Про що:
Штучний інтелект — це вже не майбутнє, а реальність українського бізнесу. Українські компанії активно інтегрують ШІ у свою роботу. Від автоматизації рутинних завдань — до аналітики й персоналізованого сервісу. Розповідаємо, як саме компанії використовують можливості штучного інтелекту, які виклики постають на цьому шляху і які перспективи бачить бізнес у подальшій роботі з ШІ.
Зміст
Штучний інтелект у внутрішніх процесах компаній
SEO-оптимізація з ШІ
Персоналізований сервіс
Подальші напрями та перспективи використання ШІ
Штучний інтелект у внутрішніх процесах компаній
Найбільша в Україні мережа аптек «Подорожник» ще з 2023 року активно впроваджує штучний інтелект у робочі процеси. Першим кроком стало створення внутрішнього AI-помічника у форматі Telegram-бота, який допомагає працівникам отримувати відповіді на запитання та інструкції щодо робочих процесів. Цей бот став першою ітерацією інтелектуального інтерфейсу між співробітниками та знаннями компанії. AI-помічник у Telegram працює в режимі 24/7 і допомагає фармацевтам відповідати на часті запитання, надає інструкції щодо продуктів, процесів і внутрішніх регламентів. Це знизило навантаження на технічну підтримку та прискорило вирішення робочих питань.
Міжнародна компанія у сфері харчових та агротехнологій — МХП — також активно використовує штучний інтелект у своїй діяльності. Для компанії це не просто тренд, а інструмент, який уже сьогодні дає реальний ефект. AI-технології впроваджуються як у core-бізнесі — агронапрямі та виробництві, так і в логістиці, ритейлі, закупівлях, HR та інших бізнес-функціях.
Одним із кейсів компанії є Smart Technology Assistant (SMART TA) — перше у світі end-to-end рішення для управління процесами вирощування птиці із використанням AI-моделей. SMART TA допомагає спланувати виробництво, оперативно контролювати показники життєзабезпечення, розраховує оптимальні параметри утримання птиці та автоматично керує важливими факторами. Це забезпечує комфортні умови для птиці та покращує виробничі результати.
Також МХП створила Data Model Meat Processing (DMMP) — комплексну систему управління м’ясопереробним виробництвом. Вона аналізує великі дані, створює математичні моделі та рекомендує налаштування обладнання. Це дає змогу оперативно реагувати та оптимально змінювати параметри обладнання чи технологічних процесі.
Найбільший в Україні виробник їжі для котів та собак Kormotech активно використовує штучний інтелект в рекрутингу та HR. ШІ допомагає з підготовкою тестових завдань для кандидатів, порівнює відповіді, економить час у відборі. Компанія використовує ChatGPT для формування сценаріїв ситуаційних завдань, а також для швидкого створення порівняльних таблиць відповідей. Це особливо корисно при великому потоці кандидатів, коли потрібна систематизація без втрати якості.
У цифровому маркетингу і аналітиці ШІ аналізує результати медіафайлів, структурує великі масиви даних, допомагає формувати звіти й візуалізувати комунікаційні календарі. Наприклад, компанія підключає аналітичні інструменти й використовує GPT для пояснення результатів кампаній простими словами. А ще — генерує зведені інсайти за результатами у форматі ready-to-use для колег із продажів.
SEO-оптимізація з ШІ
У найбільшій в Україні мережі зоомаркетів MasterZoo ШІ ефективно застосовується у напрямку SEO-оптимізації — зокрема в лінкбілдінгу, а саме при створенні текстового і графічного контенту. Завдяки цьому за 17 місяців кількість реферальних доменів зросла більш ніж у 2 рази, а частка ключових запитів, за якими сайт потрапляє в ТОП-10, збільшилася на 11%. Органічний трафік за цей період зріс на 24%.
Водночас для компанії принципово важливо зберігати експертність і контролювати якість контенту, який отримують клієнти. Тому всі матеріали, створені за допомогою ШІ, обов’язково проходять верифікацію фахівцями перед публікацією.
«Ми сприймаємо штучний інтелект як інструмент пришвидшення рутинних процесів, що дає змогу команді зосередитися на стратегічних завданнях. Це вже допомогло скоротити час на стандартні операції майже на 50% і збільшити обсяг створеного контенту в декілька разів, що суттєво підвищило продуктивність маркетингового відділу без додаткового розширення штату» — зазначає Антон Кутявін, керівник напряму онлайн-маркетингу в мережі зоомаркетів MasterZoo.
Kormotech також використовує ШІ у копірайтингу і роботі з текстами бренду. Компанія генерує варіанти SEO-текстів, адаптує слогани під tone of voice, перекладає меседжі кількома мовами та створює варіанти текстів для діджитал-кампаній.
Персоналізований сервіс
У мережі аптек «Подорожник» завдяки використанню алгоритмів комп’ютерного зору, зокрема API Amazon Rekognition, впровадили автоматичну ідентифікацію клієнтів. Вона дає змогу розпізнавати особу та робити витяги з документів, пришвидшуючи обслуговування і зменшуючи кількість помилок. Крім того, AI-системи аналізують звернення й відгуки клієнтів, допомагають виявляти слабкі місця в сервісі та покращувати якість обслуговування. ШІ також використовується для аналізу запитів — як від клієнтів, так і від працівників — що дає змогу класифікувати звернення, направляти їх до відповідних відділів і оперативно реагувати.
Подальші напрями та перспективи використання ШІ
У найближчих планах виробника їжі для котів та собак Kormotech — ще глибша інтеграція процесів у можливості штучного інтелекту. Зокрема, серед пріоритетів є локалізація контенту. Компанія прагне, щоб контент «говорив» мовою кожного ринку — не лише через переклад, а через культурну адаптацію. Тестується поєднання ChatGPT i country-specific моделей, які враховують локальні тренди, меми тощо. Це особливо важливо для брендів, що працюють у Східній Європі.
Мережа аптек «Подорожник» планує інтеграцію AI у мобільні додатки для працівників, зокрема для проведення інвентаризації за допомогою камери смартфона. Також передбачається розширення функціональності Telegram-бота: додавання нових інструкцій, можливість надсилати запити на документи та підтримка кількох мов.
Окремо планується розробка AI-оператора для автоматизованої телефонної підтримки клієнтів, який відповідатиме на часті запитання. Також — впровадження автоматизованого відеомоніторингу аптек із метою виявлення черг і контролю дотримання стандартів обслуговування, а також створення централізованої AI Wiki-системи — бази знань, доступної через чат-інтерфейс.
Антон Кутявін, керівник напряму онлайн-маркетингу в мережі зоомаркетів MasterZoo зазначає: «Підхід нашої компанії до ШІ можна описати так: «Технології + Експертиза = Ефективність». Ми не розглядаємо ШІ-інструменти як альтернативу людському таланту — це підсилення, що дає змогу масштабувати бізнес і дарувати кращий клієнтський досвід».
Додайте коментар