Про що:
Цьогоріч українські EdTech-стартапи вперше брали участь у найбільшій світовій виставці освітніх технологій Bett UK. Компанії з України все частіше потрапляють у міжнародні рейтинги найкращих бізнесів з цифрового навчання. EdTech-бізнес стає важливою частиною освітньої економіки. Як розвивається цей ринок в Україні та на які тренди звертати увагу тим, хто хоче стартувати в галузі — розповідаємо далі.
Зміст
У чому особливості українського ринку EdTech
Яка роль держави в розвитку EdTech в Україні
Чому EdTech-бізнес має перспективи в Україні
Які тренди розвитку EdTech-галузі
У чому особливості українського ринку EdTech
EdTech — сфера, яка охоплює технологічні рішення та інструменти для навчання. В Україні вона представлена кількома напрямками:
- Освітні платформи. Найширша категорія — проєкти з коротко- та довготривалими курсами. Це студії онлайн-освіти (Edera), бізнес-, мовні та IT-школи (Laba, EnglishDom, GoIT), освітні курси (Prometheus, Projector, Genius Space), EdTech-мережі (CASES) тощо.
- EdTech-маркетплейси. Наприклад, BUKI — платформа з пошуку репетиторів у різних дисциплінах, Preply — маркетплейс для вивчення мов.
- Продуктові компанії. Наприклад, компанія Headway пропонує одразу три освітніх застосунки: Headway, Impulse та Nibble.
EdTech-платформи тяжіють до створення освітньо-професійних екосистем — вони співпрацюють з приватними компаніями, держструктурами, університетами, фондами та іншими організаціями:
- Genesis та EdEra спільно з Мінцифри та МОН України запустили курс зі створення цифрових продуктів.
- CASES у межах програми від Мінцифри Future Perfect запустили проєкт для підприємців Creativity Beyond Borders.
- Prometheus та Robota.ua розпочали проєкт для розвитку кар'єри. На платформі Robota.ua будуть курси, які допомагатимуть отримати нові навички або підвищити кваліфікацію.
Ще одна риса українського ринку EdTech — інтеграція з Military Tech. В умовах повномасштабної війни посилюється потреба розробляти інноваційні навчальні інструменти для військових. Наприклад, для роботи зі штучним інтелектом, робототехнікою та рішеннями з кібербезпеки. Тому актуальними є такі інструменти, як програми для пілотів дронів у віртуальній реальності або навчальні роботизовані системи для евакуації.
Після повномасштабного вторгнення на Prometheus запустили курси з керування БПЛА, загальної військової та психологічної підготовки, а також медичної допомоги. Станом на кінець травня на платформі навчалися 200 тис. військових.
Яка роль держави в розвитку EdTech в Україні
Мінцифри презентувало Глобальну інноваційну візію України до 2030 року, однією з частин якої є розвиток сектору освітніх технологій. Серед її цілей:
- спростити систему ліцензування EdTech-бізнесу
- полегшити визнання результатів неформальної освіти як складової підвищення кваліфікації
- покращити механізм захисту прав інтелектуальної власності на освітній продукт
- забезпечити доступ EdTech-бізнесів до інших галузевих секторів, зокрема з Military Tech
- розвивати рівні умови для розвитку EdTech-компаній в Україні через Дія.City
- наближати освітній процес до реалій сьогодення — поєднувати навчальні програми та місця роботи
Мінцифри окреслює головні барʼєри для розвитку EdTech-індустрії в Україні: низькі витрати населення на освіту, застарілість системи освіти, нестача внутрішнього фінансування та іноземних інвестицій в українські стартапи.
Крім того, Мінцифри з 2020 року розвиває національну платформу Дія.Освіта. Тут понад 250 освітніх продуктів, а кількість зареєстрованих користувачів уже перетнула позначку у 2 млн.
Чому EdTech-бізнес має перспективи в Україні
Доступ до цифрової освіти є актуальним для українців з кількох причин:
-
Багато людей змінили місця проживання й не завжди можуть знайти там роботу за спеціальністю. Їм потрібно швидко опанувати нову професію або розширити свої навички — і саме онлайн-навчання дозволяє зробити це в короткі строки.
-
Усі сфери бізнесу зазнають змін. Навіть в межах однієї професії чи галузі спеціалістам потрібно регулярно оновлювати свої вміння та навички, щоб ефективність компанії не просідала.
