«Бізнесу без цифровізації не можна»: Олена Кладько, фінансова директорка «ДЮНА-ВЕСТА», про ефективне управління звітністю

14 травня 2024

2 хв.

«Бізнесу без цифровізації не можна»: Олена Кладько, фінансова директорка «ДЮНА-ВЕСТА», про ефективне управління звітністю

Про що:

Компанія «ДЮНА-ВЕСТА» на ринку ще з 1965 року. На власній фабриці виготовляє шкарпетки, колготи, одяг для дому і сну та інші вироби не тільки для українського споживача, а й клієнтів за кордоном. Ми поговорили з Оленою Кладько, фінансовою директоркою «ДЮНА-ВЕСТА», та дізналися, як компанія цифровізується і які можливості це відкриває для бізнесу.

Зміст

Майже 60 років на ринку

Цифровізація для ритейлу обов’язковий процес

Мінімум кліків — максимум зручності

Про плани

Майже 60 років на ринку

На ринку панчішно-шкарпеткових виробів компанія «ДЮНА-ВЕСТА» вже понад пів століття. Має власну фабрику на Львівщині та щомісяця випускає близько 1,2 млн продукції бренду DUNA, яка продається в Україні та за її межами. І йдеться не тільки про шкарпетки та колготи, а й про одяг для дому і сну, а також білизну. 

Раніше бренд був більш відомий переважно в Західних областях України — у Львівській, Івано-Франківській, Тернопільській областях, а з часом розширив свою присутність й в інших регіонах — Київській, Житомирській, Дніпропетровській.

Олена Кладько

Олена Кладько

фінансова директорка «ДЮНА-ВЕСТА»

«Основна цільова аудиторія DUNA — це жінки віком 25-55 років, які зазвичай купують шкарпетки, колготи та інші товари не тільки для себе, а й для всієї сім’ї: чоловіку і дітям. Шкарпетки та колготи — зараз не лише необхідність, а й спосіб самовираження, елемент моди та стилю. Ми розробили кольорові вироби або з принтом, які можна вдягати відповідно до настрою. 

Втім, ми постійно вдосконалюємо свою роботу з аудиторією і прагнемо привернути увагу нових клієнтів. Активно працюємо над залученням людей молодого віку. Також хочемо бути цікавим брендом для дітей, а тому проводимо дитячі екскурсії на наше виробництво».

«Основна цільова аудиторія DUNA — це жінки віком 25-55 років, які зазвичай купують шкарпетки, колготи та інші товари не тільки для себе, а й для всієї сім’ї: чоловіку і дітям. Шкарпетки та колготи — зараз не лише необхідність, а й спосіб самовираження, елемент моди та стилю. Ми розробили кольорові вироби або з принтом, які можна вдягати відповідно до настрою. 

Втім, ми постійно вдосконалюємо свою роботу з аудиторією і прагнемо привернути увагу нових клієнтів. Активно працюємо над залученням людей молодого віку. Також хочемо бути цікавим брендом для дітей, а тому проводимо дитячі екскурсії на наше виробництво».

1/4

Виробництво та магазини «ДЮНА-ВЕСТА»

Виробництво та магазини «ДЮНА-ВЕСТА»

Виробництво та магазини «ДЮНА-ВЕСТА»

Виробництво та магазини «ДЮНА-ВЕСТА»

Виробництво та магазини «ДЮНА-ВЕСТА»

Виробництво та магазини «ДЮНА-ВЕСТА»

Виробництво та магазини «ДЮНА-ВЕСТА»

Виробництво та магазини «ДЮНА-ВЕСТА»

Цифровізація для ритейлу обов’язковий процес

Ритейлу обов’язково необхідно цифровізувати свої бізнес-процеси. Компанія «ДЮНА-ВЕСТА» користується власними системами автоматизації, спеціальним програмним забезпеченням, в якому ведеться облік, робиться аналітика, формуються звіти тощо. 

Коли приймалося рішення про подальшу цифровізацію аналітики та звітності, в компанії налічувалося 76 магазинів по всій Україні й 5000 товарних позицій. І щоб якісно та ефективно управляти таким обсягом даних потрібно було впроваджувати нові цифрові рішення.

Вікторія Середич

Вікторія Середич

фахівчиня по роботі з корпоративними клієнтами Київстар

«Київстар вже давно не лише постачальник класичних телеком-послуг, а й індивідуальних рішень для бізнесу. Виявивши унікальний запит компанії, ми підібрали ефективні інструменти для його вирішення. Зокрема, це вдалося реалізувати за допомогою наших експертів напрямку Enterprise Solutions, які допомагають впроваджувати аналітичні рішення для бізнесу, а також висококваліфікованим спеціалістам по роботі з даними на базі продуктів Big Data та Microsoft».

«Київстар вже давно не лише постачальник класичних телеком-послуг, а й індивідуальних рішень для бізнесу. Виявивши унікальний запит компанії, ми підібрали ефективні інструменти для його вирішення. Зокрема, це вдалося реалізувати за допомогою наших експертів напрямку Enterprise Solutions, які допомагають впроваджувати аналітичні рішення для бізнесу, а також висококваліфікованим спеціалістам по роботі з даними на базі продуктів Big Data та Microsoft».

