Головна / Новини / Тренди та аналітика / Що таке сучасний маркетинг? Пояснюємо простими словами

Що таке сучасний маркетинг? Пояснюємо простими словами

Що таке сучасний маркетинг? Пояснюємо простими словами, автор Київстар | Kyivstar Business Hub, зображення №1
Київстар
Київстар Бізнес – надійний партнер бізнесу та держави, який допомагає у виконанні щоденних задач та оптимізації внутрішніх процесів. Ми маємо велику експертизу в сфері великих даних, хмарних рішень, інтернету речей та М2М. Cеред інструментів, які пропонуємо: рішення для працівників, аналітики, комунікації з клієнтами, побудови надійної ІТ-інфраструктури, безпеки, ІоТ рішення для бізнесу та держави. Своїми знаннями […]
03 Листопада 2022
Тренди та аналітика

Щоб продати свій продукт в умовах високої конкуренції, компанії потрібно достукатися до своєї цільової аудиторії та пояснити переваги свого товару. У цьому брендам допомагають маркетологи. Саме вони вибудовують довірливу комунікацію з клієнтом та стимулюють продажі бізнесу.

Тож, що ж таке маркетинг та які сучасні маркетингові інструменти підприємці можуть застосувати? Коротко про основне розповідаємо у цьому матеріалі.

 

Що таке маркетинг?

Саме слово «маркетинг» прийшло до нас з США і спершу звучало як «market getting», тобто «отримання ринку», а вже пізніше спростилося до — «marketing». Тож, сьогодні у це поняття вміщується будь-яка діяльність організації, яка дозволяє заволодіти своєю часткою ринку, а отже — продати свій товар або послуги. Американська маркетингова асоціація (AMA) дає ще більш точне визначення:

Маркетинг — це діяльність, набір інструментів і процесів для створення комунікації, доставки та обміну пропозиціями, які мають цінність для споживачів, клієнтів, партнерів та суспільства в цілому.

Базово для роботи з будь-яким товаром чи послугою маркетологи використовують «маркетинговий комплекс», який відомий як 4P: product, price, place, promotion або ж продукт, ціна, місце та просування. Ось що 4P означають:

  • Product. Продукт повинен заповнити пусту нішу на ринку або задовольняти споживчий попит на більшу кількість вже наявної пропозиції. Тож, перш ніж запустити новий товар, варто вивчити конкурентів, особливості ринку, наявність альтернатив тощо.
  • Price. Варто визначити ціну продукту: порахувати собівартість, витрати на маркетинг, доставку тощо. Ціна має бути доступною для обраної цільової аудиторії та враховувати пропозиції конкурентів.
  • Place. Де клієнти побачать продукт? У магазині, онлайн на сайті або на сторінці бренду в соцмережах? Місце для «зустрічі» з пропозицією компанії має бути продуманим та зручним для споживача.
  • Promotion. Мова про маркетингову комунікаційну кампанію, яка включає різноманітні інструменти — рекламу, продаж, спонсорство, піар, події тощо.

Сформулювавши для себе ці 4P, будь-яка компанія вже зможе отримати бачення, як створювати, розвивати та просувати свій продукт. Але які саме інструменту для маркетингу можна вважати сучасними та актуальними саме зараз?

Види та інструменти маркетингу. Як обрати?

Існують сотні різних інструментів, які маркетологи щоденно використовують у своїй роботі. Їх можна поділити за напрямками, залежно від задач, які вони виконують, та способу взаємодії з клієнтами. Наприклад, бізнес може використовувати такі сучасні види маркетингу:

Пошуковий маркетинг. Його мета залучити якомога більше відвідувачів на сайт компанії за допомогою різноманітних інструментів: ЗМІ, соцмережі, пошукові системи, відеоогляди тощо. Також пошуковий маркетинг містить у собі роботу з SEO-оптимізацією сайту компанії, тобто використання спеціальних ключових слів у текстах, які допомагають споживачам легше знаходити продукт бренду.

Таргетована реклама. Маркетологи можуть запускати рекламні кампанії, націлені на конкретну цільову аудиторію. Так, з сучасними Big Data-інструментами можна обрати, які групи потенційних клієнтів побачать вашу пропозицію. Отримувачів можна відсортувати за такими критеріями, як стать вік, інтереси, локація тощо. Таку таргетовану рекламу можна запустити у Google, соцмережах та навіть через SMS. Наприклад, в Україні можна скористатися таргетованою розсилкою від Київстар. Більше про це ми писали тут.

