Квіткові поля: як краса перетворюється на підприємництво

19 травня 2025

7 хв.

Квіткові поля: як краса перетворюється на підприємництво

Про що:

Усе більше українців відкривають для себе нову нішу, а саме — вирощують лаванду, тюльпани, півонії, гортензії та створюють квіткові поля. Така краса стала джерелом прибутку, нових ідей та прикладом сталого розвитку територій у містах та за їхніми межами.  

У цій статті розповідаємо про найяскравіші приклади квіткового бізнесу в Україні та ділимося практичними порадами від тих, хто вже зробив перші кроки на цьому шляху.

Зміст

Квітковий бум по-українськи

З любові до квітів — у прибутковий бізнес

Що потрібно знати перед стартом квіткового бізнесу

Додаткові продажі та сервіси на квітковому полі

Цифрові інструменти для квіткових локацій

Квітковий бум по-українськи

Щороку в другій половині квітня по всій Україні відбувався справжній квітковий бум — сезон тюльпанів. Вони цвітуть лише приблизно місяць, але цей період є справжнім святом для очей і, як виявилося, чудовою можливістю для бізнесу. Люди  їдуть з усіх куточків країни, щоб побачити яскраві ароматні поля на власні очі, зробити гарні фото для соцмереж і просто відпочити.

Раніше, щоб насолодитися тюльпановими полями, потрібно було летіти до Нідерландів. Ну бо де ще такі краєвиди, як не в Кекенгофі? Проте останніми роками ситуація змінилася. Зараз не потрібно нікуди їхати, бо квітковий туризм є і в Україні. Десятки локацій із тюльпанами, півоніями, лавандою, гіацинтами, нарцисами, які приваблюють не менше, ніж європейські поля.

З любові до квітів — у прибутковий бізнес

В Україні є кілька яскравих прикладів квіткових парків, зокрема: 

  • Добропарк, село Мотижин, Київська область — один із найбільш масштабних і продуманих квіткових парків, що розташований за 30 км від столиці. Тут мільйони квітів: 355 сортів тюльпанів, гіацинти, нарциси, мускарі. Квіткові зони за кольорами та періодами цвітіння — щоб сезон тривав якомога довше. 
  • Дендропарк, Кропивницький — унікальна локація тим, що це міський парк, а не приватне поле. Цього сезону тут розквітли три мільйони тюльпанів. 
  • Ландшафтний парк Paradise, село Тийглаш, Закарпаття — розташований недалеко від Ужгорода, цей парк поєднує природу, квіти й активні розваги. Тут є тюльпани, тематичні фотозони, фудкорти, відбуваються концерти. 
  • Сімейний парк Vengreenery, Мамаївці, Чернівецька область — локація із затишною атмосферою за 12 км від Чернівців.  Акцент на різноманітність сортів тюльпанів і комфортний відпочинок для всієї родини. 
  • Волинська Голландія, село Линівка, Волинська область — проєкт, що надихається нідерландською стилістикою. Тут є поле тюльпанів, зона продажу квітів, фудкорти, музика, дитячі розваги, а ще — козотерапія, яка стала фішкою локації.

Що потрібно знати перед стартом квіткового бізнесу

Подружжя Андрій Жидачек і Маріанна Орлович, власники ферми «Лавандові пагорби» в селі Вінява на Львівщині, розпочали бізнес під час повномасштабної війни. Вони поділились практичними порадами, які важливі для тих, хто лише думає про свою справу: 

1. Локація 

Обирайте ділянку з краєвидом і особливою атмосферою. Наприклад, «Лавандові пагорби» розташовані на висоті 322 м над рівнем моря з видом на Карпати. Саме цей фактор став магнітом для туристів. 

2. Якісний посадковий матеріал 

Першу партію лаванди подружжя купило в іншої ферми, яка продала їм 28 тис. саджанців на виплат. Вибрали англійську вузьколисту лаванду, яка добре прижилась на вапняковому ґрунті. 

3. Перероблення 

За підрахунками Андрія та Маріанни, туризм приносить лише до 20% прибутку. Основний дохід — це ефірна олія, гідролати, чаї, свічки, косметика, а скоро й лавандове вино. Вони інвестували в екстрактори, щоб виробляти продукцію з доданою вартістю. 

4. Гранти 

Подружжя виграло грант «єРобота» (147 тис. грн), але зізнаються, що це потребувало багато зусиль і наполегливості. Часто умови грантів не враховують сезонність агробізнесу, тому варто бути готовими до складнощів. 

5. Співпраця 

Реалізація продукції перекупникам невигідна справа. Краще обʼєднуватися з іншими виробниками, щоб визначати умови збуту. 

6. Віра 

Маріанна й Андрій не мали аграрного досвіду, але завдяки самоосвіті, підтримці громади та рішучості створили лавандову ферму.

