Що таке франшиза та як за допомогою неї відкрити бізнес
15 вересня 2023 5 хвилин читання

Що таке франшиза та як за допомогою неї відкрити бізнес

Тренди та аналітика#FTTB#Бізнес#ІнтернетДляБізнесу#Тарифи#Франшиза

Про що:

Більш ніж 20 тисяч українських підприємців розвивають бізнес через купівлю франшизи. За даними дослідження Franchise Group, такою була ситуація на ринку у 2022 році. Тож, як показала практика, франшизи є стійким бізнес-форматом під час війни. Розповімо детальніше, що таке франшизи, якими вони бувають та які мають характеристики. Також з’ясуємо, що допомагало франшизам розвиватися у 2022-му та як ці інсайти допоможуть відкрити бізнес зараз.

Зміст

Що таке франшиза

Види франшиз та їхні характеристики

Як відкрити малий бізнес по франшизі

Що таке франшиза

Франшиза — це об’єкт договору між франчайзером (компанією з власним брендом) та франчайзі (фізичною або юридичною особою, що купує право продавати товари та послуги франчайзера). При цьому франчайзі використовує назву, товарні знаки, бізнес-системи та технології, права власності та інші надбання франчайзера. Бізнес за умовами франшизи називають франчайзингом.

Франчайзер може бути великою компанією з власною мережею магазинів або ресторанів. Він надає можливість підприємцям вести бізнес від його імені та за його стандартами як в Україні, так і за кордоном. Франчайзі платить франчайзеру певний одноразовий вступний внесок і здійснює регулярні оплати за використання бренду та підтримку.

Така співпраця вигідна обом сторонам. Компанія з власним брендом може швидко розширювати свою присутність на ринку та стабільно збільшувати прибуток. Своєю чергою, франчайзі отримує можливість вести бізнес під вже відомим брендом, що полегшить вхід на ринок і залучення клієнтів.

У 2022 році найбільш привабливими регіонами для масштабування бізнесу через франшизу були захід України та Польща. Зокрема, це переважно стосувалося сфери послуг, ритейлу та громадського харчування. А ось інтерес до освітніх франшиз в Україні значно знизився, натомість за кордоном — зростає.

Серед компаній, які працюють за системою франчайзингу, можна назвати наступні:

  • Нова пошта
  • ROZETKA
  • Сімейна пекарня
  • Львівські круасани
  • Галя балувана
  • Döner Маркет
  • G.Bar
  • McDonald’s
  • KFC та інші.

Види франшиз та їхні характеристики

Розуміння різниці між видами франшиз допоможе потенційному франчайзі вибрати модель, яка найкраще відповідає його індивідуальним потребам і цілям. Умовно є кілька загальних видів франшиз:

  • Франшиза бізнес-формату Франчайзер надає франчайзі все необхідне для організації та ведення бізнесу: від обладнання та приміщень до навчання, операційних систем, контрактів з постачальниками, маркетингових інструментів, підтримки тощо. Франчайзі стає частиною загальної корпоративної системи. Франшиза бізнес-формату охоплює широкий спектр: від ресторанів швидкого харчування та кав’ярень до різноманітних бізнес-послуг.
  • Інвестиційна франшиза У більшості випадків франчайзі не залучений у бізнес на щоденній основі. Для цього підбирається професійна управлінська команда для керування процесами. Франчайзі може володіти іншими франшизами в тій же галузі. Прикладами є франшизи готелів і великих ресторанів, а також деякі франшизи роздрібної торгівлі.
  • Конверсійна франшиза Цей вид підійде для франчайзі, який вже володіє незалежним бізнесом у галузі франчайзера. Так наявна організація перетворюється на франчайзингову філію. Це дозволяє франчайзеру швидко масштабувати мережу, пропонуючи франчайзі стати частиною відомого бренду з усіма операційними та фінансовими перевагами, а також з навчанням і підтримкою. Конверсійні франшизи поширені у галузі нерухомості, стоматологічних і медичних клініках, перукарнях.
  • Домашня франшиза Деякі франшизи дають змогу підприємцям працювати віддалено з дому. Франчайзі самостійно налаштовує собі робоче місце та продає продукти своїм клієнтам. Це, наприклад, послуги з прибирання приміщень, догляду за територією, мобільний кавовий бізнес, ремонт цифрової техніки відомого виробника, вебстудії та будь-яке виробництво, яке можна організувати у квартирі. Це також може бути франшиза з продажу товарів чи послуг через інтернет або телефоном.

