоаналітики бізнесом в Україні.
Зміст
Що таке геоаналітика? Пояснення простими словами
Геомаркетинг для пошуку нових клієнтів
Як компаніям застосувати геоаналітику? Три приклади
Що таке геоаналітика? Пояснення простими словами
Геопросторові дані — це будь-яка інформація про місцеперебування того чи іншого об’єкта або групи об’єктів на планеті. Джерелом таких даних часто є GPS або ж глобальна система позиціювання, супутникові знімки, дані з дрона тощо. Водночас аналіз цих даних допомагає знайти закономірності між розміщенням об’єктів, виявити приховані тенденції у житті людей та краще спланувати маркетингові активності.
Геоаналітика — це процес аналізу та візуалізації просторових даних, який дозволяє виявити зв’язки між розташуванням об’єктів/суб’єктів та іншими наборами інформації, зокрема, демографічними, економічними, соціальними, екологічними показниками. Отриману інформацію організації використовують для прийняття рішень на основі даних, прогнозування тенденцій, оптимізації розподілу ресурсів тощо.
Big Data та аналітика
Геоаналітика та теплові карти
Аналіз територій у розрізі окремих локацій, міста, району. Допомагає визначити вдалі місця, щоб розташувати новий бізнес чи розширити наявний.
Геопросторові дані вже змінюють спосіб роботи бізнесу. Так, консалтингова компанія BCG у 2021 році опитала понад 500 керівників компаній у США, Великобританії, Сінгапурі та Індії, які представляли галузі торгівлі, ритейлу, е-комерції, логістики, нерухомості, туризму та фінансів. Дослідження показало наступні результати:
- 95% топменеджерів вважають, що геоаналітика є важливою для досягнення бізнес-цілей компанії;
- 91% погодилися, що геодані стануть ще більш важливими через 3-5 років;
- 71% респондентів використовує геоаналітику у маркетингу для просування своїх продуктів та послуг.
Геоаналітика присутня у багатьох аспектах життя як різноманітних організацій, так і клієнтів. Скажімо, логістичні компанії відстежують на мапах рух вантажівок країною. Ритейл може адаптовувати пропозицію на своїх онлайн-платформах залежно від погоди у регіоні, де живе відвідувач ресурсу. Епідеміологи відстежують скупчення людей у місті, щоб виявити місця потенційного поширення захворювання. Міська влада може аналізувати затори на дорогах міста, щоб надалі оптимізувати дорожній рух та побудувати нові транспортні розв’язки.
Big Data та аналітика
Big Data-рішення для бізнесу
Набір інструментів для аналізу великих масивів даних під різні потреби бізнесу — аналіз та пошук аудиторії, геоаналітика, налаштування персоналізованної комунікації тощо.
Геомаркетинг для пошуку нових клієнтів
Геолокація — це корисний інструмент і для просування товарів та послуг компанії. Поєднавши традиційні інструменти для маркетингу з просторовим аналізом, бізнес може оптимізувати свої рекламні кампанії, знайти нових клієнтів, персоналізувати повідомлення для різних сегментів ЦА у певній географічній місцевості.
Ось головні переваги геоаналітики для маркетологів:
- Точніша персоналізація
Геоаналітика допомагає знайти клієнтів на основі їхнього переважного місцеперебування. Так, компанії можуть аналізувати дані від мобільних операторів, соціальних мереж та інших джерел, щоб визначити, де їхня цільова аудиторія живе, працює та проводить час. Таку інформацію маркетологи використовують для того, щоб створювати таргетовані рекламні кампанії. Наприклад, ресторан може надсилати цільові пропозиції клієнтам, які перебувають поблизу закладу.
На українському ринку налаштувати SMS-розсилку за геолокацією клієнтів допомагає Київстар. Підприємець може запустити таргетовану рекламну кампанію разом з фахівцями оператора або ж самостійно через платформу ADWISOR, обравши тип розсилки «за подіями».
Нагадуємо, що Київстар дотримується Законів України «Про інформацію» та «Про захист персональних даних» і не передає та не продає персональні дані абонентів, зокрема записи розмов, тексти SMS/MMS та історію браузера третім особам. Усі аналітичні моделі з використанням Big Data будуються на основі неперсоніфікованих та зашифрованих даних.
Комунікація з клієнтами
Viber-розсилки на власну базу клієнтів
Спілкуйтеся зі своїми клієнтами в зручному для них месенджері Viber. Можна використовувати альфа-ім'я та логотип вашої компанії.
