Бізнес з нуля. Як створити успішний бізнес-план. Приклад
6 грудня 2022

8 хв.

Бізнес з нуля. Як створити успішний бізнес-план. Приклад

Бізнес ідеї#ПортретКлієнта#BigData#Look-alike#SMS#СмсРозсилка#Бізнес#ТаргетованіРозсилки#ADWISOR

Про що:

Щоб новий бізнес став успішним, до відкриття власної справи варто ретельно підготуватися. Зокрема, помічним інструментом для підприємців стане бізнес-план. Він допомагає уточнити стратегію, визначити потенційні перешкоди для компанії, розрахувати необхідні ресурси та оцінити ідею на життєздатність ще до її втілення. Тож, як створити бізнес-план? Kyivstar Business Hub зібрав інструкцію у 10 кроків.

Зміст

№1. Коротке резюме

№2. Опис вашої компанії

№3. Дослідження ринку

№4. Аналіз конкурентів

№5. Опис продукту або послуги

№6. Стратегія маркетингу та продажів

№7. Опис організації та управління

№8. План логістики та операцій

№9. Фінансовий план

№10. Додаток

Майбутнім підприємцям, які вже обрали для себе бізнес-ідею, варто прописати свій бізнес-план. Він не тільки дозволяє засновникам завчасно підготуватися до роботи у висококонкурентному середовищі та спланувати розвиток компанії, але і є обов’язковим документом для подачі на гранти або для пошуку інвесторів. Тож, що таке бізнес-план простими словами?

Бізнес-план — це комплексний документ, у якому описана суть бізнесу, його продукти та їхня цінність для клієнтів, а також зображений план зростання та розвитку компанії.

Необхідна частина такого опису — аналіз конкурентів, сегментація цільової аудиторії, а також маркетинговий план виходу на ринок. Це дозволяє ще на етапі планування бізнесу оцінити час, гроші та ресурси, які знадобляться, щоб розпочати роботу.

Тож, даємо приклад того, як створити якісний бізнес-план у 10 кроків.

№1. Коротке резюме

Ваш бізнес-план варто розпочати з короткого опису компанії. У цій частині дайте відповіді на такі питання:

  • Яка бізнес-модель вашого бізнесу?
  • Яку проблему вирішує ваш продукт або послуга?
  • Який у вас цільовий ринок?
  • Чим ваша пропозиція відрізняється від конкурентів?
  • Яка ваша місія та мета?
  • Яку ви маєте команду?

Зокрема, якщо ви шукаєте інвесторів, то у цій частині кількома реченнями розкажіть, яке фінансування вам потрібно і чого ви хочете з його допомогою досягти.

Важливо, що ця частина має бути короткою. Максимум — 1 сторінка, а найкраще — 1-3 абзаци. Глибше ви зможете розкрити кожне з питань у наступних частинах документа.

№2. Опис вашої компанії

У цій частині бізнес-плану варто детальніше познайомити з вашою компанією. Розкрийте такі пункти:

  • Місія. Влучно поясніть причину існування вашого бізнесу. Зауважимо, що заробити більше грошей або замінити конкурентів на ринку — не може стати вашою місією. Варто поглянути на ситуацію глибше та виявити, що зміниться у житті людей завдяки вашій компанії.
  • Історія. В історії компанії зазначте дату її заснування, основні віхи розвитку та розкажіть про засновників.
  • Бізнес-цілі. Найкраще прописати основні цілі компанії за системою SMART: Specific, Measurable, Achievable, Relevant, Time bound, що у перекладі означає — Точний, Вимірюваний, Досяжний, Реалістичний, Окреслений у часі.

Ці елементи дозволять краще зрозуміти суть вашого бізнесу не лише потенційним інвесторам, але й вашій команді. Ваша місія та історія мають надихати на співпрацю з вами.

№3. Дослідження ринку

Перед запуском будь-якого продукту на ринок, варто провести дослідження ринку та цільової аудиторії. Завдяки цьому ви зможете оцінити масштаби галузі й перспективи її росту, вивчити свого потенційного клієнта та краще спозиціонувати ваш продукт.

У своєму дослідженні компаніям варто спиратися на реальні цифри та аналітику. Так, українські підприємці можуть скористатися Big Data-сервісами від телеком-оператора Київстар. Наприклад, портрет клієнта допоможе компанії сегментувати свою цільову аудиторію за більш ніж 100 параметрами, серед яких вік, стать, геолокація, інтереси, наявність дітей, тип транспорту, тип гаджета тощо.

Фахівці Київстар можуть провести аналіз за вже наявною клієнтською базою організації або побудувати неперсоніфікований портрет клієнта за обраними характеристиками. Такий аналіз дозволить оцінити привабливість вашого продукту для ринку та розробити надалі персоналізовану маркетингову кампанію.

Big Data та аналітика

Big Data та аналітика

Big Data для аналітики

Побудова портрета наявної та визначення потенційної ЦА з використанням 100+ Big Data-параметрів. Допомагає зрозуміти реальні потреби клієнтів для подальшого розвитку бізнесу.

№4. Аналіз конкурентів

У цьому розділі варто проаналізувати компанії, які продають схожі продукти або послуги на ринку. Тож, треба вивчити конкурентів та оцінити:

  • сильні та слабкі сторони,
  • маркетингову стратегію,
  • ціноутворення,
  • якість обслуговування клієнтів,
  • потенціал розвитку та можливі проблеми.

