Big Data для організаторів подій. Як підготуватися до фестивалю
26 січня 2022

11 хв.

Big Data для організаторів подій. Як підготуватися до фестивалю

Огляди рішень#ADWISOR#BigData#SMS#СмсРозсилка#Геоаналітика#Heatmap

Про що:

Уявіть кількаденний фестиваль на десяток тисяч відвідувачів. Численні зони для розваг, фудкорти, різні сцени та активності з музикантами. Щороку таких подій стає все більше. Проте чи знаходять ці заходи ту кількість відвідувачів, на яку організатори розраховували від початку? Чи відповідають гості всім вимогам цільового клієнта? І чи залишаються відвідувачі задоволені подією?

Зміст

Big Data та фестивалі. Як поєднати?

Хто ваша цільова аудиторія?

Heatmap та геаналітика. Як застосувати місту?

Як з Big Data якісно комунікувати з аудиторією?

Відповіді «так» на ці питання дають очікуваний прибуток, високий рейтинг та створюють позитивний імідж компанії-організатору та місту. Утім, на жаль, так трапляється не завжди. Тож як забезпечити вашій події в місті — фестивалю, ярмарку, концерту, конференції тощо — аншлаг із задоволених відвідувачів? Ключем до відповіді можуть стати сучасні технології, зокрема Big Data-рішення від Київстару.

Як Big Data допомагає налаштовувати маркетингові кампанії для фестивалів? Як містам підготувати свою інфраструктуру до великих подій? Які інструменти допоможуть масштабувати захід? Розповідає та пояснює Kyivstar Business Hub.

Big Data та фестивалі. Як поєднати?

Масштабні фестивалі можна з легкістю прирівняти до життя невеликого міста. Тут є внутрішня інфраструктура, ресторани, медпункт, охорона, наметове містечко, сцени, логістика відвідувачів та спікерів тощо. І все це вимагає чітких розрахунків та якомога точнішого планування бюджету. Утім, дослідження показують, що навіть бізнес, який витрачає 25% свого маркетингового бюджету на події, не може оцінити точний ефект від своїх інвестицій. Досягти більшої точності допоможе Big Data.

Big Data — це величезний обсяг інформації, який люди щодня продукують. Це можуть бути їхні переміщення містом і вподобання у соціальних мережах, улюблені серіали на Netflix і навіть частота пульсу, яку вимірюють фітнес-браслети. Бізнес вчиться обробляти всю цю інформацію за допомогою сучасних технологій та пропонувати своїм клієнтам найкращий та найзручніший саме для них продукт. Тому Big Data-інструменти вчаться застосовувати й в івент-індустрії.

Наприклад, масштабне Big Data-дослідження розпочала Копенгагенська бізнес школа спільно з IBM у Данії: вони вивчали поведінку відвідувачів на музичному фестивалі «Roskilde Festival». В основному за допомогою спеціального додатку для гостей події організатори збирали наступні дані:

  • переміщення потоків гостей на локації події;
  • активність продажу їжі та напоїв впродовж дня;
  • відвідуваність окремих фудкортів та барів;
  • популярність різних музичних виконавців;
  • тривалість прослуховування певних виконавців різними людьми;
  • взаємодію з сайтом та додатком фестивалю тощо.

Аналіз цих даних допоміг Roskilde Festival покращити планування локації події, створити зручніший та безпечніший простір для відвідувачів, оптимізувати кількість продуктів для фудкортів, а також зменшити кількість відходів після фестивалю. До того ж Big Data-аналітика дозволила збільшити загальну прибутковість фестивалю.

Неординарно до сучасних технологій підійшли у Техасі на щорічному фестивалі «South by Southwest». Компанія «Pepsi» там влаштувала танцювальну вечірку, гостям якої видали браслети зі спеціальними датчиками. Вони вимірювали реакції організму людини на зовнішні стимули. Наприклад, браслет відстежував рух відвідувача, зміну температури тіла, а також фізіологічне збудження за допомогою датчику поту.

Дані з браслетів у режимі реального часу міг бачити діджей вечірки, щоб аналізувати, які пісні подобаються більшості гостей. Зокрема, для додаткової гейміфікації люди могли за допомогою браслетів керувати освітленням на локації, димовими й бульбашковими машинами та CO2-гарматами.

Схожу аналітику вже зараз можуть використовувати й організатори подій в Україні. У цьому допоможуть Big Data-інструменти від найбільшого телеком-оператора країни — компанії «Київстар».

Хто ваша цільова аудиторія?

Фестивалі — це перш за все ваші відвідувачі. Молодь, яка гучними компаніями приїздить звідусіль. Новоспечені батьки, що на пару днів лишають своїх малюків з родичами, аби нарешті відпочити разом. Сім’ї з дітьми. Старші меломани. Усі ці люди кардинально різні, утім, ваше завдання — догодити їм усім. Але найперше, звісно, вам треба познайомитися. Визначте свою цільову аудиторію з Big Data-інструментами від Київстару.

