Про що:
MasterZoo — найбільша мережа зоомаркетів в Україні. Всупереч усім перешкодам її частка ринку продовжує зростати з року в рік і сьогодні у спецроздробі складає 10,1%, а в онлайні — 6.5%. MasterZoo є частиною групи компаній Suziria Group, яка дотримується стратегії 360° і має потужну експертизу на ринку. Компанія працює від розробки продуктів і виробництва до дистрибуції й ритейлу національного масштабу.
Тетяна Корнієнко, маркетинг-директорка MasterZoo, в інтерв’ю Kyivstar Business Hub розповіла про роботу компанії, тенденції на ринку зоотоварів, масштабування бізнесу, допомогу тваринам та багато іншого.
Зміст
Про основні тенденції на ринку зоотоварів
Про відмінності між офлайн і онлайн-напрямками
Про вплив електронної комерції на бізнес
Про популярні категорії зоотоварів серед клієнтів
Про взаємодію з виробниками зоотоварів і постачальниками
Про роботу з клієнтами у порівнянні з іншими сегментами ринку роздрібної торгівлі
Про стратегії для масштабування компанії
Про грумінг-салон
Про проєкти #MZДопомагає
Про розвиток ринку зоотоварів
Про основні тенденції на ринку зоотоварів
На зооринку продовжує панувати тренд гуманізації. Люди ставляться до своїх домашніх улюбленців, як до партнерів, друзів, компаньйонів, членів сім’ї з їх вподобаннями, примхами, характерами. Це віддзеркалюється на асортименті товарів для тварин.
Наприклад, трендом останніх років стали ласощі для улюбленців — це впливає на зміну функціональних характеристик продукту. Сьогодні ласощі — не лише про бажання побалувати улюбленця смачним, як заохочення чи альтернатива корму. Тепер цей продукт може працювати на відновлення чи антистрес завдяки своїй рецептурі.
Уже всі звикли до одягу для тваринок, але зараз це окремий потужний напрям в індустрії, що виробляє стильні аксесуари на різні випадки життя. Це справжній колекційний одяг, взуття, шкарпетки, капелюшки від сонця тощо.
Цьогоріч на найбільшій міжнародній виставці зоотоварів InterZoo мою увагу захопили шезлонги та басейни для тварин, різна косметика, БАДи та смузі, електричні зубні щітки та фени. Тобто сьогодні улюбленець — це цілий світ особистості.
Стратегія MasterZoo також відповідає цій тенденції. Саме тому сьогодні наша мережа — це зоомаркети з найширшим і сучасним асортиментом для пухнастих, хвостатих, пернатих особистостей. Для нас, як і для петперентів (ред. власники домашніх тварин), улюбленці — це не об’єкти догляду, це індивідуальності. Ми бачимо свою місію в тому, щоб зробити Україну країною з найщасливішими та найдовговічнішими улюбленцями у світі, якісно закриваючи усі їхні потреби.

Про відмінності між офлайн і онлайн-напрямками
MasterZoo — це омніканальна мережа зоомаркетів національного покриття. В інтернет-магазині та зоомаркетах асортимент майже однаковий. Наповненість різними SKU залежить від площі локації, але не усюди, де ми потрібні клієнту, є можливість відкрити магазин на 100 кв.м.
Цьогоріч ми запустили віртуальну полицю. Вона дозволяє розширити товарну матрицю кожного зоомаркету. Тобто клієнт в офлайні може вибрати будь-що з повного асортименту зі складів MasterZoo, а через день забрати цей товар як йому зручно. Також можна скористатися доставленням до 60 хв у 36 містах, завдяки партнерству з Uklon.
На сайті та в зоомаркеті поведінка клієнтів дійсно відрізняється. В онлайні частіше зустрічаються об’ємні замовлення, які незручно самостійно доставити додому. Покупки більш раціональні — у кошику вдвічі більше позицій, щось купується заздалегідь, кілька упаковок корму, багато акційних товарів.
Коли ж клієнт приходить до зоомаркету — це можуть бути емоційні та спонтанні покупки, або ж ті, що потребують додаткової консультації. Може виникнути бажання купити для свого хвостика ласощі, новий аксесуар чи іграшку. А іноді потрібна експертна порада. Наприклад, щодо вибору доглядової косметики чи облаштування комфортної клітки для папужки.

