Big Data: що це таке та як працює

Big Data: що це таке та як працює

08 Січня 2020
Рішення
icon
629

Аналіз великих даних відкриває безліч можливостей для розвитку бізнесу. За допомогою Big Data можна точніше визначити цільову аудиторію та її потреби, більш грамотно побудувати комунікацію з клієнтами, таргетинг і багато іншого. Давайте розберемося, що ж таке великі дані та як вони працюють.

Big Data від А до Я: основні поняття

Великі дані, або «Біг Дата» – це термін, що позначає величезний масив різної структурованої та неструктурованої інформації, а також методи її обробки й аналізу.

Big Data визначають за допомогою трьох характеристик, так званих «трьох V»:

  • volume – фізичний обсяг;
  • velocity – висока швидкість поновлення даних, що вимагає їх швидкої обробки;
  • variety – різноманіття форматів даних.

Головні джерела Big Data:

  • Глобальна мережа Internet – засоби масової інформації та комунікації, тобто онлайн-видання, соціальні мережі, месенджери, блоги, форуми, сайти тощо.
  • Корпоративна інформація – дані про транзакції, бази даних, архіви.
  • Показники приладів і датчиків (від метеорологічних зондів до супутників і стільникового зв’язку).

Основні завдання великих даних:

  1. Big Data – зберігання й управління великими обсягами постійно оновлюваної інформації.
  2. Data mining – обробка та структурування інформації, пошук зв’язків і закономірностей.
  3. Machine learning – машинне навчання, аналітика та прогнозування на основі виявлених зв’язків у процесі обробки Big Data.

Big Data analytics VS традиційна аналітика

Великі дані дають можливість обробити всю доступну інформацію за один раз. Традиційний підхід – аналізувати невеликі «порції» даних поступово.

Інформацію Big Data аналізують у початковому вигляді. Традиційна обробка вимагає попереднього відбору, сортування та класифікації даних.

Великі дані – це пошук по всьому обсягу інформації та робота з результатами пошуку. Традиційний аналіз стартує з гіпотези, і вже потім її перевіряють щодо наявних даних.

Велика перевага Big Data – актуальність, оскільки аналіз відбувається в реальному часі. За традиційного підходу дані збирають, редагують, зберігають певний час і лише після цього беруться до аналізу.

Як використовувати Big Data для розвитку бізнесу

Спосіб і метод застосування Big Data залежить від особливостей галузі.

  • Наприклад, для банківської справи та мікрокредитних організацій можна розробити скорингові моделі та стратегії залучення нових клієнтів, а також створити карту для визначення оптимальних локацій для відділень і банкоматів.
  • Для e-commerce корисними будуть пошук, аналіз і сегментація цільової аудиторії, розробка ефективної комунікації з потенційними клієнтами на основі обробки Big Data.
  • Агробізнесу допоможуть сегментація споживачів, аналіз певних цільових сегментів, пошук цікавих пропозицій новим клієнтам.

Важливо враховувати, що ми навели лише кілька прикладів. У цілому Big Data працює майже для будь-якого бізнесу, головне – це індивідуальний підхід і компетентність фахівців.

Що дають бізнесу інструменти Big Data:

  • Спрощують планування та прогнозування.
  • Прискорюють запуск нових проєктів.
  • Допомагають з більшою точністю оцінити задоволеність клієнтів.
  • Спрощують пошук і залучення цільової аудиторії.
  • Оптимізують взаємодію з клієнтами та партнерами.
  • Сприяють поліпшенню обслуговування клієнтів, що у свою чергу підвищує їх лояльність і прискорює ріст продажів.

Що ми пропонуємо

Для вирішення бізнес-завдань Київстар пропонує ефективні продукти, перевірені на конкретних кейсах.

Портрет клієнта допомагає дізнатися характерні риси вашої цільової аудиторії та створити профіль ідеального користувача або покупця.

Look-alike аудиторія дає можливість відшукати нових споживачів, яким саме ваш продукт буде цікавий.

Таргетована комунікація допоможе донести інформацію про продукт зацікавленим людям.

Heatmap і геоаналітика зможе підібрати локацію для вашого магазину або відділення.

Скоринг за допомогою Big Data дає можливість визначити надійних клієнтів та потенційних кредитних шахраїв.

icon
629