Про що:
Через воєнне вторгнення рф до України деякі з підприємців закрили свій бізнес, перемістилися у більш безпечні регіони нашої країни, зокрема у невеликі міста, та перебувають там вже 8-й місяць повномасштабної війни. Але навіть у таких умовах переселенцям вдалося адаптуватися та відкрити свої магазини, кав’ярні та приватні садочки. Якщо ви теж задумувались над тим, який бізнес відкрити під час війни, пропонуємо розглянути кілька бізнес-ідей для малого міста та дізнатися досвід українців.
Зміст
Гастрономічний напрямок
Продаж товарів
Надання різноманітних послуг
Онлайн-бізнес
Кілька кроків до відкриття бізнесу в маленькому місті
Як українці свій бізнес відкривали під час війни
У малих містах для бізнесу є свої переваги. Це менша конкуренція, чіткі бізнес-потреби, більш персоналізований сервіс, невеликий ринок для аналізу, а також відкриття своєї справи з меншими витратами, ніж в обласному центрі. Спробуйте знайти такий напрямок, який перетинається з потребами міста, його мешканців та вашими власними інтересами й можливостями. Для цього треба відповісти на кілька питань: Чого дійсно не вистачає містянам: нових товарів або послуг? Що ви вмієте робити краще за всіх? Які у вас є професійні навички? Кому б ви хотіли надавати послуги чи продавати товари? Яким бізнесом ви б хотіли займатися із задоволенням? Після цього можна розпочинати пошук бізнес-ідей.
Гастрономічний напрямок
Що може бути краще за пекарню або піцерію маленького містечка? Це місце, куди люди приходять за смачним печивом, круасаном, шматочком торта або піци. І ви можете співпрацювати з кимось, хто вже займається випічкою, або розпочати справу самостійно.
Важливо врахувати розташування пекарні, оскільки воно має бути у зручному місці як для відвідувачів, які бажають брати їжу з собою, так і для тих клієнтів, які полюбляють їсти у закладі. Те саме стосується і відкриття кав’ярні. Як новому закладу залучити клієнтів ми писали у цій статті.
До того ж можна орендувати Food truck. Це фургон або причіп, обладнаний для приготування і продажу їжі та напоїв на вулиці. З таким фуд-траком можна не залежати від місця та обслуговувати одразу кілька районів у вашому населеному пункті.
Продаж товарів
Магазин господарських товарів, харчових або фермерських продуктів, одягу або взуття, косметики або автозапчастин, товарів з Європи, магазин здорового харчування — це гарні бізнес-ідеї з невеликими вкладеннями. Достатньо знайти постачальника, орендувати приміщення і налаштувати там зв’язок та інтернет. До того ж ви можете створити інтернет-магазин та продавати товари за допомогою двох каналів: онлайн і офлайн. Щоб залучити нових клієнтів, налаштуйте рекламні SMS-розсилки з повідомленням про відкриття магазину, адресою, графіком роботи та асортиментом.
Прибутковість магазину безпосередньо залежить від його розташування. Так, торгова точка з овочами та фруктами у людному місці буде працювати краще, ніж повноцінний магазин, розташований там, де його мало хто побачить. Велику роль відіграє і конкуренція: проаналізуйте асортимент та ціни схожих торгових точок у місті. Так ви зможете створити оптимальну цінову політику у своєму магазині та продавати товари, яких не мають у своєму асортименті конкуренти.
Надання різноманітних послуг
Хороший спеціаліст завжди потрібний. Якщо до вас часто звертаються за допомогою, наприклад, друзі, родичі та сусіди, щоб прийти й полагодити змішувач, прибити шафу або відремонтувати ноутбук, можливо вже час замислитися над заснуванням свого малого бізнесу. Які ще послуги можна надавати:
- ательє з ремонту та шиття одягу;
- салон з ремонту авто або велосипедів;
- послуги доставки;
- центри розвитку дитини, послуги аніматора тощо.
Варіантів багато. Усе залежить від ваших навичок і того, що у вас добре виходить.
Наприклад, якщо ви маєте педагогічну освіту, це може вам стати у пригоді при відкритті дитячого центру розвитку. Ще одна з ідей — послуги буксирування. Зазвичай автовласники, які мешкають у невеликому місті, через проблеми з несправністю авто вимушені їздити на СТО у великі міста та викликати для цього евакуатор. Якщо ви не маєте навичок ремонтувати авто, але у вас є власна машина, то можна почати бізнес з буксирування автомобілів до потрібних СТО.
До того ж імовірніше у вашому місті вже є салони краси, перукарні, масажні салони тощо. Ви можете відкрити свій салон або розглянути більш нішевий бізнес у цьому напрямку. Зараз популярні напрямки — кератинове випрямлення волосся, оформлення брів, нарощування вій та інші подібні послуги. Для початку роботи потрібно пройти навчальні курси.
Онлайн-бізнес
Інфобізнес (навчання, консультації, вебінари тощо), тобто продаж інформаційних продуктів в інтернеті — це гарний шлях до монетизації ваших знань та навичок. Звичайно, треба знайти прибуткову нішу, створити першокласний контент з нуля, однак зусилля варті того. Однією з переваг є низький бар’єр входу, оскільки практично кожен, хто має спеціалізацію в певній галузі, може продати інформаційний продукт. Крім того, це гарний спосіб отримання пасивного доходу в майбутньому, де б ви не перебували.
