Про що:
Корпоративне навчання — уже не просто додатковий бонус компанії, а важлива перевага для фахівців. Бо ринки змінюються і виникає потреба в нових навичках, тому спеціалісти залишаються з тими роботодавцями, які підтримують розвиток команд. Але й бізнес також у виграші — отримує більш кваліфікованих фахівців, які працюють продуктивніше і роблять бренд конкурентним.
Проте такий «win-win» можливий лише за умови вдалої організації навчання. Чому вашому бізнесу вигідно розвивати команди та як це робити — розповідаємо далі.
Зміст
5 причин інвестувати в навчання працівників
5 кроків, як організувати навчання команд
5 причин інвестувати в навчання працівників
У світі зростає попит на корпоративне навчання: працівники оцінюють його як шанс для кар'єрного зростання, а роботодавці — як можливість зменшити плинність кадрів. Так, цьогорічне глобальне дослідження LinkedIn показало: 90% компаній стурбовані утриманням працівників, а стратегія їх збереження №1 — саме корпоративне навчання. Крім того, 9 із 10 керівників планують збільшити або зберегти інвестиції в Learning and Development, тобто в навчання та розвиток команд.
Для України це вкрай актуально, адже дефіцит працівників на ринку лише загострюється. За даними Американської торговельної палати в Україні, залучення та збереження кадрів є одними з найбільших викликів для українського бізнесу — це актуально для 56% респондентів. А в дослідженні Європейської Бізнес Асоціації 74% опитаних компаній повідомили, що відчувають дефіцит кадрів. Водночас у 2023 році 36% респондентів збільшили бюджет на розвиток, навчання та утримання працівників, а у 2024-му це планують зробити 39% опитаних бізнесів.
Чому компанії акцентують на навчанні команд? Бо саме воно дозволяє реалізувати кілька цілей, ключових для розвитку бізнесу:
- Підвищити кваліфікацію співробітників. Незалежно від посади чи професійної сфери, навчання — це можливість отримати нові навички, актуалізувати й поглибити теоретичні знання, прокачати лідерський потенціал, а також бути в курсі останніх тенденцій і технологій у своїй ніші.
- Підняти продуктивність команд. Розвиток нових скілів робить працівників більш компетентними й впевненими у своїх рішеннях, що підвищує ефективність роботи та мотивацію всього колективу.
- Покращити залученість і лояльність команди. Групове навчання покращує командне спілкування, емоційно об'єднує колег і полегшує їхню співпрацю. Так, в дослідженні LinkedIn 70% респондентів зазначили, що навчання зміцнює їхній звʼязок із компанією, а 80% — що це додає цінності й усвідомлення загальної мети компанії.
- Зменшити плинність кадрів. Можливість навчатися й розвиватися підвищує у працівників рівень задоволеністю компанією та є додатковою мотивацією залишатися в ній. Статистика Deloitte каже: компанії з сильною культурою навчання мають на 30-50% вищі показники утримання кадрів.
- Підсилити бізнес-цілі компанії. Навчання дозволяє знайти слабкі місця в операційних процесах компанії та розробити стратегії для виправлення проблем. Також підвищення кваліфікації допомагає спеціалістам швидше освоїти нові технології та інструменти, щоб прискорити впровадження інновацій у бізнес-процеси.
Усе це разом — реальна можливість зміцнити позиції компанії на ринку та збільшити прибутки. Бо якщо ваші працівники компетентні, швидко реагують на зміни, вміють ефективно комунікувати, лояльні до бізнесу та зацікавлені в його успіху, то й обслуговувати клієнтів вони будуть якісно. А це збільшуватиме рівень задоволеності покупців вашою компанією.
5 кроків, як організувати навчання команд
Запустити корпоративне навчання — це теж свого роду бізнес-процес, тому кожен етап вимагає ретельного планування. Ось ключові кроки:
№1. Проаналізуйте потреби.
Немає сенсу витрачати кошти компанії та час працівників та не, що не принесе користі. Тому спершу потрібно визначити, для чого вам конкретні тренінги, курси чи лекції. Наприклад, команді необхідно навчитися працювати з новими технологіями чи інакше вести документацію, підвищити продажі чи розвинути софт-скіли.