Якщо ви виходите на сформований ринок, то у бізнес-плані ви можете назвати своїх прямих конкурентів та пояснити, чим ваша пропозиція відрізняється від їхньої. А якщо ваш ринок є ще досить новим, то визначте, які продукти можуть у перспективі замінити ваші товари.

№5. Опис продукту або послуги

Розкажіть детально про особливості вашого продукту. Яка його користь? Як його використовувати? Який життєвий цикл товару? Зокрема, опишіть специфіку виробництва за такими пунктами:

  • Процес розробки та виробництва продуктів.
  • Характеристика вихідних матеріалів або компонентів.
  • Організація контролю якості.
  • Логістика ланцюга постачання.
  • Збереження товару на складі тощо.

№6. Стратегія маркетингу та продажів

У своєму бізнес-плані обов’язково потрібно розписати вашу промо-стратегію та вказати головні інструменти маркетингу, які ви будете використовувати.

У цьому розділі ви, спираючись на вже проведену сегментацію цільової аудиторії, можете аргументувати вашу цінову політику, план запуску продукту на ринок та стратегію залучення клієнтів.

Серед маркетингових інструментів для просування продуктів особливу увагу приділіть таким каналам, як соціальні медіа, пошукові системи, ЗМІ, контекстна реклама та таргетовані розсилки. Останні — дозволять вам точково працювати з окремими групами споживачів.

Наприклад, можна скористатись таргетованою розсилкою, яку пропонує українським підприємцям Київстар. Фахівці компанії можуть проаналізувати клієнтську базу та сформувати SMS- або Viber-розсилку на обрану за Big Data-критеріями групу споживачів. Також підприємці можуть скористатися платформою для самостійних розсилок ADWISOR.

Реклама та пошук клієнтів

Розсилки повідомлень від аналітиків

Надсилайте пропозиції цільовій аудиторії з таргетованими розсилками. Наші аналітики підберуть аудиторію за 100+ Big Data-параметрами (вік, стать, інтереси, локація тощо.)

№7. Опис організації та управління

Цей розділ має розповісти про те, як виглядає структура вашого бізнесу. Деталізуйте, як ви зареєстровані юридично — як корпорація, товариство з обмеженою відповідальністю (ТОВ) або фізична особа-підприємець (ФОП).

Також можете показати внутрішню структуру вашої компанії за допомогою діаграми, включно з ролями, обов’язками та підпорядкуванням ключових осіб. Якщо ви шукаєте фінансування, то вкажіть, як кожен з команди сприяє успіху стартапу.

№8. План логістики та операцій

Окрім виробництва й продажу товару, вам не обійтися без щоденних робочих процесів, таких як доставка сировини, зберігання готової продукції, транспортування та побудова логістичних маршрутів.

Тож, пропишіть детально план вашої логістики та операцій:

  • Постачальники. Звідки ви будете отримувати сировину, необхідну для виробництва товарів?
  • Виробництво. Де і як ви будете виробляти продукцію? Яке маєте приміщення? Наскільки можете прискорювати цикл виробництва за високого попиту?
  • Обладнання. Які інструменти та технології вам потрібні для роботи? Яке устаткування?
  • Доставка. Як ви будете доставляти товар до кінцевого споживача?
  • Склади. Де буде зберігатися сировина та готова продукція?

Така деталізація дає розуміння читачеві, що ви добре знаєте свій ланцюжок постачання та маєте чіткий план, як реагувати на ті чи інші ризики.

№9. Фінансовий план

Це один з найважливіших розділів вашого бізнес-плану. Наскільки б геніальною не була ваша ідея, вона має бути фінансово вигідною та окуповувати витрати у близькому майбутньому.

  • Звіти про витрати та доходи компанії — наявні або потенційні.
  • Звіт про рух грошових коштів.
  • Таблиця балансу з переліком активів, зобов’язань та власного капіталу.

№10. Додаток

Наприкінці ви можете додати усі документи, які можуть підтвердити ваші слова та допоможуть партнерам, інвесторам перевірити або уточнити вже наявну інформацію.

Наприклад, додаток може містити:

  • Документи про реєстрацію підприємства.
  • Ліцензії та дозволи.
  • Патенти на інтелектуальну власність.
  • Ключові контракти з клієнтами або постачальниками.

Такий бізнес-план має бути написаний максимально чітко, але водночас привабливо та зрозуміло. Спробуйте вкластися у 10-20 сторінок, щоб з документом у майбутньому було легко працювати. Також подбайте про якісне візуальне оформлення та брендування, що надасть вашому бізнес-плану професійності.

Зокрема, детально про те, як відкрити свій бізнес в Україні та обрати бізнес-модель ми вже писали у попередніх матеріалах. Також ділилися бізнес-ідеями для села, малого міста та успішними напрямками бізнесу під час війни. А дізнатися більше про корисні сервіси, які допомагають компаніям працювати попри зовнішні складнощі, можна на лендінгу «Бізнес працює» від Київстар.

Бізнес ідеї#ПортретКлієнта#BigData#Look-alike#SMS#СмсРозсилка#Бізнес#ТаргетованіРозсилки#ADWISOR

Додайте коментар

Усі коментарі публікуються після модерації. Будь ласка, пишіть українською, без спаму та нецензурних слів.