8 TED-виступів для тих, хто починає свій бізнес

23 квітня 2024

4 хв.

8 TED-виступів для тих, хто починає свій бізнес

Про що:

У сучасному світі вже недостатньо мати геніальну ідею, щоб розпочати власну справу. Клієнти стають вибагливішими, а конкуренти з'являються ледь не щодня. Підготували добірку лекцій TED, які допоможуть підприємцям уникнути помилок на старті.

Зміст

Джон Маллінз: Будьте контртрадиційними

Білл Гросс: Обирайте вдалий час

Кнут Гаанаес: Уникайте двох пасток невдачі

Пол Таснер: Вік — не перепона для підприємництва

Шина Айенгар: Впоратися з проблемою вибору

Лінда Гілл: Як управляти креативом

Ів Мор'є: Взаємодія замість правил

Тім Леберехт: Чому корисно втратити контроль

Джон Маллінз: Будьте контртрадиційними

Професор Лондонської школи бізнесу Джон Маллінз вважає, що новий бізнес може стати успішним лише відкинувши традиційний погляд на підприємництво. Ось декілька правил бізнесу, які пропагує експерт. 

1. Не бійтеся займатися тим, з чим раніше навіть не стикалися.

2. Вдосконалення продукту нічого не дає, якщо воно не розв'язує конкретні проблеми клієнтів.

3. Якщо ви навчитеся виробляти продукт для вузької цільової аудиторії, то й проблем з масштабуванням бізнесу в майбутньому також не буде.

"Головне — ваші особисті налаштування. А саме — погляди, звички, думки, які всі разом визначають нашу реакцію на те, що трапляється на нашому шляху, речі, які підприємці називають можливостями", — підсумував Джон Маллінз.

Білл Гросс: Обирайте вдалий час

Які чинники дійсно відіграють роль в успіху стартапу? Засновник багатьох стартапів Білл Гросс проаналізував 200 нових компаній за п'ятьма критеріями — ідея, команда, бізнес-модель, фінансування та вибір часу запуску стартапу — та дійшов несподіваного висновку, який буде корисним для початківців у бізнесі.

Головним чинником виявився вибір часу, адже важливо бути актуальними. На другому місці — колектив, а на третьому — унікальна ідея.

“Не те, щоб ідея не важлива, але мене здивувало, що вона не відіграє ключову роль. Іноді набагато важливішим є момент її запуску, — коментує Білл Гросс. — А щодо бізнес-моделі, то її невисокий пріоритет зумовлений тим, що почати можна й без неї, якщо у споживачів є попит на ваш продукт. Те саме з фінансуванням. Якщо ви спочатку недофінансовані, але набираєте силу, стає досить легко отримати гроші".

Кнут Гаанаес: Уникайте двох пасток невдачі

Чому компанії розорюються? Бізнес-стратег Кнут Гаанаес вважає, що річ у двох крайнощах — вони або постійно займаються одним й тим самим, або зловживають нововведеннями. В першому випадку компанія потрапляє в порочне коло сирих винаходів і подальших розчарувань. У другому — бізнес настільки добре справляється, що пропускає час змін.

"Вміння балансувати дослідження нового та використання наявного дає величезну віддачу. Але це важко і вимагає розсудливості. Лише 2% компаній здатні ефективно досліджувати і використовувати одночасно. Але якщо у них виходить, вони отримують класні результати. Є безліч яскравих прикладів. Nestlé запустили Nespresso, Lego пішли на ринок мультфільмів, а Toyota створила гібридний автомобіль", — зазначає Кнут Гаанаес.

Пол Таснер: Вік — не перепона для підприємництва

Вік не має значення, якщо ви прислухаєтесь до своїх підприємницьких інстинктів. Пол Теснер 40 років працював на інших, але у 66 нарешті заснував власний стартап. Адже він мав багатий досвід, а пенсію, в її класичному розумінні, навіть не розглядав. Після того, як його звільнили з останньої роботи, Теснер кілька років працював консультантом. А потім через стурбованість станом довкілля започаткував власний бізнес з виробництва біорозкладних пакетів.

