Про що:
Зима завжди приносить із собою не лише мороз та сніг, але й приємне очікування святкових вечорів у колі рідних та новорічних подарунків. Для бізнесу цей «холодний» період року зазвичай надзвичайно гарячий, адже треба задовольнити святковий попит на товари та яскраво привітати клієнтів. Утім, повномасштабна війна, ракетні обстріли та відключення електроенергії можуть ставити під сумнів доречність новорічних веселощів.
Чи готуватися бізнесу до новорічного сезону, як правильно комунікувати з клієнтами та які інструменти маркетингу стануть у пригоді? Розповідаємо далі.
Зміст
Доречність свят під час війни
Інструменти маркетингу для новорічного сезону
Маркетингові дослідження про настрої українців
Доречність свят під час війни
Дискусія про те, чи є місце новорічним святам у розпал повномасштабної війни, досі триває серед українців. Позиція одних: не можна святкувати та радіти, поки військові щодня протистоять ворогу. Позиція інших: люди у такий важкий період навпаки потребують трохи радості та добра.
Тож, відповіддю для населення на питання «Чи варто святкувати?» стане баланс між обома думками. Відзначати зимові свята в Україні будуть, але здебільшого без надмірного галасу, вуличних вечірок та вистав. Про це вже говорять і очільники українських міст.
Наприклад, мери Києва, Дніпра, Чернігова повідомили, що ялинки, ілюмінації та звичних різдвяних ярмарків цьогоріч не буде. Натомість у Чернівцях, Івано-Франківську, Кременчуці вирішили скромну ялинку й мінімальні фотозони таки ставити для містян.
Ця неоднорідність говорить про таку важливу тенденцію цього сезону, як регіональність: чим більш безпечно в області, тим більш святковий настрій матиме населення. Про це свідчить і Google Trends. Українці вже почали шукати у Google подарунки для рідних на зимові свята. І чим далі від лінії фронту, тим більше в населення запиту на святковий шопінг.
Регіони, у яких українці найактивніше шукають запит «подарунки» у Google.
Інструменти маркетингу для новорічного сезону
З огляду на регіональні відмінності у настроях українців, бізнесу варто найперше персоналізувати пропозицію. Потрібно розуміти свою аудиторію, її потреби та запити у конкретний момент та реагувати на них. Щоб цього досягти, компанії мають застосувати сегментацію ринку як інструмент маркетингу. У пригоді тут стане визначення портрета клієнта.
Портрет клієнта — це узагальнений образ ваших покупців, який дозволяє сегментувати цільову аудиторію та дізнатись, які групи людей найчастіше купують ваші товари або послуги. Наприклад, можна розділити клієнтів за такими ознаками, як стать, вік, інтереси, переважне місце проживання, тип транспорту, стиль життя тощо.
Щоб сегментувати так свою аудиторію за майже 100 Big Data-параметрами, українські компанії можуть звернутися до телеком-оператора Київстар. Його фахівці проаналізують вашу базу контактів та сформують неперсоніфікований портрет клієнта, де у відсотковому співвідношенні буде показано розподіл за обраними характеристиками.
Наприклад, мережа кав’ярень може побачити, що серед її клієнтів у Тернополі 57% — це молодь обох статей, які користуються смартфоном iPhone, але не мають власного авто, а 25% — мами з дітьми. Натомість у Києві більшість клієнтів це люди 35-55 років, які переважно користуються власними автомобілями. Ця інформація дозволить сформувати цінову політику, додавати актуальні позиції до зимового меню, а також організовувати відповідні розваги до свят, враховуючи регіональні особливості.
Важливо, що Київстар дотримується Законів України «Про інформацію» та «Про захист персональних даних», не передає та не продає персональні дані абонентів. Усі аналітичні моделі з використанням великих даних будуються на основі знеособлених даних. Персональні дані абонентів, у тому числі записи розмов, тексти SMS і MMS, історія браузера не передаються і не продаються третім особам. Також Київстар не передає дані про кількість клієнтів на певній території. Цей інструмент використовується лише як критерій формування розсилки.
