5 помилок, які можуть зіпсувати бізнесу сезон Back to school 2024

1 серпня 2024

8 хв.

5 помилок, які можуть зіпсувати бізнесу сезон Back to school 2024

Про що:

Якщо торік сезон Back to school в Україні почався з середини липня і раніше, то у 2024 році українські компанії починають його відкривати наприкінці липня — на початку серпня. Й дослідження TikTok говорить про це — пік BTS-шопінгу настає саме у серпні. Час дізнайтеся, чого слід уникати компаніям, аби сезон Back to school 2024 пройшов вдало.

Зміст

Помилка 1. Не аналізувати свою цільову аудиторію

Помилка 2. Не дотримуватися трендів

Помилка 3. Не використовувати соціальні мережі

Помилка 4. Не робити спецпропозиції та знижки

Помилка 5. Не відстежувати рівень обслуговування

Помилка 1. Не аналізувати свою цільову аудиторію

Завжди доцільно адаптувати свої маркетингові кампанії до запитів цільової аудиторії (ЦА). Коли ви достеменно не проаналізували, хто ваші клієнти, не дізналися про їхні потреби та поведінкові особливості, то ризикуєте пропустити можливості для ефективного залучення ЦА.

До чого ще це може призвести: 

  • Реклама не відгукнеться потенційним клієнтам. Скажімо, якщо ви пропонуєте товарну лінійку для жінок через канали, які вони не використовують, то можете марно витратити маркетинговий бюджет.
  • Ви не зможете надати релевантні рекомендації та спеціальні пропозиції, адже клієнти завжди очікують на персоналізований підхід, який враховує їхні вподобання.

Наприклад, щоб дізнатися більше про характерні риси та вподобання покупців, використовуйте Портрет клієнта*  на базі Big Data. З ним можна сегментувати аудиторію за майже 100 критеріями (вік, стать, наявність дітей тощо) та адаптувати ваш асортимент. Як правильно аналізувати цільову аудиторію та визначати її потреби, ми розповідали у статті.

Big Data та аналітика

Big Data та аналітика

Big Data для аналітики

Побудова портрета наявної та визначення потенційної ЦА з використанням 100+ Big Data-параметрів. Допомагає зрозуміти реальні потреби клієнтів для подальшого розвитку бізнесу.

Крім того, виходьте за межі лише товарів для учнів та студентів. Подумайте, що ви можете запропонувати їхнім батькам, вихователям, вчителям? Можливо, зручну сумку для ноутбука чи нову чашку для кави? Подумайте й про повсякденне життя аудиторії та про те, які товари можуть принести їй найбільшу цінність. 

Або, наприклад, під час сезону Back to school ви шукаєте нових учнів до вашої школи. Як знайти батьків, яким ваша пропозиція була б цікава? Зробити це можна також за допомогою можливостей великих даних. Так, одна приватна школа провела таргетовану Big Data-розсилку на аудиторію, яка була схожа на наявних клієнтів, а саме —  чоловіків та жінок, у яких є діти. І привернула увагу нових клієнтів до свого закладу.

Помилка 2. Не дотримуватися трендів

Під час сезону Back to school важливо бути в курсі актуальних тенденцій. Інакше ви ризикуєте відстати від інших компаній, які швидше адаптуються до змін і пропонують сучасні продукти та послуги. Відстежуючи тренди, ви зможете краще зрозуміти, що саме шукають клієнти. До того ж рекламні кампанії, які враховують тренди, зазвичай привертають більше уваги до вашого бренду. Це може підвищити його репутацію і привабливість для споживачів. 

Наприклад, зараз популярні мультфільми My Little Pony або іграшкові авто Hot Wheels. Мережа магазинів сімейного шопінгу YUKI вирішила підтримати ці тренди та у своїй соцмережі зробила огляд товарів на цю тематику. На відео збирають рюкзак до школи в стилі Hot Wheels або Pony з канцелярськими товарами у цьому стилі: ножиці, пенал, альбом для малювання тощо.

Де шукати глобальні тренди, аби не проґавити зміни на вашому ринку? Серед корисних джерел — McKinsey, Gartner, Deloitte та інші. Більше ресурсів ми описали у статті «На хвилі бізнес-інсайтів: 15 ресурсів для пошуку трендів»

Помилка 3. Не використовувати соціальні мережі

Ми вже писали, що майже 90% маркетологів, які продають у соцмережах, вважають їх ефективним інструментом. В Україні більш як 24 млн людей користуються соцмережами. Тільки уявіть потенціал. Це чудова можливість скористатися перевагами соцмереж, знайти цільових клієнтів, залучити їх за допомогою корисного вмісту, запросити на сайт та збільшити продажі. 

Серед контенту у соціальних мережах, зокрема в Instagram і TikTok, зараз актуальним є «Get Ready With Me» (GRWM). Це короткі відео, де людина кудись збирається і фільмує свої дії: одягається, фарбується тощо. Це може бути цікавою ідеєю для популяризації ваших товарів Back to school. Наприклад, запросіть школярів, підлітків, студентів долучитися до створення відео у соцмережах, де вони збираються до школи, університету, беручи ваші товари.

