Штучний інтелект та корпоративні зміни: на що чекати у 2024 році
26 лютого 2024 8 хвилин читання

Штучний інтелект та корпоративні зміни: на що чекати у 2024 році

Актуальні тренди#ШтучнийІнтелект#ChatGPT#Бізнес#ШІ#AI#2024

Про що:

Лише через один рік після появи на ринку ChatGPT 54% американських компаній вже використовували генеративний штучний інтелект у деяких аспектах свого бізнесу. І це лише початок. Що потрібно врахувати організаціям, аби не відстати від цього тренду?

Зміст

Генеративний ШІ продовжує посилювати вплив

Як відрізнити реальність серед фейків?

Диджиталізація стає розумнішою

Генеративний ШІ продовжує посилювати вплив

Розвиток штучного інтелекту (ШІ), який ми знаємо сьогодні, почався не так давно, але еволюціонує він швидко. Тести когнітивних здібностей показують, що у численних випадках ШІ не гірший за людину, а часом і перевершує її. Наприклад, чат-бот Claude 2 від Anthropic набрав вище 90% в усних і письмових розділах іспиту GRE, який використовується в США для вступу до аспірантури. Також ШІ-інструменти зараз перевершують людей у розпізнаванні почерку, мовлення та зображень, розуміння прочитаного та мови.

Бурхливий розвиток ШІ впливає на чимало бізнесів. Експерти консалтингової компанії Gartner передбачають, що до 2026 року генеративний ШІ істотно змінить 70% ініціатив у сфері проєктування та розробки нових веб- і мобільних застосунків. А ще Gartner вважає, що до 2028 року 75% розробників корпоративного програмного забезпечення використовуватимуть асистентів для написання коду на основі ШІ (на початку 2023 року таких було менш ніж 10%). Фахівці цієї компанії радять: якщо у вашому бізнесі працюють програмісти, то вже зараз варто створити команду, яка проаналізує наявні ШІ-інструменти для генерації коду та тестування, вибере найбільш релевантні для вас і почне їх впроваджувати.

Виграти від застосування ШІ можуть не лише розробники ПЗ, але й інші корпоративні функції. Доступ до генеративного ШІ стає доступнішим, а це відкриває можливості для автоматизації багатьох задач, підвищення продуктивності та зменшення витрат.

Втім, щоб отримати такий ефект, зволікати не можна. Gartner рекомендує компаніям:

  • Створити матрицю варіантів використання генеративного ШІ за двома критеріями: технічна застосованість до вашого бізнесу та масштаб потенційної цінності для нього. Варто пріоритезувати варіанти в матриці, а потім визначити часові межі для пілотного проєкту з впровадження тих опцій, які ви виберете.
  • Навчати працівників використанню інструментів генеративного ШІ, демонструвати їм, як ці інструменти допоможуть автоматизувати їхні рутинні завдання.
  • У міру впровадження нових інструментів створювати «портфоліо перемог», до якого вносити здобутки компанії: приклади, коли інвестиції у ШІ привели до створення конкурентних переваг чи інших позитивних результатів.

Як відрізнити реальність серед фейків?

З розвитком ШІ стає важче відрізнити правду від фейку. І цей тренд продовжує поглиблюватися. Опитування Forbes Advisor показало, що 76% споживачів стурбовані через дезінформацію, джерелом якої можуть стати інструменти штучного інтелекту на зразок Google Bard, ChatGPT і Bing Chat. Втім, 54% респондентів вважають, що можуть відрізнити контент, написаний людиною, від контенту, створеного автоматизованими чат-ботами. Але, скоріше за все, вони переоцінюють свої спроможності, бо досі вважають, що згенерований ШІ текст радикально відрізняється від «людського». Насправді ж генеративний ШІ навчається на створеному людьми контенті та має на меті якомога точніше його імітувати. 

Одним із наслідків розвитку ШІ є поява фейкової інформації, а також застосування технологій діпфейку. Ми не лише не знаємо, хто писав текст, який можемо прочитати в мережі, але й не завжди можемо довіряти голосу чи зображенню знайомої людини. Наприклад, генеральний директор британської енергетичної компанії втратив $243 тис. через шахраїв, які використовували голосову діпфейк-технологію. Він думав, що розмовляє телефоном зі своїм керівником, управлінцем німецької материнської компанії, який попросив терміново надіслати кошти угорському постачальнику. Та потім виявилося, що це був якісно зроблений фейковий голос.

За даними Deloitte, діпфейки та дезінформація є одними з основних загроз для компаній. Дезінформація в умовах розвитку ШІ дозволяє кампаніям проти бізнесу в соціальних мережах набувати нового масштабу. Зловмисники можуть використовувати ШІ-інструменти для генерації великої кількості контенту, що псує репутацію компанії, знижує її ринкову ціну тощо.

