Про що:
До кінця 2024 року глобальний ринок гейміфікації зросте до $15,4 млрд, а в 2029-му становитиме майже $49 млрд. Беручи до уваги таку стрімку позитивну динаміку, вирішили розібратися, що таке гейміфікація, для чого використовується у бізнесі та яких трендів варто дотримуватися, аби покращувати показники компанії.
Зміст
Що таке гейміфікація
Приклади ігрових механік у різних напрямках бізнесу
4 тренди гейміфікації
Що таке гейміфікація
Гейміфікація — це використання ігрового дизайну і механік в неігровому середовищі. Наприклад, у бізнесі гейміфікацією можуть бути:
- квізи
- вікторини
- челенджи
- змагання
- рейтинги
- заохочення
- нагороди тощо
Їхня мета — підвищити рівень мотивації та залученості користувачів й досягати конкретних цілей. Важливо зазначити, що гейміфікація — це не лише розваги та ігри, це стратегічний інструмент, який при правильному застосуванні може призвести до реальних бізнес-результатів.
Гейміфікація застосовується у ритейлі, освіті, банківській, IT-сферах та інших.
Вона може бути орієнтована як на клієнтів, так і на співробітників компанії, аби підсилювати корпоративну культуру. Наприклад, 90% працівників кажуть, що гейміфікація робить їх більш продуктивними на роботі.
Приклади ігрових механік у різних напрямках бізнесу
Ось кілька галузей, де можна застосовувати ігрові механіки:
-
Ритейл
У додатку «Сільпо» є «Колесо фортуни», покрутивши яке можна отримати бонуси на покупки у магазині, а на кожному чеку є передбачення для покупців.
Varus запустив акцію з колекційними картками та елементами доповненої реальності Uнайти. Можна було зібрати колекцію карток з супергероями, «оживляти» їх у додатку та боротися з ворогами. Також ця ініціатива допомогла зібрати 2 млн грн на розмінування України.
Компанія Nike пропонує Nike Run Club. У додатку можна змагатися з друзями або бігати одному. Застосунок містить щотижневі завдання, персоналізовані цілі, унікальні «Досягнення», таблиці лідерів, віртуальні оцінки тощо.
-
Фінанси
Для своїх клієнтів monobank запустив гру, в якій потрібно одягнути символ банку — кота. Для цього необхідно виконувати різні завдання, отримувати нагороди та предмети одягу. Наприклад, щоб отримати капелюх Капітана Джека Горобця, варто зробити 25 оплат карткою monobank закордоном, а щоб вдягнути кота у костюм Спайдермена — 10 раз розрахуватися в кінотеатрі.
-
Продаж їжі та напоїв
Бренд Starbucks використав концепцію гейміфікації, щоб покращити враження від своєї продукції та збільшити продажі. Клієнти мають зареєструватися у додатку, зробити за допомогою нього покупку та отримати кілька «зірок». Чим частіше купуєте, тим більше рівень отримуєте. Деякі з переваг: додаткова чашка кави, подарунок на день народження або індивідуальні пропозиції.
-
Телеком
У додатку Мій Київстар можна не тільки поповнити рахунок, підключити тарифи, а й пограти. Тут є «Плутанка», яка дає змогу користувачам відповідати на запитання, проходити рівні та отримувати промокоди на товари. Є гра «Словознавець», щоб покращити свої знання української мови та позмагатися з друзями. А гра «Космоліт» дозволить перенестися у космос та управляти космольотом.
-
Медицина та здоров'я
Компанія Omnicare працює в галузі охорони здоров’я. Фахівці помітили, що їхні клієнти стикаються з тривалим часом очікування під час дзвінків до довідкової служби. Компанії потрібно було покращити продуктивність команди обслуговування. І вона спробувала гейміфікацію. Для мотивації своїх співробітників впровадили бали, винагороди найкращих працівників та подарунки. Час очікування клієнтів скоротився на 50%.
Ще один приклад — квіз. Так, «Люксоптика» у партнерстві з Alcon розробили кілька питань та оформили їх у тест «Що ви знаєте про свій зір?». Відповідаючи на питання, користувачі дізнаються, що необов’язково записуватися до офтальмолога через сімейного лікаря, просто можна зайти у найближчу «Люксоптику» і зробити діагностику.
