B2B-рішення в агросекторі: досвід «Агро КМР»

1 жовтня 2020

6 хв.

B2B-рішення в агросекторі: досвід «Агро КМР»

Про що:

Французько-українська компанія «Агро КМР» орендує 16 тисяч гектарів у більш ніж 3 тисяч пайовиків, щоб вирощувати на цій землі пшеницю, ріпак і соняшник. Всіх пайовиків необхідно ефективно та швидко обслуговувати: відповідати на питання, консультувати. Тільки так бізнес може забезпечити збереження свого земельного банку. Як «Агро КМР» вдалося поліпшити сервіс і налагодити комунікацію з пайовиками, щоб їм не доводилося довго телефонувати, очікувати на лінії та по кілька разів різним людям викладати суть свого звернення до з’єднання з потрібним фахівцем, розповість технічний директор компанії Олег Плахін.

Зміст

Цифрові технології в сільському господарстві

Віртуальна АТС для зв’язку з пайовиками

Що ж далі?

Цифрові технології в сільському господарстві

Компанії «Агро КМР» вже 14 років. У 2006 році сільгосппідприємство в Павлоградському районі Дніпропетровської області заснували четверо французів, інвестувавши в бізнес 2 мільйони євро. Сьогодні «Агро КМР» займається вирощуванням трьох культур: пшениці, ріпаку та соняшнику, основний обсяг яких призначений для експорту.

«Наш земельний банк — 16 тисяч гектарів — обслуговують всього 77 осіб. Це весь штат, включно з дирекцією та охоронцями, — говорить технічний директор «Агро КМР» Олег Плахін. — Якщо проаналізувати практики великих агрохолдингів України, для такої кількості землі це дуже мало. Оптимізувати штат нам вдалося за допомогою використання новітніх технологій».

Головний принцип роботи «Агро КМР» — інтенсивне землеробство, яке полягає в збільшенні кількості врожаю на наявних земельних ділянках, без розширення площі посівів. Щоб досягти такого ефекту, компанія використовує системи обробки no-till і mini-till, що не виснажують ґрунт. Водночас до роботи залучена техніка, оснащена М2М — технологією міжмашинної взаємодії.

Як це працює? У тракторах і комбайнах компанії встановлені GPS з М2М SIM-картою. Це дає можливість дуже точно визначати місце розташування техніки, аж до сантиметра. Для порівняння, у стандартних GPS-маячків похибка досягає декількох метрів. Точна GPS-навігація в сільському господарстві допомагає набагато ефективніше керувати польовими роботами — дуже точно висаджувати насіння в землю, в конкретні, заздалегідь удобрені місця, ретельніше збирати урожай, не залишаючи на полях необроблені ділянки тощо.

Фото: Агро КМР

Фото: Агро КМР

До мережі за допомогою SIM-карт для М2М можна підключати не лише трактори та комбайни, а й польові метеостанції, а також прилади, які допомагають знаходити шкідників на полях і відстежувати їх кількість. Це дозволяє «Агро КМР» оперативно збирати дані для аналізу і своєчасно реагувати на зміни ситуації.

За словами Олега Плахіна, в XXI столітті дуже складно вести ефективне землеробство та домогтися успіху в агробізнесі без використання сучасних технологій. Звичайно, можна традиційно розширювати посівні площі й унаслідок цього збільшувати урожайність. Але правильніше — більш якісно використовувати ресурс свого поля. А в цьому допомагають сучасні цифрові технології. З ними можна не тільки ефективніше працювати на полях, а й краще взаємодіяти з людьми. А це неодмінна умова успіху будь-якого бізнесу.

Віртуальна АТС для зв’язку з пайовиками

У земельному банку «Агро КМР» найбільша частка — паї, тобто орендовані у приватників ділянки землі. Сьогодні це близько 3000 пайовиків, які постійно звертаються в компанію з різними з питаннями: коли плануються нарахування за оренду, як отримати свою частину пшениці, як і на яких умовах здати в оренду свою ділянку, як подати заявку на матеріальну допомогу тощо. Іноді в «Агро КМР» надходить до 50 дзвінків на день. Раніше для такої комунікації з пайовиками у компанії була всього одна лінія. Додзвонитися в офіс було складно й доводилося довго чекати своєї черги.

Друга незручність була пов’язана зі специфікою звернень. Будь-який дзвінок спочатку надходив до секретаря. І пайовику доводилося пояснювати все йому, щоб потім його могли перемикнути на якусь іншу людину. А далі все спочатку — всю історію потрібно було повторити, але вже потрібному фахівцю. Час спливає, а телефонна лінія зайнята.

Олег Плахін,

технічний директор

«Нам важливо швидко задовольняти потреби пайовиків. Якщо людина не буде задоволена умовами нашої роботи та якістю обслуговування, вона може піти до конкурента й у нас буде менше землі. Ми намагалися мінімізувати пропущені дзвінки, передзвонювати, але це займало додатковий час.»

