Про що:
Невміння спілкуватися стало на заваді багатьом нерозкритим геніям бізнесу, зірка яких так і не спалахнула на небосхилі підприємництва. Проте грамотна комунікація є ключовим фактором успіху. Як ефективно працювати зі своїм голосом, застосувати мову тіла, використовувати гумор, провести вдалу презентацію та отримати конструктивний зворотний зв’язок? Ми підготували добірку лекцій TED Talk, яка допоможе поринути у світ комунікації та взяти на озброєння цінні поради фахівців.
Зміст
Джуліан Трежер: Як говорити так, щоб люди хотіли слухати
Ненсі Дуарте: Секретна структура великих переговорів
ЛіАнн Реннігер: Секрет гарного відгуку
Емі Кадді: Мова тіла може сформувати вас
Джеймс Вейтч: Ось що трапляється, коли відповідаєш на спам
Джуліан Трежер: Як говорити так, щоб люди хотіли слухати
Експерт зі звуку та комунікацій Джуліан Трежер розкриває секрети потужної мови. Він демонструє, як правильно використовувати голос, щоб зробити свій виступ переконливішим і привабливішим для слухачів.
Насамперед слід позбутися поганих комунікаційних звичок, які Трежер називає «сім смертних гріхів спілкування»:
- Плітки
- Осудження
- Негатив
- Скарги
- Виправдання
- Прикрашання або перебільшення
- Догматизм
Для ефективності спілкування Трежер пропонує використовувати шість інструментів голосу:
- Регістр. Голос має бути нижчим і виходити від грудної клітини, адже глибина голосу асоціюється з силою та владою.
- Тембр. Голос має бути яскравим, рівним, теплим.
- Просодія. Мелодійність — це метамова, яку використовують, щоб надати словам значення. Людей, у яких відсутня інтонація, слухати важко.
- Ритм. Прискоритися, сповільнитися, а інколи — зробити паузу, помовчати.
- Наголос. Підкреслити щось важливе.
- Звук. Гучний голос надає великого піднесення, а тихий — допомагає зосередити увагу аудиторії.
Ненсі Дуарте: Секретна структура великих переговорів
Експертка Ненсі Дуарте аналізує, які елементи складають успішні презентації та як їх можна використовувати для покращення бізнес-комунікації. Вона пропонує зрозумілу структуру для презентацій, яка охоплює створення контрасту між «сучасним» (реальністю) та «ідеальним» (метою або баченням). Це допомагає залучити увагу аудиторії та підкреслити важливість змін.
Мало мати геніальну ідею, важливо її представити так, щоб вона захопила інших. Практика показує, що людям потрібні не презентації, а історії. Експертка пропонує ділити презентацію на частини за схемою класичних грецьких драм:
- Початок. Потрібно показати, що відбувається насправді. Далі порівняти з тим, що могло б бути. Ця різниця має бути якнайбільшою, щоб підкреслити велич вашої ідеї. Це працює, як сцена у фільмі, що чіпляє глядача.
- Середина. Потрібно рухатися постійно між прісним сьогоденням та світлим майбутнім. Зробити норму непривабливою, показати що б було, якби вашу ідею прийняли.
- Фінал. Заклик до дії. Варто змалювати світ як досяжну мрію, якщо ми об’єднаємося та втілимо задумане разом.
ЛіАнн Реннігер: Секрет гарного відгуку
Когнітивний психолог ЛіАнн Реннігер представляє науково обґрунтовану методику надання конструктивного зворотного зв’язку. Її підхід допомагає зробити так, щоб відгук був ефективним та корисним, особливо в робочих умовах.
Секрет вдалого фідбеку складається з чотирьох елементів, які можна використовувати для донесення меседжу будь-якої важкості:
- Мікро «так». Розпочніть зі схвального питання, наприклад: «Можна з вами обговорити мою ідею щодо покращення роботи?». Це готує людину до фідбеку, а також дає відчуття, що її думка враховується, адже вона може відповісти або «так», або «ні».
- Конкретні факти. Відгук має ґрунтуватися лише на зауваженнях до суті. Не має бути розмитих формулювань. Замість «Ви безвідповідальні» треба казати: «Ви обіцяли виправити документ до 11:00, а я його досі не отримав».
- Наслідки. Завжди треба говорити про вплив конкретних дій. «Через те, що ви не виправили документ, мені довелося призупинити важливий контракт». Це допомагає зрозуміти мету, призначення та логіку фідбеку.
- Цікавтеся думкою. «А як ви це бачите?», «Вам не здається, що ми маємо вчинити саме так?». Це залучає людину до процесу, а не залишає стороннім спостерігачем, та створює обставини для колективного обговорення.
Емі Кадді: Мова тіла може сформувати вас
Соціальний психолог, професор Гарвардського університету Емі Кадді досліджує вплив невербальної комунікації на успіх та самопочуття. Вона підкреслює, як «поза сили» може підвищити впевненість у собі та вплинути на сприйняття вас іншими.
Мозок впливає на тіло, а тіло впливає на мозок. Між сильними та слабкими людьми є значні фізіологічні відмінності у рівні двох ключових гормонів — тестостерону (відповідає за домінування) та кортизолу (відповідає за стрес). Коли хтось хоче захопити лідерство, то у нього рівень тестостерону підвищується, а кортизолу — знижується.
Кадді з колегами провели лабораторний експеримент. Лише на дві хвилини одна група людей приймала «сильні» пози тіла (наприклад, невимушено розвалювалися на кріслі), а інша — «слабкі» (сиділи на стільчику зіщулені, охопивши себе руками).
У підсумку у «сильної» групи тестостерон підвищився на 20%, а кортизол знизився на 25%. У «слабкої» групи навпаки тестостерон впав на 10%, а кортизол виріс на 15%. Тобто, лише за дві хвилини відбулися гормональні зміни, які налаштовують мозок на активність, впевненість та комфорт, або навпаки.
Джеймс Вейтч: Ось що трапляється, коли відповідаєш на спам
Письменник та комедійний актор Джеймс Вейтч ділиться веселими, але водночас повчальними історіями, які демонструють важливість креативної комунікації, навіть у найменш очікуваних ситуаціях. Його виступ показує, як гумор може стати потужним інструментом у бізнесі.
Джеймс розповідає, як неодноразово вступав у листування з різноманітними шахраями, що намагалися витягнути з нього гроші. Якийсь Соломон Одонко пропонував постачати величезні обсяги золота, лишень йому потрібно було переказати 1500 фунтів. А «дружина» колишнього президента ПАР Нельсона Мандели пропонувала вивести в Європу 45 млн доларів, ціна питання — 3000 фунтів.
Всім шахраям Вейтч відповідав дотепно та спілкувався з ними тижнями. Цим він досягав одразу двох цілей. По-перше, відвертав увагу зловмисників від інших більш довірливих жертв. По-друге, абсолютно безоплатно «прокачував» свої навички екстремальних бізнес-комунікацій.
Додайте коментар