Швидко, мобільно і зручно: чому бізнес обирає хмарні сервіси

Швидко, мобільно і зручно: чому бізнес обирає хмарні сервіси

13 Листопада 2020
Огляди ринку
icon
63

У 2020 році підприємці зіштовхнулися з новими реаліями і були змушені швидко адаптуватися до нових умов. Як за короткий час трансформувати бізнес і забезпечити захист даних без космічних витрат на IT-інфраструктуру?

Тренд на віддалену роботу

У зв’язку з глобальним локдауном перехід на дистанційну модель роботи став однією з головних тенденцій 2020 року. Хтось частково перевів співробітників і робочі процеси на дистанційку, а хтось зовсім вирішив відмовитися від фізичного офісу.

Наприклад, керівник Twitter ще навесні розповів, що співробітники компанії (а це майже 5 тисяч осіб) можуть продовжувати працювати дистанційно і після закінчення пандемії. Корпорації Google і Facebook повідомили, що збережуть віддалений режим роботи до літа 2021 року.

Та навіть коли пандемія закінчиться, велика кількість працівників не збирається повертатися до офісного формату роботи. За даними дослідження американської консалтингової компанії Strategy Analytics, у 2022 році частка підприємців, які вважають за краще працювати дистанційно, в усьому світі зросте до 43%.

Також представники багатьох сфер бізнесу були вимушені переглянути структуру й обсяги витрат, оскільки нинішня криза призвела до призупинення або гальмування їхнього розвитку. Які технологічні рішення можуть допомогти бізнесу підтримувати конкурентоспроможність у нових умовах і з обмеженим бюджетом?

Виклики під час трансформації бізнесу

Велика кількість українських компаній зіштовхнулася з дилемою. З одного боку, необхідно вибудовувати виробництво, продаж, бухгалтерію, керівництво персоналом і логістику, а також підтримувати їхню ефективність. З іншого — потрібно покращувати IT-інфраструктуру і впроваджувати цифрові сервіси для організації онлайн-продажів, керівництва перевезеннями, комунікації з командою, клієнтами та інших робочих процесів.

Звісно, не кожен бізнес має можливість вибудувати власну IT-інфраструктуру. Відділ інформаційних технологій з усім необхідним обладнанням — це не тільки дорого, але часто не раціонально. Наприклад, лише на виділений сервер доведеться витратити від 10 тисяч доларів. А крім техніки, потрібні фахівці з адміністрування та підтримки сервера, витрати на модернізацію, оскільки обладнання стає морально застарілим вже через 3-5 років експлуатації.

Передавання IT-задач на аутсорс — це оптимальне рішення

У компанії «Київстар» є всі ресурси, щоб забезпечити клієнтам надійні канали зв’язку (телефонія, інтернет), розмістити клієнтські сервери у себе (колокейшн) або надати свої потужності в дата-центрі.

Colocation — це послуга, в рамках якої сервери або дані клієнта переносять в комерційний дата-центр Київстар. Він створений з урахуванням високих міжнародних стандартів і відповідає рівню надійності Tier-III. Це означає, що вся техніка і дані захищені від втручання третіх осіб, забезпечені безперебійним енергопостачанням, каналами зв’язку з високою пропускною здатністю і цілодобовою техпідтримкою.

Водночас важливо, щоб рішення були максимально гнучкими й узгоджувалися із задачами різних сфер бізнесу: фінансовою, промисловою, аграрною, фармацевтичною тощо. Наприклад, EPAM Systems, одна з найбільших компаній із розробки програмного забезпечення, вирішила скористатися корпоративною платформою Microsoft Teams. Таке рішення прийняли, щоб досягти зменшення витрат на телефонію, оптимізації корпоративної мережі зв’язку і скорочення числа провайдерів.

«Ми хотіли отримати максимально комплексне рішення від одного постачальника послуг, і водночас оптимізувати витрати на власну інфраструктуру», — каже Юрій Луцкевич, Chief IT Infrastructure Support Engineer (головний інженер з підтримки IT-інфраструктури).

Щоб реалізувати проєкт, EPAM Systems вибрала «Київстар», оскільки компанії співпрацюють вже майже 15 років. Узгодивши технічні вимоги, Microsoft Teams впровадили спочатку в тестовому режимі, а після тримісячних випробувань запустили в повну експлуатацію.

«EPAM отримав комплексне рішення з організації телефонного зв’язку на номери мережі загального користування і мобільні номери в Україні, а також розміщення віртуальних машин (virtual machines) у хмарному середовищі Azure Stack with Kyivstar», — поділився результатом Луцкевич.

Мігруємо у «хмару»

Перехід на хмарні сервіси — оптимальний вибір для компаній, які хочуть раціонально розподілити фінанси і налагодити різні процеси, зокрема виробництва і дистрибуції.

Застосування хмарних рішень дає перевагу перед конкурентами і розкриває нові можливості:

  • використання найсучасніших технологій;
  • простота масштабування апаратних потужностей без потреби оновлювати обладнання;
  • доступ до хмарних сервісів 24/7 у будь-якому місці, де є інтернет.

