Ринок зоотоварів і послуг в Україні зріс на 27%: як зообізнесу залишатися конкурентоспроможним у 2024
12 березня 2024 6 хв. читання

Ринок зоотоварів і послуг в Україні зріс на 27%: як зообізнесу залишатися конкурентоспроможним у 2024

Аналітика та дослідження#2024#Бізнес#Тенденції#ТаргетованіРозсилки#СмсРозсилка#SMS#ПортретКлієнта#Look-alike#BigData#БігДата

Про що:

Зоонапрямок демонструє позитивну динаміку. Про це говорить дослідження одного з провідних дистриб’юторів зоотоварів в України Suziria Group. Так, у 2023 році ринок зоотоварів і послуг у гривневому еквіваленті зріс на 27,3% (у порівнянні з 2022 роком). Очікується також мінімальне зростання на 15% і у 2024 році. Як, зважаючи на такий темп розвитку, зообізнесу бути конкурентоспроможним у 2024?

Зміст

Цікаві факти про стан зооринку

Як зообізнесу залучати власників тварин і збільшувати продажі

Тенденції в зоогалузі

Цікаві факти про стан зооринку

Suziria Group дослідила актуальні зоотовари та канали продажів:

  • Корми — складають найбільшу частину українського ринку зоотоварів. Всупереч викликам повномасштабного вторгнення виробництво кормів зростає: на 26% — у 2022 році, на 28% — у 2023 році.

  • Актуальні зоотовари також: одяг для тварин, засоби для догляду, амуніція, медикаменти. Зростання категорії: на 16% — у 2022 році, на 26% — у 2023 році.

  • Ключові канали продажів зоотоварів — роздрібні мережі. Клієнти обирають їх за розташуванням, асортиментом та ціною. Але у 2024 році прогнозується зростання онлайн-продажів.

Досліджуємо ринок

Джерело: Suziria Group

Про загальний попит на онлайн-покупки розповідає у своєму дослідженні й компанія Gradus Research. Вона визначила, що 26% українців полюбляють робити замовлення через інтернет, а майже 40% комбінують покупки онлайн та офлайн.

Порада: Зростання онлайн-замовлень в Україні свідчить про зміну у споживчих звичках і відкриває нові можливості для бізнесу у цьому сегменті. Зоокомпаніям слід активно реагувати на ці тенденції. Наприклад, розвивати свою онлайн-присутність (вебсайти, додатки, соцмережі), розробити зручну систему для онлайн-замовлення зоотоварів та послуг,  забезпечити швидку ефективну комунікацію та обробку запитів.

Збільшується зацікавленість зоонапрямком і серед великих ритейлерів. Вони активно створюють та масштабують власні зоомагазини. В Епіцентрі — це Lapki, у Fozzy Group — E-ZOO тощо. Також варто враховувати, що зоотовари можуть продаватися не лише у зоомагазинах, а також у ветеринарних клініках, зооготелях, грумінг-салонах. Адже можливість купити необхідні товари безпосередньо під час відвідування ветклініки або перебування улюбленця у готелі для тварин може бути надзвичайно зручною для клієнтів. Окрім зручності — це додатковий дохід, довіра клієнтів та крос-продажі. 

Якщо Suziria Group досліджувала переважно офлайн напрямок, то агенція диджитал-маркетингу в Україні Promodo дізналася про e-commerce у категорії зоотоварів і порівняла показники 2023 року з 2021-м:

  •  На 30% — зріс дохід у гривні у 2023 році, на 13% — в доларах.
Джерело Promodo

Джерело Promodo

  • На 25% — зріс середній чек у 2023-му, проте кошик клієнтів зоомагазинів складається з дешевших товарів.
Джерело Promodo

Джерело Promodo

  • На 76% збільшилися бюджети на Google-рекламу в доларах, у два рази — в гривні. На 54% — зросла вартість кліку в доларах, на 67% — в гривні.
Джерело Promodo

Джерело Promodo

Як зообізнесу залучати власників тварин і збільшувати продажі

Зважаючи на позитивні прогнози для розвитку зооринку, компаніям з цієї галузі необхідно подбати про підвищення конкурентоспроможності. Пропонуємо протестувати кілька дієвих бізнес-інструментів і вибрати найефективніший для вашого зоомагазину, ветклініки, грумінг-салону або іншого бізнесу в цій сфері:

1. Власний вебсайт з тематичним блогом

Зообізнесу у 2024 році варто обов’язково мати власний вебсайт і тематичний блог. Наявність першого надає можливість вашим клієнтам здійснювати онлайн-замовлення товарів і послуг, а також запис на прийом. 

Тематичний блог дозволяє підвищити зацікавленість клієнтів шляхом публікацій корисного контенту про догляд за домашніми тваринами, їхнє харчування, виховання тощо. Крім того, SEO-оптимізація текстів для пошукових систем дозволяє контенту бути в топі органічного пошуку.

Приклад. Потенційний клієнт зоомагазину, шукаючи у Google «як правильно виховувати цуценя», може натрапити на статтю вашого зооблогу. Окрім правил виховання, розповідайте у ній про перелік смаколиків, які варто запропонувати песику, аби процес був ефективнішим. У матеріалі також залишайте посилання на ваш магазин, де ці смаколики можна придбати.

Такі канали створюють додаткову цінність для цільової аудиторії, сприяють позитивному сприйняттю бренду і збільшенню продажів.