Якщо ви не перший рік проводите фестиваль і вже маєте свою базу контактів, то Київстар допоможе визначити портрет вашого клієнта. Завдяки аналізу телеком-поведінки своїх абонентів Big Data-спеціалісти оператора вивели понад 40 предикативних моделей, серед яких вік, стать, місце переважного перебування, інтереси тощо. Отже, завдяки цій інформації організатори події можуть дізнатися:

  • якого віку аудиторія відвідує фестиваль;
  • з якого міста України приїжджають відвідувачі;
  • які зацікавлення у гостей фестивалю;
  • яким видом транспорту вони найчастіше користуються;
  • чи мають відвідувачі дітей тощо.
Big Data та аналітика

Big Data та аналітика

Big Data-рішення для бізнесу

Набір інструментів для аналізу великих масивів даних під різні потреби бізнесу — аналіз та пошук аудиторії, геоаналітика, налаштування персоналізованної комунікації тощо.

Усю аналітику спеціалісти Київстар використовують лише в анонімізованому вигляді (тобто дані не містять жодної персональної інформації) та подають у вигляді зрозумілих аналітичних звітів та графіків. Завдяки такому портрету можна якісно оцінити попередні маркетингові активності та спланувати нові, щоб не лише знову побачитися з гостями попередніх подій на новому фестивалі, а і залучити нових. У цьому допоможе також побудова look-alike-аудиторії — це потенційні учасники вашої події, які схожі на відвідувачів попередніх заходів за обраними характеристиками.

Наприклад, Big Data-аналіз може показати, що умовний музичний фестиваль у Києві найбільше відвідала молодь 20-29 років, серед яких більшість — жінки. Також дані показують, що на захід приїхали люди з Одеси, Харкова, Запоріжжя та Херсону. Найменше гостей приїхало з західних областей України. Така інформація є корисною для планування наступних маркетингових активностей. Розподіліть більше свого бюджету на рекламу для Львівської або Тернопільської областей. Придумайте яскраву рекламу, яка зацікавить саме молодь. Додатково, зробіть піар-колаборації, наприклад, з BMW або Subaru, щоб зацікавити більше чоловіків своєю подією.

Важливо, що пропоновані сервіси та послуги на основі Big Data створені мобільним оператором. У роботі з даними Київстар дотримується Законів України «Про інформацію» та «Про захист персональних даних» і не передає та не продає персональні дані абонентів, зокрема й записи розмов, тексти SMS/MMS та історію браузера, третім особам. Усі аналітичні моделі з використанням Big Data будуються на основі неперсоніфікованих і зашифрованих даних.

Heatmap та геаналітика. Як застосувати місту?

Фестивалі, масштабні бізнес-конференції, марафони — усе це творить імідж сучасного міста. Яскраві події приваблюють людей з інших областей та навіть з інших країн. І мова не лише про великі обласні центри — фестивалі можуть стати магнітом для туристів і в маленьких містах. Гарним прикладом активного розвитку регіону завдяки культурним подіям є близький до України польській повіт — Новосондецький. Тут, на півдні країни поруч з горами, розкинулося багато невеликих міст та селищ, які впродовж всього року влаштовують різноманітні фестивалі, марафони та змагання.

Наприклад, у містечку Північна-Здруй, де живе з 10 тисяч людей, на початку вересня проводять масштабний марафон. У 2021-му році його поєднали з іншим фестивалем під назвою «Festiwal Lachów i Górali», куди з’їжджаються любителі фольклору, народних танців та співів з усієї країни. А у сусідньому стотисячному місті Новий Сонч щороку проходить Міжнародний фестиваль дитячої пісні «Skowroneczek». Нещодавно тут започаткували й молодіжний фестиваль хіп-хопу. А любителі старовинної музики можуть влітку приїхати на фестиваль найстарішої музики Європи у місто Старий Сонч, де живе близько 10 тисяч людей. І на цьому довгий список культурного та туристичного життя регіону далеко не закінчується.

Міста та області в Україні так само можуть стратегічно розвивати культурне життя у своїх регіонах. Допомогою у плануванні майбутніх подій стане Big Data-аналітика від Київстару. Наприклад, можна скористатися тепловими картами та геоаналітикою від оператора.

Heatmap — це теплові карти окремого району, міста або всієї країни, на яких за допомогою кольору візуалізована аналітична інформація. Завдяки heatmap від Київстару можна на карті побачити місця концентрації тої чи іншої групи населення, залежно від обраних критеріїв. Усі дані неперсоніфіковані, але дають чітке розуміння соціальних тенденцій в певному регіоні. Теплові карти Київстар будує на основі аналізу телеком-поведінки своїх абонентів.

Завдяки Heatmap та геоаналітиці від Київстару місто або область може визначити:

  • найпопулярніші туристичні локації регіону;
  • з яких куточків України приїздить найбільше туристів;
  • скільки туристів відвідало регіон за обраний проміжок часу;
  • успішність туристичних центрів серед гостей регіону;
  • популярність наявних культурних подій;
  • цільову аудиторію майбутніх заходів.

