Про що:
Цифровий маркетинг — це ключ до успіху майже всіх видів бізнесу, адже клієнти щодня споживають все більше і більше інформації саме через інтернет та мобільні телефони. Утім, не завжди компаніям вдається правильно налаштувати свої рекламні кампанії у цій сфері. Як наслідок — вони втрачають потенційних покупців та мають невеликі продажі.
Яких помилок варто уникати бізнесу у цифровому маркетингу та які інструменти стануть у пригоді — розповідаємо далі.
Зміст
1. Спроба охопити всі канали комунікації одразу
2. Нерозуміння вашої цільової аудиторії
3. Неперсоналізована реклама продукту
4. Нехтування вебсайтами та електронною поштою
5. Очікування швидкого результату
1. Спроба охопити всі канали комунікації одразу
Типова помилка у цифровому маркетингу полягає у тому, що компанії хочуть бути присутніми одразу в усіх соціальних мережах та використовувати всі доступні їм канали комунікації. Є тренд на TikTok? Ми повинні бути там. Люди швидко поширюють фото в Instagram? Тоді треба постити там якомога більше контенту.
Такий підхід може принести свою вигоду, лише якщо компанія має пристойний маркетинговий бюджет та може дозволити собі великий штат SMM-спеціалістів саме з цих платформ. Проте часто такий поспіх та нерозуміння особливостей цих інструментів призводить до проблем. Вашої аудиторії може банально не бути в Instagram та TikTok. Або ж ви не вгадаєте з креативом у Facebook, а тому навпаки погіршите репутацію бренду та ризикуєте втратити клієнтів.
Тож**, як обрати маркетингові канали комунікації:**
- Вивчіть особливості різноманітних цифрових каналів для маркетингу: телебачення, сайти, соцмережі, контекстна реклама тощо.
- Дізнайтеся, якими з них користується ваша аудиторія та якого контенту вона від вас потребує.
- Оцініть свій бюджет, виділіть найперспективніші канали комунікації та зосередьте свої зусилля саме на них.
- Використовуйте найкращі практики з креативу у сфері та будьте обережними з чутливими темами під час війни.
2. Нерозуміння вашої цільової аудиторії
Компанії часто виходять на ринок, керуючись лише припущеннями, хто може бути їхньою цільовою аудиторією (ЦА). Скажімо, виробник шкарпеток може таргетувати рекламу на бабусь та мам, які купують одяг на всю родину з запасом на весь рік. Проте у такій широкій ЦА є великий ризик загубитися серед сотні інших таких же брендів.
Протилежним прикладом є, скажімо, український бренд Dodo socks, який своїми кольоровими шкарпетками свого часу зробив революцію на ринку. Компанія націлилася переважно на молодь, яка за допомогою яскравих принтів хоче проявляти свою індивідуальність. І такий таргетинг спрацював: шкарпетковий стартап перетворився в один з найвпізнаваніших брендів Галичини.
Український бренд Dodo Socks. Джерело: instagram.com/dodosocks
Але що робити компанії, яка ще шукає свою цільову аудиторію? Тут на допомогу бізнесу будь-якого розміру приходить аналітика великих даних. Розвиток цих технологій показує, що ті, хто сьогодні не працює з Big Data, приречені пасти задніх у своїй галузі. Усе тому, що споживачі щодня продукують величезну кількість інформації, яку бренди можуть використовувати для покращення свого продукту та пропозиції. Наприклад, завдяки Big Data-аналізу телеком-поведінки абонентів операторів можна скласти портрет клієнта.
Портрет клієнта — це узагальнений та неперсоніфікований образ ваших покупців, який складається на основі аналізу вашої бази контактів за майже 100 параметрами. Серед них — вік, стать, інтереси, наявність дітей, тип транспорту тощо. Наприклад, такий портрет можна отримати завдяки аналітикам Київстар.
За допомогою такого інструмента компанії можуть дізнатися, які характерні риси та вподобання мають їхні клієнти, як краще змінити асортимент товару та як правильно побудувати маркетингову стратегію для найбільшої конверсії.
Big Data та аналітика
Big Data для аналітики
Побудова портрета наявної та визначення потенційної ЦА з використанням 100+ Big Data-параметрів. Допомагає зрозуміти реальні потреби клієнтів для подальшого розвитку бізнесу.
3. Неперсоналізована реклама продукту
Якщо ви надсилаєте одну й ту саму пропозицію різним клієнтам, то припускаєтеся ще однієї поширеної помилки: нехтування персоналізацією. Скажімо, ви можете запускати рекламу спортивних товарів на людей, які не цікавляться спортом. Або інша ситуація: ви створили новий пакет послуг для родин з дітьми, але не знаєте, хто з ваших клієнтів їх має.