Усі продавці мережі володіють необхідними знаннями для подібних консультацій, тож недарма ми називаємо їх експертами з пухнастих особистостей. Для нас важливо, аби кожен клієнт отримував однаковий сервіс та рівні можливості, тож, якщо є потреба у консультації щодо вибору товарів, також можна зателефонувати до кол-центру.
Ще ми командою працюємо над темою безбар’єрності в Україні, адже це актуально і загалом має стати базою для кожного бізнесу. Ми прагнемо, аби усі клієнти мали рівні можливості, щоб піклуватися про своїх хвостатих особистостей. В Україні сьогодні близько 200 тис. людей, що мають порушення слуху і спілкуються жестовою мовою. Тож, ми додали на сайт вебвіджет «Вушко», що у швидкий спосіб викликає перекладача жестової мови через відеозв’язок.
Це допомагає клієнтам отримати консультацію, поставити будь-яке запитання працівникам магазинів, попросити допомогти з доставленням чи поверненням товару, здійснити телефонний дзвінок тощо. За три місяці ми вже отримали понад 30 звернень через вебвіджет.
Про вплив електронної комерції на бізнес
Покупки онлайн перетворилися на сталу звичку під час пандемії, при цьому диджиталізація продовжує набирати обертів. Для MasterZoo, як і для всіх ритейлерів, онлайн — органічний і важливий канал продажів, який в загальній системі має частку у 15%.
Якщо на початку повномасштабного вторгнення онлайн-канал на короткий період просів, то за останній рік він стабілізувався і почав зростати. Варто розуміти, що за умов відключень світла і частих обстрілів українці все частіше обирають онлайн, адже це більш зручний та безпечний спосіб покупок.
Про популярні категорії зоотоварів серед клієнтів
Їжа (корм і ласощі), ветпрепарати (вітаміни, ліки, засоби від паразитів) та іграшки — це найбільш популярні товари для всього спеціалізованого ритейлу. Відповідно і для MasterZoo, як найбільшої мережі зоомаркетів в Україні, також.
Зверну увагу, що є тренди в межах цих категорій, які вже певний час панують на європейському ринку і тепер спостерігаються й на національному. Наприклад, клієнти частіше звертають увагу на склад і якість товарів, а тому зростає попит на корми холістик класу, веганські або з альтернативним білком.

Тренд на соціалізацію і гуманізацію веде до бажання петперентів по-різному радувати своїх хвостатих друзів. Купувати ласощі, аксесуари, гаджети, вітаміни, різні засоби догляду — все, щоб зробити життя улюбленців і своє поруч із ними щасливим та комфортним.
У MasterZoo цей тренд підтвердився попитом на день св. Валентина до якого ми розробили спеціальні подарункові бокси для тварин, просто як експеримент. Клієнти мали можливість придбати вже готовий бокс або зібрати його самостійно бажаними товарами для свого пухнастого.
Ми були вражені, що такий випадковий ситуатив перетворився у продаж майже тисячі боксів, з якими українці зізнавалися у любові своїм улюбленцям. Фідбек надихнув нас продовжити розробку боксів й тепер на полицях і сайті MasterZoo можна обрати для улюбленця Baby Box, Party Box або Birthday Box відповідно до нагоди.
Про взаємодію з виробниками зоотоварів і постачальниками
MasterZoo входить до групи компаній Suziria Group, де є три бізнес-напрями: розробка та виробництво власних брендів, дистрибуція і ритейл. Така екосистемність дозволяє реалізувати потреби як B2B, так і B2C клієнтів.
Suziria Distribution — це національний топ оператор ринку зоотоварів, що сьогодні співпрацює з постачальниками з різних куточків світу, ексклюзивно імпортує до України 28 світових брендів і має понад 5000 B2B клієнтів, серед яких і MasterZoo.
Suziria Brands — спеціалізується на розробці та виробництві продуктів і товарів для домашніх улюбленців. У портфелі брендів: Savory, Half&Half, Special One, Pet Fashion, Priroda, Provet, які покривають різні категорії кормів, ласощів, одягу, аксесуарів, ветпрепаратів тощо. Кожен із цих брендів можна знайти й на полицях MasterZoo.
Тож, завдяки внутрішній експертизі та якісній співдії всіх трьох напрямів у межах Suziria Group, MasterZoo вдалося стати найбільшим спеціалізованим ритейлером на зооринку України.
Про роботу з клієнтами у порівнянні з іншими сегментами ринку роздрібної торгівлі
Ключова особливість зооритейлу в тому, що ми не можемо прямо взаємодіяти з нашим кінцевим споживачем. Тому для нас дуже важливо мати з покупцем однакові погляди на турботу про їхнього улюбленця та бажання зрозуміти його. Наш клієнтський сервіс побудований навколо піклування та уваги до пухнастих особистостей. Це може проявлятися в тому, що всі онлайн-замовлення ми намагаємося підписувати іменем хвостатого, якщо маємо такі дані в нашій базі. Ми завжди пригощаємо хвостатих особистостей, які приходять до наших зоомаркетів або грумінг-салонів. Вся наша комунікація з клієнтом будується на увазі до його улюбленця.