Такий Big Data-аналіз є джерелом для продуманих, заснованих на цифрах, рішень щодо розвитку міста або області. З такою детальною інформацією можна зрозуміти, якої інфраструктури не вистачає місту: які дороги треба найперше відремонтувати, скільки готелів та ресторанів потрібно для розміщення й харчування гостей міста, яку промокампанію проводити та на яку аудиторію орієнтуватися. Big Data-інструменти від найбільшого в Україні оператора стануть незамінним помічником у довгостроковому плануванні розвитку регіону.

Як з Big Data якісно комунікувати з аудиторією?

Комунікація на великий подіях ділиться на кілька етапів. Це промокампанія, спілкування безпосередньо з учасниками фестивалів під час заходів, зворотній зв’язок після події, а також підтримка зв’язку в міжсезоння. Ефективним комунікаційним інструментом для організаторів стануть таргетовані та тригерні SMS-розсилки від Київстару. SMS-розсилки від оператора також проводяться за допомогою Big Data-інструментів. У вас є можливість персоналізувати своє повідомлення та доставити його саме тим людям, яких воно справді зацікавить.

Наприклад, таргетовані розсилки дозволяють точно влучити саме у вашу цільову аудиторію. Якщо ви плануєте велику подію на декілька тисяч учасників, то разом зі спеціалістами Київстар ви зможете виокремити потрібні вам сегменти аудиторії та через оператора розіслати цільові SMS-повідомлення.

Якщо у вас менші масштаби та обмежений бюджет на маркетинг, то вам у пригоді стане інтелектуальна платформа для самостійних розсилок ADWISOR. Її перевага у тому, що ви зможете підібрати оптимальну кількість таргетованих SMS відповідно до вашого бюджету. ADWISOR дозволяє обрати потрібну аудиторію за понад 40 smart-фільтрами (вік, стать, місце перебування тощо) та розпочати свою промокампанію.

Як швидко запустити промокампанію без спеціальних агенцій? Kyivstar Business Vlog, випуск 30

За допомогою таргетованих SMS-розсилок можна:

  • Рекламувати заплановану подію для жителів інших міст або областей.
  • Інформувати мешканців міста про зміни у місті через заходи. Наприклад, про перекриття доріг для проведення марафону. Або про подовжену роботу громадського транспорту.
  • Надсилати учасникам нагадування про розклад концертів.
  • Інформувати про конкурси та особливих гостей, а також про додаткові акції або знижки на фудкотрах.
  • Надсилати посилання на форму для фідбеку після заходів тощо.

Потужним інструментом для організаторів подій також стануть тригерні розсилки. Тригером може стати місцеперебування або певна подія. Наприклад, людина прийде у парк, де за місяць відбуватиметься музичний фестиваль. Щойно вона опиниться у потрібній локації, їй надійде SMS від вас з пропозицією купити квиток на подію. Разом з Big Data-командою Київстару ви можете знайти найбільш ефективний тригер саме для вашої промокампанії.

Реклама та пошук клієнтів

SMS-розсилки від аналітиків Київстар

Знаходьте нових клієнтів завдяки тригерним та таргетованим розсилкам. Аудиторія для розсилки підбирається з використанням Big Data-аналізу.

Сучасні рішення, такі як робота з великими даними, все більше пронизують наше життя. Хороша новина в тому, що впровадження Big Data-аналітики в організацію подій не має бути складним процесом. Ви вже зараз можете працювати з величезним обсягом даних та відкривати для себе неочікувані можливості. Розвиватися завжди допоможуть рішення від Київстару. Варто лише залишити заявку на сайті, і спеціалісти проконсультують вас щодо найкращих рішень для організації вашої події.

Огляди рішень#ADWISOR#BigData#SMS#СмсРозсилка#Геоаналітика#Heatmap

Додайте коментар

Усі коментарі публікуються після модерації. Будь ласка, пишіть українською, без спаму та нецензурних слів.

Схожі статті

#IOT#Геоаналітика#Теплокарта#IOTISKYIVSTAR#ADWISOR#ТаргетованіРозсилки
#Бізнес#ADWISOR#IOT#2024#Маркетинг#IOTISKYIVSTAR#BigData
#BigData#Look-alike#ПортретКлієнта#Рішення
#ADWISOR#BigData#Look-alike#Viber#SMS#СмсРозсилка#Heatmap#Бізнес#Клієнт#ПортретКлієнта#ТригерніРозсилки#ТаргетованіРозсилки#Геоаналітика#Теплокарта#Бізнес-аналітика
#SmartCity#BigData#IOT#Azure#0-800#SMS#ВіртуальнаATC#Star.Docs
#BigData#ADWISOR#SMS#ТаргетованіРозсилки#ПортретКлієнта#ТригерніРозсилки#БігДата#СмсРозсилка#Бізнес
#Клієнт#Бізнес#BigData#ТаргетованіРозсилки#ТригерніРозсилки#СмсРозсилка#SMS
#МобільнийЗв'язок#Київстар#Тренд