Retention-маркетинг. Мова про набір інструментів, які допомагають утримувати наявних клієнтів та формування лояльності до бренду. Компаніям вигідніше працювати з колом своїх відданих покупців, ніж щоразу шукати нових. Тому маркетологи комунікують зі своєю клієнтською базою за допомогою email, SMS-повідомлень, соціальних мереж, подій, програми лояльності тощо.

Контент-маркетинг. Це стратегічний підхід до просування пропозиції бренду через створення та розповсюдження цінного та релевантного для цільової аудиторії контенту. Замість того, щоб напряму рекламувати продукт або послугу, компанія може поширювати корисну інформацію для клієнтів, а тим самим заохочувати придбати її товар. Детальніше про це ми вже писали у матеріалі «Що таке контент-маркетинг?».

Інфлюенс-маркетинг. Це форма співпраці компанії з впливовими людьми або організаціями, які мають експертність та соціальний капітал у своїй сфері. Наприклад, інфлюенсерами можуть бути зірки, політики або локальні блогери, які схвалюватимуть продукцію бренду та розміщуватимуть її у своїх соцмережах. Цей вид маркетингу особливо ефективний зараз, адже 90% українців щодня користуються соцмережами та реагують на цікавий контент від улюблених блогерів.

Соціальний маркетинг. Бренд створює проєкти, які є корисними для людей та у довгостроковій перспективі позитивно впливають на суспільство. У цьому випадку маркетологи не стільки просувають продукти, скільки працюють на позитивну репутацію бренду і формують лояльність споживачів до нього, а водночас покращують їхнє життя. Наприклад, можна через промокампанії пропагувати відповідальне споживання задля збереження планети або ж розповідати, як впоратися із тривожністю під час війни.

Event-маркетинг. Події можуть стати потужним та перспективним інструментом для просування продуктів компанії, а також для піару бренду. Це можуть бути тематичні конференції, розіграші, навчальні онлайн та офлайн заходи, закриті вечірки для найвідданіших клієнтів тощо.

До цього переліку можна додати й багато інших видів маркетингу, утім, компаніям не обов’язково працювати в усіх напрямках одразу. Варто звернути увагу на найбільш результативні та такі, що відповідають актуальним бізнес-потребам. Сьогодні цим критеріям найбільше відповідають саме цифрові маркетингові інструменти. І важливо, що саме інтернет-маркетинг з початку повномасштабної війни став ще більш вагомим для українського ринку.

Маркетологи під час війни. Як працювати?

Брендам важливо відчувати свою аудиторію, знати її потреби та бути готовим адаптуватися під будь-які зміни. У цьому допомагають численні маркетингові дослідження і такі практичні інструменти, як, наприклад, Портрет клієнта.

Портрет клієнта — це узагальнений образ споживача продукту, який містить у собі психологічні, поведінкові, соціальні, економічні та інші характеристики. Наприклад, українські маркетологи можуть створити такий портрет за допомогою Big Data-сервісів від Київстар.

Фахівці Київстар під запит компанії проаналізують клієнтську базу та побудують аналітичну модель, використовуючи майже 100 Big Data-критеріїв. Наприклад, стать, вік, наявність дітей, вид транспорту, інтереси, тип гаджета тощо. У результаті маркетологи отримають візуалізований звіт, який дозволить визначити, хто найчастіше купує продукт бренду та як надалі спланувати правильну промокампанію.

Під час війни перед плануванням рекламної кампанії варто також врахувати такі факти:

  • Споживчий попит змінився як територіально, так і гендерно. Так, серед 7 мільйонів українців, які перетнули державний кордон, переважна більшість були жінки з дітьми. Водночас у центральних та західних регіонах України суттєво зросла частка чоловіків через 6,5 мільйонів внутрішніх переселенців.
  • У 2022 році 94% населення України мають досвід покупки товарів онлайн, за даними Kantar. Серед них 14% вперше здійснили онлайн-покупку саме з початку повномасштабного російського вторгнення.
  • Горизонт планування промокампаній зменшився до 2-3 тижнів. Інформаційне поле в Україні стрімко змінюється разом з новинами з фронту, а отже команда маркетологів має швидко адаптовувати свою комунікацію.

Водночас маркетологи стверджують, що через війну споживачі стали «сліпими» до брендів: їх більше хвилює ціна товару, його ключові характеристики та доступність. Наприклад, чи зможе клієнт швидко отримати вашу продукцію за кордоном або у населеному пункті, куди він переїхав через війну. Через це компаніям потрібно ще більш якісно пропрацьовувати свої меседжі та бути на одній хвилі зі споживачами. А як це найкраще зробити під час війни, ми вже розповідали у цьому матеріалі.

Теги
Підписатись на розсилку