Диджиталізація в бізнесі: 4 технології для 2024 року

12 липня 2024

6 хв.

Диджиталізація в бізнесі: 4 технології для 2024 року

Про що:

Диджиталізація та цифрова трансформація — пріоритет для 74% світових компаній, опитаних Flexera. Очікується, що до 2026 року глобальні витрати на цифрову трансформацію сягнуть 3,4 трильйона доларів.

Що таке диджиталізація, як вона може допомогти вашому бізнесу та що є прикладом диджиталізації в Україні — читайте в статті.

Зміст

Що таке диджиталізація в бізнесі

Диджиталізація для вас: 4 технології, на які варто звернути увагу

Держава в смартфоні: диджиталізація та Україна

Що таке диджиталізація в бізнесі

Диджиталізація — це всі процеси, за допомогою яких фізична інформація перетворюється на цифрову. Коли ми скануємо паперові документи компанії, щоб зберегти їх у комп’ютері, переносимо інформацію в хмару чи аналізуємо великі обсяги даних за допомогою нейромережі — це диджиталізація.

А як щодо цифрової трансформації? Це те саме? Не зовсім. Цифрова трансформація — ширший термін, він може включати зміни бізнес-процесів, культури та цінностей компанії, виходи на нові галузі та ринки.

Переваги диджиталізації для бізнесу:

  • Підвищується ефективність компанії — коли робота переходить в онлайн, працівники отримують доступ до інформації в режимі реального часу, що полегшує співпрацю та автоматизує внутрішні бізнес-процеси;
  • Зростає рівень довіри клієнтів — онлайн-підтримка та чат-боти дозволяють швидко реагувати на запити клієнтів та збирати зворотний зв'язок, а інструменти Big Data — персоналізувати рекомендації та пропозиції;
  • Збільшується дохід компанії — диджиталізація дає можливість виходити на нові ринки, продавати по всьому світу, охопити ширшу аудиторію та залучити нових клієнтів;
  • Зменшуються витрати — частину рутинних задач можна довірити комп’ютеру, знижуються розходи на паперову документацію;
  • Компанії легше конкурувати — вона швидше адаптується до змін ринку.

Диджиталізація для вас: 4 технології, на які варто звернути увагу

Штучний інтелект

63% компаній, які застосували штучний інтелект у своїй діяльності у 2023 році, повідомили, що їх доходи збільшилися — Forbes

Як інтегрувати штучний інтелект у бізнес на прикладі інтернет-магазину? Ви можете:

  • Персоналізувати рекомендації для клієнтів — за допомогою штучного інтелекту можна пропонувати клієнту товари, акції та знижки на основі його збережень і попередніх покупок;
  • Автоматизувати роботу — чат-бот відповідає на питання клієнтів, допомагає їм вибрати розмір та колір товару, приймає замовлення, надсилає інформацію про доставку та обробляє відгуки;
  • Генерувати контент — створювати картинки, музику та тексти для соцмереж і сайту. Радимо зважити за і проти, та використовувати цей інструмент обережно, адже щодо етичності використання ШІ в дизайні досі йдуть дискусії;
  • Підвищити безпеку — штучний інтелект може помітити ймовірні шахрайські дії та заблокувати покупку.

Компанії, які активно використовують нейромережі та штучний інтелект:

  • Amazon — для захисту від шахраїв, персональних рекомендацій продуктів, автоматичної обробки замовлень та модерації відгуків;
  • Netflix — персональний підбір відео враховує не тільки фільми, які ви вже подивилися, а й ваші відгуки, швидкість вашого інтернету та час доби;
  • Sephora — має одного з найкращих віртуальних асистентів, що допомагає підібрати ідеальний колір помади чи тонального засобу в мобільному застосунку.

Інтернет речей

Інтернет речей (Internet of Things або IoT) — комплекс пристроїв, що взаємодіють між собою або із зовнішнім середовищем за допомогою мережі зв’язку. Наприклад, датчики з IoT SIM-картками, які встановлюють на контейнери, щоб відстежувати їх місцеперебування, чи датчики в ґрунті на полях, які передають інформацію про температуру та вологість.

Галузеві рішення

Галузеві рішення

IoT для бізнесу

ІоТ-технології для автоматизації різних процесів. Найчастіше використовуються у відеоспостереженні, медицині, логістиці, агро, розумних містах тощо.