Ярослав Коваль

Ярослав Коваль

керівник підрозділу хмарних аналітичних послуг Enterprise Solutions Київстар

«У нашій роботі з компанією «ДЮНА-ВЕСТА» ми зосередилися на створенні адаптивної та інтуїтивно зрозумілої системи. Вона допомагає впорядковувати великі обсяги даних і забезпечувати їх швидкий доступ. Наше завдання — не тільки надати технічні засоби для аналізу даних, але й забезпечити, щоб ці інструменти інтегрувалися з наявними процесами компанії, зробивши їх ефективнішими та зрозумілішими для всіх користувачів. Це створює міцну основу для подальшого розширення і масштабування бізнесу».

«У нашій роботі з компанією «ДЮНА-ВЕСТА» ми зосередилися на створенні адаптивної та інтуїтивно зрозумілої системи. Вона допомагає впорядковувати великі обсяги даних і забезпечувати їх швидкий доступ. Наше завдання — не тільки надати технічні засоби для аналізу даних, але й забезпечити, щоб ці інструменти інтегрувалися з наявними процесами компанії, зробивши їх ефективнішими та зрозумілішими для всіх користувачів. Це створює міцну основу для подальшого розширення і масштабування бізнесу».

Олена Кладько

Олена Кладько

фінансова директорка «ДЮНА-ВЕСТА»

«Для нашої компанії це було приємною новиною, що Київстар є офіційним представником Microsoft і зможе допомогти удосконалити процес цифровізації. Зокрема, нам необхідно було організувати масштабне вивантаження даних та їхнє компонування для подальшого аналізу. Так у співпраці з Київстар ми почали впровадження хмарної платформи для зберігання й аналізу великих обсягів даних Azure Data Warehouse.

Цей інструмент легкий, наочний, прозорий, інтерактивний. З ним для бізнесу відкриваються безмежні можливості. Можна одним кліком змінити структурування таблиць, зібрати всі цифри та показники в одному місці й візуалізувати дані в зрозумілі яскраві дашборди. Це скорочує час на ухвалення рішень, дозволяє щодня моніторити ситуацію на ринку».

«Для нашої компанії це було приємною новиною, що Київстар є офіційним представником Microsoft і зможе допомогти удосконалити процес цифровізації. Зокрема, нам необхідно було організувати масштабне вивантаження даних та їхнє компонування для подальшого аналізу. Так у співпраці з Київстар ми почали впровадження хмарної платформи для зберігання й аналізу великих обсягів даних Azure Data Warehouse.

Цей інструмент легкий, наочний, прозорий, інтерактивний. З ним для бізнесу відкриваються безмежні можливості. Можна одним кліком змінити структурування таблиць, зібрати всі цифри та показники в одному місці й візуалізувати дані в зрозумілі яскраві дашборди. Це скорочує час на ухвалення рішень, дозволяє щодня моніторити ситуацію на ринку».

Хмари та зберігання даних

Хмари та зберігання даних

Microsoft Azure від Київстар

Глобальна хмарна платформа для безпечного розгортання IT-інфраструктури. Розробляйте нові продукти, тестуйте, налагоджуйте внутрішні бізнес-процеси без утримання фізичних серверів.

Мінімум кліків — максимум зручності

Компанія почала цифровізацію 4-х типів звітів для ритейлу, але щоразу, як команда бачила результат, виникало бажання заглибитися у дані ще більше. Зокрема, цей інструмент допоміг зрозуміти, які магазини працюють ефективно, а які варто удосконалити.

Олена Кладько

Олена Кладько

фінансова директорка «ДЮНА-ВЕСТА»

«Ми щоденно збираємося з командою біля екрана з дашбордами, аналізуємо інформацію, визначаємо, які показники нам потрібні для якіснішої аналітики. Також слухаємо зворотний зв’язок від працівників, додаємо необхідні параметри та ухвалюємо рішення по наступних кроках. 

Ми отримали такі результати:

1. Ми маємо змогу розробляти різні типі звітності: окремо для керівників, окремо для аналітиків, окремо для маркетологів та інших відділів.

2. Тепер не потрібно створювати звіти власноруч, все вже створено автоматично. Треба тільки знайти відповідну вкладку та відкрити повну інформацію. 

3. У нас є можливість ретроспективно повернутися на день, місяць квартал назад і побачити динаміку.

4. Звіти прозорі та доступні. Тож, неможливо нічого приховати або суб’єктивно інтерпретувати.

5. Можна збалансувати ухвалення рішень. Наприклад, є певна кількість показників від маркетингу і від ритейлу. Почувши дві думки, знаходимо правильне рішення, яке враховуватиме усю аналітику.

6. Автоматизація бізнес-процесів створює надійну опору для компанії, даючи змогу працювати стабільно. Навіть якщо працівник візьме лікарняний, вихідний або піде у відпустку, процеси не порушаться. 