-
З'являються запити на нові скіли співробітників. З одного боку, посилюється автоматизація робочих місць — з'являється більша потреба розбиратися в великих даних і штучному інтелекті. А з іншого — зростає запит на софт-скіли. Найбільш актуальними навичками в наступні роки, за даними дослідження World Economic Forum, є креативне й аналітичне мислення, стресостійкість, гнучкість, емпатія та вміння слухати.
Для розвитку цих навичок не потрібні роки традиційної освіти — тут й буде помічним короткотривале неформальне навчання.
Які тренди розвитку EdTech-галузі
Українські EdTech-компанії мають впроваджувати нові ініціативи, щоб покращувати свої проєкти, встигати за ринком і залучати інвестиції. Ось кілька таких трендів:
1. Глобальна співпраця
Світ рухається до глобалізації робочої сили. Це актуалізує потребу в груповому навчанні, де слухачі з різних середовищ об'єднуються в спільноту. Тому популярними є платформи, які дозволятимуть навчатися групами. Якщо EdTech-компанія не планує розробляти власну платформу, варто користуватися інструментами, які створені спеціально для онлайн-комунікації.
Одне з таких багатофункціональних рішень — Microsoft Teams. Тут можна проводити групові заняття, моделювати навчальні середовища, поширювати та оцінювати завдання, обмінюватися файлами, записувати та зберігати уроки. Важлива перевага — можливість використовувати й інші інструменти Microsoft 365, наприклад, Word, SharePoint, OneNote та Excel.
Командна робота
Microsoft Teams у Microsoft 365
Додаток Teams для організації відеоконференцій, онлайн-нарад, групових голосових дзвінків, чатів. Допомагає щоденно бути на зв’язку з командою.
2. Впровадження ШІ
Глобальний ринок ШІ-рішень в освітній індустрії до 2028 року зросте на $21 млрд. ШІ впроваджується у все більшій кількості EdTech-компанії для:
- аналізу навичок студентів
- автоматизованого оцінювання успішності
- аналітики ефективності продуктів
- створення генеративного контенту
Окрема перевага ШІ — у персоналізації навчання. Він може надавати індивідуальні рекомендації щодо програм на основі рівня володіння навичками, цілей, попереднього досвіду навчання та ринкових тенденцій.
3. Мікронавчання
Концентрація уваги людини в цифрову епоху зменшується, тому популярності набуває мікро- та навіть нанонавчання. Складні теми розбиваються на невеликі частини, а комунікація з викладачем відбувається асинхронно.
Мікронавчання зазвичай триває від 5 до 15 хвилин та зосереджується на одній меті. Нанонавчання ще коротше — до 5 хвилин. Найчастіше це тематичне відео або вікторини навколо однієї ідеї чи концепції.
4. Аналітика даних
Освітні технології збирають велику кількість даних про перебіг навчання. Аналізуючи їх, компанії можуть отримувати цінну інформацію про моделі навчання, щоб:
- покращувати програми, розуміючи, з чим у слухачів виникають труднощі
- виявляти індивідуальні потреби учнів певних груп та адаптувати курси
- прогнозувати популярність певних проєктів серед аудиторії.
Це все дозволятиме підвищувати ефективність освітніх продуктів. Але за умови, якщо аналітика буде якісною, повною та актуальною. Тут потрібне сучасне рішення, яке дозволить швидко опрацьовувати великі масиви даних. Це може бути Дата-платформа від Київстар — вона дозволяє консолідувати й аналізуйте дані з різних джерел і будувати прогнозну аналітику.
Big Data та аналітика
Дата-платформа від Київстар
Рішення для консолідації та аналізу даних з різних джерел, автоматизації звітності, створення прогнозної аналітики та моделювання.
5. Гейміфікація та імерсивність
Експериментальна природа віртуальної (VR), доповненої (AR) та змішаної (MR) реальності покращує розуміння складних тем і дозволяє розвивати навички в наближених до практики умовах.
Гейміфікація покращує залучення студентів завдяки системі нагород і рейтингів. Крім того, багато освітніх ігор імітують реальні сценарії, дозволяючи застосовувати теоретичні знання в практичних ситуаціях. Прогнозується, що ринок гейміфікованої освіти досягне $4.1 млрд до 2027 року зі зростання на 29% щороку.
Вас також може зацікавити:
Створюємо онлайн-школу. Лише 3 кроки до ідеальної освіти
Додайте коментар