«Нам важливо швидко задовольняти потреби пайовиків. Якщо людина не буде задоволена умовами нашої роботи та якістю обслуговування, вона може піти до конкурента й у нас буде менше землі. Ми намагалися мінімізувати пропущені дзвінки, передзвонювати, але це займало додатковий час.»

В «Агро КМР» телефонують не лише пайовики, а й торгові представники виробників техніки, продавці добрив, насіння. У компанії задумалися, як розвантажити єдиного секретаря і зробити спілкування зручнішим. І в результаті вирішили підключити Віртуальну Мобільну АТС від Київстар.

«Ми давно співпрацюємо з Київстар. У 2018 році підключили номер 0-800, щоб пайовикам було легше його запам’ятати. А ще користуємося інтернет-каналом Київстар, — розповідає технічний директор «Агро КМР». — Інтернет для нас важливий, всі наші трактори та комбайни підключені до цифрових систем і отримують GPS-дані, щоб прокладати в полі маршрути з точністю до двох сантиметрів». Всі М2М SIM-карти в обладнанні компанії також від Київстар.

Номер 0-800 — телефонна лінія для приймання дзвінків з єдиним номером для всіх підрозділів компанії. Вхідні виклики оплачує не ініціатор, а одержувач дзвінка. Переваги послуги: на номер можна телефонувати з будь-яких номерів та мереж у межах країни, а також налаштовувати графік роботи телефонної лінії на свій розсуд.

Завдяки Віртуальній Мобільній АТС з інтерактивним голосовим меню IVR, той, хто телефонує в «Агро КМР», може ще до початку розмови почути корисну інформацію від компанії та відразу вибрати в меню з’єднання з певним відділом.

Фото: Агро КМР

Фото: Агро КМР

«Час обробки дзвінка знизився вдвічі. Тепер людині не треба розповідати двічі одне й те саме і стояти в черзі, якщо лінія зайнята, — говорить Олег Плахін. — До того ж ми змогли оптимізувати кадри. Людина, яка приймала дзвінки, тепер працює в земельному відділі. Нам більше не потрібен окремий секретар, який весь свій робочий час відповідає на дзвінки та переспрямовує їх різним фахівцям».

Віртуальна Мобільна АТС — хмарна платформа, яка замінює дорогу офісну АТС. Сервіс розгортається на обладнанні телеком-оператора, легко та швидко масштабується і дозволяє всі фіксовані та мобільні номери компанії об’єднати в єдину корпоративну мережу.

Комунікація з клієнтами

Комунікація з клієнтами

Віртуальна мобільна АТС

Хмарна АТС для роботи кол-центру. Багатоканальний номер, щоб приймати дзвінки та автоматично розподіляти їх на менеджерів. Аналіз роботи відділу продажів, інтеграція з CRM тощо.

Олег Плахін,

технічний директор

«Наші співробітники вже звикли, що ми постійно впроваджуємо інновації, тому вони позитивно сприйняли впровадження Віртуальної мобільного АТС.»

«Наші співробітники вже звикли, що ми постійно впроваджуємо інновації, тому вони позитивно сприйняли впровадження Віртуальної мобільного АТС.»

Що ж далі?

У планах «Агро КМР» — стати лідером в сільськогосподарській галузі Дніпропетровської області та серйозним гравцем в українському агросекторі. Вже сьогодні компанія проводить екскурсії для представників інших сільськогосподарських підприємств, які бажають перейняти досвід використання цифрових технологій в агробізнесі.

«Навесні до нас приїжджав Майкл Хорш — засновник німецького бренду сільгосптехніки Horsch. Він привозив до нас аграріїв з Канади, щоб показати, як можна оптимізувати роботу за допомогою його техніки, — розповідає Олег Плахін. — Це так, ніби Білл Гейтс приїхав в українську IT-компанію, щоб продемонструвати приклад роботи з продуктами Windows».

«Агро КМР» найближчим часом збирається посилити інтернет-канал на своїх полях. Тоді можна буде робити відеостріми з тракторів, використовувати в роботі IP-рації, збільшити кількість польових метеостанцій і відкрити механізаторам доступ до онлайн-бази знань.

Олег Плахін,

технічний директор

«У нас в планах багато цифрових рішень. Ми навіть готові вкластися у встановлення додаткового обладнання. Сподіваємося, що Київстар допоможе нам у цьому питанні.»

«У нас в планах багато цифрових рішень. Ми навіть готові вкластися у встановлення додаткового обладнання. Сподіваємося, що Київстар допоможе нам у цьому питанні.»

Додайте коментар

Усі коментарі публікуються після модерації. Будь ласка, пишіть українською, без спаму та нецензурних слів.

Схожі статті

Ідеї для бізнесу у селі

13 квітня 2023

10 хв.

Ідеї для бізнесу у селі