А якщо ви полюбляєте писати тексти або маєте навички перекладача, то бізнес зі створення контенту та його перекладу теж можуть мати неабиякий успіх. Такі послуги можна надавати, маючи лише ноутбук та стабільний інтернет (домашній або мобільний). До того ж кожному бізнесу для присутності в інтернеті необхідний сайт, онлайн-магазин, лендінг або профіль у соцмережах. Щоб створити ці онлайн-інструменти для продажів, необхідні навички програміста, SMM-спеціаліста тощо. Вмієте це робити? Ось вам ідея для бізнесу.
Кілька кроків до відкриття бізнесу в маленькому місті
Перш ніж започаткувати власну справу потрібно провести невелике дослідження майбутньої сфери. Ось кілька кроків до відкриття бізнесу в маленькому місті:
- Оцінка потреб міста та місцевих жителів. Важливо визначити тип бізнесу, який справді потрібен малому місту. Для цього можна поспілкуватися з мешканцями, щоб зрозуміти, чого не вистачає, та надихнутися на нові ідеї.
- Комунікація з власниками інших компаній. Можна багато чого дізнатися, спілкуючись з підприємцями міста. Вони можуть розповісти про труднощі, з якими стикалися на початку, та про перешкоди, які заважали успіху. Ця інформація допоможе попередити проблеми при відкритті вашої компанії ще до їхньої ймовірної появи.
- Поради та підтримка від міської влади. Відвідайте засідання міської ради, щоб зустрітися з місцевими політиками та подати їм свою бізнес-ідею. Їхні поради допоможуть оцінити її потенційну життєздатність, а іноді можна навіть отримати фінансову підтримку або фахову консультацію.
- Вивчення нюансів з оформлення бізнесу. У місцевій державній адміністрації ви можете заздалегідь дізнатися про вимоги до відкриття вашої компанії (наприклад, потрібні ліцензії, дозволи тощо) та терміни отримання необхідних документів.
Як українці свій бізнес відкривали під час війни
Цікавий досвід, що надихає, має підприємиця Ганна Ощепкова. До повномасштабної війни вона мала мережу приватних дитячих центрів та дитсадок у Краматорську Донецької області. Але з 24-го лютого її бізнес зупинився, а одну з будівель зруйнувала ракета. Тоді жінка переїхала на Івано-Франківщину та розпочала бізнес з нуля в Коломиї. Ганна згадує, що у травні фінансова подушка ставала все меншою, тож підприємиця вирішила відновлювати діяльність. Деякі речі з дитячих центрів вдалося релокувати до нового міста. Зручно, що приміщення, яке Ганна орендувала для бізнесу, вже було відремонтовано. Понад 100 квадратних метрів із закритим подвір’ям недалеко від центру якнайкраще підходили для роботи.
Попри наявність державних садочків, підприємиця помітила неабиякий попит й на приватні. Частину дітей допомогла знайти знайома, інші — прийшли з реклами, яку жінка запустила до відкриття. Ганна знайшла своїх клієнтів, яким було важливо, щоб кількість дітей у групі не перевищувала 10 і кожному малюку надавалось більше уваги. Так, відновивши бізнес, вона змогла не тільки заробляти на життя, а й задовольнити попит на дитячі приватні заклади у малому місті й надати роботу новим працівникам, один з яких є переселенцем. Зараз жінка планує розширити мережу, а після перемоги України — відновити також заклади на Донеччині.
Подружжя переселенців Оксана та Стас Каламбет теж, як і Ганна, попри воєнні часи наважилися з нуля відкрити свій бізнес у невеликому місті Біляївка на Одещині. Пара давно мріяла про власну магазин-кав’ярню, тому коли Оксана побачила у місцевому парку приміщення під оренду, жінка майже не вагалася. Подружжя хотіло створити затишний заклад, де б жителі Біляївки змогли відпочивати та насолоджуватися кавою. Тож, вони ризикнули та витратили свої заощадження на новий бізнес.
Орендоване приміщення потрібно було відремонтувати, докупити меблів та елементів декору. Утім, такі витрати не злякали підприємців й невдовзі вони вже відкрили заклад. Попри війну і навіть без ідеального ремонту їхня кав’ярня має попит. До того ж Оксана й Стас ніколи не займалися подібним бізнесом раніше, а тому всьому довелося вчитися: вивчати товар, сорти кави, ступені обсмаження зерен, визначатися з асортиментом. Потрібні знання отримували з відеоуроків, літератури тощо. Тепер робота цієї сім’ї дозволяє допомагати українській армії та підтримувати переселенців.
Оксана та Стас вважають, що не важливо, який бізнес ви бажаєте відкрити: магазин продуктів, взуття або салон краси. Якщо ви робитимете свою справу з любов’ю та повагою до міста і його жителів, все вийде.
Перелік корисних сервісів, які допоможуть відкрити компанію в малому місті, можна знайти у комплексі рішень від Київстар «Бізнес працює». Ви дізнаєтесь, як налаштувати мобільний зв’язок, стабільний інтернет для роботи, як комунікувати з колегами та партнерами і віддалено підписувати документи, як повідомляти клієнтам про відкриття, графік роботи та знижки тощо. Але найважливіша складова усіх цих можливостей – це ваше прагнення спробувати щось нове і не боятися викликів. Тоді все точно вийде.
Додайте коментар