Чому бізнесу вигідно розвивати soft skills команди та як це робити: гайд для лідерів
23 січня 2024 8 хвилин читання

Чому бізнесу вигідно розвивати soft skills команди та як це робити: гайд для лідерів

Тренди та аналітика#Тренд#ШтучнийІнтелект#Тарифи#AI#ШІ#Microsoft365#Офіс365

Про що:

Штучний інтелект модернізує бізнес-процеси, але не може опанувати «м'які» навички ваших працівників. Соціальні й емоційні скіли усе більш важливі для створення інновацій та адаптації до нових умов. 

Deloitte прогнозує, що до 2030 року 2/3 професій потребуватимуть інтенсивного використання soft skills. А дослідження World Economic Forum каже, що найактуальніша навичка на наступні роки — креативне мислення. За ним йдуть аналітичне мислення, стресостійкість, гнучкість, фокус на навчання, емпатія та вміння слухати. Яку користь бізнесу дає розвиток цих «м'яких» навичок у співробітників і як їх покращувати — розбираємося далі.

Зміст

4 причини розвивати soft skills команди

5 способів розвивати soft skills співробітників

4 причини розвивати soft skills команди

Покращення «м'яких» навичок працівників може дати чимало переваг бізнесу:

Підвищити продуктивність команд. Удосконалюючи софт скіли, співробітники швидше генерують ідеї та виконують задачі. Бо вони ефективніше співпрацюють між собою та досягають кращого порозуміння, запобігаючи конфліктам і помилкам.

Згідно зі звітом LinkedIn, 89% неефективних працівників не вистачає саме софт скілів. Тому рекрутери все частіше віддають перевагу кандидатам з розвиненими «м'якими» навичками. 

Покращити рівень утримання співробітників.

Люди хочуть працювати в компаніях з емпатичними менеджерами, які ставлять у пріоритет розвиток команд. 

Дослідження консалтингової компанії Korn Ferry показує, що працівники з більшою ймовірністю залишаться в організації та будуть краще залучені в роботу, якщо в команді є розуміння, взаємоповага і підтримка зі сторони керівників. Водночас 32% опитаних HR-фахівців зазначили,  що не вважають своїх керівників емпатичними.

Дослідження LinkedIn говорить, що 93% з опитаних компаній стурбовані утриманням працівників. А спосіб №1, який вони використовують для покращення ситуації, — саме надання можливостей для розвитку та навчання.

Створити кращу культуру в компанії.

У команді з розвиненими софт скілами високий рівень психологічної безпеки. А це знижує плинність кадрів і підвищує ефективність їхньої роботи. McKinsey пише, що організації, які створюють психологічну безпеку, можуть отримати багато переваг: від покращення інновацій та експериментів до підвищення загальної ефективності команди. 

Психологічна безпека опосередковано впливає на прибутки компанії: за оцінками ВООЗ, погане психічне здоров’я працівників обходиться підприємствам приблизно в $1 трлн щороку.

Емпатія керівництва, сприятливі умови для продуктивності та психологічна безпека — усе це сприяє вищій залученості співробітників, що пришвидшує зростання бізнесу та підвищує його прибутковість. Залучені команди демонструють на 21% вищу прибутковість, на 17% вищу продуктивність і на 28% менше звільнень, ніж незалучені. Gallup зазначає, що незалученість працівники коштує світовій економіці $8.8 трлн у вигляді втрати продуктивності.

5 способів розвивати soft skills співробітників

Кроки, які допоможуть керівникам покращити рівень «м'яких» навичок у команді:

Вибудовуйте якісну комунікацію

Згідно з опитуванням Harris Poll і Grammarly, 72% бізнес-лідерів вважають, що ефективна комунікація підвищує  продуктивність команди, а 56% працівників — що вона збільшує задоволеність роботою.

Gallup зазначає, що якісна комунікація базується на трьох факторах: точності, відкритості та своєчасності. Як менеджерам покращити спілкування: 

  • Зрозуміти вподобання кожного працівника щодо формату та частоти спілкування. Проводити розмови принаймні раз на тиждень.
  • Зберігати фокус розмови, знаючи мету та очікування кожної бесіди. 
  • Давати підлеглим поради та стратегії для досягнення кращих результатів у роботі.

Якщо в вашій команді є віддалені працівники, вони мають відчувати себе причетними до командного спілкування. McKinsey пише, що такі залучені працівники у 5 разів частіше демонструють підвищення продуктивності, ніж незалучені. Щоб завжди бути на зв'язку зі своїми віддаленими колегами в Україні та за кордоном, компанії можуть скористатися корпоративними тарифами від Київстар і послугою Роумінг як вдома.

Звʼязок та інтернет

Звʼязок та інтернет

Тарифи для компаній та підприємців

Обирайте тариф під власні потреби Бізнес UA. Швидкісний 4G, безлім на Київстар, хвилини інші номери та за кордон, а ще дві Суперсили на вибір - сервіси для роботи без оплат.

