Про що:

Коли компанії створюють новий продукт, вони завжди ризикують, адже цей товар або послуга можуть не мати попиту серед клієнтів. Один зі способів дізнатися, чи є шанс перетворити ідею у рентабельний бізнес, — протестувати її, запустивши мінімально життєздатний продукт або MVP. Цю концепцію винайшов у 2001 році підприємець Френк Робінсон. Про те, як її застосовувати, розповімо детальніше у статті.

Зміст

Що таке MVP?

Інструменти для MVP

Дві поширені помилки при створенні MVP

Критерії під час розробки MVP

Що таке MVP?

Мінімально життєздатний продукт (від англ. minimum viable product, MVP) — це товар або послуга з мінімальним ключовим функціоналом, які компанії випускають на ринок для тестування потенційними клієнтами. Мета MVP — перед тим, як розробляти повноцінний продукт, отримати відгуки від користувачів та визначити, чи задовольняє він їхні потреби.

Спочатку теорія MVP була популярною переважно серед ІТ-компаній, але зараз цей підхід можна легко застосувати в інших галузях — у ритейлі, виробництві, харчовій індустрії тощо. Пропонуємо розглянути створення MVP на смачному прикладі, як-от приготування солодкого пончика. MVP може містити наступні складові:

  • Типова кільцева форма та розмір, який відповідає загальноприйнятим стандартам для пончиків.
  • Тісто, яке задовольняє базовий смак та текстуру пончика.
  • Базові аромати та начинки, такі як ваніль, шоколад тощо.

На відміну від MVP, основна рецептура може містити:

  • Різні смаки глазурі на верхній частині, як одна з характерних рис пончиків.
  • Більший вибір ароматів та начинок.
  • Кастомізація пончиків — покупці можуть на свій смак додавати начинки, глазур, посипки або навіть замовляти товар за індивідуальними рецептами.
  • Додаткові послуги — доставка пончиків додому або можливість оренди стенда з пончиками на свято.
Що таке MVP та як це використати в бізнесі?

Іншими словами, основний функціонал розширює можливості продукту та поліпшує користувацький досвід. Проте він додається лише після успішного запуску MVP та отримання зворотного зв’язку від користувачів.

Тож, головні задачі MVP — знизити ризик фінансового краху, мінімізувати загальні витрати на розробку нової бізнес-ідеї, пом’якшити загальний рівень невдач при найгіршому сценарії впровадження продукту на ринок.

Реалізація MVP може бути дуже різною. Проте є основні завдання — представити гіпотезу, а потім підтвердити або спростувати її протягом певного періоду та з урахуванням можливих ресурсів.

MVP не є бета-версією кінцевого продукту та прототипом. Адже бета-версія — це варіант товару або послуги, який випускається після MVP, але перед кінцевим випуском. Натомість прототип — це пробний зразок або модель продукту. Він не завжди є реалістичним або готовим до випуску, як-от MVP.

Інструменти для MVP

Щоб перевірити гіпотези MVP, можна використовувати наступні рішення:

  • Дослідження потреб та вподобань цільової аудиторії. Щоб їх визначити, можна сформувати портрет клієнта на основі аналізу великих даних. Зокрема, для бізнесу таку послугу пропонує телеком-оператор Київстар.

Предикативні моделі будуються з використанням алгоритмів машинного навчання. Вони профілюють цільову аудиторію за майже 100 автоматизованими критеріями (вік, стать, стиль життя, інтереси тощо). У результаті оформлюється звіт, в якому зображений відсотковий склад аудиторії за кожним із критеріїв.

Дані та аналітика

Дані та аналітика

Big Data для аналітики клієнтів

Портрет клієнта дозволяє дізнатися актуальні потреби аудиторії та адаптувати пропозицію для неї. А розширити наявну базу клієнтів та визначити нову допомагає look-alike модель.

Дізнатися більше
  • Збір відгуків за допомогою Microsoft Forms є одним зі способів отримання фідбеку від користувачів під час перевірки MVP. Це онлайн-сервіс для створення анкет та опитувань, який міститься у пакеті ліцензійних програм Microsoft 365 (укр. Майкрософт).

Спочатку у Microsoft Forms необхідно створити форму або анкету. Як це правильно робити, ми описували в нашій інструкції. Після цього можна надіслати користувачам, які випробовують MVP, посилання на анкету через електронну пошту, SMS-розсилку або іншими каналами комунікації. Відповіді автоматично зберігаються у Microsoft Forms. Після того, як було отримано достатньо відгуків, можна приступити до їхнього аналізу.

Рекламні інструменти

Рекламні інструменти

Платформа ADWISOR для SMS та Viber розсилок

Сповіщайте своїх клієнтів про оновлення асортименту, знижки та спеціальні пропозиції за допомогою SMS. Самостійно налаштовуйте промокампанію на платформі ADWISOR.

