9 дієвих порад для просування малого бізнесу в Україні
23 лютого 2023 9 хвилин читання

9 дієвих порад для просування малого бізнесу в Україні

Огляди рішень#ADWISOR#BigData#Маркетинг

Про що:

Коли підприємець визначається з бізнес-ідеєю та розпочинає власну справу, перед ним постає одне з головних питань: а як шукати клієнтів? Часто не маючи великого бюджету на рекламні кампанії, власникам невеликих компаній доводиться експериментувати та самотужки вивчати основи маркетингу.

Щоб полегшити шлях початківців, Kyivstar Business Hub у цьому матеріалі зібрав 9 маркетингових практик для просування малого бізнесу в Україні, які не потребують великих вкладень.

Зміст

Дізнайтеся все про себе та вашого клієнта

Створіть свій профіль у Google

Запустіть SMS-маркетинг

Розкажіть історію вашого бренду

Станьте експертом у своїй ніші

Відвідуйте галузеві події

Співпрацюйте з іншими компаніями

Надсилайте зразки продукції клієнтам

Проводьте конкурси та розіграші

Дізнайтеся все про себе та вашого клієнта

Будь-які маркетингові активності завжди варто починати з дослідження. Найперше, зрозумійте, яке місце ви займаєте на ринку та чому клієнти мають звертатися саме до вас. Іншими словами, сформуйте вашу унікальну торгову пропозицію.

Унікальна торгова пропозиція або УТП — це атрибут, який вас виділятиме серед конкурентів, а також привертатиме увагу покупців. Це може бути історія компанії, підхід до роботи або особливі матеріали, які ви використовуєте. Ось кілька простих прикладів УТП:

  • Пекарня, яка готує з продуктів лише локальних виробників.
  • Столяр з гарантією 10 років на свою роботу.
  • Доставка їжі за 30 хв у будь-який куточок міста.

Після цього варто познайомитися зі своєю наявною або потенційною цільовою аудиторією. Зробити це можна, побудувавши портрет клієнта.

Портрет клієнта (або «ідеальний клієнт») — це уявний образ клієнта, який представляє вашу цільову аудиторію. Це детальний опис особистості, яка найбільш імовірно зацікавлена в вашому товарі або послузі, і має потребу, яку ви можете задовольнити.

Для створення портрета клієнта потрібно врахувати багато різних факторів, таких як вік, стать, соціальний статус, освіта, демографічні характеристики та інші. Ця інформація допоможе вам створити маркетингову стратегію, яка найкраще відповідатиме потребам вашої цільової аудиторії та зробить ваші продукти або послуги більш привабливими для них. Створити такий портрет клієнта українські компанії можуть з допомогою Київстар.

Дані та аналітика темна

Дані та аналітика

Big Data для аналітики клієнтів

Портрет клієнта дозволяє дізнатися актуальні потреби аудиторії та адаптувати пропозицію для неї. А розширити наявну базу клієнтів та визначити нову допомагає look-alike модель.

Створіть свій профіль у Google

Пошуковик Google все ще лишається одним з головних джерел інформації для багатьох споживачів. Шукаючи ресторан у новому місті або обираючи салон краси, 76% клієнтів оберуть той, що має відгуки на Google Maps. Зокрема, сервіс рекомендує користувачам заклади за їхніми запитами на кшталт «смачні сніданки у Тернополі» або «цілодобові аптеки у Вінниці». Тож, цей інструмент є критично важливим для бізнесу будь-якого розміру. Як ним користуватися?

Зайдіть на платформу Google Business Profile та безоплатно створіть профіль. Додайте назву компанії, точну адресу, посилання на ваш сайт або соціальні мережі, фотографії приміщення, а також деталізуйте розклад роботи та іншу важливу інформацію для клієнтів. Не забувайте час від часу перевіряти відгуки у вашому профілі та відповідати на них. Це збільшить довіру потенційних покупців до вас.

