Крафтовий бізнес в Україні: які є перспективи для підприємців
20 жовтня 2023 9 хвилин читання

Крафтовий бізнес в Україні: які є перспективи для підприємців

Тренди та аналітика#4G#ADWISOR#BigData#СмсРозсилка#SMS#Бізнес#БігДата#Краудфандинг#Самозайнятість#Маркетинг#Реклама

Про що:

Сучасний бізнес відкриває безмежні можливості для творчого самовираження підприємців та їхнього фінансового розвитку. Одним з цікавих напрямків є крафтярство. У цій статті розповімо, що таке крафтовий бізнес, яким він буває і як його відкрити.

Зміст

Що таке крафтовий бізнес

Види крафтового бізнесу

Як започаткувати крафтовий бізнес

Корисні ресурси для крафтярів

Що таке крафтовий бізнес

Крафтовий бізнес — це невелике підприємство з виробництва та продажу унікальних товарів ручної роботи. Крафтову продукцію виробляють дрібними партіями з натуральних матеріалів за автентичними або авторськими технологіями.

Переважно товари крафтярів мають попит серед споживачів, які цінують оригінальність та екологічність. Проте ціна на крафтову продукцію значно вища, ніж на товари масового виробництва. За словами співінвестора платформи БІЗНЕС 100 Юрія Сивицького, крафтова продукція завжди дорожча, оскільки має особливий колір, смак і фасон, які неможливо повторити.

Крафтярська справа допомагає розвивати бізнес в Україні і нині. Наприклад, навесні 2022 року 100 українських крафтових виробників, які готові були залишатися в Україні та працювати попри війну, мали змогу отримати по $1000 на підтримку своїх брендів. Анна Куценко, начальник управління туризму Київської ОДА, розповідає, що держава підтримує крафтовий бізнес, тому що такі підприємці створюють нові робочі місця, розвивають місцеву економіку, популяризують українську продукцію та збільшують податкові надходження.

Види крафтового бізнесу

Розповімо на прикладах, яким може бути крафтовий бізнес:

  • сироваріння та виготовлення молочних продуктів;
  • виготовлення меду;
  • випікання хліба;
  • виробництво шоколаду або морозива;
  • виробництво косметики та прикрас;
  • виробництво декору та меблів;
  • виробництво одягу, взуття, аксесуарів, іграшок тощо.

Наведемо приклад. Візьмемо виробництво крафтового морозива. Окрім того, що воно має бути з натуральних інгредієнтів, також крафтярі прагнуть здивувати покупців різними смаками цього десерту. Зокрема, Массімо Джеларті (справжнє ім’я Максим Голубєв) заснував бренд Gelarty та відкрив кілька закладів у Києві, де відвідувачі можуть насолодитися 84 різними видами морозива: зі смаком копченого лосося, червоної ікри, курки гриль, білих грибів, борщу зі сметаною та інших.

А ось бренд Mr.Pops, морозиво якого можна скуштувати у Києві, Одесі, Дніпрі, Миколаєві та Запоріжжі, пропонує майже 20 видів десерту. Зокрема, зі смаком груші з сиром дорблю, японського чаю матча у білому шоколаді тощо.

З незвичних продуктів українські крафтярі також виробляють цукати із соснових шишок, мариноване виноградне листя, каву з жолудів, гарбузовий ель, цукерки з темного пива, чорний ферментований часник та інше.

Як започаткувати крафтовий бізнес

Основний бар’єр виходу на ринок — висока конкуренція. Тож, потрібно підготуватися:

1. Ідея

Ваша ідея має бути унікальною та цікавою. Визначте, які товари ви хочете створювати. Можливо, якийсь напрямок актуальний саме там, де ви проживаєте. Припустимо, ви мешкаєте у регіоні, який багатий на природні матеріали. У такому випадку можна розглянути бізнес з виготовлення традиційних українських іграшок з дерева, вовни, лози тощо. Або можна виготовляти смачні сири з різними смаками, скажімо, з карпатськими травами.

     Крафтовий козячий сир з карпатськими травами. Джерело: Сироман

Крафтовий козячий сир з карпатськими травами. Джерело: Сироман

2. Сегмент ринку та аудиторія

Досліджуйте ринок, щоб з’ясувати, які потреби є у вашої цільової аудиторії, чи буде попит на ваші продукти, хто ваші конкуренти, хто постачальники, яка цінова політика тощо. Про маркетингові дослідження, ми розповідали у цьому матеріалі. Зокрема, щоб дізнатися вподобання, стиль життя та потреби ваших споживачів, використовуйте Big Data (укр. Біг Дата).

Дані та аналітика

Дані та аналітика

Big Data рішення для бізнесу

Набір інструментів для аналізу великих масивів даних під різні потреби бізнесу - аналіз та пошук аудиторії, геоаналітика, налаштування персоналізованної комунікації тощо.

3. Бізнес-план

Створіть детальний бізнес-план, в якому визначте вашу стратегію, цілі, бюджет, маркетинговий план та прогноз прибутків і витрат. Тут зауважте про те, де саме відбуватиметься виробництво, і чи потрібні витрати на оренду приміщення. Бізнес-план допоможе вам чітко зорієнтуватися у вашому бізнесі та досягати запланованих кроків.

4. Фінансування

Подумайте, звідки ви отримуватимете фінансування для вашого крафтового бізнесу. Це можуть бути особисті заощадження, гранти, позики, інвестиції, краудфандинг тощо. До речі, бізнес-план є невіддільною умовою для отримання гранту.

