Про що:
Якщо ваша компанія активно працює у літній сезон — ця стаття для вас. Адже незабаром літо, коли гаряча пора буде не лише за вікном, а й у бізнесі. Попит на певні товари та послуги зростає, а клієнти очікують якіснішого сервісу. 57% підприємців у світі кажуть, що влітку доходи можуть збільшуватися на 30%-50%. Про що варто пам’ятати, щоб якісно підготувати бізнес до спекотного сезону? Розповідаємо далі.
Зміст
Оцінити сезонний попит
Оптимізувати запаси
Залучати нових клієнтів
Адаптувати графік роботи
Підготувати працівників
Оцінити сезонний попит
Варто зрозуміти, які саме товари та послуги матимуть попит влітку. Для цього можна проаналізувати минулі сезони, дані з CRM, Google Trends, аналітику соцмереж чи платформи на кшталт Serpstat і SimilarWeb.
Також не зайвими будуть Big Data-рішення. Глибинна аналітика завдяки великим даним дає змогу оцінити вподобання як наявної, так і потенційної аудиторії. Наприклад, якщо бачите, що ваша аудиторія — це молоді батьки з дітьми, облаштуйте безпечний літній майданчик для малечі. А якщо багато потенційних гостей, які мають домашніх тварин, зробіть ваш простір pet-friendly.

Big Data та аналітика
Big Data-рішення для бізнесу
Набір інструментів для аналізу великих масивів даних під різні потреби бізнесу — аналіз та пошук аудиторії, геоаналітика, налаштування персоналізованної комунікації тощо.
Оптимізувати запаси
Перед високим сезоном необхідно переглянути запаси, а саме :
- перевірити залишки на складах;
- оцінити обсяги попередніх сезонів;
- за потреби замовити продукцію наперед;
- мати невеликий резерв, оскільки затримки з боку постачальників трапляються доволі часто.
Враховуйте й зміну споживчих звичок. Влітку люди частіше витрачають гроші на подорожі, дозвілля, їжу на виніс. Тому роздрібним компаніям слід адаптувати асортимент, а ще слідкувати за трендами. Якщо ви бачите зростання інтересу до певних товарів, то не зволікайте з оновленням пропозиції.
Можна навіть брати за основу захоплення вашої цільової аудиторії — наприклад, якщо вона захоплюється іграми, кіно або музикою, створюйте сезонні лімітовані продукти під їхні інтереси. Більше про це ви можете дізнатися у статті.
Залучати нових клієнтів
Чудовий час заявити про себе серед потенційних клієнтів. Можна запартнеритися із сусіднім бізнесом. Які колаборації ефективно працюють:
- кав’ярня + салон краси = акція «кава в подарунок після візиту»;
- кав’ярня + книжковий магазин = кава в подарунок за купівлю книги;
- фітнес-клуб + магазин здорового харчування = спільна знижка на абонемент і продукти;
- салон краси + квіткова крамниця = знижка на букет після стрижки або манікюру;
- магазин одягу + фотостудія = знижка на фотосесію після покупки літнього одягу тощо.
Також можна запустити таргетовану рекламу. Зокрема, спробуйте тригерні розсилки на основі Big Data. Вони допомагають інформувати потенційних клієнтів про акції саме тоді, коли це потрібно.
Адаптувати графік роботи
Перегляньте години роботи. Можливо, починати раніше або працювати довше у вихідні. Якщо маєте офлайн-точки, повісьте актуальний графік біля входу та оновіть у Google My Business. А ще відправте SMS або Viber-розсилку на наявних клієнтів, аби сповістити їх про оновлений графік роботи. Це можна зробити через платформу для розсилок ADWISOR.
Наприклад: «Настало літо і ми змінюємо графік роботи, як природа змінює холод на спеку. Відтепер чекаємо вас щодня з 8:00 до 22:00. Працюємо довше, щоб ви встигли більше. Заходьте!»
Підготувати працівників
Літо — це зазвичай період відпусток, тому заздалегідь подумайте, як організувати роботу команди. Можливо, вам знадобляться сезонні працівники або гнучкі графіки для штатних співробітників. Такі практики допоможуть адаптуватися до змін у навантаженні.
Також може бути корисним коротке навчання співробітників:
- оновлення сценаріїв продажів;
- робота з новими скриптами;
- техніки швидкого обслуговування та комунікації з клієнтами в пікові періоди.
Перегляньте, як у вас організовано HR-процеси, як-от погодження відпусток, планування змін, зручність для співробітників. Якщо бачите можливість, спробуйте автоматизувати рутинні задачі або віддати частину функцій на аутсорс. Це зекономить ваш час і ресурси в активний сезон.
Стаття на тему:
Готуємось до літа: 5 ідей для бізнесуЗвісно, це не все, що можна зробити для успішного старту літнього сезону. У кожного бізнесу свої особливості, і завжди є що підготувати, покращити або протестувати.
Напишіть в коментарях, як ви готуєтесь до літнього сезону. Зробімо його максимально вдалим.
Додайте коментар