Про що:
Розвивати власний бізнес у сільській місцевості буває досить непростою справою — у таких районах є небагато покупців, а традиційна зовнішня реклама може працювати лише частково. На щастя, сьогодні технології дають підприємцям більш ефективні рішення для промо своєї продукції як в межах їхнього села, так і на всю Україну.
Які інструменти маркетингу допомагають залучати клієнтів та розвивати бізнес у селі, розповідаємо у цьому матеріалі.
Зміст
Інтернет-маркетинг у сільській місцевості
Сегментація аудиторії та розсилки
Локальний контент-маркетинг
Інтернет-маркетинг у сільській місцевості
Близько 82% українців користуються інтернетом хоча б раз на тиждень, а 78% — щодня. Ця статистика свідчить про те, що за останні 5-10 років саме всесвітня мережа стала потужним майданчиком для отримання інформації та комунікації між людьми, а разом з тим — одним з найефективніших маркетингових інструментів для бізнесу, де б він не був. Саме тому багато підприємців цікавляться: що таке інтернет-маркетинг та як його застосувати?
Інтернет-маркетинг — це просування компанії, її продуктів або послуг за допомогою онлайн-інструментів. Наприклад, соціальних мереж, електронних листів, відеооглядів, блогів, пошукової оптимізації тощо.
Цей вид маркетингу зручний найперше тим, що пошук клієнтів не обмежується певною територією: цільова аудиторія є всюди, де є зв’язок. Цим активно користуються і підприємці, які розвивають власну справу у селах. Так, в Україні з’явилися блогери, які вирощують овочі, фрукти, розводять тварин та розповідають про свою щоденну працю тисячам підписників онлайн. Ось кілька прикладів:
- Фермерка Юлія Пархомець із села Обознівка на Полтавщини. Блогерка має майже 120 тисяч підписників у Instagram. Розповідає про вирощування квітів, овочів та розсади у себе на городі, а також ділиться рецептами. Продукцію продає на місцевих ринках та через Instagram.
- Підприємиця Мирослава Лінська. Жінка з родиною переїхала зі столиці у село Димер на Київщині. Там у 2017 році вона відкрила екопарк oLawander з лавандовим та ягідним полем, кав’ярню та невелике виробництво косметики. На сторінці блогерки в Instagram понад 100 тисяч читачів.
- Блог родини Мазурів. Агроном Петро Мазур з села Новокиївка Херсонської області веде з рідними YouTube-канал про свій фермерський бізнес. Їхні відео про вирощування картоплі, збір врожаю кавунів, огляди сільськогосподарської техніки дивляться більше сотні тисяч глядачів. Через війну та окупацію півдня України родина Мазурів переїхала на Львівщину та продовжила там свою справу.
Блогерка Юлія Пархомець розповідає в Instagram про фермерство в селі.
Така реклама у соціальних мережах дозволяє знаходити покупців з усієї України, а також заробляти на монетизації контенту та рекламних інтеграціях. Підприємцям, які хочуть розвивати цей напрям маркетингу, варто звернути увагу на найпопулярніші соціальні мережі в Україні: YouTube, Instagram, Facebook та TikTok.
Сегментація аудиторії та розсилки
Основи маркетингу завжди починаються з дослідження ринку та своєї цільової аудиторії. Виключення немає і для підприємців у сільській місцевості: бізнес має знати інтереси, потреби та болі своєї цільової аудиторії. Щоб досягти успіху, варто використовувати сучасні аналітичні Big Data-інструменти. Наприклад, фахівці телеком-оператора Київстар можуть побудувати портрет клієнта.
Портрет клієнта — це узагальнений неперсоніфікований образ цільової аудиторії, який дозволяє профілювати аудиторію за майже 100 Big Data-характеристиками, серед яких вік, стать, інтереси, геолокація, стиль життя, тип транспорту, наявність дітей тощо. Результати аналізу фахівці Київстар візуалізують у звіті, де у відсотковому співвідношенні буде показано склад аудиторії за кожним з критеріїв.
Наприклад, фермерське господарство продає свою продукцію онлайн та надсилає замовлення поштою у різні куточки України. З портретом клієнта від Київстар підприємець може виявити, що більшість його покупців — це люди 35-55 років, які проживають в обласних центрах, виховують дітей та раз на рік подорожують за кордон. Ця інформація дозволить якісніше працювати з наявними клієнтами та залучити нових.