Ось кілька прикладів, як Інтернет речей допомагає бізнесу:

  • датчики допомагають автоматизовано та дистанційно керувати сільськогосподарською технікою — завдяки чому вона їде за точно визначеним маршрутом навіть вночі чи в тумані. Цей метод використовує компанія John Deere;
  • датчики на складах дозволяють відстежити, де саме знаходиться потрібний товар, скільки його залишилося, та скільки часу до кінця терміну придатності. Так IoT використовує Amazon;
  • за допомогою IoT можна спланувати оптимальний маршрут доставки товару, враховуючи погодні умови та затори на дорогах.

Хмарні сервіси

Хмарні сервіси — це сервіси, за допомогою яких клієнт отримує постійний доступ до віддалених ресурсів, таких як сервери, сховища даних та програмне забезпечення. Замість того, щоб закуповувати дороге та габаритне обладнання, і витрачати час та кошти, щоб його обслуговувати, клієнт орендує це обладнання у постачальника.

Як перенесення інформації в хмару допомагає бізнесу:

  • Хмара доступна з будь-якого місця — колеги з різних країн мають однаковий доступ до інформації;
  • Швидко розгортається — можна запускати нові проєкти без тривалого планування та закупівлі інфраструктури;
  • Інформація збережена та захищена — конфіденційна інформація зашифрована, хмара має вбудовані служби захисту, можна створити резервні копії;
  • Легко масштабувати — в будь-який момент можна збільшити обсяг даних на віртуальному диску.
Хмари та зберігання даних

Хмари та зберігання даних

Microsoft Azure від Київстар

Глобальна хмарна платформа для безпечного розгортання IT-інфраструктури. Розробляйте нові продукти, тестуйте, налагоджуйте внутрішні бізнес-процеси без утримання фізичних серверів.

Big Data — аналітика і прогноз 

Уявіть: ви опитали десять клієнтів та проаналізували результати вручну, щоб покращити бізнес. А якщо клієнтів сто чи сто тисяч? Тоді для аналізу інформації використовуються інструменти Big Data, що допомагають опрацювати великі обсяги інформації та виявити складні залежності між різними параметрами та показниками. Завдяки Big Data можна провести аналітику, щоб прийняти правильні рішення для розвитку бізнесу.

За допомогою Big Data від Київстар ви можете:

  • сформувати портрет клієнта за 100+ параметрами, як то стать, вік, геолокація чи інтереси та отримати візуалізований маркетинговий звіт;
  • знайти потенційну цільову аудиторію за допомогою look-alike моделі, що будується на базі портрета наявного клієнта;
  • проаналізувати, чи правильно вибрано розташування торгової точки — ви побачите, яка територія популярна серед вашої цільової аудиторії;
  • замовити персоналізовану розсилку повідомлень.
Big Data та аналітика

Big Data та аналітика

Big Data-рішення для бізнесу

Набір інструментів для аналізу великих масивів даних під різні потреби бізнесу — аналіз та пошук аудиторії, геоаналітика, налаштування персоналізованної комунікації тощо.

Нагадуємо, що Київстар дотримується Законів України «Про інформацію» та «Про захист персональних даних» і не передає та не продає персональні дані абонентів, зокрема записи розмов, тексти SMS/MMS та історію браузера третім особам. Усі аналітичні моделі з використанням Big Data будуються на основі неперсоніфікованих та зашифрованих даних.

Наприклад: ви хочете відкрити нову піцерію та замовляєте геоаналітику. За допомогою Big Data:

  • проводиться аналіз потенційної аудиторії;
  • будується теплова карта міста;
  • на карті різними кольорами позначається різна аудиторія.

Ви можете вибрати місця, де ваша цільова аудиторія буває найчастіше, або навпаки — спочатку вибрати локацію, а потім побудувати маркетингову стратегію з урахуванням клієнтів, які частіше обідають в цьому районі.

Держава в смартфоні: диджиталізація та Україна

Яскравий приклад диджиталізації в Україні — Дія. Сервіс Diia (скорочено — Держава і я) був презентований у 2019 році та офіційно запущений у 2020. Сьогодні за допомогою Дії українці можуть:

  • зберегти свої документи в єдиному застосунку;
  • підписати документи онлайн за допомогою Дія.Підпис;
  • відкрити власний бізнес онлайн за 15 хвилин;
  • створити, переглянути та підписати електронну петицію;
  • подати заявку про державну реєстрацію шлюбу.

У 2023 році Естонія запустила свій аналог Дії — mRiik, і ще п’ять країн повідомили, що планують запустити подібний застосунок для своїх громадян. Дія пришвидшує та оптимізує багато процесів і робить державні послуги доступними. Станом на січень 2024 року порталом користується більше ніж 20 мільйонів українців.

Додайте коментар

Усі коментарі публікуються після модерації. Будь ласка, пишіть українською, без спаму та нецензурних слів.