Про що:
Влітку минулого року ми ділилися прикладами незвичних бізнесів. Розповідали про IT-пасіку, безпілотний комплекс для розмінування полів та інші. Втім, українські підприємці досить креативні і продовжують вести незвичні бізнеси попри війну в Україні. Про них — далі у статті.
Зміст
Створення квіткових композицій з ананасами
Вирощування креветок у Львові
Виготовлення тафтингових килимів
Створення квіткових композицій з ананасами
Олексій Скоробогатько, мешканець Чернігова, заснував квітковий бізнес понад 5 років тому. Він робить композиції не тільки з квітів, а й має свою унікальну пропозицію — додає у букети ананаси, листя пальми, лотоси. Його витвори зараз купують і в Україні, і за кордоном.
1/3
Вже під час повномасштабного вторгнення рік тому завдяки мікрогранту на власну справу він відкрив нову майстерню та найняв двох флористів. Олексій згадує, що найскладніше було скласти бізнес-план, проте все вдалося. 250 тис. грн грантових коштів він витратив на холодильні камери, меблі, оренду приміщення та інше.
Підприємець зазначає, що найкраща реклама — це якісний товар, оригінальний дизайн та відмінний сервіс. Втім, радимо застосовувати також й інші інструменти для залучення клієнтів.
Порада:
Знайти нових покупців, які імовірніше зацікавляться вашою пропозицією, та збільшити продажі можна за допомогою таргетованих SMS-розсилок. Вони самостійно налаштовуються на платформі ADWISOR. Наприклад, використовуючи Big Data-фільтри можна вибрати вік, стать, вподобання, стиль життя потенційного клієнта тощо. Потім створити текст повідомлення, встановити бюджет розсилки, день та час відправки й очікувати результат.
Реклама та пошук клієнтів
Знаходьте нових клієнтів за допомогою платформи ADWISOR
Розсилки на потенційних клієнтів. Підбирайте аудиторію, використовуючи Big Data-параметри. Надсилайте повідомлення за розкладом або у реальному часі.
СпробуватиНагадуємо, Київстар дотримується Законів України «Про інформацію» та «Про захист персональних даних», не передає та не продає персональні дані абонентів. Усі аналітичні моделі з використанням великих даних будуються на основі знеособлених даних. Персональні дані абонентів, у тому числі записи розмов, тексти SMS і MMS, історія браузера не передаються і не продаються третім особам. Також Київстар не передає дані про кількість клієнтів на певній території. Цей інструмент використовується лише як критерій формування розсилки.
Вирощування креветок у Львові
Сімейна пара Вікторія і Назар Мороз відкрили бізнес з вирощування креветок у Львові ще у 2020 році й працюють досі навіть під час війни. Усе почалося з того, що Вікторія побачила рекламу ферми «Українська креветка». Її засновники військовий Олександр Рябошлик і волонтер Олексій Слєпньов не тільки вирощували креветок на продаж, а й навчали цього інших. Подружжя зацікавилося, придбало три басейни з креветками та почало опановувати зовсім новий для себе напрямок.
Згодом власники ферми запропонували Вікторії та Назару стати партнерами, тобто також займатися навчанням, продавати обладнання і продукцію. Вони погодилися. Втім, протягом трьох років українські ресторани майже не звертали уваги на таке українське виробництво. Натомість пара знайшла замовників з Польщі, Німеччини та інших європейських країн.
Порада:
Щоб дізнатися більше про вподобання та потреби ваших клієнтів, використовуйте можливості великих даних. Наприклад, для цього створюють портрета клієнта. Завдяки майже 100 Big Data-критеріям можна сегментувати вашу аудиторію на групи, адаптувати асортимент компанії відповідно до потреб й запропонувати релевантні пропозиції. Докладніше про послугу — на сайті Київстар Бізнес.
Подружжя вважає, що цей бізнес досить рентабельний, адже станом на 2023 рік попит від закладів України на креветку потроху збільшується, особливо на заході. До того ж скоро планується відкриття ресторану під брендом «Української креветки».
Щоб зрозуміти чи подобається сфера, можна просто протестувати ідею на кількох невеликих басейнах. Якщо діяльність припаде до душі, варто розраховувати на стартовий капітал від $ 5 тис.
Читайте також:
3 перспективні ідеї для бізнесу в Україні на 2024 рікВиготовлення тафтингових килимів
Ще один вдалий приклад отримання (з другої спроби) державного гранту «Власна справа» під час війни — бізнес Сергія та Ельвіри Таморки з виготовлення тафтингових килимів у Черкасах. Цікаво те, що створюються вироби спеціальним пневматичним пістолетом з нитками досить швидко. Тематика на кольорове рішення на килимах може бути різною: мультиплікаційні герої, українські орнаменти та інше.
Від ідеї до втілення її у життя — години переглядів власниками відео про технічні нюанси створення таких килимів на YouTube, необхідне устаткування тощо. Виготовлення першого виробу тривало два тижні, а зараз це можливо за 5-8 днів.
1/2
Як і у випадку з вирощуванням креветок, у цьому напрямку основний клієнт також не з України, а з-за кордону, а саме — з США. Українських замовників лише 5%. Таку тенденцію міжнародного співробітництва підтверджує і дослідження Київстар Бізнес. Якщо порівнювати з 2022 роком, показник компаній, які працювали із закордонними ринками у 2023-му, збільшився з 4% на 17%.
Проте той факт, що клієнтів з України мало, не зупиняє власників, і у другому кварталі 2024 року пара планує розширювати штат. Сергій та Ельвіра шукають контент-мейкера і майстра з виготовлення килимів, якого навчатимуть самостійно.
Про усі рішення для бізнесу ви можете дізнатися на нашому сайті.
Додайте коментар