Запустіть SMS-маркетинг

SMS-маркетинг — це відносно недорогий спосіб просування своєї пропозиції серед клієнтів, який може принести великий прибуток. Перевага цього каналу комунікації в тому, що він має широкий перелік можливостей:

  • Можна легко запрограмувати відправку транзакційних SMS через API, у яких ви повідомлятимете про зміни у замовленні клієнта, підтвердження візиту, статус доставки тощо.
  • Можна сформувати розсилку, яка надсилатиметься клієнтам у режимі реального часу за обраної вами умови. Таким тригером може стати локація, відвідування певних вебсайтів тощо.
  • Ви можете надсилати персоналізовані SMS-повідомлення для кожного окремого сегмента цільової аудиторії. Скажімо, рекламу нових парфумів можна надіслати жінкам, а смс про акцію на станки для гоління таргетувати на чоловіків.
Рекламні інструменти темна

Рекламні інструменти

Платформа ADWISOR для SMS-розсилок

Знаходьте нових клієнтів, застосовуючи понад 40 Big Data-фільтрів (вік, стать, тип та ОС гаджета, інтереси тощо) та налаштовуйте SMS-комунікацію з потенційною аудиторією.

Спробувати

Важливо, що малий бізнес може запустити таку персоналізовану SMS-кампанію без великого бюджету та зайвих зусиль. Достатньо зайти на онлайн-платформу від Київстар ADWISOR, зареєструватися, обрати тип розсилки та почати формувати повідомлення. Цей сервіс дозволяє відсортувати ЦА за Big Data-фільтрами, серед яких стать, вік, геолокація, інтереси тощо. Зручно, що зараз Київстар пропонує безоплатний тестовий доступ на 30 днів для бізнесу. Більше про це ми писали у статті «SMS-маркетинг. Повна інструкція для початківців».

9 дієвих порад для просування малого бізнесу в Україні

Розкажіть історію вашого бренду

Для будь-якого бізнесу важливо мати емоційний контакт зі своєю цільовою аудиторією. Чудовий і ефективний спосіб цього досягти — це розповісти історію вашого бренду.

Не дарма сторітелінг (від англ. storytelling) залишається одним з ключових методів для донесення інформації. Людям цікаво чути історії інших людей, адже вони можуть прожити досвід інших, співпереживати емоції та уявити себе на місці оповідача. Тому малому бізнесу важливо виходити у своїй комунікації до клієнтів без зайвого офіціозу, а більш людяно. Як це можна зробити?

Розкажіть історію вашого бренду у себе на сайті та у соціальних мережах. Якщо ви маєте сімейний бізнес, то познайомте у публікаціях клієнтів з членами родини. Також такі розповіді можуть сподобатися місцевим журналістам, які часто шукають сюжети для своїх матеріалів. Так про вас дізнається ще більше потенційних покупців.

Станьте експертом у своїй ніші

Ще одна річ, яка допоможе виділитися серед конкурентів, це стати нішевим експертом або ж локальним інфлюенсером. Завдяки цьому клієнти будуть довіряти вам як професіоналу у галузі й саме тому йтимуть до вас, а не до великих компаній. Ось кілька способів, як стати впізнаваним:

  1. Створіть блог у соціальних мережах, якими користується ваша цільова аудиторія. Наприклад, Facebook, Instagram, Twitter, TikTok тощо.
  2. Діліться контентом, який буде цікавим вашим клієнтам. Це може бути процес вашої роботи, важливі новини у вашій галузі, цікаві факти з вашого життя тощо.
  3. Беріть участь у публічних дискусіях на актуальні теми офлайн на тематичних заходах або у соціальних мережах.
  4. Проводьте прямі ефіри, виступайте на конференціях та давайте коментарі журналістам.

Ці прості кроки ховають за собою багато кропіткої праці, утім, розвиток вашого персонального бренду гарантує вам довготривалий потік клієнтів у майбутньому. Кілька прикладів успішного self-брендінгу ми наводили у статті «Як розвивати бізнес у селі».

Відвідуйте галузеві події

Бути присутнім на публічних заходах у своїй галузі — це ще один дуже правильний крок до пошуку клієнтів. Це можуть бути тематичні виставки, конференції, ярмарки. Ви можете там представити себе, презентувати свою продукцію або послуги, зв’язати корисні контакти як з потенційними покупцями, так і з однодумцями з вашої сфери.

Зокрема, навіть невеликі українські виробники можуть потрапити на міжнародні виставки та конференції завдяки підтримці держави. Скажімо, Офісу з розвитку підприємництва та експорту України створив електронний каталог з переліком відкритих до співпраці з іноземцями компаній, який він промотує на закордонних подіях. Більше про такі можливості ми писали тут.