Спробувати- Аналіз місцевості
Завдяки аналізу просторових даних маркетологи можуть отримати глибше розуміння поведінки та вподобань своїх клієнтів, а також визначити локації, де вони найчастіше перебувають. Така інформація допомагає надалі обрати місце для нової торгової точки або для розміщення зовнішньої реклами.
Щоб отримати усі переваги від аналізу місцевості, можна скористатися спеціальним геопорталом від Київстар. Це спеціальна платформа, яка дозволяє самостійно обрати бажану цільову аудиторію за Big Data-параметрами (вік, стать, стиль життя, інтереси тощо) та побачити її скупчення на інтерактивній карті населених пунктів та окремих територій. Таку інформацію можна переглядати у вигляді дашбордів у 2D та 3D-форматах.
Приклад роботи геопорталу від Київстар
- Краща логістика та дистрибуція
Завдяки геомаркетингу компанії можуть оптимізувати ланцюжок постачання та мережу дистрибуції продукції. Так, проаналізувавши просторові дані можна визначити найбільш ефективні маршрути та побудувати логістику товару. Зокрема, можна виявити райони міста з високим і низьким попитом, проаналізувати ефективність своєї торгової точки та вивчити конкурентів.
Корисним інструментом для такого аналізу є теплові карти або ж heatmaps. Детальніше про них ми писали у статті «Теплові карти вебсайтів та територій: у чому різниця та які можливості для бізнесу?».
Як компаніям застосувати геоаналітику? Три приклади
Геоаналітика дозволяє компаніям вирішити найрізноманітніші бізнес-завдання. Наводимо кілька умовних сценаріїв.
Сценарій 1. Аналіз переміщення клієнтів для відкриття магазинів Запит Мережа магазинів побутової техніки має свої торгові точки по всій території України. З початку повномасштабної війни більшість їхніх клієнтів перемістилася в межах країни та за кордон. Тимчасово компанія закривала свої крамниці, а щоб відновити їхню роботу керівництво намагалося зрозуміти, де це буде найбільш ефективно з огляду на наявність клієнтів.
Рішення Ритейлер звернувся до Київстар. Фахівці оператора за допомогою геоаналізу показали, у яких містах та районах перебуває найбільша кількість клієнтів мережі. Така інформація дозволила поновлювати роботу магазинів лише там, де є цільова аудиторія. А про відкриття крамниць компанія повідомила за допомогою таргетованих SMS-повідомлень, які надіслали лише клієнтам, що проживають у радіусі 2 км від торгової точки.
Реклама та пошук клієнтів
Розсилки повідомлень від аналітиків
Надсилайте пропозиції цільовій аудиторії з таргетованими розсилками. Наші аналітики підберуть аудиторію за 100+ Big Data-параметрами (вік, стать, інтереси, локація тощо.)
Сценарій 2. Запуск нового напрямку бізнесу Запит Мережа ресторанів створила власний додаток для доставки їжі. Перед запуском нового напрямку бізнесу потрібно визначити цільову аудиторію сервісу та визначити найвигіднішу зону для роботи кур’єрів.
Рішення Фахівці Київстар проаналізували клієнтську базу мережі та виявили в ній тих, хто цікавиться сервісами доставки і проживає у межах 5 км від закладів. Далі спеціалісти визначили зони у місті, де доставка їжі від ресторанів цього бренду матиме найбільший успіх. Про запуск нового сервісу проінформували через SMS-розсилку, запропонувавши знижку на замовлення для клієнтів та їхніх друзів.
Сценарій 3. Пошук працівників на підприємство Запит Ткацька фабрика потребує нових працівників, проте традиційні оголошення про відкриті вакансії на спеціалізованих сайтах не приносять результату.
Рішення Підприємство разом з фахівцями Київстар визначило, що у найближчих населених пунктах знайти потрібних людей для роботи буде досить важко. Тому компанія вирішила розширити географію пошуку кандидатів та організувати довіз нових працівників до фабрики. Далі відділ кадрів разом зі спеціалістами оператора налаштував таргетовану SMS-розсилку з деталями вакансії на аудиторію, яка найбільш імовірно зацікавиться роботою. Результат виявився позитивним, адже саме SMS дозволило охопити ту ЦА, яка зазвичай не користується джоб-сайтами.
Більше про рішення, які допомагають компаніям досягати своїх цілей, читайте на сторінці «Бізнес Працює». А щоб дізнатися, як геоаналітика може розв’язати вашу конкретну задачу, залишайте заявку на сайті. Фахівці Київстар зв’яжуться з вами та дадуть відповідь на усі питання.
Додайте коментар