Дізнатися більше
  • Хмарна платформа Power BI для бізнес-аналітики — зручний інструмент при перевірці мінімально життєздатного продукту та отримання даних про його ефективність. Сервіс дозволяє візуалізувати показники з різних каналів в інтерактивні графіки, таблиці, діаграми та звіти. А щоб на повну користуватися перевагами Power BI, варто підключити Дата-платформу (Data Warehouse, DWH), доступ до якої надає Київстар.

Читайте також «Що таке Power BI: можливості для бізнес-аналітики»

  • Для прототипування та дизайну MVP використовують Figma, Sketch або Adobe XD. Ці сервіси завдяки візуалізації функціонала допомагають зрозуміти концепцію майбутнього продукту та тестувати його взаємодію з користувачами.
  • Управління проєктами здійснюється, наприклад, через сервіси Jira, Trello або Asana. З ними легко організовувати роботу команди, відстежувати задачі, пріоритети та календарні терміни. Вони дозволяють впроваджувати гнучкі методології розробки, такі як Scrum або Канбан, та спрощують спілкування та співпрацю між членами команди.
  • Аналітику та моніторинг можна реалізувати з Google Analytics, Mixpanel або Amplitude. Вони допомагають збирати дані про використання продукту та поведінку споживачів, а також аналізувати показники, такі як активність користувачів, утримання, конверсія та інші метрики.

Дві поширені помилки при створенні MVP

Найпоширеніші помилки, пов’язані з MVP, яких варто уникати:

  1. Додавати занадто багато функцій. Не усе, що ви вважаєте за потрібне, варто додавати до мінімально життєздатного продукту. Необхідно зосередитися на обмеженій функціональності, яка надає клієнтам ключові причини використовувати ваше рішення.
  2. Додавати занадто мало функцій. MVP — це не прототип низької якості. Він повинен підсвічувати головну особливість реального продукту, а користувачі мають отримати користь від вашої пропозиції.

Критерії під час розробки MVP

Експерти Forbes радять під час планування MVP враховувати такі критерії:

  • Дослідження.

Чи збігається місія вашої компанії з ідеєю MVP? Чи існує достатня потреба ринку в цьому продукті? Хто саме тестуватиме MVP і як з ними зв’язатися? З якими ризиками ви можете зустрітися?

42% стартапів зазнають невдачі через неправильну оцінку ринкового попиту. Навіть якщо у вас є ідея, яка реально розв’яже проблему, споживачі можуть не захотіти за неї платити.

  • Ціннісні пропозиції MVP.

Яку конкретну проблему розв’язуватиме MVP і на який ринок ви орієнтуєтесь? Які переваги надасть ваше рішення цільовій аудиторії? Чому ваше рішення краще за будь-який продукт конкурента?

  • Припущення, які треба перевірити.

Чи побудова MVP для вашої бізнес-ідеї дійсно варта інвестицій? Які є ключові показники ефективності для вимірювання успіху MVP? Як плануєте доопрацювати ключові функції для розробки MVP?

  • Підтвердження припущень.

Які функції мають вирішальне значення для успіху вашого MVP? Яка з них підтвердить або спростує припущення? Чи демонструє конкретна функція вашу ціннісну пропозицію?

При виборі типу MVP ваш бюджет буде одним із найважливіших факторів, які впливатимуть на ваше рішення. Не витрачайте гроші на продукт, яким ніхто не захоче користуватися. Подумайте, що ви можете зробити, щоб перевірити свою ідею швидко, дешево та ефективно.

З іншими рішеннями для бізнесу можна ознайомитися на нашому сайті.

Тренди та аналітика#ПортретКлієнта#Бізнес#ADWISOR#Microsoft365#СмсРозсилка#Дата-платформа

Додайте коментар

Усі коментарі публікуються після модерації. Будь ласка, пишіть українською, без спаму та нецензурних слів.

Схожі статті

#4G#ADWISOR#BigData#СмсРозсилка#SMS#Бізнес#БігДата#Краудфандинг#Самозайнятість#Маркетинг#Реклама
#BigData#ПортретКлієнта#ATC#Клієнт#Клієнтоорієнтованість#БігДата#Бізнес
#BigData#Microsoft365#ПортретКлієнта#БігДата#Офіс365#Маркетинг#SWOT-аналіз#Аналіз
#BigData#БігДата
#BigData#Геоаналітика#ПортретКлієнта
#SaaS#Microsoft365#MicrosoftAzure#Azure
#Microsoft365#MicrosoftAzure#Дата-платформа#Офіс365
#ADWISOR#Microsoft365#Офіс365

Підпишіться на щомісячну розсилку найцікавіших новинПідпишіться на розсилку