Наприклад, фермерське господарство «Лиманська коза» з Херсонської області отримало грант від італійського концерну Nazionale del Parmigiano Reggiano у розмірі €3500 на відновлення сирного виробництва. Це сімейне мале підприємство, яке налічує 50 кіз. Крафтярі пережили російську окупацію, обстріли, проте продовжують працювати та дякують іноземним партнерам, які допомагають відбудовувати українське.

5. Реєстрація та легалізація

Зареєструйте крафтовий бізнес та оформіть усі необхідні дозволи та ліцензії. Наприклад, можна відкрити ФОП. Як це зробити, ви дізнаєтеся з нашої статті.

6. Виробництво

Розпочніть виробництво своїх крафтових продуктів. До речі, якщо ваше мініпідприємство розташовується за межами міста та потребує підключення до інтернету, ви завжди можете налаштувати бездротове підключення за допомогою 4G (LTE) та працювати без перебоїв.

7. Маркетинг і реклама

Використовуйте соціальні мережі, вебсайт, контекстну рекламу, SMS або Viber-розсилки, UGC-контент та інші рекламні інструменти для залучення клієнтів. Наприклад, зручна платформа для швидкого інформування вашої аудиторії — це ADWISOR. Вона допомагає шукати навіть працівників.

Рекламні інструменти

Рекламні інструменти

Платформа ADWISOR для SMS-розсилок

Знаходьте нових клієнтів, застосовуючи понад 40 Big Data-фільтрів (вік, стать, тип та ОС гаджета, інтереси тощо) та налаштовуйте SMS-комунікацію з потенційною аудиторією.

Спробувати

8. Обслуговування клієнтів

Забезпечте високий рівень обслуговування покупців і відповідайте на їхні запити та відгуки. Як підтримувати та удосконалювати клієнтоорієнтованість, ми писали у статті. Слухайте своїх клієнтів і завжди шукайте нові можливості для розвитку.

Корисні ресурси для крафтярів

Створили перелік корисних ресурсів для розвитку крафтярського бізнесу:

  • Ви можете долучитися до соціального маркетплейса крафтових та фермерських продуктів зі всієї України «Товариство Крафту». Це ресурс, на якому зібрані найкращі крафтові бренди. Там можна не тільки розповідати про свій бізнес, а й обирати товари для себе.
  • Онлайн-видання AgroPortal.ua, за підтримки Посольства Королівства Нідерландів в Україні, запустило платформу «Неймовірна крафтова торбина», де об’єднуються українські виробники крафтової продукції. Ресурс відкритий також для партнерів, які бажають підтримати розвиток крафтярів. Зараз AgroPortal.ua шукає українських крафтових виробників агропродукції задля підтримки малого і середнього аграрного бізнесу. Щоб розповісти про себе, вам потрібно заповнити анкету. Відібрані продукти увійдуть до «Неймовірної крафтової торбини».
  • З метою підтримки розвитку місцевих крафтових виробників в Київській області Департамент економіки Київської ОДА спільно з Агенцією регіонального розвитку Київської області збирають дані про крафтові підприємства, аби створити електронний Каталог крафтовиків Київщини. Щоб попасти у базу потенційних партнерів та розвивати свій бізнес, заповніть анкету.
  • Kyivstar Business Hub — безплатний ресурс для підприємців, де зібрана інформація про сучасні бізнес-рішення, добірки сервісів для роботи, тренди та аналітика ринку, корисні відеолекції та огляди бізнес-книг. Тут можна дізнатися, як комунікувати з клієнтами, як розвивати своє підприємство тощо.
  • На електронній платформі Made with bravery можна знаходити нових клієнтів майже по всьому світу та продавати їм товари, виготовлені в Україні. Маркетплейс створений за підтримки Мінцифри, МЗС, Visa та Banda. Логістичний партнер — Укрпошта. Ресурс допомагає поширювати українську продукцію, зокрема крафтову, на міжнародній арені.

Крафтовий бізнес — це більше, ніж просто підприємництво. Це можливість виражати свою унікальність, підтримувати Україну та створювати продукти, вкладаючи душу. Крафтовий бізнес продовжує розвиватися, тож завжди знайде вдячних прихильників. Перший заступник міністра аграрної політики та продовольства України Тарас Висоцький зазначає, що українські крафтові товари є конкурентоспроможними навіть на світовій арені. Це можна побачити на прикладі виробників сиру, які щороку привозять призові місця в Україну з міжнародних заходів.

Тренди та аналітика#4G#ADWISOR#BigData#СмсРозсилка#SMS#Бізнес#БігДата#Краудфандинг#Самозайнятість#Маркетинг#Реклама

Додайте коментар

Усі коментарі публікуються після модерації. Будь ласка, пишіть українською, без спаму та нецензурних слів.

Схожі статті

#ІдеїДляБізнесу#СмсРозсилка#ADWISOR#SMS#Геоаналітика#Microsoft365#Офіс365#Клієнт
#ДобіркаСервісів#Бізнес#Рішення
Ідеї для бізнесу у селі13 квітня 2023 10 хвилин читання

Ідеї для бізнесу у селі

#ADWISOR#BigData#ATC
#ADWISOR#SMS#ATC#СмсРозсилка
#BigData#ВійнавУкраїні#Рішення
#BigData#Stoprussia#ВійнавУкраїні#Рішення
#ATC#Microsoft365#MicrosoftAzure#Бізнес#ЕлектроннийДокументообіг

Підпишіться на щомісячну розсилку найцікавіших новинПідпишіться на розсилку