Звісно, сліпа рекламна розсилка на всю базу контактів може дати також свій результат. Утім, її конверсія буде в разі вища, якщо ви зможете персоналізувати своє повідомлення під конкретний сегмент цільової аудиторії. Важливо, що таку персоналізацію може собі дозволити бізнес будь-якого масштабу в Україні. Усе завдяки SMS-розсилкам від Київстар:
- Таргетовані SMS-розсилки дозволяють надсилати персоналізовану пропозицію сегментам ЦА, яких відбирають за Big Data-фільтрами (стать, вік, подорожі за кордон, наявність дітей тощо).
- Тригерні SMS-розсилки допомагають налаштувати відправку повідомлень у режимі реального часу, тобто, коли спрацьовує завчасно обраний тригер. Скажімо, це може бути локація, певна подія в житті клієнта або його інтереси в інтернеті.
Наприклад, медична лабораторія ДІЛА за допомогою SMS-розсилок комунікувала як з наявними, так і з потенційними клієнтами у 2022 році. Значна частина її постійних відвідувачів через війну переїхала в інші міста України, а тому компанія сповіщала їх, де шукати її кабінети на Заході країни. А переселенцям, які ще не знали лабораторію, розсилали ознайомчі SMS з інформацією про доступні послуги та акції.
Налаштувати персоналізовані СМС-розсилки можна як за допомогою спеціалістів Київстар, так і самостійно на платформі ADWISOR. А щоб дізнатися більше про цей інструмент, читайте наш матеріал «SMS-маркетинг для бізнесу. Повна інструкція для початківців».
Реклама та пошук клієнтів
Знаходьте нових клієнтів за допомогою платформи ADWISOR
Розсилки на потенційних клієнтів. Підбирайте аудиторію, використовуючи Big Data-параметри. Надсилайте повідомлення за розкладом або у реальному часі.
Спробувати4. Нехтування вебсайтами та електронною поштою
У багатьох брендів існує тенденція обходитися без вебсайту і натомість повністю покладатися на присутність у соціальних мережах. Утім, більшість клієнтів все ще шукають інформацію через пошукові системи. Тож, якщо компанія не відображається в результатах пошуку Google, то вона ризикує залишитися невидимкою для потенційних покупців.
На відміну від соціальних мереж вебсайт має набагато більше можливостей для рекламування продукції. Тут ви можете зробити інтерактивну презентацію товару, додати відгуки клієнтів та інтегрувати у вебсторінку власний чат-бот. Зокрема, привести клієнтів через пошуковий запит може і корпоративний блог, де ви будете ділитися останніми трендами з галузі та розповідати новини компанії. Про те, як вести блог бізнесу, ми писали тут.
Актуальним маркетинговим інструментом залишається і електронна пошта. Нею ви можете доповнити вже наявну комунікаційну стратегію. Скажімо, якщо у SMS ви розповсюджуєте інформацію про акції, ваш графік роботи та спецпропозиції, то в електронних листах можна надсилати дайджести, підбірки цікавих продуктів та деталі замовлень.
5. Очікування швидкого результату
Якщо ви запускаєте новий для себе канал комунікації або починаєте промо нового продукту, то не очікуйте миттєвого успіху. Звісно, гучна поява брендів на ринку, що супроводжується вірусною рекламою та шаленою увагою споживачів, залишається бажаною для всіх компаній. Утім, такий успіх часто пов’язаний з системною та багаторічною роботою команди, численними спробами та помилками.
Саме тому варто набратися терпіння та з розумом підходити до просування на ринку. Наприклад, ви можете експериментувати з різними видами контенту у межах одного каналу комунікації та одного сегменту цільової аудиторії. Так ви знайдете формат, який найкраще буде працювати саме для вас та вашого клієнта. А побачити більше цікавих прикладів ви можете у матеріалах «Що таке емоційний маркетинг?» та «Відкрили кав’ярню або ресторан у новому місті. Як знайти клієнтів?».
Отже, щоб бути успішним у цифровому маркетингу варто не розпорошувати увагу на всі канали комунікації одразу. Натомість краще детально вивчити, хто саме є вашим клієнтом, завдяки сучасним Big Data-рішенням. І вже потім персоналізовано комунікувати саме з тою цільовою аудиторією, яка з високою імовірністю відгукнеться на вашу пропозицію. А як застосувати рішення саме для вашої компанії, може розповісти спеціаліст Київстар. Для консультації залишайте заявку на сайті компанії.
Додайте коментар