Щоб запобігти таким проблемам, організаціям варто діяти проактивно:

  • З обережністю ставитися до онлайн-комунікацій, перевіряти особи людей, з якими ви взаємодієте, налаштовувати багатофакторну аутентифікацію для доступу до конфіденційних ресурсів — як на персональному, так і на організаційному рівні.
  • Стежити за розвитком нових інструментів та технологій, які потенційно можуть використовуватися шахраями, й продумувати способи захистити свою компанію. Для цього може бути корисним об'єднуватися з іншими бізнесами й розробляти екосистему з партнерів, які спеціалізуються на ШІ-інструментах.
  • Використовувати ШІ-інструменти для перевірки зображень, текстів, відео на аутентичність, щоб ідентифікувати потенційно шкідливий або неправдивий контент. Ця сфера теж бурхливо розвивається, у ній з'являються нові гравці й корисні програми. Наприклад, компанія Intel представила інструмент для виявлення діпфейків, який виходить за межі звичайного аналізу даних. Він перевіряє відео на наявність ознак кровотоку на обличчях людей на відео. Коли серце людини качає кров, вени трохи змінюють колір, і це те, що можна побачити в автентичних відео, але це дуже важко імітувати моделям ШІ.

Диджиталізація стає розумнішою

У 2022 році світовий ринок цифрових трансформацій сягнув позначки $1,91 трлн, а до 2030 року його вартість може дійти до 8,92 трлн. Здається очевидним, що бізнеси витрачатимуть дедалі більше грошей на цифрові ініціативи. Питання лише у тому, якими будуть їхні пріоритети?

Сьогодні чимало компаній підходять до тієї межі, коли потрібно не просто цифровізувати окремі завдання (скажімо, впровадивши певний інструмент), а переглянути ключові системи (наприклад, застарілі мережі або дата-центри). Зрештою, від них залежить успіх бізнесу, тому потрібно призначити їм правильне «лікування». 78% розробників вважають, що витрачання часу на застарілі системи негативно впливає на моральний стан. А ще через застарілі системи організації можуть стикатися з плинністю працівників, відтоком клієнтів та втраченими угодами.

Фахівці Deloitte кажуть, що на бізнес можна і треба дивитися як на організм людини, який складається з органів та систем. І проводити періодичний «профогляд», як це роблять лікарі. Так можна визначити пріоритетні сфери, куди варто спрямувати зусилля. Проводити оцінку «здоров’я» варто, звертаючи увагу на бізнес-проблеми, які виникають в компанії: чи не зростають критично витрати і ризики? Чи немає перешкод для інновацій та зростання? І вже потім шукати рішення виявлених проблем. Може виявитися, що необов’язково замінювати систему повністю. Цілком імовірно, що потрібно оновити систему чи дещо змінити, щоб виправити наявну бізнес-проблему. 

Отже, компанії складатимуть індивідуальні плани «оздоровлення» для своїх технологічних систем залежно від того, які проблеми «діагностують». Зрештою, ті інновації, які є сучасними сьогодні, завтра також можуть стати застарілими, тому «сліпа» модернізація не вирішить усіх проблем.

Схоже міркує Лінда Яо, СОО у Lenovo Solutions & Services Group. Вона вважає, що організації ставатимуть вимогливішими щодо співвідношення між інвестиціями та цінністю, які ті генеруватимуть. Тому дедалі більше компаній не просто розгортатимуть певні технології, а прив’язуватимуть їх впровадження до показників на зразок залучення клієнтів, продуктивності, сталості тощо. Іншими словами, ІТ має безпосередньо підтримувати або стимулювати бізнес-результати.

Деякі з технологій, які ми бачимо зараз, знаходяться на початковому етапі своєї еволюції. Проте це не означає, що їх треба ігнорувати. Навпаки, розпізнавання ранніх сигналів (скажімо, поява корисних або загрозливих застосувань нових технологій) й реагування на них може допомогти вам стати лідером у майбутньому.

Актуальні тренди#ШтучнийІнтелект#ChatGPT#Бізнес#ШІ#AI#2024

Додайте коментар

Усі коментарі публікуються після модерації. Будь ласка, пишіть українською, без спаму та нецензурних слів.

Схожі статті

#Тренд#Кібербезпека#ШтучнийІнтелект#ШІ#AI#API#ChatGPT#PaaS#SaaS#IaaS#ХмарніРішення
#IOT#MicrosoftAzure#ШтучнийІнтелект#IOTISKYIVSTAR#ШІ#AI#ChatGPT
#ШтучнийІнтелект#Azure#AI#ШІ#MicrosoftAzure#BigData#ІнтернетДляБізнесу#Кібербезпека
#AI#ШІ#ШтучнийІнтелект
#Azure#MicrosoftAzure#Інновації#Технології#ШтучнийІнтелект#ШІ#AI
#Azure#MicrosoftAzure#ХмарніСховища#ХмарніРішення#Бізнес#ФінансовийСкоринг
10 трендів кібербезпеки у 2023 році22 грудня 2022 12 хвилин читання

10 трендів кібербезпеки у 2023 році

#AntiDDoS#Cybersecurity#Рішення
#MicrosoftAzure#Рішення#Технології#Кібербезпека#ШтучнийІнтелект

Підпишіться на щомісячну розсилку найцікавіших новин та отримайте промокод на Київстар ТБПідпишіться на розсилку