Співпрацюйте з іншими компаніями

Колаборація з іншим місцевим бізнесом дає вам доступ до його цільової аудиторії, яка може бути ще незнайома з вашим брендом. Важливо, щоб при цьому ви не були прямими конкурентами з вашим партнером, але його клієнти потенційно могли б зацікавитися вашими послугами.

Ви можете разом зробити спільний продукт, одну на двох комунікаційну кампанію або організувати разом ярмарку або інший захід, який був би цікавий споживачам. Проте перш ніж співпрацювати з новою організацією, проведіть дослідження історії потенційного партнера, зверніть увагу на його цінності та відгуки про його роботу, щоб убезпечити себе від можливих репутаційних ризиків.

Надсилайте зразки продукції клієнтам

Надсилаючи зразки продукції, ви можете підвищити довіру до себе як до молодої компанії, а тим самим знайти нових покупців. Так, якщо потенційні клієнти можуть безплатно спробувати ваші товари або послуги, вони будуть більш схильні до придбання у вас у майбутньому.

Зокрема, така опція значно полегшить вибір товару тим клієнтам, які купують онлайн. Отримавши кілька варіантів взуття або кілька суконь для примірки, покупець може обрати той, що сподобається найбільше, а інші — повернути. Це потребуватиме додаткової роботи від вас, але ці зусилля конвертуються у вищі продажі.

Проводьте конкурси та розіграші

Бізнеси постійно проводять конкурси серед своїх клієнтів, і клієнти це люблять. Такі розіграші часто передбачають, що люди мають виконати якусь дію, наприклад, підписатися на вашу сторінку в соціальних мережах або поширити ваш пост. Учасники, які перемогли в конкурсі, можуть почуватися відчутно більш лояльними до вашого бренду та вашої продукції.

Умови конкурсу можуть бути різними і залежати від виду вашого бізнесу та того, який продукт або послугу ви пропонуєте. Проте важливо пам’ятати, що розіграш має бути чесним та відповідати всім законам та нормам.

Впровадивши такі практики у свою роботу, малий бізнес зможе залучити нових клієнтів та збільшити продажі. Водночас Київстар готовий допомогти компаніям у розвитку завдяки сучасним технологіям та зручним сервісам. Більше про можливості для підприємців дізнавайтеся на сторінці «Бізнес працює».

Огляди рішень#ADWISOR#BigData#Маркетинг

Зміст

Дізнайтеся все про себе та вашого клієнта

Створіть свій профіль у Google

Запустіть SMS-маркетинг

Розкажіть історію вашого бренду

Станьте експертом у своїй ніші

Відвідуйте галузеві події

Співпрацюйте з іншими компаніями

Надсилайте зразки продукції клієнтам

Проводьте конкурси та розіграші

Додайте коментар

Усі коментарі публікуються після модерації. Будь ласка, пишіть українською, без спаму та нецензурних слів.

Схожі статті

#BigData#Look-alike#ПортретКлієнта#Рішення
#ADWISOR#BigData#SMS#СмсРозсилка#Маркетинг#ПортретКлієнта#Look-alike#ТаргетованіРозсилки#ТригерніРозсилки
#ADWISOR#BigData#SMS
#ADWISOR#BigData#SMS#СмсРозсилка#ATC#Look-alike#Маркетинг#Бізнес#БігДата#ТаргетованіРозсилки#ТригерніРозсилки#ПортретКлієнта#CRM#CRM-система#Microsoft365#Офіс365#SEO#Клієнт
#ADWISOR#BigData#SMS#СмсРозсилка#Бізнес#Клієнт#Сегментація#Маркетинг
#Рішення#Маркетинг#Look-alike
#B2B#B2C#Маркетинг#Бізнес
Як залучити клієнтів: ТОП 5 способів30 квітня 2021 6 хвилин читання

Як залучити клієнтів: ТОП 5 способів

#BigData#Геоаналітика#Heatmap#Сегментація#ТаргетованіРозсилки#ADWISOR#СмсРозсилка#SMS

Підпишіться на щомісячну розсилку найцікавіших новинПідпишіться на розсилку