7. Це рішення допомагає впорядковувати бізнес-процеси, дисциплінує та дає змогу ефективно масштабувати бізнес.

Нам також необхідно порівнювати продажі в каналах дистриб'юції. І ми вирішили, що усе, що робимо для себе, масштабуємо і для наших франчайзі. На загальних зборах з партнерами, ми їх запитуємо, які процеси треба спростити, що удосконалити. З цим сучасним інструментом вони зможуть швидше й ефективніше управляти своїм бізнесом та бути кращими разом з нами. Адже хочеться мінімум кліків — максимум зручності».

«Ми щоденно збираємося з командою біля екрана з дашбордами, аналізуємо інформацію, визначаємо, які показники нам потрібні для якіснішої аналітики. Також слухаємо зворотний зв’язок від працівників, додаємо необхідні параметри та ухвалюємо рішення по наступних кроках. 

Ми отримали такі результати:

1. Ми маємо змогу розробляти різні типі звітності: окремо для керівників, окремо для аналітиків, окремо для маркетологів та інших відділів.

2. Тепер не потрібно створювати звіти власноруч, все вже створено автоматично. Треба тільки знайти відповідну вкладку та відкрити повну інформацію. 

3. У нас є можливість ретроспективно повернутися на день, місяць квартал назад і побачити динаміку.

4. Звіти прозорі та доступні. Тож, неможливо нічого приховати або суб’єктивно інтерпретувати.

5. Можна збалансувати ухвалення рішень. Наприклад, є певна кількість показників від маркетингу і від ритейлу. Почувши дві думки, знаходимо правильне рішення, яке враховуватиме усю аналітику.

6. Автоматизація бізнес-процесів створює надійну опору для компанії, даючи змогу працювати стабільно. Навіть якщо працівник візьме лікарняний, вихідний або піде у відпустку, процеси не порушаться. 

7. Це рішення допомагає впорядковувати бізнес-процеси, дисциплінує та дає змогу ефективно масштабувати бізнес.

Нам також необхідно порівнювати продажі в каналах дистриб'юції. І ми вирішили, що усе, що робимо для себе, масштабуємо і для наших франчайзі. На загальних зборах з партнерами, ми їх запитуємо, які процеси треба спростити, що удосконалити. З цим сучасним інструментом вони зможуть швидше й ефективніше управляти своїм бізнесом та бути кращими разом з нами. Адже хочеться мінімум кліків — максимум зручності».

Про плани

«ДЮНА-ВЕСТА» впроваджуватиме систему необхідних показників до кінця 2024 року, аби автоматизувати максимум різних звітів. Після цього проведуть аналіз з певною системою ухвалення рішення. В планах також налаштувати цей інструмент на усіх ділянках, не тільки в торгівлі, а й на виробництві, у логістиці, в каналах збуту.

Олена Кладько

Олена Кладько

фінансова директорка «ДЮНА-ВЕСТА»

«Працюємо над закупкою нового обладнання та впровадженням технології, яка дозволяє виготовляти продукцію без швів. Це поширений в Європі тренд, який можна популяризувати й на національному ринку. Ми постійно вдосконалюємося і розуміємо, що на це є попит. 

Фокусуємося на українському ринку, але прораховуємо більш масштабний вихід на експорт. Наразі є угода з данцями. Вони дуже добре розуміються на текстильній промисловості. Така співпраця корисна і для нас, і для них. Адже ми можемо перейняти їхній досвід виробництва й удосконалити його. А данці, своєю чергою, оцінюючи нашу якісну продукцію, готові її продавати на своєму ринку. Особливо їх зацікавила наша продукція для дітей.

Ми маємо швидко реагувати та змінюватися, залежно від ринкових умов. Необхідно тримати руку на пульсі».

«Працюємо над закупкою нового обладнання та впровадженням технології, яка дозволяє виготовляти продукцію без швів. Це поширений в Європі тренд, який можна популяризувати й на національному ринку. Ми постійно вдосконалюємося і розуміємо, що на це є попит. 

Фокусуємося на українському ринку, але прораховуємо більш масштабний вихід на експорт. Наразі є угода з данцями. Вони дуже добре розуміються на текстильній промисловості. Така співпраця корисна і для нас, і для них. Адже ми можемо перейняти їхній досвід виробництва й удосконалити його. А данці, своєю чергою, оцінюючи нашу якісну продукцію, готові її продавати на своєму ринку. Особливо їх зацікавила наша продукція для дітей.

Ми маємо швидко реагувати та змінюватися, залежно від ринкових умов. Необхідно тримати руку на пульсі».

Учасники інтервʼю

Олена Кладько

Олена Кладько

Фінансова директорка «ДЮНА-ВЕСТА»

Вікторія Середич

Вікторія Середич

Фахівчиня по роботі з корпоративними клієнтами Київстар

Ярослав Коваль

Ярослав Коваль

Керівник підрозділу хмарних аналітичних послуг Enterprise Solutions Київстар

Додайте коментар

Усі коментарі публікуються після модерації. Будь ласка, пишіть українською, без спаму та нецензурних слів.

Схожі статті