Чи є перспективи для розвитку сфери послуг в Україні під час війни?
13 червня 2023

8 хв.

Чи є перспективи для розвитку сфери послуг в Україні під час війни?

Актуальні тренди#BigData#ВіртуальнаATC#ВійнавУкраїні#ІдеїДляБізнесу

Про що:

Минулого року ми проводили дослідження стану українського бізнесу за індустріями. Зокрема, аналізували результати відповідей представників зі сфери обслуговування. Який стан індустрії сьогодні? Розповідаємо у нашому матеріалі.

Зміст

Як було з обслуговуванням у 2022-му?

Настрої компаній зі сфери послуг у 2023-му

Проблема з кадрами

Як великі дані допомагають розвитку сфери послуг?

Хмарні рішення для сфери обслуговування

Для довідки: Сфера послуг — один з трьох секторів економіки, який містить усі типи комерційних послуг. Мова про фінансовий, готельно-ресторанний, транспортний напрямки, ритейл, страхування, медицину, освіту, розваги, маркетинг тощо. Обслуговування у сфері послуг орієнтовано на задоволення потреб і бажань клієнтів та розв’язання їхніх проблем.

Як було з обслуговуванням у 2022-му?

Нагадаємо, за результатами нашого опитування більшість компаній зі сфери обслуговування (90%) попри війну відмовилася від релокації та продовжувала працювати переважно в офлайні, застосовуючи певні обмеження. На це разом із війною впливало збільшення цін на пальне, порушення логістичних ланцюгів та постачання.

Через складнощі третині компаній довелося змінювати звичні бізнес-процеси та навіть скорочувати персонал. Попри війну підприємства зі сфери обслуговування продовжували адаптуватися, підтримувати діяльність та сподіватися на краще.

Так, Держстат України визначив, що вже у IV кварталі 2022 р. порівняно з III кварталом 2022 р. індикатор ділової впевненості компаній з цієї галузі підвищився. Підприємці, зокрема, розповідали про свої очікування на майбутнє. Вони прогнозували, що:

  • уповільниться темп зменшення кількості працівників;
  • буде можливість підвищити ціни на свої послуги.

  Втім, для цього потрібно було обійти фактори, які стримували їхню діяльність:

  • недостатній попит на послуги;
  • фінансові обмеження.

  Дмитро Ливч, керівник аналітичного напрямку Центру економічного відновлення, підтверджує, що малий та середній бізнес зі сфери послуг страждає через скорочення населення в українських містах унаслідок війни. Через це зменшується попит на окремі види послуг, зокрема у готельно-ресторанному бізнесі, салонах краси, позашкільних та освітніх закладах тощо. А також скорочення пропозицій від висококваліфікованих спеціалістів (ІТ сектор, фінанси, дизайн, консалтинг).

Перший заступник міністра економіки України Денис Кудін зазначив, що сфера послуг є однією з найбільш постраждалих галузей від російської агресії. Тож, Мінекономіки України особливу увагу надаватиме її підтримці під час війни. Чи вийшло надихнути бізнес на перспективи?

Настрої компаній зі сфери послуг у 2023-му

Національний банк України розповів про результати опитування підприємств у квітні 2023 року. За його показниками індекс очікувань ділової активності вперше за півтора року сягнув 51,5 пункту та перевищив нейтральний рівень (50 пунктів), що свідчить про більш оптимістичні настрої бізнесу щодо свого розвитку.

Зокрема, компанії зі сфери послуг з оптимізмом дивляться у майбутнє та зменшують кількість негативних оцінок щодо своїх економічних перспектив. Повпливало на це відновлення попиту, поліпшення ситуації з енергопостачанням та сезонний фактор. Проте зберігаються прогнози щодо того, що зростатимуть закупівельні ціни, а як наслідок бізнесу доведеться підвищувати тарифи на власні послуги.

Проблема з кадрами

У 2023 році оживає ринок праці та у багатьох галузях вже відчувається кадровий дефіцит. Не обійшла ця проблема й сферу послуг, пише Epravda.

Наприклад, станом на березень 2023 року з понад 12 000 вакансій на Work.ua в категорії «робітничі спеціальності та виробництво» майже 60% займав напрямок готельно-ресторанного бізнесу та туризму (понад 7 000 вакансій). Роботодавці для обслуговування своїх клієнтів шукали барменів, кухарів, кондитерів, пекарів, а також потребували підвищення кваліфікації своїх працівників до роботи у форс-мажорних обставинах.

Нині відчувають нестачу кваліфікованих кадрів й інші напрямки. Так, у напрямку з ремонту автомобілів та технічного транспорту не вистачає токарів, слюсарів, автомеханіків. Енергетичний напрямок через ракетні атаки вимагає фахівців з монтажу та сервісного обслуговування вітрових електростанцій, сонячних батарей тощо. Взагалі сфера послуг у березні отримала +25% попиту на співробітників у порівнянні з лютим 2023 року.

Підприємці зазначають, що якщо пошукати, то можна знайти фахівця з мінімальним досвідом роботи один-три роки. Втім, цього не достатньо, адже зараз працівники, зокрема зі сфери послуг, повинні також мати високий рівень загального розвитку. А саме вміти працювати із сучасним устаткуванням, мати цифрову грамотність та знати іноземні мови.

