Про що:
У своїй книзі «Порушуй правила! 6 контртрадиційних настроїв підприємців, які можуть допомогти будь-кому змінити світ» Джон Маллінз запропонував декілька варіантів нестандартного мислення. Доцент кафедри практики менеджменту Лондонської бізнес-школи після понад 20 років власних досліджень пропонує застосовувати мислення, яке порушує традиційні правила та суперечить загальноприйнятій думці про ведення бізнесу.
Зміст
1. Звузьте фокус
2. Ставте у пріоритет потреби клієнтів
3. Співпрацюйте з партнерами
4. Мотивуйте клієнтів сплачувати за продукт до розробки
5. Не бійтеся труднощів
6. Сприймайте невдачі як можливість розвиватися
1. Звузьте фокус
Перша порада для підприємців від Джона Маллінза — звузити свій фокус. Тобто орієнтуватися на маленькі ринки, невеликі проєкти тощо. Наприклад, орієнтир на маленькі ринки має свої переваги. Однією з них є нижчий поріг входу. Тобто таке середовище зазвичай не насичене конкуренцією, а тому нові бізнеси можуть швидше і легше отримати свою частку і знайти собі місце. Натомість для великих ринків, можливо, знадобиться значно більше ресурсів та зусиль, щоб вступити в конкуренцію з вже встановленими гравцями.
Згідно з дослідженням Kyivstar Business HUB, для майже 60% українських компаній першочергове завдання на 2023 рік — пошук нових клієнтів. Проте все ще 40% підприємств не продають свої товари та послуги за межами свого міста. Причин цьому безліч. Однією з них може бути зневіра у попиті на маленьких ринках (тобто у малих містах, селах, смт), адже за масштабуванням зазвичай стоїть думка про більші локації.
До речі, щоб не гадати, а переконатися, які місця найпопулярніші серед вашої цільової аудиторії, скористайтеся геоаналітикою та тепловими картами. Цю послугу пропонує Київстар. Як це допомагає знаходити локації для офісів, магазинів або торгових точок та залучати нових клієнтів, ми розповідали у нашому матеріалі.
2. Ставте у пріоритет потреби клієнтів
Потреби клієнтів мають бути на першому місці для бізнесу — це друга порада від Джона Маллінза. Тобто спочатку необхідно дізнатися про ці потреби, потім зрозуміти, як ваша компанія може їх задовольнити, а далі вже задумуватися над розробкою товару чи послуги. Саме так, а не навпаки. Інакше є ризик опинитися в пастці власних сподівань та побачити, що готовий продукт, на який ви витратили купу часу та грошей, немає попиту на ринку.
Звісно, існує інший спосіб дізнатися, чи є шанс на життя у вашої ідеї. Це протестувати її за допомогою мінімально життєздатного продукту або MVP. Втім, і для нього потрібно знати, для кого ви створюєте товар та хто ним буде користуватися.
Для того, щоб зрозуміти, чого потребує ваша наявна та потенційна аудиторія, зверніться до можливостей великих даних. Наприклад, визначити характеристики та вподобання клієнтів, залучити їх через персоналізовану комунікацію можна за допомогою Big Data-рішень. Такі послуги надає, зокрема, Київстар. Крім того, як створити портрет клієнта, ми також розповідали у нашій інструкції.
Big Data та аналітика
Big Data-рішення для бізнесу
Набір інструментів для аналізу великих масивів даних під різні потреби бізнесу — аналіз та пошук аудиторії, геоаналітика, налаштування персоналізованної комунікації тощо.
3. Співпрацюйте з партнерами
Якщо ви ще на стадії розвитку, замість того, щоб витрачати власні ресурси та інвестувати у свої розробки, знайдіть спосіб використовувати вже створені інструменти для бізнесу. Це допоможе заощадити ваш бюджет та час. Шукайте можливість «позичити» знання чи активи у партнерів. Це може бути пошук експертів для навчання вашої команди новим навичкам або вже наявні бізнес-рішення для нових проєктів.
