З чого почати бізнес у 2024 році: чекліст для майбутніх підприємців
27 лютого 2024 9 хвилин читання

З чого почати бізнес у 2024 році: чекліст для майбутніх підприємців

Тренди та аналітика#Бізнес#ADWISOR#IOT#2024#Маркетинг#IOTISKYIVSTAR#BigData

Про що:

Якщо ви чекаєте на знак, щоб починати бізнес, то ось він. Надихнутися можна прикладом інших компаній. Так, попри воєнні умови, виклики та перешкоди у 2023 році понад 82% українських організацій, які призупинили роботу у 2022 році, частково відновили її до кінця 2023-го. Долучайтесь і ви до бізнес-спільноти та втілюйте у життя ваші мрії про власну справу. А наш чекліст у цьому допоможе.

Зміст

Виберіть напрямок бізнесу

Розробіть бізнес-план

Вирішіть юридичні та адміністративні питання

Подбайте про маркетинг і продажі

Запускайтесь та масштабуйтесь

Виберіть напрямок бізнесу

Якщо ви ще розмірковуєте про те, який обрати напрямок бізнесу, то вам допоможуть визначитися:

  • Власні інтереси та навички. Проаналізуйте ваші вподобання та хобі.  Визначиться зі своїми сильними сторонами або сферою знань, на якій ви розумієтеся. Це може стати базою для напрямку бізнесу. Скажімо, ви завжди цікавилися випічкою і вважаєте себе досить вправними у кулінарії. Тож, ви можете розглянути створення власного кулінарного бізнесу. Наприклад, відкрити невелику пекарню. До речі, це був досить перспективний напрямок у 2023 році.
  • Франшиза. Такий варіант підійде тим, кому подобається вже створений розвинений бізнес. Так, наприклад, якщо вам до вподоби «Сімейна пекарня», то ви можете придбати франшизу, відкрити свою пекарню та використовувати назву, товарні знаки, бізнес-системи та технології, права власності та інші надбання «Сімейної пекарні». У 2022 році за допомогою франшизи бізнес розвивали понад 20 тисяч українських підприємців.
  • Дослідження ринку. Проведіть маркетингове дослідження та проаналізуйте тенденції ринку, потреби потенційної аудиторії, які можна вирішити завдяки вашій майбутній компанії. Дізнатися тенденції ринку, аби прийняти обґрунтоване рішення, можна завдяки таким ресурсам як McKinsey, Gartner, Deloitte, Statista. Зі всім переліком джерел ви можете ознайомитися у цій статті

  • Технологічні та інноваційні можливості. Вивчіть, які технології та інновації можуть вплинути на ваш бізнес і допомогти забезпечити конкурентні переваги. Для прикладу, є Інтернет речей (IoT). Якщо повертатися до прикладу пекарні, то ця технологія допомагає через встановлення датчиків та моніторингових систем контролювати температуру, вологість та інші важливі параметри у печах, процес виробництва тощо. Тобто IoT може допомогти у підтримці оптимальних умов і уникненні втрат. Дізнатися більше можна на сторінці IoT для бізнесу та замовити консультацію фахівця.

Інтернет речей темна

Інтернет речей

IoT для бізнесу від Київстар

ІоТ-рішення для автоматизації різних бізнес-процесів у напрямках охорони, логістики, медицини, ЖКГ, агро тощо.

Розробіть бізнес-план

Щоб написати успішний бізнес-план, необхідно зробити 10 кроків: 

  • Створити коротке резюме. 
  • Зробити опис компанії.
  • Дослідити ринок.
  • Проаналізувати конкурентів.
  • Описати продукт/послугу.
  • Розробити стратегію маркетингу і продажів.
  • Описати методи організації та управління.
  • Створити план логістики та операцій.
  • Розробити фінансовий план.
  • Підготувати додаткові матеріали.

Про те, як реалізувати усі ці кроки, ми детально розповідали у статті:

Бізнес з нуля. Як створити успішний бізнес-план. Приклад

До речі, правильно створений бізнес-план допоможе отримати грант, тобто фінансування на розвиток своєї справи. Наприклад, у вас є можливість подати документи на грант на власну справу. Державна служба зайнятості перевірить вашу заяву, розгляне бізнес-план і у випадку позитивного рішення, ви зможете отримати до 250 тис. грн.

Вирішіть юридичні та адміністративні питання

Розуміння певних юридичних та адміністративних аспектів дозволить започаткувати ваш бізнес відповідно до вимог законодавства та уникнути проблем тощо. Для цього потрібно врахувати наступні нюанси:

  • Реєстрація бізнесу. Оберіть форму власності та зареєструйте ваш бізнес. Українці частіше відкривають свою справу як ФОП (фізична особа – підприємець). Так, за 2023 рік було зафіксовано понад 300 тис. реєстрацій нових ФОП і 37 тис. нових компаній. Серед популярних напрямків — роздрібна або оптова торгівля, забезпечення стравами і напоями, надання індивідуальних послуг та ІТ.
  • Створення команди. Подумайте над пошуком команди, яка допоможе вам у розвитку бізнесу. Наприклад, при отриманні грантових коштів створення команди частіше за все є обов’язковою умовою. Щоб знайти персонал, можна використовувати Big Data-сервіси. Наприклад, з аналітикою великих даних можна виокремити необхідні критерії майбутніх працівників, згрупувати за ними потенційних кандидатів та надіслати їм SMS з пропозицією роботи.
  • Облаштування приміщення. Забезпечте офіс та обладнання у ньому інтернетом. У цьому допомагає телеком-оператор Київстар. На сторінці Інтернет для бізнесу ви можете дізнатися про усі типи інтернету та обрати той, який підходить саме вашій компанії. Тобто залежно від того, де розташований ваш бізнес, експерти підберуть оптимальну технологію для підключення та продуктивної роботи. Крім того, інтернет за технологією GPON вже доступний на понад 10 локаціях у м. Дніпро. Тож, підприємці цього міста можуть мати доступ до інтернету для роботи навіть за відсутності електропостачання у будівлі.
Зв'яток та інтернет темна

Звʼязок та інтернет

Інтернет для бізнесу в багатоквартирних будинках

Інтернет для бізнесу в багатоквартирних будинках, як-от аптеки, перукарні, кав’ярні тощо. Просте підключення до наявної мережі за кілька днів зі швидкістю до 100 Мбіт/с.