Наприклад, за даними онлайн-школи англійської мови Englishdom, у 2022 році 31% опитаних українських компаній почали активніше впроваджувати вивчення англійської мови, а 81% з них завдяки цьому отримали кращі бізнес-показники. Тож, таке навчання під час війни — це не примха, а необхідність. До того ж бізнес-консультант Бернард Марр наполягає на 20 обов’язкових навичках, які треба вивчати, щоб мати попит на ринку праці у майбутньому. Про них ми писали у нашій статті.

Інформацією, де отримати безплатне підвищення кваліфікації, ділилася компанія Work.ua. Також Мінцифри оновили ресурс Дія.Освіта і відтепер можна подивитися більш як 50 освітніх серіалів про професії. Тут прокачують цифрові навички та вивчають нову спеціальність — бариста, барбер, адміністратор, рієлтор тощо.

Як великі дані допомагають розвитку сфери послуг?

Звичайно, можна розмістити вашу вакансію на сайтах з пошуку роботи. Проте ще одним дієвим способом знайти працівників є розсилка SMS-повідомлень потенційним фахівцям з можливостями великих даних. Цей варіант вже використовують українські організації, які є клієнтами Київстар. Одне з підприємств так залучило близько 15 співробітників за раз.

Скажімо, вам потрібно знайти адміністратора на рецепцію вашого готелю. Для цього наші експерти налаштують розсилки повідомлень у реальному часі для потенційних зацікавлених кандидатів. СМС із запрошенням на роботу надсилатиметься визначеній категорії людей. Сегментувати таку аудиторію можна за віком, статтю, геолокацією (наприклад, у радіусі 10 км від вашого закладу) тощо.

До речі, з Big Data-рішеннями можна не тільки шукати людей у свою команду, а також:

  • дізнаватися більше про наявних цільових споживачів ваших послуг;
  • знаходити нових клієнтів;
  • створювати персоналізовану комунікацію з аудиторією;
  • визначати найвдаліші місця для розміщення вашого бізнесу та багато іншого.
Big Data та аналітика

Big Data та аналітика

Big Data-рішення для бізнесу

Набір інструментів для аналізу великих масивів даних під різні потреби бізнесу — аналіз та пошук аудиторії, геоаналітика, налаштування персоналізованної комунікації тощо.

Хмарні рішення для сфери обслуговування

Для того, щоб приймати дзвінки від споживачів, розподіляти навантаження на ваших менеджерів та обслуговувати клієнтів швидше, користуйтеся хмарними рішеннями. Наприклад, одним із таких є Віртуальна мобільна АТС. Це технологія, яка об’єднує усі мобільні та міські номери вашого закладу у єдину мережу. Вона налаштовується без спеціального обладнання за декілька хвилин. Ми вже писали, що хмарні контакт-центри з нами надовго. З причинами цього тренду можна ознайомитися у нашій статті.

Комунікація з клієнтами

Комунікація з клієнтами

Віртуальна мобільна АТС

Хмарна АТС для роботи кол-центру. Багатоканальний номер, щоб приймати дзвінки та автоматично розподіляти їх на менеджерів. Аналіз роботи відділу продажів, інтеграція з CRM тощо.

Віртуальна мобільна АТС допомагає вирішити також одну з вищенаведених проблем. Зокрема, навчання працівників для роботи у форс-мажорних обставинах. Тобто, при будь-яких непередбачуваних ситуаціях ви можете на деякий час зачинити свій, скажімо, сервісний центр з обслуговування комп’ютерної техніки. Водночас завдяки цьому хмарному сервісу ви зможете віддалено приймати дзвінки від ваших клієнтів та сповіщати про стан їхнього замовлення або оновлений графік роботи. Віртуальна мобільна АТС дозволяє організувати роботу контакт-центру як в офісі, так і дистанційно.

Ми розповідали, що одним з 6 правил підприємницького мислення, яке дозволить бізнесу швидше рухатися вперед, є співпраця з партнерами. Надійним партнером для бізнесу в Україні є Київстар, який надає компаніям багато інструментів для роботи. Їх усі ми зібрали на нашій сторінці.

Представники сфери послуг, будь ласка, звертайтеся за консультацією до експертів Київстар, щоб отримати перелік сервісів, які допоможуть відновлювати та підтримувати роботу вашого напрямку. Разом — ми сила.

Актуальні тренди#BigData#ВіртуальнаATC#ВійнавУкраїні#ІдеїДляБізнесу

Додайте коментар

Усі коментарі публікуються після модерації. Будь ласка, пишіть українською, без спаму та нецензурних слів.

Схожі статті

#ПортретКлієнта#ІнтернетДляБізнесу#ВійнавУкраїні#Бізнес#РосійськоУкраїнськаВійна#ADWISOR
#IOT#MicrosoftAzure#ШтучнийІнтелект#IOTISKYIVSTAR#ШІ#AI#ChatGPT
#4G#ADWISOR#BigData#СмсРозсилка#SMS#Бізнес#БігДата#Краудфандинг#Самозайнятість#Маркетинг#Реклама
Ідеї для бізнесу у селі13 квітня 2023

10 хв.

Ідеї для бізнесу у селі

#ADWISOR#BigData#ВіртуальнаATC
#ВіртуальнаATC#Рішення#IPтелефонія#0-800
#Stoprussia#ВійнавУкраїні#Бізнес#Рішення
#Stoprussia#ВійнавУкраїні#Рішення