Інвестуйте в навчання

Тренінги, семінари, групові навчальні програми — усе це може допомогти розвинути софт скіли у співробітників. Але підключайте й інші формати. Корпоративна бібліотека, індивідуальний коучинг, власний університет знань чи програми перехресного навчання — обирайте те, що підійде під масштаби вашого бізнесу.

Наприклад, у банку Merrill Lynch був свій подкаст, де колеги розбиралися у фінансових питаннях з внутрішнім та зовнішніми експертами.

Ще один ефективний формат навчання — наставництво. У дослідженні Vistage, 86% керівників погодилися, що наставники були важливою частиною їхніх кар’єрних досягнень. Менторські відносини дозволяють людям ділитися своїми думками щодо різних тем, заохочують дискусію, розвивають навички слухання та емпатію.

Вчіться правильно давати фідбек

Конструктивний фідбек — той, після якого підлеглому хочеться не захищатися, а вдосконалюватися. У книзі «No Hard Feelings» експертки з розвитку компаній Ліз Фосслін і Моллі Вест Даффі розповідають, як цього досягнути:

  • Давайте відгук про конкретну поведінку. Фідбек має бути чіткий і не залишати поле для домислів. 

  • Запитуйте, як і коли вашим підлеглим комфортніше отримувати відгуки. Комусь потрібен миттєвий відгук на мітингу в присутності всієї команди, а іншим — під час one-to-one з менеджером. 

  • Пропонуйте альтернативні варіанти вирішення робочих ситуацій та пояснюйте, яку користь підлеглому принесе зміна поведінки.

    Наприклад, можна застосовувати принцип C.O.I.N.S. (context — контекст, observation — спостереження, impact — вплив, next steps — подальші кроки). Під час розмови дайте співробітнику контекст ситуації, поділіться спостереженнями за його поведінкою, поясніть її вплив на команду або компанію, а потім запропонуйте ідеї, як покращити його дії в майбутньому. 

Використовуйте технології

У статті Harvard Business Review HR-експертка Джейн Майстер пише про користь розвитку софт скілів за допомогою VR. Симуляції віртуальної реальності можуть допомогти:

  • Відпрацьовувати розмови з клієнтами.

Наприклад, H&R Block, яка надає податкові послуги, щороку збільшує штат працівників кол-центру. Для них вкрай важливими є навички міжособистісного спілкування: активне слухання, стресостійкість і розв'язання проблеми. Щоб їх розвивати, новачки тренуються з цифровим аватаром. 

Після впровадження тренінгу VR в H&R Block виявили, що 70% працівників віддають перевагу саме тренуванню з VR, а не традиційним інструментам навчання. Компанія помітила, що кількість незадоволених клієнтів зменшилася на 50%, а час на обробку запитів скоротився на 9.9%.

  • Вдосконалювати навички презентації.

Консалтингова компанія Cognizant використовує VR-симуляції, щоб навчити співробітників чіткіше презентувати свої пропозиції клієнтам. Спершу працівники проходять інтерактивний цифровий курс, який вчить розповідати історії на основі даних. Далі вони практикують презентацію з аватаром віртуальної реальності, який грає роль клієнта. А потім механізм штучного інтелекту аналізує презентацію на ключові слова, емоції, тон і мову тіла, та перетворює цей аналіз на фідбек для працівника.

Оцінюйте прогрес команд

Аналіз рівня софт скілів повинен бути систематизованим і регулярним.  Відділи кадрів повинні мати структуру, яка кодифікує «м'які» навички та визначає їх відповідні критерії оцінки. 

Щоб відстежувати рівень софт скілів, можна проводити тестування чи призначати корпоративні курси. Або робити опитування, де самі співробітники будуть давати коментарі про свій розвиток софт скіл або про їхній загальний рівень в компанії. Організовувати такі опитування можна, наприклад, за допомогою Microsoft Forms, що входить у пакет Microsoft 365. Які можливості дає цей інструмент, читайте у статті «Що таке Microsoft Forms та як створити опитування?».

Офіс та телефонія

Офіс та телефонія

Microsoft 365 від Київстар

Набір ліцензійних додатків та сервісів для роботи вашої команди: Word, Excel, Powerpoint, бізнес-месенджер Teams, корпоративна пошта Outlook, 1 ТБ хмарного сховища та інше.

Тренди та аналітика#Тренд#ШтучнийІнтелект#Тарифи#AI#ШІ#Microsoft365#Офіс365

Додайте коментар

Усі коментарі публікуються після модерації. Будь ласка, пишіть українською, без спаму та нецензурних слів.

Схожі статті

#Продуктивність#Робота#Київстар
#Тренд#Київстар#Менеджмент #Навички#Розвиток
#ЕлектроннийДокументообіг#Тарифи#Microsoft365#Офіс365#Роумінг
#Azure#MicrosoftAzure#Microsoft365#Офіс365#ШтучнийІнтелект#ATC
#ШтучнийІнтелект#Рішення#Технології
#Рішення#Технології
#Офіс365#Microsoft365#ОфісТамДеВи
#Лідерство#Рішення#Microsoft365#Офіс365

Підпишіться на щомісячну розсилку найцікавіших новинПідпишіться на розсилку