2. Рекламні SMS-розсилки

Щоквартально на території України відкривається 150 зоомагазинів. Як сповістити ЦА про відкриття? Ми вже розповідали, що SMS-маркетинг — важливий інструмент при залученні клієнтів. У 2023 році його використовувати майже 90% компаній у світі. 53% організацій вважають SMS одним з найприбутковіших каналів. Враховуючи це, радимо ним скористатися. Він підійде не тільки зоомагазинам, а й іншим зообізнесам. Наприклад, ветклінікам.

Приклад. Українській мережі ветклінік необхідно було залучити нових клієнтів, які проживають неподалік її філіалів і мають домашніх улюбленців. Для цього фахівці Київстар налаштували таргетовані SMS-розсилки, які надсилаються на визначену цільову аудиторію. 

Аналітики вибрали на карті територію для проведення розсилки. Сформували цільову аудиторію за Big Data-параметрами*, а саме — обрали власників домашніх тварин, які проживають у радіусі 1 км від ветклініки, та налаштували рекламну СМС-кампанію з промопропозицією у визначений час. 

Так мережі ветеринарних клінік вдалося привернути увагу потенційної аудиторії та розповісти про свої послуги.

Зацікавило рішення? Замовляйте консультацію і наш спеціаліст відповість на ваші запитання.

Реклама та пошук клієнтів

Розсилки повідомлень від аналітиків

Надсилайте пропозиції цільовій аудиторії з таргетованими розсилками. Наші аналітики підберуть аудиторію за 100+ Big Data-параметрами (вік, стать, інтереси, локація тощо.)

3. Реклама серед партнерів у суміжних бізнесах

Одним з ефективних інструментів для залучення клієнтів є зоореклама у суміжних бізнесах. Скажімо, ветеринарні клініки можуть розміщувати рекламу своїх послуг у зоомагазинах, зооаптеках, готелях або притулках для тварин, розплідниках, грумінг-салонах, біля майданчиків для виховання собак тощо. 

Цікавою може бути ідея запартнеритися з агрегаторами, як-от Bolt або Uklon, які надають послуги «Перевезення тварини», і надавати знижки на товари та послуги для їхніх клієнтів, які мають домашніх улюбленців.

4. Програма лояльності та реферальна програма

Запровадження програми лояльності та реферальних програм допомагає мотивувати власників домашніх тварин звертатися до вашого магазину чи клініки. Наприклад, клієнти можуть отримувати бонуси за кожен візит до ветеринарної клініки та знижки на процедури або лікування домашнього улюбленця. Крім того, ви можете створювати спеціальні пропозиції на товари та послуги для їхніх друзів та знайомих, які теж мають домашніх тварин.

Тенденції в зоогалузі

Ось основні тенденції для зоогалузі з GlobalPetsForum 2024:

  • Усвідомлений шопінг власників тварин, які обирають кращу якість за меншу ціну.
  • Розвивається категорія харчових добавок для тварин.
  • Впроваджуватиметься кастомізований помічник зообізнесу — штучний інтелект.
  • Зообізнес ґрунтується на використанні великих даних.
  • Клієнти шукають легкі та зручні канали для замовлення зоотоварів та послуг. Серед молодого покоління популярні переважно онлайн-канали.

Порада. Як зообізнесу використовувати інформацію про вік клієнтів? Скажімо, створивши портрет клієнта, ви дізнаєтеся, зокрема якого віку ваша цільова аудиторія. Для покупців від 18 до 30 років можна надсилати SMS з посиланням на акції у вашому інтернет-магазині, а клієнтам старшого віку — у повідомленнях розповідати про спеціальні пропозиції в офлайн-магазинах. Як створити портрет клієнта, дізнавайтеся з нашої інструкції.

Сергій Демченко, директор Suziria Distribution додає ще кілька тенденцій: 

  • Кількість продажів преміумкормів знижується на користь кормів з медіум-сегменту.
  • Популярність адопції, тобто піклування про тварину, яка з різних причин залишилася без власника. Особливо це актуально з початком повномасштабного вторгнення.
  • Серед світових тенденцій, які намагаються закріпитися на українському ринку, — попит на веганські корми та пакування з перероблених матеріалів чи зі вторинної сировини.

Рішення для зообізнесу ви можете підібрати на сайті Київстар Бізнес.

*Нагадуємо, Київстар дотримується Законів України «Про інформацію» та «Про захист персональних даних» і не передає та не продає персональні дані абонентів, в тому числі й записи розмов, тексти SMS/MMS та історію браузера третім особам. Усі аналітичні моделі з використанням Big data будуються на основі неперсоніфікованих та зашифрованих даних.

Аналітика та дослідження#2024#Бізнес#Тенденції#ТаргетованіРозсилки#СмсРозсилка#SMS#ПортретКлієнта#Look-alike#BigData#БігДата

Додайте коментар

Усі коментарі публікуються після модерації. Будь ласка, пишіть українською, без спаму та нецензурних слів.

Схожі статті

#2024#Економіка#Бізнес
#Тренд#Київстар#Ритейл
#ДобіркаСервісів#ADWISOR#ВійнавУкраїні
Ідеї для бізнесу у селі13 квітня 2023 10 хв. читання

Ідеї для бізнесу у селі

#ADWISOR#BigData#ATC
#BigData#MicrosoftAzure#Cybersecurity#БігДата#ПортретКлієнта#ТригерніРозсилки
#ДобіркаСервісів#Рішення#ВійнавУкраїні#РосійськоУкраїнськаВійна#Stoprussia#Stoprussianagression#Бізнес
#IOT#Київстар#Рішення#IOTISKYIVSTAR

Підпишіться на новини Kyivstar Business Hub до 15 серпня і отримайте доступ до Київстар ТБПідпишіться на розсилку