Так, одним з надійних партнерів для бізнесу в Україні є компанія Київстар. Це доводить її співпраця з Microsoft, Fortinet, Barracuda, Commvault та іншими світовими організаціями. Київстар надає багато інструментів для роботи підприємців:
- мобільний та фіксований зв’язок й інтернет;
- сервіси з кібербезпеки та співпраці;
- хмарні програми та багато іншого.
Ознайомитися з усіма рішеннями для бізнесу від Київстар та замовити консультацію експертів можна на сайті kyivstar.ua/business.
4. Мотивуйте клієнтів сплачувати за продукт до розробки
Така порада може деяких здивувати, адже це досить сміливий вчинок — мотивувати клієнтів сплачувати за товар або послугу перед їхньою розробкою. Проте якщо вам зроблять передзамовлення, то ви зможете вкласти ці гроші у розвиток проєкту і згодом надати споживачам досконалий продукт.
Однією з важливих переваг такого стратегічного підходу є валідація вашої ідеї. Іншими словами, завчасна оплата від потенційних клієнтів може бути індикатором успішності та зацікавленості вашим продуктом.
Як мотивувати аудиторію? Ви можете запропонувати клієнтам ексклюзивний доступ до товару або послуги. Це особливо привабливо для тих, хто прагне бути серед перших, щоб отримати новинку. Крім того, можна надати споживачам інші переваги: знижки, бонуси, особисту підтримку тощо.
Тож, такий варіант підприємницького мислення допоможе удосконалювати функціональність товару або послуги й залучати нових працівників у команду, що сприятиме поліпшенню якості та конкурентоспроможності майбутнього продукту.
5. Не бійтеся труднощів
Ця рекомендація може сподобатися не усім, адже для її реалізації іноді потрібно виходити за рамки своїх компетенцій та пробувати робити щось надскладне. Втім, Джон Маллінз каже, що попри будь-які труднощі потрібно завжди говорити собі: «Так, я зможу це зробити» і шукати варіанти. Існує багато відомих компаній, які поставали перед труднощами на своєму шляху до успіху. Наприклад, Microsoft, Apple, Airbnb, Amazon та інші.
Чи знав, скажімо, Стів Джобс, який разом зі Стівом Возняком у 1976 заснував Apple у своєму гаражі, що його компанія через декілька років стане популярною? Чи прогнозував він, що у 1985 році він втратить компанію, а у 1997-му, коли вона буде близька до банкрутства, відновлюватиме її? Ні, він наполегливо йшов до мети: від стартапу в маленькому каліфорнійському гаражі до законодавця моди в Кремнієвій долині протягом майже чотирьох десятиліть.
6. Сприймайте невдачі як можливість розвиватися
Шоста порада з підприємницького мислення — це продовження попередньої. Навіть якщо вас спіткала невдача у бізнесі, сприймайте її не як поразку, а як можливість для розвитку. Це ще одна зона вашого росту, яку потрібно вдосконалювати.
Наприклад, Томас Едісон, один із головних винахідників, провів безліч експериментів та тестів, щоб створити довговічну та практичну електричну лампу. Для цього йому знадобилися десятки тисяч невдалих спроб, про які він говорив так: «Я ніколи не терпів поразок. Я просто знайшов 10 000 способів, які не працюють».
Тобто кожна з цих спроб давала йому нові уроки та інсайти, дозволяючи поступово покращувати свої результати. Нарешті, у 1879 році Едісон розробив лампу, яка була ефективною, довговічною та практичною для комерційного використання.
Ця історія показує, що вдача інколи приходить після купи спроб і помилок. Тож, підприємці мають бути як винахідники — наполегливими, творчими та готовими навчатися після кожної невдачі, щоб досягти бажаного результату у бізнесі.
Додайте коментар