Big Data та аналітика
Big Data для аналітики
Побудова портрета наявної та визначення потенційної ЦА з використанням 100+ Big Data-параметрів. Допомагає зрозуміти реальні потреби клієнтів для подальшого розвитку бізнесу.
Після сегментації цільової аудиторії ви можете персоніфікувати свою маркетингову кампанію. Тобто кожній групі споживачів ви можете надіслати саме те повідомлення, яке їх найбільше зацікавить. Зробити це можна за допомогою таких інструментів:
- Таргетовані розсилки. Фахівці Київстар налаштують SMS- або Viber-розсилку на цільову аудиторію, обрану за майже 100 Big Data-параметрами.
- Тригерні розсилки. Аналітики оператора налаштовують розсилку SMS-повідомлень у реальному часі, якщо спрацьовує обраний тригер (подія).
- Платформа для самостійних розсилок ADWISOR. Підприємці можуть самостійно створити SMS-розсилку за допомогою Big Data-фільтрів на інтелектуальній платформі від Київстар.
Познайомившись зі своїм клієнтом, варто подумати не лише про пряму рекламу свого продукту, але й додати унікальності бренду завдяки вдалому контент-маркетингу.
Локальний контент-маркетинг
Українське село значно відрізняється від міста. Найперше тим, що селище є однією великою спільнотою, де всі жителі мають тісні соціальні зв’язки між собою та знають одне одного поколіннями. Цю особливість не можна ігнорувати. Тому ключове завдання бізнесу — дбати про свою репутацію серед селян та будувати довірливі стосунки. Допоможе у цьому правильно застосований контент-маркетинг.
Ось 5 порад щодо контент-маркетингу для власників бізнесу в селі:
- Поділіться своєю історією. Людям завжди цікаві люди, а тому не бійтеся розповісти своїй аудиторії не лише про власне життя, але й про інших. Зазирніть в історію регіону, села, розкажіть про місцевих знаменитостей. Так ви створите унікальний місцевий колорит навколо свого бреду.
- Використовуйте місцеву мову. Стиль вашої комунікації має відповідати тому, як спілкуються ваші клієнти. Подумайте, які слова вони використовують? Яку термінологію? Якими проблемами вони живуть? Це допоможе бути своїм серед цільової аудиторії та якісно будувати з нею діалог.
- Залучайте місцеву громаду. Не нехтуйте співпрацею з іншим бізнесом у регіоні. Підприємства, які не є вашими конкурентами, можуть стати чудовими партнерами для перехресного просування.
- Будьте експертом у своїй ніші. Корисні поради та огляди завжди цінуються серед аудиторії, тому обов’язково їх використовуйте у своїх комунікаціях. Статус експерта у своїй галузі допоможе зміцнити довіру серед наявних та майбутніх клієнтів.
- Підтримуйте місцеву спільноту. Подумайте, як ви можете підтримати мешканців села або регіону, які їхні проблеми ви можете розв’язати завдяки вашому бізнесу. Помічним може бути як ваш основний продукт, так і додатковий соціальний проєкт.
Гарним прикладом роботи з місцевим колоритом є майстерня виробів з вовни Gushka з Івано-Франківщини. Компанія виготовляє вовняні ліжники, подушки, доріжки та килими. Окрім своїх виробів, вони пропонують клієнтам також екскурсії, майстер-класи та навчання ткацтву. Утім, увагу до бренду привертає їхній контент-маркетинг. У рекламу вони вплітають народні мотиви свого регіону, використовують місцеві пісні, архівні фотографії тощо. Так Gushka зберігає та переосмислює традиції. І це виходить стильно.
Майстерня виробів з вовни Gushka. Джерело: instagram.com/gushka.wool
Коли ви вже маєте ідеї щодо матеріалу, подумайте, як скласти контент-план. Це значно полегшить початок нової маркетингової кампанії.
Контент-план — це створений наперед графік виходу публікацій для соціальних мереж, блогу, сайту тощо. Зазвичай у ньому закріплюють теми та формат матеріалів, які публікуватимуться впродовж тижня, місяця або сезону. Тож контент-план потрібен для системного та якісного просування своїх товарів та послуг, що дозволяє продавати більше.
Скориставшись цими інструментами для маркетингу, бізнес зможе системно розвиватися, залучати клієнтів та збільшувати свої продажі, де б він не був.
Додайте коментар