Втім, це не усі приклади, адже гейміфікацію можуть використовувати компанії будь-якого розміру в будь-якій сфері.
4 тренди гейміфікації
Growth Engineering виокремила тренди гейміфікації, які будуть актуальними до 2025 року. Ось кілька з них:
Інтернет речей
Transforma Insights прогнозує, що кількість пристроїв, підключених до Інтернету речей (Internet of Things, IoT), щороку швидко зростатиме, а організації інтегруватимуть їх у процеси гейміфікації.
Наприклад, Microsoft створила платформу Virtual Stage, яка використовує IoT і датчики Azure Kinect, щоб налаштовувати 3D-сцени для спікерів. Це покращує враження від онлайн-зустрічі та залученість її учасників. Адже співрозмовники не відволікаються на те, що відбувається у вас за спиною під час віртуальних нарад в Microsoft Teams.
1/6
Щоб користуватися усіма сервісами Microsoft 365, замовляйте консультацію і наші експерти допоможуть підібрати пакет рішень для вашого бізнесу.
Командна робота
Microsoft 365 від Київстар
Набір ліцензійних додатків та сервісів для роботи вашої команди: Word, Excel, Powerpoint, бізнес-месенджер Teams, корпоративна пошта Outlook, 1 ТБ хмарного сховища та інше.
Штучний інтелект
Компанії застосовують ШІ-рішення та ігрові механіки, щоб посилити мотивацію та залученість своїх працівників. Наприклад, Cisco Systems за допомогою штучного інтелекту гейміфікувала понад 13 тис. своїх навчальних програм для співробітників. Так, менеджери з продажу вчаться використовувати Twitter, щоб розпочинати розмови з потенційними клієнтами, тоді як HR-спеціалісти можуть покращити свої навички в LinkedIn.
Також платформи SaaS (Software-as-a-Service), в які впроваджують ШІ, допомагають оцифрувати інструменти для роботи, спілкування та навчання, щоб підвищити культуру співпраці в організації. Серед відомих прикладів SaaS — пакет офісних програм Microsoft 365, де є інструмент штучного інтелекту Copilot. Як він дає змогу бути продуктивним і заощаджувати час, дізнайтеся з нашої статті «Як Copilot для Microsoft 365 трансформує роботу бізнесу: результати досліджень Microsoft».
Ще один приклад гейміфікації та ШІ — це невеликий американський онлайн-магазин, який пропонує клієнтам власноруч прямо на сайті розробити дизайн чохла для свого iPad. Завдяки цьому компанія дізнається про досвід клієнта та те, як він сприймає бренд.
Вам може бути цікаво:
6 популярних типів бізнес-контенту, які може згенерувати ШІВіртуальна та доповнена реальність
Компанії все частіше поєднують гейміфікацію та технології доповненої реальності (AR) й віртуальної реальності (VR). Amazon і Walmart використовують їх, щоб удосконалити клієнтський досвід, а саме — віртуально продемонструвати свою продукцію покупцям.
Окрім цього, через віртуальну реальність та навчання Walmart допомагає своєму персоналу покращувати навички обслуговування клієнтів. Для цього в мережі магазинів США налаштували близько 17 тис. гарнітур Oculus Go VR. А ще так проводять тренінги з техніки безпеки. Це дозволило знизити рівень травматизму та захворювань серед працівників на 20% за рік.
Соціальні мережі
Бренди дедалі активніше використовують гейміфікацію у соціальних мережах — опитування, тести, пропозиції зробити репости, створення UGC-контенту тощо. Ігрові механіки стимулюють вивільнення у користувачів дофаміну та окситоцину, що сприяє більшому залученню і підвищенню рівня довіри до компанії.
Більшість функцій LinkedIn гейміфіковано. Наприклад, це може виглядати як «сила профілю», адже щоб він був досконалий, треба заповнити усі його розділи — від ім’я до професійних навичок та рекомендацій.
На сторінці Kyivstar Business у Facebook ми також застосовуємо ігрові механіки. Приклад з опитуванням про картки для пристроїв ви можете подивитися за посиланням.
Читайте Kyivstar Business HUB, щоб дізнаватися більше корисної та цікавої інформації про бізнес і не тільки.
Додайте коментар