Про стратегії для масштабування компанії
Стратегія MasterZoo — йти за нашими клієнтами та їхніми улюбленцями, щоб надавати той асортимент та експертизу, до яких вони звикли. За час повномасштабної війни мережа MasterZoo зросла вдвічі — наразі працює 202 зоомаркети у 36 містах України.
До повномасштабного вторгнення більша частина наших зоомаркетів була зосереджена на сході України — Харкові, Дніпрі, Запоріжжі, Кривому Розі, і частково у центральному регіоні, включно зі столицею.
У березні 2022 року зі 101 зоомаркету могло продовжувати роботу лише 40. Тому, як тільки з’явилася можливість, ми почали розширювати мережу на заході, центрі, півдні України, адже там були наші клієнти з їхніми хвостатими. З іншого боку, ми продовжували відкриття і в містах, які, на жаль, під частими обстрілами, адже там також живуть люди зі своїми улюбленцями й ми вирішили, що маємо бути поруч.
Ми охопили багато нових регіонів, міст і містечок. Цього року ми фокусуємось на посиленні внутрішніх потужностей, диджиталізації, оптимізації процесів. Щодо асортименту — продовжимо поглиблювати нашу спеціалізацію та розширимо товарну матрицю кастомними, сезонними, інноваційними та спеціалізованими товарами. Це, наприклад, охолоджувальні іграшки та килимки, морозиво, йогурти, взуття, різного роду косметика та парфуми тощо.
Про грумінг-салон
Перший грумінг-салон був відкритий у 2008 році в одному з київських ТЦ. На сьогодні працює 15 грумінг-салонів у 6 містах. Для MasterZoo вони є логічним продовження бізнесу, адже це також про культуру догляду за домашніми улюбленцями. Грумінг — не просто про зачіски для тваринок, це підтримка у відповідному стані їхніх шерсті, вушок, кігтиків, а ще можливість виявити потенційні захворювання. Тому грумінг займає важливе значення для здоров’я і комфортного життя хвостатих особистостей.

Про проєкти #MZДопомагає
Ми системно допомагаємо кільком організаціям і водночас завжди гнучко реагуємо на потребу, яка виникає тут і зараз. Наприклад, це допомога і порятунок хвостатим після підриву Каховської ГЕС. Ми ніяк не могли залишитися осторонь цієї трагедії. Передали понад 127 кг кормів для котиків, песиків, гризунів та птахів, 135 кг наповнювачів для туалетів, клітки-переноски для комфортного транспортування тощо. Частина команди вже на другий день виїхала на місце трагедії, аби власноруч допомагати та евакуювати улюбленців у більш безпечні місця.
Загалом у MasterZoo є два стратегічних партнери. Щороку спільно з БФ UAnimals об’єднуємо клієнтів і партнерів навколо благодійної акції «Лапка Турботи» та разом із ними збираємо кошти на порятунок тварин. «Лапка Турботи» завжди знаходить щирий відгук у спільноти — люди із задоволенням діляться фото придбаних наліпок у соцмережах, а прикасові зони у зоомаркетах перетворюються на справжні мозаїки з лапок з іменами улюбленців.
У межах проєкту вдалося зібрати майже 4 млн грн. Ці кошти допомогли UAnimals простерилізувати та вакцинувати понад 250 тваринок у різних регіонах України, закупити ветпрепарати та 26 карантинних боксів, полікувати пухнастих, які постраждали від війни.
Крім цього, ми підтримуємо UAnimals у «дикому зборі», залучаючи кошти на розбудову Центру порятунку диких тварин Наталії Попової. Купуючи яскраві стикерпаки, кожен може зробити внесок у закупку вольєрів для левів, леопардів, тигрів для комфортної зимівлі. З продажу стикерпаків ми вже передали до благодійного фонду понад півмільйона гривень.
Ще один наш партнер — найбільший центр з адопції тварин в Україні Patron Pet Center. На його території ми облаштували грумінг-кімнату, де пухнастики, які шукають люблячий дім, отримують догляд та увагу, на які насправді заслуговують. Майстри з грумінг-салонів MasterZoo на постійній основі працюють у центрі, доглядаючи й прикрашаючи хвостатих.
Ми не залишили поза увагою проблему зростання кількості безпритульних тварин під час війни. З кінця 2023 року в MasterZoo можна «усиновити» хвостиків, які не мають домівок. Кожен може зустріти свого майбутнього улюбленця завдяки фото на спеціальних інфодошках, а в 30 зоомаркетах — навіть особисто познайомитися з котиками від надійних волонтерів. Уже понад сотня котиків у такий спосіб знайшли свої люблячі родини.
Про розвиток ринку зоотоварів
За оцінками групи компанії Suziria Group, у 2024 році український зооринок зросте приблизно на 5% у тоннажі та на 20-25% у гривневому еквіваленті. Зокрема, це пов’язують з тим, що тренд на гуманізацію продовжує набирати обертів і все більше петперентів переводять своїх улюбленців на професійні корми, частіше купують смаколики, доглядові та інші речі, які дозволять забезпечити здорове й щасливе життя домашніх тваринок.
Додайте коментар