Про що:
У світі, де конкуренція між брендами загострюється щодня, компанії шукають різні способи, щоб привернути увагу та створити унікальну цінність для клієнтів. Одним із найдієвіших інструментів для цього є колаборації з іншими компаніями. У статті розглянемо, навіщо брендам об’єднуватись, які можливості відкриваються для бізнесу та як вибудувати ефективну співпрацю між компаніями.
Зміст
Що таке колаборація і як обрати ідеальних партнерів для розвитку бренду?
Для чого брендам об’єднуватись?
Які різновиди колаборацій можуть використовувати бренди?
Як зрозуміти, що колаборація була ефективною?
Що таке колаборація і як обрати ідеальних партнерів для розвитку бренду?
Колаборація — це дієвий маркетинговий інструмент, який передбачає співпрацю декількох брендів. Її мета — залучення нової аудиторії, збільшення продажів, підвищення інтересу до продуктів та популяризації бренду.
Головне — правильно обрати партнера для співпраці. Тут важливо орієнтуватись на декілька речей:
- Схожість у цінностях, цільовій аудиторії та цілях. Таке об’єднання може стати дійсно успішним, адже бренди доповнять один одного і створять продукт, який відгукнеться обом аудиторіям.
- Відповідність партнера вашим стандартам та принципам. Позиціонування бренду, особливо нині, є дуже важливим складником для визначення майбутньої співпраці. До прикладу, якщо ваша компанія підтримує екологічність, то потенційний партнер не має нехтувати чи засуджувати цей принцип.
- Аналіз ринку. Вивчення досвіду та результатів об’єднання інших відомих брендів наштовхне на нові ідеї та дасть змогу створити унікальну колаборацію.
Для чого брендам об’єднуватись?
Залежно від пріоритетів бренду колаборації можуть допомогти вирішити багато завдань.
Для популяризації бренду та підвищення впізнаваності досить часто менші бізнеси об’єднуються з більшими і у такий спосіб залучають нову аудиторію. До прикладу, український бренд одягу Ksenia Schnaider став першим в Україні, хто створив спільну колекцію з Adidas Originals. Ця колаборація дала змогу локальному бренду вийти на міжнародний ринок і презентувати свої вироби на London Fashion Week.
Створення інфоприводу — чудовий спосіб привернути увагу до бренду та виділитись серед інших своєю унікальністю. Якщо звична рекламна кампанія не спрацювала, то колаборація у соціальних мережах або ж залучення інфлюєнсерів та медіа можуть дати класний результат.
Співпраця брендів часто приводить до виникнення нових ідей і впровадження інновацій в компанії. Обмін досвідом та взаємодія між командами дає змогу створити нові унікальні продукти та вийти на нові ринки.
І, звісно, не менш важливою причиною створення колаборацій брендів є збільшення прибутків та економічна вигода. Спільні проєкти передбачають залучення нової аудиторії, що потенційно дає змогу збільшити продажі та відповідно прибуток компаній.
Які різновиди колаборацій можуть використовувати бренди?
Різні бренди, залежно від цілей спільної роботи, можуть використовувати багато варіантів для залучення споживачів — від коротких промоакцій до колаборацій на постійній основі.
Щоб розповісти про вашу колаборацію та відповідні спецпропозиції, можна налаштувати розсилки на власну та потенційну аудиторію через платформу ADWISOR.

Реклама та пошук клієнтів
Створюйте розсилки для наявних чи нових клієнтів
Самостійно налаштовуйте різні типи розсилок для наявних чи потенційних клієнтів. Повідомляйте про акції та пропозиції. Інформуйте про нові торгові точки та графік роботи.
СпробуватиЦікавою та ефективною формою співпраці є крос-акції. Це різновид колаборації, коли клієнт при купівлі товару чи послуги отримує подарунок від партнерів цього бренду. Наприклад, всесвітньо відомі бренди Starbucks та Spotify запустили крос-акцію, в якій учасники програми лояльності Starbucks можуть безкоштовно користуватися Spotify Premium протягом певного періоду. У такий спосіб Spotify значно розширив аудиторію, а відвідувачі мережі кав’ярень отримали змогу безкоштовно слухати музику.
Є популярними та дають бажані результати також короткі промоакції на невеликий період. Зазвичай це викликано певною подією або заходом. Зовсім нещодавно Mcdonald’s, у зв’язку з виходом кіноадаптації «Minecraft: Фільм», запустили лімітоване меню та серію іграшок для фанатів однойменної гри. Ця колаборація викликала такий успіх, що всі іграшки розкупили ще до офіційного закінчення акції.

Джерело: «Minecraft: Фільм»
Також різновидом колаборації брендів є спільні розіграші. Це чудово підійде для цільових аудиторій, що перетинаються. До прикладу, салон краси може співпрацювати з брендом доглядової косметики, а фітнес-центр з брендом спортивного одягу.
Для взаємного піару застосовується стратегія, коли один з брендів використовує свою аудиторію чи платформу та інтегрує туди інший продукт. 2024 року, до виходу серіалу «Squid Game: The Experience», Netflix та Domino’s Pizza влаштували гру у торговельному центрі Нью-Йорку. Проте саме ті, хто програвали, отримували річні подарункові картки «Emergency Pizzas» на піцу в Domino’s.

Джерело: «Emergency Pizzas»
Як зрозуміти, що колаборація була ефективною?
Позитивний результат колаборації залежить від багатьох чинників. Важливим є не лише запустити активну рекламну кампанію чи інвестувати велику кількість коштів у співпрацю. Успіх принесе колаборація, в якій усі учасники однаково зацікавлені в результатах та прагнуть зацікавити аудиторію.
Для того, щоб оцінити ефективність співпраці, необхідно аналізувати динаміку зростання нової аудиторії, покращення лояльності наявних клієнтів та зміну рівня доходів компанії.
Колаборації брендів є потужним інструментом для вирішення багатьох маркетингових завдань, тому правильне використання цього інструменту надає чудові переваги для бізнесу.
Додайте коментар