Про що:
Уявіть, ви вирішили відкрити магазин, ресторан, медичний кабінет, СТО, салон краси або інший напрямок бізнесу. Одне з головних питань на старті — як визначитися з розташуванням. Адже іноді заздалегідь зрозуміти, що вибрана локація невдала, не так вже і легко, але помилка може коштувати прибутку. Як вибрати правильну локацію, на якій сконцентровано найбільше вашої цільової аудиторії, — розповідаємо у статті.
Зміст
Місце має значення: вчимося на чужих помилках
Сучасний інструмент для визначення локації
Як вибирають вдалу локацію наші бізнес-клієнти
Місце має значення: вчимося на чужих помилках
Чому так важливо враховувати локацію для бізнесу? Розгляньмо це на прикладі американської компанії з продажу квітів Otown Flowers. Її власники планували відкриття нового квіткового магазину, проте їх бюджет був обмежений. Тож, першою важливою умовою була невисока вартість оренди приміщення, яка б відповідала їх фінансовим можливостям. Другим фактором була відстань від будинку власників до магазину, оскільки не хотілося витрачати на дорогу багато часу.
Згодом підприємці знайшли локацію, але, на жаль, не звернули уваги на наявність конкурентів поруч. Недалеко від нового магазину вже працював популярний флористичний салон. Він розташовувався на одній з найбільш людних вулиць міста. Яскрава неонова вивіска на вході привертала увагу з далека, а реклама була розміщена на всіх мікроавтобусах, які курсували містом, постійно нагадуючи про цей салон.
І хоча Otown Flowers був розташований неподалік, він залишався непомітним. Згодом бізнесу вдалося домогтися успіху. Втім, це можна було б зробити швидше завдяки відповідним дослідженням локації. Для власників квіткового магазину це був важкий досвід. Вони зрозуміли, наскільки важливо враховувати усі моменти. Локація — це стратегічний вибір, який може визначити долю бізнесу, і тому варто приділити увагу кожній деталі.
Читайте також:
5 порад при відкритті нового магазину або торгової точкиСучасний інструмент для визначення локації
Щоб проаналізувати на вибраній території вашу цільову аудиторію або знайти локації, де ця аудиторія сконцентрована, можна скористатися можливостями Геоаналітики. Завдяки інструменту можна визначити вдалу локацію, щоб відкрити магазин, розмістити рекламу, масштабувати зону доставки або запустити новий маршрут.
Big Data та аналітика
Геоаналітика та теплові карти
Аналіз територій у розрізі окремих локацій, міста, району. Допомагає визначити вдалі місця, щоб розташувати новий бізнес чи розширити наявний.
Можливості Геоаналітики:
- Аналіз території на рівні країни, регіону, міста.
- Аналіз переважного трафіку на локації — пішохідній або транспортний.
- Підбір цільової аудиторії на локації за Big Data-параметрами* (вік, стать, наявність дітей, домашніх тварин, інтереси, тип транспорту, стиль життя тощо).
- Визначення переважної зони перебування аудиторії — домашня, робоча, транзитна тощо.
Результати аналітики спеціалісти Київстар візуалізують у вигляді теплової карти (heatmaps). Вона будується на основі аналізу великих даних, маркетингових досліджень і статистичного аналізу. На ній теплими кольорами позначаються місця з найбільшою концентрацією цільової аудиторії, а холодними — з найменшою. Аналіз відбувається на поточний момент або з порівнянням попередніх періодів.
Приклад теплової карти
Також можна замовити кастомні теплові карти на ваш індивідуальний запит. Результат фахівці надають у вигляді статичної карти за html-посиланням або завантажують на Геопортал. На кастомних теплових картах є можливість визначити робочі, домашні зони, зони вихідного дня, транзитний трафік. Крім цього, дізнатися часові проміжки, коли локацію найбільше відвідують — день, година. А ще можна додати певні Big Data-фільтри на ваш запит.
Що отримає бізнес, замовивши Геоаналітику:
- Визначить кращу локацію для відкриття торгової точки, закладу, відділення або офісу.
- Зможе простежити, як змінюється концентрація цільової аудиторії в конкретному місці за день.
- Оцінить ефективність наявної точки продажу тощо.
Як вибирають вдалу локацію наші бізнес-клієнти
Наведемо кілька прикладів:
- Клієнту необхідно було побудувати АЗК на трасах з найбільшим автомобільним трафіком. Щоб визначити місцерозташування майбутніх АЗК, застосували Геоаналітику та визначили локації, де найчастіше проїжджають автомобілі. А потім — створили теплові карти. Так власник мережі АЗК запланував місця для нових заправок.
- Українському банку потрібно було оптимізувати власну термінальну мережу і визначити локації, щоб відкрити нові відділення та перенести наявні. Ми провели аналітику клієнтів банку та конкурентів й побудували портрет клієнта. Далі створили теплову карту, на якій відобразили аудиторію різних сегментів, наявних клієнтів, відділення банку та відділення основних конкурентів. Так замовник оптимізував потенційні та наявні локації відділень і терміналів.
- Рекламній компанії треба було підвищити ефективність розміщення зовнішньої реклами. Ми визначили місця з найбільшою концентрацією цільової аудиторії та вибрали локації для розміщення зовнішньої реклами — білборди, сітілайти, екрани. Це дало розуміння, який саме рекламний носій для якої аудиторії та на якій локації краще спрацює, а також надасть більше користі та прибутку від реклами.
Вам також буде цікаво:
Геоаналітика для маркетологів. Як карти допомагають знаходити клієнтів? ПрикладиКропітка робота, постійний розвиток, оптимізація процесів і впровадження сучасних диджитал-рішень, як-от Геоаналітика, допоможуть вивести вашу компанію на новий рівень.
*Пропоновані сервіси та послуги на основі Big Data створені мобільним оператором. У роботі з даними компанія дотримується законів України «Про інформацію» та «Про захист персональних даних», не передає та не продає персональні дані абонентів, у тому числі записи розмов, тексти SMS/MMS та історію браузера третім особам. Усі аналітичні моделі з використанням Big Data будуються на основі неперсоніфікованих та зашифрованих даних.
Додайте коментар