Про що:
Ще кілька років тому технології Big Data використовувались переважно великим мережевим та онлайн-рітейлом, страховими компаніями, банками, маркетинговими підрозділами великих виробничих корпорацій. Сьогодні вони в тому чи іншому масштабі використовуються повсюдно: найбільше ця тенденція очевидна в держсекторі.
Зміст
Що таке Big Data та як великі дані можуть використовуватися державою
Які рішення від Київстар можуть бути корисними держсектору
Складання портрета населення
Heatmaps (теплові карти) та геоаналітика
Тригерні та таргетовані розсилки для масового інформування населення
Чому варто вибрати Big Data від Київстар
У багатьох країнах світу Big Data є дуже популярною. Технології допомагають владі робити міста та країни зручнішими для життя громадян: підприємцям — стати ближчими до клієнтів, а користувачам — отримувати потрібні послуги у відповідний момент.
Але якщо в Європі на держустанови припадає близько 70% замовлень, то в Україні, за оцінками «Київстар», — близько 10%. Проте інтерес до рішень за допомогою Big Data з боку держави значно зростає.
Вивчення та аналіз великих даних допомагає урядам приймати рішення в таких галузях, як охорона здоров’я, зайнятість населення, економічне регулювання, реагування на надзвичайні ситуації, розвиток туризму, боротьба з пробками та ще багато в чому.
Що таке Big Data та як великі дані можуть використовуватися державою
Великі дані являють собою масиви інформації, що характеризуються колосальними обсягами, швидкістю накопичення, що стрімко зростає, різноманітністю формату їх подання як у вигляді структурованої, так і неструктурованої інформації. Big Data також включає комплекс інноваційних методів та способів зберігання, обробки інформації з метою автоматизації, оптимізації бізнес-процесів, забезпечення прийняття найбільш ефективних рішень на основі накопиченої інформації.
Таким чином, великі дані характеризуються трьома основними ознаками:
- великим обсягом інформації;
- високою швидкістю зміни інформації;
- різноманітністю та різнорідністю даних.
Першими працювати з Big Data почали великі технологічні та телекомунікаційні компанії, фінансові організації та рітейл. Зараз інтерес до таких рішень є у багатьох галузях, зокрема, в державному секторі.
Так, наприклад, в Індії великі дані дають змогу ефективніше боротися з нелегальним імпортом, на Філіппінах ці рішення допомагають оптимізувати збір податків, а в Гонконгу уряд візуалізує Big Data, щоб швидше обробляти скарги населення та оперативно вирішувати проблеми мешканців.
Один із найбільших постачальників послуг із використанням Big Data в Україні — телеком-оператор Kyivstar. Обробка та ефективний аналіз великих даних з телекому допоможе державному сектору йти в ногу з часом та швидше переводити робочі процеси в діджитал-формат.
Пропоновані сервіси та послуги на основі Big Data створені мобільним оператором. У роботі з даними компанія дотримується законів України «Про інформацію» та «Про захист персональних даних» та не передає і не продає персональні дані абонентів, у тому числі записи розмов, тексти SMS/MMS та історію браузера третім особам. Усі аналітичні моделі з використанням Big Data будуються на основі неперсоніфікованих та зашифрованих даних.
Галузеві рішення
Цифрові рішення для держави
Набір рішень для цифрової трансформації державних організацій та їхніх проєктів.
Які рішення від Київстар можуть бути корисними держсектору
Big Data від Київстар та аналітика великих даних допоможуть держсектору в прийнятті ефективних рішень. Широкий вибір зрізів даних та теплових карток, тисячі параметрів та характеристик дозволяють більш точно оцінювати загальну картину як для держави в цілому, так і для обласних, районних чи міських адміністрацій.
На практиці це може означати більш якісний підхід, менші та ефективніші витрати на інфраструктуру та заходи. Завдяки великим даним державні установи отримують інформацію, яку можна використовувати у найрізноманітніших сферах: оцінити ефективність містобудівної політики, стан житлово-комунального господарства, якість послуг у держсекторі.
Окрім цього, інформація, зібрана за допомогою Big Data, допоможе усунути наслідки НС (як це роблять в Австралії), покращити надання послуг населенню країни або сформувати програму розвитку охорони здоров’я. Наприклад, у Канаді за допомогою великих даних вдалося виявити чинники, які можуть негативно впливати на стан здоров’я населення.
Корисними можуть бути такі рішення від Київстар:
- портрет аудиторії;
- теплові карти та геоаналітика;
- таргетовані та тригерні розсилки.
У чому переваги використання технології Big Data від Київстар та як ці рішення можуть бути корисними державному сектору?
Big Data та аналітика
Big Data-рішення для бізнесу
Набір інструментів для аналізу великих масивів даних під різні потреби бізнесу — аналіз та пошук аудиторії, геоаналітика, налаштування персоналізованної комунікації тощо.