Наведемо інші приклади. Якщо ви продаєте продукти харчування, що, на перший погляд, не співвідноситься з BTS-шопінгом, публікуйте у соцмережах варіанти сніданків, які батьки зможуть швидко приготувати з ваших продуктів для малечі перед школою.

А ось ТРЦ Respublika Park через свою сторінку Facebook запрошує партнерів до участі у шкільному маркеті 30 серпня та 01 вересня 2024 року. Отже, якщо поміркувати, можна будь-який товар або послугу залучити у Back to school напрямок і розповісти про це у соціальних мережах.

Зараз досить важливо бути активними, адже за даними липневого дослідження Kantar Україна, 54% опитаних українців свідомо зменшують перегляд реклами, а 35% — рідше слідкують за брендом/виробником. Зокрема, це може відбуватися через погіршення фінансового становища українців та складний емоційний стан. 

Світлана Середа, керівниця відділу експертизи в Kantar Ukraine, зазначає, що «наразі відбувається зниження онлайн-активності та зацікавленості українців брендами, що характерно для періодів рецесії та економічної нестабільності. Тому зараз виробникам, брендам, рекламі стало як ніколи важко прорватися до споживача, увійти в його ментальний простір та закріпитися там».

Тож, намагайтеся робити якісний, креативний контент, який приверне увагу, стане популярним серед користувачів та значно підвищить видимість вашого бренду.

Помилка 4. Не робити спецпропозиції та знижки

Незабаром діти прощатимуться із літніми канікулами, а батьки — зі своєю зарплатою. Адже зібрати дитину у 1 клас в Україні у 2024 році коштує приблизно 10 тис. грн. Для порівняння, у 2023-му середня вартість шкільного кошика на Rozetka була майже 6 тис. грн. А у 2022-му — 990 грн. 

Тож, коли 5 з 10 покупців ухвалюють рішення про покупку товарів з сегмента Back to school, вони перш за все орієнтуються на ціни. І відсутність релевантних спецпропозицій або знижок може стати критичною помилкою для бізнесу.

Акції, знижки, промокоди можуть залучити нових клієнтів, які раніше не купували у вас. А це шанс не лише продати їм товар, але й перетворити цих клієнтів на постійних покупців, якщо вони будуть задоволені продуктом чи послугою.

Крім того, сезон Back to School може бути чудовим часом для розпродажу залишків минулих колекцій чи товарів. Покупці, для яких трендовий товар не є пріоритетом, з радістю можуть придбати таку продукцію за зниженими цінами. Це допоможе вам звільнити місце для нових постачань і оновити асортимент.

Серед компаній, які вже відкрили сезон:

  • «Територія мінімальних цін» на BTS-продукцію пропонує знижки до 50%
  • Шкільні товари з-за кордону Meest Shopping доставляє зі знижкою до 73%
  • Інтернет-магазин VV.ua (мережі «Віват, канцелярія!» і Librarium) замість знижок пропонує подарунки до покупок шкільних товарів.

Помилка 5. Не відстежувати рівень обслуговування

Ігнорувати якісне обслуговування клієнтів і не відстежувати зворотний зв’язок — все одно, що рити собі яму. У сезон високих продажів, як-от Back to school, коли конкуренція є особливо сильною, споживачі очікують високого рівня сервісу. Погане обслуговування може призвести до негативних відгуків, зниження задоволеності клієнтів і втрати повторних покупок.

Клієнти часто надають цінні відгуки про те, що працює добре, а що — потребує вдосконалення. Без цього зворотного зв’язку, ви не знатимете про зони свого росту, а це може вплинути на якість товарів або обслуговування.

Також негативні відгуки та розповіді про клієнтський досвід можуть швидко поширюватися через соціальні мережі та відгуки на платформах. Якщо ваш бізнес не реагує на них та не працює над покращенням обслуговування, це може серйозно позначитися на репутації та відлякати потенційних клієнтів. А якщо покупці бачать, що їхні відгуки беруться до уваги, це сприяє позитивному сприйняттю бренду і збільшенню повторних покупок.

*Нагадуємо, Київстар дотримується Законів України «Про інформацію» та «Про захист персональних даних» і не передає та не продає персональні дані абонентів, в тому числі й записи розмов, тексти SMS/MMS та історію браузера третім особам. Усі аналітичні моделі з використанням Big data будуються на основі неперсоніфікованих та зашифрованих даних.

Зміст

Помилка 1. Не аналізувати свою цільову аудиторію

Помилка 2. Не дотримуватися трендів

Помилка 3. Не використовувати соціальні мережі

Помилка 4. Не робити спецпропозиції та знижки

Помилка 5. Не відстежувати рівень обслуговування

Додайте коментар

Усі коментарі публікуються після модерації. Будь ласка, пишіть українською, без спаму та нецензурних слів.

Схожі статті

Що таке e-commerce: все, що треба знати про бізнес в інтернеті

16 вересня 2024

6 хв.

Що таке e-commerce