Шифрування і ключі API дають можливість надійно захистити дані, які зберігаються у хмарі, не тільки від доступу третіх осіб, але від втрати в разі технічного збою, завдяки резервному копіюванню інформації. Також хмарне середовище може замінити дорогу техніку для розробки додатків.

Одна з найпопулярніших хмарних платформ, яку використовують для розробки і великих ресурсних обчислень, — це Azure від Microsoft. Вона включає більш як 600 різних інструментів і додатків для вирішення різних завдань.

Багато українських компаній довго не могли використовувати Azure. За їхніми корпоративними правилами необхідно було зберігати дані на території України, а всі дата-центри Microsoft знаходяться за межами нашої країни. Цю проблему вирішив партнерський сервіс «Київстар» і Microsoft — Azure Stack with Kyivstar. Ця платформа дає можливість бізнесу без обмежень використовувати інструменти Azure для обробки Великих Даних, розгортання, перенесення і масштабування IT-інфраструктури та додатків. Разом із цим сервіси і дані зберігаються в Україні, а саме — в дата-центрі «Київстар».

Azure Stack with Kyivstar — це уніфікована хмарна платформа, узгоджена з Microsoft Azure, яка об’єднує гнучкість хмарних технологій і надійність місцевої інфраструктури. Вона дає можливість застосовувати гібридні сценарії: користуватися сервісами, ідентичними із сервісами глобальної платформи Azure, і зберігати дані на території своєї країни. За допомогою Azure Stack with Kyivstar можна займатися хостингом сайтів, зберігати й обробляти дані, розробляти і тестувати різні вебсервіси та додатки, кодувати відео і вести прямі трансляції.

У яких сферах бізнесу можна застосовувати Azure Stack

Під час підключення хмарної платформи компанія отримує доступ до понад сотні глобальних сервісів Microsoft Azure. Завдяки такій різноманітності та гнучкості Azure Stack with Kyivstar буде корисна в різних сферах:

  • в рітейлі, щоб проводити інвентаризацію, оптимізувати замовлення, організувати логістику і простір у торгових залах;
  • на виробництві для поліпшення контролю якості продукції, а також роботи й обслуговування обладнання;
  • у фінансових організаціях, щоб аналізувати поведінку клієнтів і запобігати їх відтоку.

Крім того, завдяки платформі Azure Stack можна вирішувати безліч специфічних завдань. Вона гарантує високошвидкісний і безпечний канал передавання даних, дає доступ до хмарних сервісів без транспортування корпоративних даних за кордон. Використовуючи хмару Azure Stack, набагато легше і зручніше керувати фінансами підприємства, що буває дуже важливо для великого бізнесу, якому складно оформляти ділові стосунки з офісом Microsoft в іншій країні.

Всі ці фактори і мотивували науково-виробничий комерційний центр «Одис-W» вибрати саме Azure Stack with Kyivstar. Компанія з 1993 року розробляє і виробляє системи керування зовнішнім освітленням для міст і автомагістралей.

«Вибір Azure Stack дає можливість нам вирішувати свої завдання і якнайкраще вписується у концепцію платформи «Астероїд», яку ми розробили. Першим практичним застосуванням став проєкт інтелектуального освітлення міста Кропивницький. Він об’єднує в єдиному диспетчерському інтерфейсі керування всією системою освітлення з інтерактивним відображенням її компонентів на карті міста. Такого комплексного механізму керування більше немає ніде в Україні », — ділиться досвідом комерційний директор «Одис-W» Володимир Ковальчук.

За його словами, співпраця з компанією «Київстар» і хмарні рішення дали компанії можливість істотно заощадити на придбанні обладнання та оренди площі, щоб його розмістити. Також Azure Stack дозволяє швидко масштабуватися, що вкрай важливо для реалізації майбутніх проєктів.

«Ми займаємося розробкою концепту «Розумне місто». Системи інтелектуального освітлення є найважливішим його елементом, оскільки вони керують «розумними опорами», компонентами яких є системи відеоспостереження та аудіосповіщення, різноманітні датчики. Тому опора має постійно бути під напругою, а світильник на цій опорі має бути керованим. І за всім цим стоїть наша програмна платформа «Астероїд» з IoT і Azure Stack», — розповідає Володимир Ковальчук.

Працювати з гібридною версією Azure Stack with Kyivstar комфортніше, завдяки тому що:

  • деякі продукти можна використовувати локально, ізольовано від глобальної системи;
  • компанія-провайдер надає клієнтам професійну технічну підтримку 24/7 українською мовою;
  • зрозуміла і прозора тарифікація послуг відповідно до моделі pay-as-you-go.

Клієнти «Київстар» платять тільки за використаний обсяг потужностей. Водночас обладнання і ресурси розміщені в оператора, тому не потребують обслуговування і підтримки з боку клієнта. Azure Stack дає можливість користуватися тільки тими ресурсами, які необхідні в цей момент, а в разі потреби — швидко наростити потужність.

У результаті передання IT-інфраструктури постачальнику конвергентних послуг знижує витрати бізнесу і дає власникам можливість зосередитися на інших операційних і стратегічних завданнях.

icon
63