Подбайте про маркетинг і продажі

Цей етап може включати наступні кроки: 

  • Бренд. Підкресліть унікальність вашого бренду — розробіть логотип, дизайн та меседж бренду, яким ви запам’ятаєтеся. Це відокремить вас від конкурентів.
  • Стратегія маркетингу. Розробіть план просування продукту або послуги, визначте ЦА, канали комунікації  з аудиторією тощо.
  • Продажі та обслуговування клієнтів. Розробіть план залучення та утримання клієнтів, визначте процеси обслуговування клієнтів та післяпродажного сервісу.

Уявімо, ви відкрили пекарню і прагнете, щоб про ваш заклад дізналися потенційні клієнти, і, як наслідок, почалися продажі випічки. Вашою цільовою аудиторією можуть бути місцеві мешканці та жителі прилеглих районів, корпоративні клієнти (ресторани, кав’ярні, готелі). 

Які канали комунікації для них використовувати?

По-перше, онлайн-канали — ваш вебсайт з описом продукції, цінами, фото; сторінки в соціальних мережах (Facebook, Instagram та ін.); SMS-маркетинг тощо. Наприклад, ви можете надсилати СМС тим, хто мешкає поруч із вашою пекарнею. Розсилки можна налаштовувати на платформі ADWISOR

По-друге, офлайн-канали — рекламні банери та плакати в місцях з великим потоком людей: біля торгових центрів, на автобусних зупинках, біля шкіл та дитячих садків, які розташовані неподалік вашого закладу. Також актуальним є відвідування місцевих заходів: фестивалів, ярмарків, благодійних подій. 

Щоб підвищити лояльність, розробіть накопичувальну систему бонусів за кожну покупку, які потім можна обміняти на знижки. Також цікавими будуть спеціальні пропозиції, акції, як-от «Купи один круасан — отримай другий зі знижкою», дисконтні картки для постійних клієнтів.

Запускайтесь та масштабуйтесь

Поговоримо про наступні етапи на шляху до запуску успішного бізнесу:

  • Тестування продукту або послуги. Проведіть тестування продукту або послуги на фокус-групі перед широкомасштабним запуском. Наприклад, для цього використовують такий підхід, як мінімально життєздатний продукт (від англ. minimum viable product, MVP). Це товар або послуга з мінімальним ключовим функціоналом. MVP можна легко застосувати багатьох галузях. Більше про цей підхід ми розповідали у статті. Там ми ділимося прикладом створення MVP на прикладі приготування солодкого пончика.

  • Масштабування. Навіть на початку бізнес-шляху варто мати довгострокові плани. Тож, радимо розробити плани масштабування компанії. Це може включати розширення асортименту, територіального охоплення та пошук нових ринків тощо. 

Яким би не був ваш план, будьте готові до коригування стратегій на основі  змін на ринку, отриманих даних, ситуації в країні тощо. Аби підприємці завжди були в курсі бізнес-настроїв, ми проводимо власне опитування. Нещодавно ми дослідили, яким був 2023 рік для українських компаній. Можливо, це дослідження допоможе вам знайти нові інсайти для відкриття власної справи. Ми віримо, що у вас все вийде, а  Київстар Бізнес завжди готовий надавати сервіси для розвитку українського бізнесу. 

Поділіться, будь ласка, у коментарях нижче, наскільки корисним був цей чекліст для вас. Ваша думка важлива для нас.

Тренди та аналітика#Бізнес#ADWISOR#IOT#2024#Маркетинг#IOTISKYIVSTAR#BigData

Додайте коментар

Усі коментарі публікуються після модерації. Будь ласка, пишіть українською, без спаму та нецензурних слів.

Схожі статті

Як масштабувати мікробізнес в Україні у 2024 році13 березня 2024 7 хвилин читання

Як масштабувати мікробізнес в Україні

#Бізнес#ПортретКлієнта#Тенденції#Маркетинг#Реклама#ADWISOR#Клієнт#Microsoft365#Офіс365
#Геоаналітика#FTTB#ПортретКлієнта#BigData#БігДата
#Бізнес#ADWISOR#ВійнавУкраїні#ПортретКлієнта#РосійськоУкраїнськаВійна
#ПортретКлієнта#ІнтернетДляБізнесу#ВійнавУкраїні#Бізнес#РосійськоУкраїнськаВійна#ADWISOR
#ІдеїДляБізнесу#СмсРозсилка#ADWISOR#SMS#Геоаналітика#Microsoft365#Офіс365#Клієнт
#Бізнес#Київстар#Робота#ШІ#ШтучнийІнтелект#AI#Реклама#ВійнавУкраїні#РосійськоУкраїнськаВійна#Клієнт
#FTTB#Бізнес#ІнтернетДляБізнесу#Тарифи#Франшиза
#Stoprussia#ВійнавУкраїні#Бізнес#Рішення

Підпишіться на щомісячну розсилку найцікавіших новинПідпишіться на розсилку