Хочете убезпечити свій бізнес від збитків, запобігти відтоку клієнтів? Використовуйте скоринговий бал. Скоринг у страхуванні працює не менш ефективно, ніж у банківській справі. Детальніше про особливості та переваги цього інструменту – читайте в нашій статті.
У чому полягає страховий скоринг
У перекладі з англійської «скоринг» означає «отримання балів». Спочатку цим терміном користувалися в банківській справі. Банківський, або кредитний, скоринг – це система оцінки платоспроможності та сумлінності потенційного позичальника.
Не так давно скоринг почали використовувати й страхові компанії. Це важливий крок у розвитку сфери, оскільки допомагає визначити більш надійних клієнтів зі стійкими звичками та поведінковими моделями.
Навіщо потрібен скоринг у страхуванні
- Страховий скоринг дозволяє оцінити ризики й розмір можливих збитків, яких зазнає страхова компанія, якщо укладе договір з певним клієнтом.
- Можна точніше розрахувати резерв і розробити гнучку тарифну сітку.
- Визначення благонадійних клієнтів дає можливість запропонувати їм більш гнучкі тарифи на страхування. Так компанія утримає саме цей сегмент споживачів, підвищуючи свій прибуток без збільшення ризиків.
- Якщо у людини низький скоринговий бал, можна підвищити ставки й таким чином компенсувати можливі ризики.
Як працює страховий скоринг
Для створення страхової скорингової моделі зазвичай враховують такі основні параметри, як:
- кількість порушених потенційним клієнтом зобов’язань, їх терміни й серйозність;
- наявність кредитної історії та її якість;
- регіональні фактори.
Також для оцінки використовують додаткові дані:
- стать;
- вік;
- інформацію про членів сім’ї;
- фінансове становище тощо.
На основі математичного аналізу всіх даних формується скоринговий бал потенційного клієнта, і залежно від цього балу страхова розраховує тариф.
Джерела інформації для створення скорингової моделі
У страхового скорингу є ряд складнощів, зокрема отримання необхідної інформації відповідно до вимог законодавства про використання і захист персональних даних.
Страхові компанії можуть скористатися:
- Даними, наданими клієнтом самостійно (анкета, кредитна історія, інформація про сім’ю, посилання на акаунти в соцмережах тощо).
- Оцінкою конкретного середовища та умов, в яких, наприклад, знаходиться або експлуатується об’єкт страхування.
- Великими даними – BigData. Це може бути інформація мобільного оператора про місцеперебування, поїздки, витрати та багато іншого.
Крім того, сучасні скорингові системи здатні не тільки обробляти готові дані, але й самонавчатися (Machine learning). З огляду на модель поведінки наявних клієнтів, системи самостійно коригують свою оцінку потенційних споживачів.
Чому варто вибрати BigData від Київстар
Ми пропонуємо клієнтам тільки сучасні перевірені продукти на основі BigData. Джерелом великих даних є дії користувачів в інтернеті, інформація з соцмереж, блогів, CRM-систем, ЗМІ, бази даних, показання приладів і датчиків, транзакції, кредитні історії та багато іншого. Ця інформація постійно оновлюється, тому отримана на її основі модель для скорингу в страхуванні буде максимально точною й актуальною.
Також важливо, що всі аналітичні моделі Київстар на базі Big Data будуються на основі неперсоніфікованих і зашифрованих даних відповідно до законів України.