Що таке краудфандинг та як він допомагає розвивати стартапи
22 вересня 2023 4 хвилини читання

Що таке краудфандинг та як він допомагає розвивати стартапи

Тренди та аналітика#Love.ua#Тарифи#Краудфандинг#Стартап#Інвестиції

Про що:

Уявіть, що у вас є проєкт, який, на вашу думку, вартий уваги. Ви вірите у нього, відчуваєте запальну енергію, щоб втілити його у життя. Є кілька варіантів: вкласти власні кошти, знайти інвестора або залучити гроші на умовах краудфандингу. У статті ми розглянемо, що таке краудфандинг і як знайти фінансову підтримку завдяки цьому підходу.

Зміст

Що таке краудфандинг

Переваги краудфандингу для стартапів

Краудфандингові платформи

10 рекомендацій для вдалого краудфандингу

Що таке краудфандинг

Краудфандинг (від англ. crowdfunding) — це спосіб залучення коштів на розвиток конкретного проєкту шляхом добровільних внесків від небайдужих людей на спеціалізованих онлайн-платформах. На відміну від інвесторів цим людям непотрібно повертати гроші. Єдина умова — витратити їх з користю для проєкту.

Засновник та СЕО Rentberry Олексій Любинський радить для успішного краудфандингу не просто мати ідею, а створити команду, план та продукт.

Переваги краудфандингу для стартапів

Серед українських стартапів наразі краудфандинг не дуже поширений вид залучення інвестицій. У інтерв’ю Mind Олексій Любинський говорить, це через те, що чимало фаундерів просто необізнані про свої можливості.

Наведемо кілька переваг, які можна отримати:

  • Відносно легкий доступ до фінансування свого проєкту. Це корисно, якщо потрібно якнайшвидше отримати інвестиції на запуск.
  • Краудфандинг дозволяє самостійно встановлювати цілі та відстежувати прогрес.
  • Люди, які інвестували в краудфандинговий проєкт, стають його амбасадорами, розповідаючи про нього своїй аудиторії.
  • Успіх краудфандингової кампанії може бути індикатором попиту на продукт.
  • Замість того, щоб самостійно нести усі фінансові ризики, краудфандинг дозволяє розподілити їх серед багатьох учасників.

Краудфандингові платформи

Платформи, на яких можна розповісти про свій проєкт та привернути до нього увагу:

  • Українські — Спільнокошт, StartEra, Українська Біржа Благодійності, Моє місто та інші.
  • Світові — Kickstarter, Indiegogo, StartEngine, WeFunder, Republic тощо.

Наприклад, космічний симулятор Star Citizen від Cloud Imperium Games з 18 жовтня 2012 року на Kickstarter зібрав уже понад $600 млн на свій розвиток. За 11 років зацікавленість у стартапі досі не знижується. Так, $100 млн із загальної суми компанія залучила лише за останній рік.

10 рекомендацій для вдалого краудфандингу

Фахівці пропонують дотримуватися декількох рекомендацій:

1. Юридично оформіть вашу діяльність, щоб отримувати кошти на офіційний банківський рахунок. Для цього необхідно мати ФОП, ТОВ або ГО. До речі, як відкрити ФОП, ви можете дізнатися з нашої статті.

2. Незалежно від того, що ви оберете, ваша робота обов’язково потребуватиме гнучкої комунікації з командою. Це можна організувати, наприклад, за допомогою мобільного зв’язку та інтернету для роботи.

Звʼязок та інтернет

Звʼязок та інтернет

Тарифи для компаній та підприємців

Обирайте тариф під власні потреби Бізнес UA. Швидкісний 4G, безлім на Київстар, хвилини інші номери та за кордон, а ще дві Суперсили на вибір - сервіси для роботи без оплат.

3. Добре пропрацюйте ідею стартапу, щоб вам було легко пояснити, навіщо існує проєкт. Краще, коли він передбачає соціальний вплив, наприклад, працевлаштування людей з особливими потребами.

4. Визначте суму, яку прагнете зібрати на платформі, та встановіть дедлайн для цього.

5. Продумайте систему винагород для людей, які профінансують ідею. Наприклад, знижка на продукт. Проте цікавіше, коли подарунок буде унікальним та символічним, який не купити просто так.

6. Знайдіть як мінімум одну людину, яка профінансує проєкт одразу. Це допоможе вивести стартап на платформі в топ, щоб інші теж дізналися про нього якнайшвидше. Звертайтеся, в першу чергу, до тих, хто вас знає — друзів та знайомих. Потім до людей, які можуть і не знати вас особисто, проте зацікавлені напрямком вашого проєкту. А далі до людей, які не знайомі ні з вами, ні з вашим напрямком, втім, яких ваш стартап, ймовірно, може надихнути.

7. Регулярно повідомляйте про розвиток, на якому етапі знаходиться ваш проєкт, як використовуються отримані гроші. Це допоможе зміцнити довіру та залученість. Обов’язково дякуйте за підтримку.

8. Час від часу робіть розсилки email-листів на базу потенційних доброчинців, яким, на вашу думку, це буде цікаво. Так ви нагадуватимете про себе і найімовірніше вашу ідею профінансують.

9. Просувайте кампанію за допомогою соціальних мереж, електронної пошти та сарафанного радіо. Це допоможе зібрати інвестиції та виконати ваші цілі. Щоб пришвидшити процес фінансування, запускайте рекламу. Цікаво, але найкраще працює Facebook, а не LinkedIn.

10. Після того, як ви залучите гроші на стартап, вам можуть знадобитися 5 порад для розвитку малого бізнесу від Ніни Тараненко, керівника департаменту малого та середнього бізнесу Київстар. З ними можна ознайомитися у нашій статті.

Тренди та аналітика#Love.ua#Тарифи#Краудфандинг#Стартап#Інвестиції

Додайте коментар

Усі коментарі публікуються після модерації. Будь ласка, пишіть українською, без спаму та нецензурних слів.

Схожі статті

#Тренд#Київстар#Бізнес
#Краудфандинг#Франчайзинг#Бізнес#БігДата#BigData
#BigData#ІнтернетДляБізнесу#Рішення
#Стартап#ІдеїДляБізнесу#BigData#IOT
#ПортретКлієнта
#ВійнавУкраїні#Рішення#Технології#РосійськоУкраїнськаВійна
#ПортретКлієнта#BigData#Look-alike#SMS#СмсРозсилка#Бізнес#ТаргетованіРозсилки#ADWISOR
#Microsoft365#Офіс365#Рішення

Підпишіться на щомісячну розсилку найцікавіших новинПідпишіться на розсилку