Як відкрити малий бізнес по франшизі

Франчайзинг — відмінний спосіб відкрити свій малий бізнес, але які етапи потрібно пройти?

1. Досліджуйте ринок, щоб обрати галузь. Визначте свої інтереси та навички. Розгляньте різні франшизи в обраній галузі, наприклад, використовуючи спеціалізовані каталоги франшиз в інтернеті. Оцініть історію успіху компаній, репутацію, умови франшизи (вартість, роялті, термін дії франшизи), підтримку та навчання, які вони надають.

2. Визначте, скільки вам потрібно коштів для купівлі франшизи та запуску бізнесу, відповідно до власних фінансових можливостей або інших джерел фінансування.

3. Зверніться до франчайзера, дізнайтеся всю інформацію про умови франшизи та проведіть детальний аналіз, щоб визначити, чи буде цей бізнес прибутковим для вас. Якщо вам підходять умови франшизи, укладіть угоду з франчайзором

4. Розробіть докладний бізнес-план. Як це правильно робити, ми писали у нашій статті.

5. Підготуйтесь до запуску. Для цього отримайте необхідні ліцензії та дозволи, ознайомтесь з процедурами ведення бізнесу в вашому регіоні.

6. Отримайте підтримку від франчайзера у навчанні, маркетингу та оперативному управлінні.

7. Шукайте приміщення, узгоджуючи варіанти з франчайзером. На цьому етапі подумайте про облаштування приміщення інтернетом для роботи. Наприклад, зручне рішення для бізнесів, які розташовані в багатоквартирних будинках, — це підключення з технологією FTTB (Fiber to the Building). Окрім інтернету, можна також отримати пакет для розсилки SMS клієнтам про ваш новий бізнес.

Звʼязок та інтернет

Звʼязок та інтернет

Інтернет для бізнесу в багатоквартирних будинках

Інтернет для бізнесу в багатоквартирних будинках, як-от аптеки, перукарні, кав’ярні тощо. Просте підключення до наявної мережі за кілька днів зі швидкістю до 100 Мбіт/с.

8. Після завершення всіх підготовчих робіт відкрийте франчайзинговий бізнес та працюйте над його розвитком, не забуваючи про післяпродажний сервіс.

У 2022 році були успішними насамперед франшизи, які мали сильний бренд, адаптували формат до умов війни та мали міжнародну перспективу. За прогнозами Franchise Group, до 2030 року Україна може стати країною, яка матиме найбільшу кількість франшиз у світі.

Усі рішення, які можуть знадобитися для розвитку вашої справи, ви можете підібрати на сайті Київстар Бізнес.

Тренди та аналітика#FTTB#Бізнес#ІнтернетДляБізнесу#Тарифи#Франшиза

Додайте коментар

Усі коментарі публікуються після модерації. Будь ласка, пишіть українською, без спаму та нецензурних слів.

Схожі статті

#BigData#КейсКлієнта#Бізнес#БігДата#Microsoft365#Офіс365
#ІдеїДляБізнесу#BigData#Microsoft365#Офіс365#БігДата#Тарифи#СмсРозсилка#SMS#ТаргетованіРозсилки#ІнтернетДляБізнесу
#ЦифровіТехнології#Теплокарта#Тенденції#РосійськоУкраїнськаВійна#Реклама#Офлайн-маркетинг#Офлайн-реклама#Маркетинг#Компанії#Київстар#Геоаналітика#ВійнавУкраїні#БігДата#0-800#BigData#Тарифи
#Краудфандинг#Франчайзинг#Бізнес#БігДата#BigData
#ADWISOR#BigData#Маркетинг
#ВійнавУкраїні#Рішення#Технології#РосійськоУкраїнськаВійна
#Бізнес#Рішення#ВійнавУкраїні#Stoprussia#FTTB#ТаргетованіРозсилки#ПортретКлієнта
#IOT#ІнтернетРечей#Медицина

Підпишіться на щомісячну розсилку найцікавіших новинПідпишіться на розсилку