Сьогодні фраза «розділяй і владарюй» набула нового значення. Сегментація цільової аудиторії, тобто її поділ за основними характеристиками, дозволяє бізнесу відшукати найефективніший підхід до кожної групи потенційних і наявних клієнтів.
Що таке сегментація споживачів
Сегментація клієнтської бази – це розподіл покупців на окремі сегменти відповідно до специфіки їх запитів і потреб. Сегментування – один з найважливіших інструментів для підвищення ефективності взаємодії зі споживачами.
Навіщо сегментувати клієнтів?
- Щоб виявити основні групи споживачів, яким цікавий ваш продукт, визначити їх потреби, проблеми та побажання.
- Щоб визначити пріоритетні з точки зору прибутку сегменти клієнтів, на які варто орієнтуватися.
- Щоб вибрати відповідну маркетингову стратегію для просування та позиціювання вашого продукту.
- Щоб з максимальною точністю оцінити потенціал поточного ринку та відшукати найбільш прибуткові й перспективні ніші.
Як сегментувати ЦА
Ключовий принцип поділу клієнтів полягає в тому, щоб усередині кожного сегмента споживачі мали максимально схожі потреби, вимоги до продукту, а також надавали перевагу однаковим способам покупок, наприклад онлайн-шопінгу.
Основи сегментування цільової аудиторії:
- Розподіл за групами залежить від схожості важливих для виробництва та реалізації продукту ознак у різних споживачів.
- Визначення важливих ознак, а також їх групування дозволяє краще зрозуміти потреби клієнтів і зробити цілеспрямовану пропозицію. Такий підхід допомагає задовольнити споживача і збільшити ваш прибуток.
- Панорамний огляд сегмента дає можливість прогнозувати подальший розвиток потреб ЦА та розробляти довгострокові маркетингові програми.
- Також дуже важливим є вибір критеріїв сегментації клієнтів. Наприклад, розділяючи споживачів за віком, можна відповісти на питання про бажані способи здійснення покупки.
Класичні критерії для визначення сегментів ЦА:
- демографічний – вік, освіта, дохід;
- географічний – країна, регіон;
- психографічний – стиль життя, особисті якості, соціальний стан;
- поведінковий – наявність або відсутність споживчого досвіду, реагування на новинки.
Сегментація клієнтів на основі BigData від Київстар
У нас великий досвід роботи з BigData та сучасними методами аналітики. Ми пропонуємо тільки перевірені продукти для бізнесу, робочі кейси та надаємо приклади їх успішної реалізації. Застосування BigData допоможе:
- створити портрет клієнта та дізнатися характерні риси вашої цільової аудиторії;
- розробити профіль ідеального користувача або покупця;
- визначити look-alike аудиторію, що дає можливість відшукати нових споживачів, яким саме ваш продукт буде цікавий;
- сегментувати цільову аудиторію;
- налаштувати таргетовану комунікацію, що допоможе донести інформацію про ваші пропозиції зацікавленим людям.
А якщо ви плануєте представляти продукт клієнтам самостійно, скористайтеся автоматизованим інструментом ADWISOR. Він створений спеціально для пошуку цільової аудиторії та аналізу її потреб.