Складання портрета населення
Портрет населення — певні характеристики, за допомогою яких складається образ мешканців міста, регіону, області на основі більш ніж 40 автоматизованих критеріїв (вік, стать, локація, наявність дітей, найбільш популярні місця, подорожі Україною тощо). Використовуючи великі дані державні установи зможуть краще зрозуміти потреби мешканців міста, району, області та країни загалом. А це допомагає грамотно побудувати взаємодію та комунікацію.
Завдяки створенню портрета населення міста зможуть прогнозувати потреби своїх мешканців, розуміти їх основні проблеми та використати отриману інформацію, щоб більш ефективно планувати міський бюджет, проводити перепис населення, будувати нові будинки в районах із високою щільністю, зводити нові школи, дитячі садки, ігрові майданчики.
Наприклад, у нью-йоркському районі Hudson Yards використовують спеціальну мікромережу для моделювання майбутньої потреби населення в енергії. З її допомогою збираються дані про моделі використання тепла та електроенергії.
Завдяки клієнтській базі, що постійно зростає, Київстар здатний надати держсектору максимально точну вибірку.
Heatmaps (теплові карти) та геоаналітика
Інструменти Big Data, за допомогою яких можна проаналізувати, як саме жителі пересуваються країною, областю, містом, — теплові карти та геоаналітика. Ці інструменти допомагають зрозуміти, де найбільше зосереджується людей у певний час доби.
Теплові карти та геоаналітика можуть використовуватися державними установами, щоб:
- покращити транспортну інфраструктуру в місті, відкривати маршрути та боротися з пробками — на теплових картах буде видно, наскільки завантажено конкретну вулицю, куди їде більша частина пасажирів, завдяки чому можна буде пропонувати населенню нові ефективні маршрути;
- розвивати туристичну інфраструктуру регіону чи області — за допомогою аналізу туристичного потоку можна зрозуміти, як саме жителі країни та приїжджі туристи переміщуються між областями, районами та містами, з яких міст туристи приїжджають найчастіше, а куди потік гостей поки що невеликий: це дозволить будувати та оновлювати транспортну інфраструктуру так, щоб зробити регіон зручнішим для мандрівників;
- пропонувати нові чи переносити старі установи для оптимального доступу громадян.
Практичним прикладом застосування теплових карток можна назвати досвід Харківського аеропорту, де потрібно було збільшити пасажиропотік. За результатами аналітичного звіту Київстар було проаналізовано, куди їздили та літали жителі Харкова та області. Спочатку експерти визначили, скільки всього людей подорожують за допомогою наземного та авіатранспорту.
Потім було виявлено, що із 200 тисяч людей, які подорожують до Польщі, літає туди із Харкова 10 тисяч. Після цього аеропорт додав три нових рейси за найбільш популярними напрямками: Польща, Велика Британія та Італія. Усі дані було отримано з аналізу виходу абонентів Київстар у роумінг.
У разі використання даних інструментів інформація надається у вигляді статистичного звіту. На тепловій карті різними кольорами відображаються різні значення. Для формування аналітики використовуються технічні показники, які отримує мобільний оператор.
Тригерні та таргетовані розсилки для масового інформування населення
За допомогою таргетованих розсилок можна проінформувати потрібну групу людей про ту чи іншу подію.
Аналітики можуть підібрати необхідну аудиторію, використовуючи понад 40 параметрів Big Data (інтереси, соціально-демографічні показники, поведінкові характеристики, популярні геолокації) та провести по ній СМС-розсилку.
Тригерні розсилки використовуються для надсилання SMS у тому випадку, коли спрацьовує певний «тригер». Наприклад, мешканець з’являється у тій чи іншій локації.
Завдяки Big Data-розсилкам від Київстар адміністрація міста, району чи області отримує постійний зв’язок із населенням та може інформувати його про важливі події, заходи чи ситуації.
Ось кілька простих та ефективних прикладів використання Big Data при SMS-розсилці державними установами:
- новини для мешканців міста про проведення важливих заходів, подій, дорожніх ситуацій (пробіг, футбол, парад тощо) з переліком вулиць, які будуть перекриті, та можливих альтернативних варіантів пересування;
- розсилання, що інформує про зміни у русі транспорту чи аварії;
- інформування щодо проведення ремонтних робіт комунальними службами;
- важлива інформація у разі надзвичайної ситуації;
- інформація для населення країни про ситуацію, що склалася у зв’язку з пандемією та карантином, розсилання корисних відомостей про вакцинацію з адресами установ, де можна вакцинуватися чи зробити тест;
- повідомлення від державної лікарні щодо необхідності пройти щорічне профілактичне обстеження.
Як бачимо, розсилки є можливістю налагодити комунікацію з жителями. Дані для розсилок передаються у вигляді аналітичних звітів з видаленням всієї персональної інформації. Розсилку реалізують експерти компанії Київстар.
Чому варто вибрати Big Data від Київстар
Київстар має чималий досвід роботи з великими даними та різними методами аналітики. Бізнес та держсектор отримують лише перевірені продукти та робочі кейси, які допоможуть успішно реалізувати різноманітні завдання. За допомогою рішень Big Data перед держсектором відкриваються нові можливості для ефективної комунікації з населенням, розвитку країни та зростання економіки.
Додайте коментар