Про що:

З розвитком маркетингу компанії знайшли новий спосіб охопити свою цільову аудиторію — партнерство з лідерами думок. Це є одним з ключових елементів популярності та впізнаваності бренду. Хто такі лідери думок, чому співпраця з ними стала майже необхідністю для компаній і як на ринок інфлюенс-маркетингу вплинула війна в Україні — розповідаємо у нашій статті.

Зміст

Хто такі лідери думок

Як повномаштабне вторгнення вплинуло на ринок інфлюенсерів

Лідери думок & бізнес: переваги від партнерства

Типи співпраці з лідерами думок

Як бізнесу вибрати інфлюенсера

Майбутнє українського ринку інфлюенс-маркетингу

Хто такі лідери думок

Лідери думок (також відомі як впливовці) — це люди від мікроінфлюенсерів до відомих зірок, які мають значний вплив на свою аудиторію. Вони здатні формувати вподобання і переконання своїх прихильників. У лідерів думок зазвичай їх велика кількість в Instagram, YouTube, Twitter, Facebook, TikTok тощо. 

Для порівняння, у мікроінфлюенсерів приблизно від 10 до 50 тис. підписників. Макроінфлюенсери комунікують на аудиторію від 50 тис. до 1 млн підписників. Є також мегаінфлюенсери (мільйонники), які мають понад 1 млн підписників. Такі дані надає експертка з influence-маркетингу Тетяна Савіцька. 

Публікації та відео, які створюють впливовці, часто отримують багато переглядів, вподобайок і коментарів, аже володіють глибоким розумінням певного напрямку чи теми та мають велику довіру від суспільства. Люди їх свідомо визнають як експертів або авторитетне джерело.

Як повномаштабне вторгнення вплинуло на ринок інфлюенсерів

Якщо на глобальному рівні у 2022 році ринок інфлюенс-маркетингу зріс на 10%, то в Україні під час війни — зменшився на 60% (з 486 млн грн до 198 млн грн). Проте вже наприкінці 2022 року відбулося відновлення. Про це розповідає засновниця агенції VIVID brand content hub, голова комітету Інфлюенс-маркетингу IAB Україна Наталія Бороніна.

Які зміни відбулися:

Instagram втратив 4 млн підписників у 2022 році через те, що українці та росіяни відписувалися від акаунтів один одного. Макроблогери та відомі особистості зі своєю великою аудиторією у 2022 році були більш затребуваними, ніж мікроблогери. Переважав імідж.

Youtube швидко українізувався і з’явилося багато національних українськомовних каналів — від новинних до культурних. Пріоритети змістилися, тож російськомовного контенту стало значно менше. На українську в каналах перейшли відомі блогери та зірки.

TikTok у 2022 році втратив свою актуальність для українців під час війни через свій гумористичний напрямок. Ця тенденція й про світові бренди, які боялися бути не на часі в очах українців. Однак Наталія Бороніна вважає, що у TikTok є великий потенціал.

Серед трендів були такі:

  1. Україна на 100%: мова, культура, тобто будь-які українські прояви стали трендом. Наприклад, OLX у рамках проєкту «Країна змінюється. Змінюються і музичні вподобання» запартнерився з кількома впливовцями, аби ті створили плейлисти на стримінгових платформах з україномовною музикою.  
  2. Воєнні реалії. Деякі бренди обережно підбирали тон оф войс. Так, «Наша ряба» через лідерів суспільної думки розповідала, як готувати страви з курятини під час блекаутів. А Київстар у своєму відео з ведучою ТСН і Єдиного марафону Наталією Островською показав, наскільки важливий інтернет для бізнесу, навіть у бомбосховищах.

Або ще один приклад. Відома українська дизайнерка і рестораторка Даша Кацуріна, як інфлюенсер Київстар, розповідала про координацію роботи команди, що перебуває за кордоном у роумінгу.

3. Волонтерство. Благодійні збори, допомога людям, співпраця з фондами — теми, які висвітлював у своєму блозі майже кожен інфлюенсер.

Лідери думок & бізнес: переваги від партнерства

Співпраця компаній з лідерами думок в певній галузі стала важливим елементом маркетингових стратегій, оскільки це дозволяє привернути увагу цільової аудиторії до продукту чи послуги через авторитетних особистостей. Як результат, бізнесу вдається розширити охоплення, підвищити впізнаваність бренду та стимулювати продажі. Наприклад, інфлюенсери можуть першими спробувати нову продукцію, розповісти про це у своєму блозі й так вплинути на використання клієнтами продукту або послуги.

Майже 65% покупців, за даними LinkedIn Marketing Solutions, сприймають лідера думок як людину, якій можна довіряти, і ця довіра автоматично поширюється на бренд, який вона представляє.

