Сезон Back to school у 2023 році: на що звернути увагу бізнесу?

Сезон Back to school у 2023 році: на що звернути увагу бізнесу?

Тренди та аналітика#ADWISOR#ATC#Маркетинг#SMS#СмсРозсилка

Про що:

До початку навчального 2023-2024 року залишився один місяць. Зазвичай саме з цього часу учні та їхні батьки починають готуватися до навчального процесу, а бізнес — до рекламних комунікацій Back to school (BTS). Проте торік війна в Україні змістила як попит на шкільну продукцію, так і терміни маркетингових кампаній. У статті розповідаємо, коли саме цього року настає період для сезону Back to school, ділимося ідеями для доречної реклами BTS-продукції та даємо поради, якої комунікації варто уникати.

Зміст

Що таке Back to school?

Чого навчив маркетологів досвід минулого року?

Які тенденції сезону Back to school у 2023 році?

6 ідей, як залучити клієнтів під час Back to school

Що таке Back to school?

Back to school — це період, коли батьки та учні готуються до нового навчального року, а бізнес активно просуває товари для школи. Зазвичай він починається наприкінці липня та триває весь серпень. Утім, Back to school не тільки про школу, а й про тих хто навчається чи працює й в інших навчальних закладах — студентів, вчителів, співробітників університетів тощо.

Наприклад, як компанії, що продає постільну білизну, долучитися до сезону Back to school? Якщо студент переїжджає до гуртожитку, йому може знадобитися особистий набір постільної білизни, а також інші аксесуари для нового простору (посуд, меблі та ін.). Також не варто забувати про гаджети, які допомагають вчитися дистанційно: планшети, ноутбуки, маршрутизатори тощо.

Чого навчив маркетологів досвід минулого року?

За дослідженням RAU, у 2022 році війна наполовину обвалила попит на основні BTS-групи товарів порівняно з 2021-м. Причиною цьому була масова евакуація школярів з рідними за кордон, інфляція, а також зниження купівельної спроможності. Люди свідоміше формували списки шкільних покупок, вибираючи найнеобхідніші канцтовари, доступні гаджети (ноутбуки, планшети, роутери) та аксесуари до них (вебкамери, навушники, мишки, павербанки тощо). Збільшився попит на продукцію українського виробництва з патріотичною та мілітарі символікою.

Загалом слід зауважити, що торік сезон активних закупівель змістився на кінець серпня — початок вересня. Відтак, компаніям довелося прилаштовуватися до нових тенденцій. Наприклад, якщо раніше в магазині “Алло” акції до сезону Back to school 31 серпня вже закінчувалися, то торік вони тривали з 12 серпня і до 5 вересня 2022 року. Крім того, переважно саме онлайн-канали продажів стали головним інструментом бізнесу, отримання доходу у воєнні часи.

Які тенденції сезону Back to school у 2023 році?

Міносвіти України пропонує розпочати новий навчальний рік з 1 вересня 2023 року, при чому у вишах — офлайн. Звичайно, це можливо, якщо заклади обладнанні укриттями. В іншому випадку — навчання відбуватиметься дистанційно. Тобто тут ситуація майже не змінилася. Проте що ж маркетинговими строками?

Щоб спрогнозувати тенденції 2023 року, звернемося до Google Trends. Для порівняння, піковий період за запитом в пошукових мережах «рюкзак для школи» минулого року був у період з 7 по 13 серпня. Утім, цього літа цей самий запит люди почали активно використовувати раніше — з середини липня.

Це може свідчити про те, що українці потроху адаптувалися до війни. Їм вже більш-менш зрозуміло, яким може бути навчальний процес, а тому готуються до нього заздалегідь. Також вже відомо, що Харківщина, Полтавщина, Кіровоградщина та Дніпро планують за можливості очне навчання.

Про те, що цього року Back to school потрібно починати раніше, свідчить й акція від Meest China Shop. MIND ще на початку липня 2023 року підготував добірку шкільних товарів, які можна придбати з Китаю зі знижкою 10% на доставку. Пропозиція діє лише до 15 серпня 2023.

Також вже активно рекламує шкільні рюкзаки й бренд YES. На хвилі BTS й такі компанії як Kite, Rozetka. Втім, Rozetka застосовує контекстну рекламу Google за запитом «товари для школи». Загалом поки що вона чи не єдина, хто з брендів увімкнув контекстну рекламу для товарів BTS-групи.

Kiddisvit розпочав сезон Back to school зі знижками до -52% на обраний асортимент ще 17 липня. А JoyMarket опублікував пропозицію Back to school взагалі 10 липня 2023 року. Тож, сезон стрімко набирає обертів.

6 ідей, як залучити клієнтів під час Back to school

Ділимося кількома ідеями для успішної РК:

1. Не гайте часу. Досліджуйте тенденції навчання у регіоні, на який ви націлюєтеся. Скажімо, стало відомо, що на Харківщині планується очний формат навчання. Це свідчить про те, що клієнтам цього регіону можна пропонувати одяг для школи. Проте, майте на увазі, торік актуальним був універсальний одяг, який можна було вдягати як до школи, так і носити у повсякденному житті.