Також оцініть внутрішні запити — поцікавтеся в працівників, які навички вони хочуть удосконалити. Наприклад, завдяки Microsoft Forms ви можете за короткий строк опитати велику кількість колег і отримати корисну аналітику. Як варіант — підготуйте опитування з профорієнтаційним тестом, щоб працівникам було легше визначитися, в якому керунку розвиватися.
№2. Виділіть ресурси.
Якісне навчання команди потребує фінансових вкладень. Тому варто заздалегідь спланувати бюджет: скільки ви готові виділити на навчання, чи буде воно онлайн або потрібно орендувати приміщення, скільки знадобиться на оплату викладачів і менторів, які матеріали й обладнання необхідно придбати. Це все безпосередньо впливатиме на вибір форматів і програм навчання.
Для вебінарів, лекцій, воркшопів і багатьох інших форматів ефективним рішенням буде Microsoft Teams. Програма має зрозумілий функціонал, тому працівникам не потрібно буде додатково навчатися працювати з платформою. Сервіс дозволяє не лише проводити заняття, але й моделювати навчальні середовища, оцінювати завдання, обмінюватися файлами, записувати зустрічі та зручно виконувати низку інших дій. Більше про можливості та переваги рішень Microsoft 365 дізнавайтеся у фахівців Київстар.
Командна робота
Microsoft 365 від Київстар
Набір ліцензійних додатків та сервісів для роботи вашої команди: Word, Excel, Powerpoint, бізнес-месенджер Teams, корпоративна пошта Outlook, 1 ТБ хмарного сховища та інше.
№3. Визначте формати навчання.
На базі аналізу потреб і бажань працівників, а також з урахуванням ресурсів виберіть види навчання. Тут є безліч варіантів: групові курси, освітні соло-програми, лекції, воркшопи, короткі інтенсиви, практичні тренінги, профільний менторинг. Дослідження LinkedIn показує, що повсякденна робота дедалі частіше включатиме мікро або навіть нанонавчання — короткі серійні інструкції, які допомагатимуть людям досягати швидкого прогресу у певних задачах. Про намір використовувати такий формат у 2024 році повідомили 47% опитаних команд з Learning and Development.
Сьогодні компаніям не обов'язково самостійно організовувати курси чи запускати програми для працівників — український ринок пропонує багато різнопланових платформ і шкіл для корпоративного навчання.
Популярний принцип у сфері L&D: співвідношення теорії та практики за формулою 70/20/10. Він передбачає, що 70% має займати практика, тобто навчання через роботу, 20% — навчання через менторство або коучинг, і 10% — тренінги, лекції, книжки.
№4. Зацікавте працівників.
Подумайте, як мотивувати працівників навчатися, а не просто відвідувати лекції чи воркшопи. Покажіть, як це допоможе отримати підвищення або новий проєкт, змінити посаду всередині компанії чи стати більш продуктивним і звільнити час для отримання нової професії.
Згідно з дослідженням LinkedIn, працівники готові приділяти більше уваги навчанню, якщо:
- це допомагає наближатися до кар’єрних цілей
- дозволяє бути в курсі подій у професійній сфері
- є персоналізація програм до інтересів і кар'єрних цілей людини
- працівники мають вільний час
- навчання допомагає досягти більшого балансу в житті
- це дає додаткову безпеку в роботі
- допомагає перейти на нову посаду всередині компанії
- завдяки навчанню працівник відчуває менше стресу й тривоги
Для більшого залучення працівників перетворіть навчання на гру. Тренінги та курси можуть здаватися нудними, але гейміфікація виправить ситуацію — зробить навчання більш захопливим і допоможе мозку ефективніше засвоювати нову інформацію. Також можна створити peйтинги й навіть видaвaти співробітникам різні заохочення за успіхи.
Також читайте:
Гейміфікація для бізнесу: ігрові механіки, які покращують залучення клієнтів та працівників№5. Запитуйте та аналізуйте фідбек.
Моніторинг і оцінка навчання — ключовий етап у всьому процесі. Адже важливо, щоб інвестиції бізнесу давали очікуваний ефект. Тому по завершенню курсу чи програм збирайте відгуки колег і показники результативності. Тут вам також буде корисним функціонал Microsoft Forms: ви отримаєте відповіді працівників у зручній формі, які можна експортувати в інші програми для подальшого аналізу.
Якісно зібраний фідбек дозволить вчасно вносити зміни у навчання та адаптувати програми під потреби команд, щоб вони не були для працівників лише формальністю.
Додайте коментар