«_Ми віримо, що ця справа має перспективу. Але без системності, продуманості й любові до землі — нічого не вийд_е», — кажуть вони.

«_Ми віримо, що ця справа має перспективу. Але без системності, продуманості й любові до землі — нічого не вийд_е», — кажуть вони.

А ось, наприклад, підприємці, які створили поле півоній на Буковині Peonita.farm, мають інше бачення квіткового бізнесу. Вони працюють із рослинами професійно: реалізують саджанці з усього світу, займаються ландшафтним дизайном і водночас створюють простір краси. Що важливо знати: 

1. Це має бути більше, ніж просто бізнес. 

Плануйте створити не лише прибуткову справу, а й естетичний простір. Краса надихає і відвідувачів, і самих власників. У непрості часи, переконані власники Peonita.farm, саме краса допомагає триматися і надихає. Емоції — теж важливий «продукт». 

2. Враховуйте сезонність і холодне зберігання 

Півонії цвітуть недовго, але деякі сорти можна охолоджувати й зберігати до 6 місяців. Це дає змогу продавати квіти поза сезоном. 

3. Будьте готові до щоденної праці 

Квітковий бізнес — титанічна фізична праця: прополювання, підживлення, догляд. Гарні поля є результатом постійної турботи про квіти.

Додаткові продажі та сервіси на квітковому полі

Подружжя Олександр і Катерина, власники «Лавандового маєтку» на Київщині, вирощують понад 1000 кущів лаванди. Але їхній бізнес не обмежується лише квітами в полі. Вони активно розвивають напрям додаткових продажів і сервісів, що дає змогу залучати різні категорії клієнтів та стабільніше заробляти: 

  • Продаж товарів на місці. Під час візиту можна придбати 100% натуральні продукти — лавандову олію, гідролат, букети й саше. 
  • Корпоративні подарунки. До свят у «Лавандовому маєтку» формують натуральні подарункові набори з лавандової продукції. 
  • Формати відвідування. Локація працює у двох режимах. Перший — індивідуальні фотосесії за попереднім бронюванням. Другий вільне відвідування маєтку — з  фото на телефон (бронювати не потрібно, але варто узгодити час). На території також облаштовано павільйон для перевдягання, вбиральню, є реквізит. 

До речі, історія «Лавандового маєтку» почалася з непростого періоду життя. Олександр і Катерина — родом з півдня України, з Херсонщини та Миколаївщини. Довгий час подружжя жило в Авдіївці, Донецька область. Але через початок війни у 2014 році були змушені покинути рідний дім і переїхали до Київської області. 

Після переїзду подружжя шукало справу до душі. Ідею створити лавандове поле підгледіли у Facebook. Вона настільки захопила, що вже за два тижні вони взяли землю на виплат і висадили перші 300 кущів лаванди. «Лавандовий маєток» працює з 2019 року.

Цифрові інструменти для квіткових локацій

Квіткові ферми часто розташовані за межами міст, тобто там, де простір, тиша і красиві краєвиди. Проте навіть у таких умовах для ефективної роботи потрібен інтернет. Він дає змогу: 

  • приймати онлайн-оплати та бронювання; 
  • комунікувати з відвідувачами онлайн; 
  • обробляти замовлення на продукцію; 
  • контролювати камери спостереження, термінали, точки продажу.
Інтернет в окремих будівлях

Інтернет для бізнесу

Інтернет в окремих будівлях

Інтернет з гарантованою швидкістю для бізнесу в ТРЦ, бізнес-центрах, дата-центрах та інших офісних або промислових будівлях. Підключайте зі знижкою до 50% на перші пів року.

Як можна підключити інтернет за містом: 

  1. Оптоволоконна лінія — надійне та швидке рішення, якщо є технічна можливість прокладення кабелю. 
  2. 4G (LTE) — бездротове підключення, яке допомагає швидко запустити інтернет без масштабних будівельних робіт. Такий варіант підходить більшості квіткових полів.

А як щодо пошуку відвідувачів? 

За допомогою Big Data-технологій можна запускати SMS-розсилки на потенційну аудиторію, яка проїжджає повз квіткову локацію. Замовляйте консультацію спеціаліста Київстар та дізнавайтеся більше.

Нагадуємо, що Київстар дотримується Законів України «Про інформацію» та «Про захист персональних даних» і не передає та не продає персональні дані абонентів, зокрема записи розмов, тексти SMS/MMS та історію браузера третім особам. Усі аналітичні моделі з використанням Big Data будуються на основі неперсоніфікованих та зашифрованих даних.

Додайте коментар

Усі коментарі публікуються після модерації. Будь ласка, пишіть українською, без спаму та нецензурних слів.

Схожі статті

Ідеї для бізнесу у селі

13 квітня 2023

10 хв.

Ідеї для бізнесу у селі