Для якісної рекламної кампанії можна зробити SMS-розсилку за допомогою платформи ADWISOR, як наявним, так і потенційним клієнтам. Про сучасні рішення для удосконалення SMS-розсилок клієнтам, читайте тут.

Рекламні інструменти

Рекламні інструменти

Платформа ADWISOR для SMS та Viber розсилок

Сповіщайте своїх клієнтів про оновлення асортименту, знижки та спеціальні пропозиції за допомогою SMS. Самостійно налаштовуйте промокампанію на платформі ADWISOR.

Спробувати

2. Спеціальні пропозиції. Пропонуйте акції, безплатну доставку, промокоди тощо як наявним клієнтам, так і новим. Надавайте подарунки до покупки, влаштовуйте розіграші. Це все може значно підвищити репутацію вашого бренду.

3. Готуйтесь до збільшення дзвінків від клієнтів. Під час сезону Back to school багато компаній надають спеціальні акції та знижки на свої товари та послуги. Покупці можуть телефонувати до вашого контакт-центру для отримання додаткової інформації про ці пропозиції. Крім того, клієнти можуть цікавитися процедурою повернення товарів, гарантійним обслуговуванням техніки, звертатися по допомогу з налаштуванням пристроїв. Після здійснення покупки люди можуть дзвонити, аби дізнатися про статус свого замовлення або дату доставки.

Щоб приймати багато одночасних дзвінків від покупців, аналізувати їхні звернення, розподіляти навантаження на менеджерів, покращувати роботу відділу продажів чи контакт-центру, підключайте Віртуальну мобільну АТС.

Офіс та телефонія

Офіс та телефонія

Віртуальна мобільна АТС

Хмарна АТС для роботи кол-центу. Багатоканальний номер для прийому дзвінків та їхній автоматичний розподіл на менеджерів, аналіз роботи відділу продажів, інтеграція з CRM тощо.

4. Ситуативний маркетинг. Використовуйте світові та українські тренди. Це допоможе залишатися актуальними, правильно звертатися до вашої цільової аудиторії та отримувати конкурентну перевагу серед багатьох компаній, які пропонують подібні продукти. Наприклад, зараз панує тренд на фільм «Барбі» і усе рожеве. Можна розмістити шкільні товари рожевого кольору (щоденники, зошити, пенали тощо) в одному розділі та назвати його, скажімо, Barbie at school. Або ж можна у візуальній рекламі поєднувати патріотичні мотиви та елементи рожевого кольору , щоб залучити увагу одразу кількох сегментів аудиторії.

Джерело YES

Джерело YES

5. Комунікації під час війни. Ми вже писали у нашій статті, як комунікувати з клієнтами під час війни. Втім, хочемо на цій темі зупинитися ще раз.

Компанія Gradus Research провела дослідження, щоб дізнатися про червоні лінії в рекламі, оскільки контекст дуже швидко змінюється — що було доречно вчора, сьогодні може травмувати.

Згідно з даними Gradus Research, зараз доречно говорити про сім’ю як опору та моральну підтримку, волонтерство та благодійність. А ось, наприклад, згадувати у рекламі ЗСУ треба з обережністю, адже можна не вгадати з контекстом. Обережно також варто застосовувати у комунікаціях гумор, жарти та святкування (окрім, сімейних світ). Аудиторія не вважає це доречним.

6. Партнерство та благодійність. Йдеться про корпоративну соціальну відповідальність. Ваша компанія може надавати підтримку через ініціативи зі збору коштів, наприклад, як для школярів-переселенців, так і для ЗСУ. Детальніше, що таке соціальна відповідальність, ви можете дізнатися з нашої статті.

Також важливо не тільки привернути увагу клієнтів під час Back to school, але й враховувати післяпродажне обслуговування. Яким має бути сервіс, щоб покупці поверталися, ми розповідали в нашій статті.

Тренди та аналітика#ADWISOR#ATC#Маркетинг#SMS#СмсРозсилка

Додайте коментар

Усі коментарі публікуються після модерації. Будь ласка, пишіть українською, без спаму та нецензурних слів.

Схожі статті

#Бізнес#Київстар#Робота#ШІ#ШтучнийІнтелект#AI#Реклама#ВійнавУкраїні#РосійськоУкраїнськаВійна#Клієнт
#AI#BigData#SMS#СмсРозсилка#БігДата#Геоаналітика#Омніканальність#Ритейл#ТаргетованіРозсилки#Технології#ШІ#ШтучнийІнтелект#ADWISOR#ТригерніРозсилки
#ADWISOR#ATC#BigData#SMS#БігДата#СмсРозсилка#Бізнес#Кібербезпека#ПортретКлієнта#AntiDDoS
#Бізнес#ЩоЗБізнесом
#Бізнес#ВійнавУкраїні#ЩоЗБізнесом
#ДобіркаСервісів
#ADWISOR#BigData#ATC
#BigData#Дата-платформа#Рішення

Підпишіться на щомісячну розсилку найцікавіших новинПідпишіться на розсилку