За словами CEO Stealth AI Startup Джиміта Мехта, бізнес може отримати багато переваг від співпраці з лідерами думок:

  • Збільшення впізнаваності бренду серед нової потенційної аудиторії

Залучаючи наявну аудиторію інфлюенсера, ви можете швидко й ефективно розширити свою присутність в інтернеті, збільшити кількість підписників у соціальних мережах, користувачів вашого вебсайту та, зрештою, продажів і нових партнерств.

  • Надійність і довіра

Коли лідер думок рекламує ваш бренд або продукт серед своєї аудиторії, це можна розглядати як його особисту підтримку вашого бізнесу. Така співпраця зміцнює впевненість і довіру серед потенційних клієнтів, які вагаються, чи скористатися вашою новою пропозицією. Партнерство з впливовими особами також може допомогти встановити авторитет вашого бренду у галузі та підвищити репутацію компанії.

  • Націлювання пропозиції на конкретні демографічні групи

У вас є можливість орієнтуватися на конкретні демографічні групи, які найбільше відповідають вашому бренду, тобто створювати цільовий контент, який залучатиме безпосередньо вашого ідеального клієнта. Наприклад, якщо ви продаєте косметичні засоби для жінок певного віку, партнерство з лідеркою думок, яка має значну кількість підписниць цієї вікової групи, може стати досить ефективним способом охоплення. 

  • Довгострокове партнерство і лояльність до бренду

Партнерство з лідерами думок може призвести до довгострокових партнерських відносин і лояльності до бренду, які є важливими для стійкого зростання та успіху. Це пояснюється тим, що коли впливова особа постійно просуває ваш бренд або продукт протягом тривалого часу, його аудиторія, швидше за все, сприйме ваш бренд як надійне джерело товарів/послуг, яке відповідає цінностям та інтересам тощо. Наприклад, таким довгостроковим партнерством можна назвати співпрацю Київстар та компанії «Люксоптика».

Типи співпраці з лідерами думок

Розповімо про кілька способів співпраці бізнесу та інфлюенсерів:

  • Спонсорований контент — лідер думок створює контент про продукт, який просуває бренд. Це можуть бути публікації в його блозі, пости, Reels або Stories у соціальних мережах, прямий ефір тощо. 
  • Гостьовий блог — передбачає написання статей впливовцем для вашого вебсайту чи іншого блогу у вашої галузі. 
  • Спільне створення контенту — це може бути створення спільних електронних книг, проведення вебінарів або запис подкастів. 
  • Співпраця на різноманітних заходах — проведення інфлюенсером якоїсь вашої бізнес-події тощо.

Така співпраця може відбуватися за гроші, по бартеру або безплатно.

Як бізнесу вибрати інфлюенсера

Блогерка Тетяна Савицька радить спостерігати за акаунтом лідера думок у соцмережах приблизно місяць, аби переконатися, що цінності вашої компанії та інфлюенсера точно збігаються. Далі необхідно проаналізувати його цільову аудиторію, контент, зміст коментарів, кількість лайків і переглядів, рекламу, яку пропонує блогер. Варто пересвідчитися, чи не співпрацює впливовець з вашими конкурентами. 

Щоб поспілкуватися з мікроінфлюенсером щодо співпраці, ви можете написати йому в особисті повідомлення у соціальних мережах. У макроінфлюенсерів для цього зазвичай є рекламна сторінка та менеджер. Є також спеціальні агентства, які мають контакти лідерів думок та працюють посередниками.

Майбутнє українського ринку інфлюенс-маркетингу

Тенденції на майбутнє українського ринку інфлюенс-маркетингу від Наталії Бороніної:

  • Тренд на український контент поширюватиметься. 
  • Під час розробки інфлюенс-маркетингу необхідно уважно враховувати можливі репутаційні наслідки для вашого бізнесу у майбутньому.
  • Інфлюенсер-маркетинг затьмарює UGC-контент на світовому рівні, а для українського ринку поки цей тренд не такий актуальний зараз. 
  • Україна на ринку інфлюенс-маркетингу розроблятиме певні стандарти та бенчмарки, на які можна буде орієнтуватися.

Інфлюенс-маркетинг став одним зі стратегічних інструментів для компаній у сучасному бізнес-середовищі, оскільки дозволяє підвищити впізнаваність бренду та залучити увагу аудиторії через автентичних впливовців. Цей підхід сприяє побудові відносин зі споживачами, створення довіри, що своєю чергою перетворюється на підвищення продажів та конкурентоспроможність на ринку.

Зміст

Хто такі лідери думок

Як повномаштабне вторгнення вплинуло на ринок інфлюенсерів

Лідери думок & бізнес: переваги від партнерства

Типи співпраці з лідерами думок

Як бізнесу вибрати інфлюенсера

Майбутнє українського ринку інфлюенс-маркетингу

Додайте коментар

Усі коментарі публікуються після модерації. Будь ласка, пишіть українською, без спаму та нецензурних слів.

Схожі статті