"За п'ять років я з гордістю заявляю, що наші доходи щорічно подвоюються, у нас немає боргів, кілька наших клієнтів добре відомі, наші патенти працюють, у мене чудовий партнер, з яким ми все починали і вже завоювали понад 20 нагород за свою роботу", — розповів Пол Таснер.

Шина Айенгар: Впоратися з проблемою вибору

Коли перед людиною постає занадто широкий вибір, вона взагалі відмовляється обирати. Дослідниця Шина Айенгар розповіла, як бізнесу за допомогою кількох прийомів оптимізувати процес вибору та зробити його правильним.

"Скорочуйте — позбувайтеся непотрібних альтернатив; конкретизуйте — зробіть вибір реальним; розбивайте на категорії — вони зменшують вибір; враховуйте рівень складності. Усі ці прийоми допомагають у процесі вибору, як вам самим, так і людям, яких ви обслуговуєте", — підкреслила Шина Айенгар.

Лінда Гілл: Як управляти креативом

Як створити бізнес, здатний на постійні інновації? Професорка Гарвардської бізнес-школи Лінда Гілл вважає, що для цього необхідно відмовитися від традиційного поняття лідерства. Лінда вивчила кілька найкреативніших компаній світу та визначила набір інструментів й тактик, які сприяють постійному генеруванню ідей від будь-якої людини в компанії.

"Завдання лідерів сучасних компаній — підготувати сцену, а не грати на ній. Якщо ми хочемо придумати краще майбутнє, то треба переосмислити наше завдання. Найголовніше — створити простір, де частка геніальності кожної людини може бути звільнена, використана і перетворена на роботу колективного генія", — переконана Лінда Гілл.

Ів Мор'є: Взаємодія замість правил

Чому компанії працюють неефективно? Аналітик Ів Мор'є переконаний, чим складнішим стає бізнес, тим більше для його підтримки додається процедур та регламентів, які лише створюють нові проблеми. А сучасний бізнес має ґрунтуватися на гнучких та нестандартних підходах.

"Коли люди не взаємодіють, не звинувачуйте їхнє мислення, менталітет та особисті якості — подивіться, в яких умовах вони працюють. Невже в їхніх інтересах робити вибір на користь взаємодії, якщо допомагаючи одне одному, їхні особисті показники падають? Чому їм має бути цікаво взаємодіяти?", — задається питанням Ів Мор'є.

Тім Леберехт: Чому корисно втратити контроль

Буває, компанії втрачають контроль над своїми брендами. Маркетолог Тім Леберехт вважає, що це корисно. Іноді бізнесу варто передати владу клієнтам і співробітникам. Дослідження показали, що наявність у працівників більшої влади — від самостійного складання графіка роботи до встановлення рівня зарплати — робить їх щасливішими та продуктивнішими. А відверта співпраця з клієнтами конвертується в прибутки.

"Як маркетолог, я знаю, що в мене ніколи не було контролю. Ваш бренд — це те, що інші люди говорять про вас, коли ви не перебуваєте в кімнаті. Гіперкомунікабельність і прозорість дають змогу компаніям бути в цій кімнаті 24/7. Вони можуть слухати й брати участь у розмові", — підкреслив Тім Леберехт.

Зміст

Джон Маллінз: Будьте контртрадиційними

Білл Гросс: Обирайте вдалий час

Кнут Гаанаес: Уникайте двох пасток невдачі

Пол Таснер: Вік — не перепона для підприємництва

Шина Айенгар: Впоратися з проблемою вибору

Лінда Гілл: Як управляти креативом

Ів Мор'є: Взаємодія замість правил

Тім Леберехт: Чому корисно втратити контроль

Додайте коментар

Усі коментарі публікуються після модерації. Будь ласка, пишіть українською, без спаму та нецензурних слів.

Схожі статті