Стануть у пригоді й інші маркетингові інструменти:
- Таргетована SMS-розсилка. Можна персоніфікувати повідомлення та надіслати окрему пропозицію різним групам людей. Для цього варто скористатися послугами фахівців Київстар або на платформі ADWISOR самостійно сформувати таргетовану СМС-розсилку для наявних або нових клієнтів.
- Таргетована реклама у соцмережах. Аудиторію, яка вже була сегментована для таргетованих розсилок, можна додатково залучити у Facebook. Так ваша комунікація стане більш омніканальною та ефективною.
- Тригерна SMS-розсилка. Це розсилки смс у реальному часі, які надсилаються щойно станеться завчасно встановлений бізнесом тригер, тобто певна подія. Наприклад, клієнт отримає повідомлення з акційною пропозицію, якщо він відвідував сайти певної тематики або опинився поруч з торговою точкою.
- Heatmap. Щоб оцінити привабливість вашої торгової точки для конкретних груп людей, ви можете застосувати такий Big Data-інструмент від Київстар, як теплові карти (heatmap). Ця інформація дозволить скорегувати вашу маркетингову активність та залучити нових клієнтів.
- Email-розсилка. Вдалою акційною пропозицією ви можете не лише заохотити до покупок наявних клієнтів, але й повернути до вас покупців, які давно з вами не взаємодіяли.
- Інфлюенсери. Довіра до улюблених блогерів в українців не знижується навіть під час війни, тому бізнесу варто залучати до промо локальних або нішевих лідерів думок.
- Ситуативний SMM. Вчасно і вдало зроблений пост у соцмережах, який є реакцією на певну подію і відгукується у багатьох людей, може стати «вірусним» — його будуть розповсюджувати звичайні користувачі мережі. А значить про вашу пропозицію дізнається багато нових потенційних клієнтів.
Маркетингові дослідження про настрої українців
Щоб правильно сформулювати пропозицію для своїх клієнтів, варто також розуміти загальні тенденції ринку. Так, більшість українців (58%) зазвичай починають готуватися до свят завчасно, про що говорять результати дослідження Kantar. Серед них 56% — купують подарунки за місяць до Різдва і Нового року, а 33% — за тиждень.
Зокрема, дослідження Kantar визначило такі звичаї святкового шопінгу:
- 63% українців купують подарунки у торговельних центрах, а 54% — в інтернет-магазинах.
- 52% українців купують їжу за акціями, а 49% можуть придбати зі знижками й святкові подарунки.
- 55% українців готові витрачати в цілому на подарунки менш ніж 3 тисяч гривень.
Зокрема, стабільно у ТОП подарунків до зимових свят залишаються смаколики, косметика, іграшки, декор для дому, одяг та різноманітна електроніка, наприклад, телефони, навушники, розумні годинники тощо.
Нове спільне дослідження Google та Kantar настроїв українців диктує і сучасні вимоги до рекламних креативів. Тож, брендам варто дотримуватися наступних рекомендацій:
- Жартуйте на актуальні для суспільства теми, адже 71% позитивно ставляться до гумору в рекламі брендів. Але уникайте недоречного або чорного гумору. Так, 32% українців не любить згадку про окупантів у промо товарів.
- Рекламуйте українські товари, адже 58% українців готові підтримувати вітчизняні бренди.
- Благодійність — неодмінна частина бізнесу, адже 55% українців надають перевагу брендам, які перераховують частину прибутків на потреби ЗСУ.
- Заохочуйте клієнтів знижками, адже 52% українців надають перевагу акційним товарам.
- Патріотичну символіку використовуйте стримано, адже 34% українців ставляться до використання патріотичних тем у реклами позитивно, а 32% — негативно.
- Дбайте про відгуки та робіть огляди продуктів, адже понад 50% українців шукають інформацію про бренд перед покупкою.
Сегментувавши свою аудиторію та створивши промокампанію з цими рекомендаціями, бізнес навіть під час війни зможе якісно працювати у святковий сезон та збільшити свої продажі.
Додайте коментар