Big Data для маркетингу: як аналітика допомагає продавати ефективніше

Big Data для маркетингу: як аналітика допомагає продавати ефективніше, автор Київстар | Kyivstar Business Hub, зображення №1
Київстар
Київстар Бізнес – надійний партнер бізнесу та держави, який допомагає у виконанні щоденних задач та оптимізації внутрішніх процесів. Ми маємо велику експертизу в сфері великих даних, хмарних рішень, інтернету речей та М2М. Cеред інструментів, які пропонуємо: рішення для працівників, аналітики, комунікації з клієнтами, побудови надійної ІТ-інфраструктури, безпеки, ІоТ рішення для бізнесу та держави. Своїми знаннями […]
16 Вересня 2021
Бізнес рішення

Хто ваші клієнти й чого вони хочуть? Щоб у далекому 2000-ому році відповісти на ці питання, треба було йти «в поля» та спілкуватися з людьми особисто. Робити опитування, глибокі інтерв’ю, анкетування. Зараз це здебільшого залишилося у минулому: бізнесу достатньо звернутися до Big Data аналітики, щоб знати що, як і коли продавати. Про найкращі інструменти Big Data для маркетингу — у матеріалі Kyivstar Business Hub.

 

Що таке Big Data і навіщо це бізнесу

«Компанія без аналітики сліпа та глуха і нагадує оленя, який випадково вибіг на автостраду». Коли Джеффрі Мур, автор бестселера з маркетингу технологічних компаній, написав це у 2012 році, його слова могли здатися перебільшенням. Але чим далі розвивається людство та технології, тим очевиднішим стає факт: бізнес не може зростати без якісної роботи з даними. Космічно швидкий розвиток ринку Big Data є тому підтвердженням.

У 2020 році світовий ринок великих даних склав 208 мільярдів доларів. За прогнозами Expert Market Search, він впродовж наступних 5 років подвоїться, сягнувши позначки у 450 мільярдів доларів. Прогнозовано, що вже у 2025 році у світі існуватиме 150 трильйонів гігабайт даних.

То що таке Big Data? Це набори інформації настільки великих розмірів, що для їх обробки не можна використати звичайні комп’ютерні рішення. Саме тому виник термін «великі дані», який позначає феноменальне нагромадження й ускладнення даних, а також — набір інструментів для їхнього аналізу.

Аналітику Big Data сьогодні використовують в різних сферах. Великі ритейли збирають інформацію про харчові звички своїх покупців. Авіакомпанії відстежують популярність напрямків та залежно від попиту змінюють маршрути та цінові пропозиції. Влада міст обробляє інформацію про рух автівок та громадського транспорту в режимі реального часу, щоб обмежити швидкість, розвантажити дороги, а також запланувати бюджети на ремонт чи розбудову нових розв’язок.

Користь від Big Data очевидна для всіх індустрій, зокрема, і для маркетингу та продажів. Якщо ви намагаєтеся покращити лояльність та зацікавленість клієнтів, збільшити продажі, приймати рішення щодо ціноутворення, легко шукати нових клієнтів — технології на основі великих даних стануть для вас незамінним інструментом.

Як компанії використовують Big Data

Уявіть себе у вечірньому Парижі біля Ейфелевої вежі. Тут туриста на кожному кроці чекають хвацькі продавці, обвішані сувенірами. Поблизу вежі вони пропонують листівки, магнітики та прикраси для ключів. Варто підійти ближче до Марсового поля — вони вже пропонують пляшки з вином та кошики для пікніка. Щойно впали перші краплі дощу, місцеві винахідники дістають парасольки й дощовики. Починається нова масова атака туристів уже з новим товаром.

Не настільки агресивну, але таку ж миттєву адаптацію до потреб клієнта пропонують і новітні технології. Завдяки роботі з Big Data ритейл-компанії аналізують поведінку споживачів, їхні уподобання та історію покупок, а потім — пропонують клієнтові актуальні для нього речі та продукти. Статистика показує, що споживачі на 40% частіше переглядають рекомендовані для них товари й послуги.

Наприклад, такий аналіз використовує британський інтернет-ритейлер Very. Він не лише вивчає вподобання своїх споживачів, а і прогноз погоди в регіоні клієнта. Коли людина заходить на сайт Very для покупок, їй показують один з 1,2 мільйона варіантів стартової сторінки платформи з персоналізованими товарами.

«Ми знаємо, що актуальність виграє в роздрібній торгівлі. Клієнти тонуть у морі нескінченного вибору, тому ми спрощуємо їм покупки, адаптувавши для них наші сайти», — говорить генеральний директор Very Алекс Болдок.

Щоб клієнт не загубився серед товарів, усе більше компаній надсилають споживачам саме персоналізовані повідомлення. За даними Epsilon, 80% клієнтів швидше за все придбають продукт або послугу в бренду, який пропонує актуальну для них пропозицію. Користується цим і всесвітньо відома Coca-Cola.

Компанія збирає та аналізує згадки про неї у соціальних мережах, у службах обслуговування та в інших каналах взаємодії з клієнтами. Завдяки Big Data вони сегментують контент та розсилають лише релевантні для людини пропозиції.

«Ми створюємо рекламний контент, який по-різному промовляє до різної аудиторії. Деякі люди люблять музику, а інші — щодня дивляться спортивні програми. Наші бренди помітні у цих просторах. Ми наполегливо працюємо з даними, щоб донести брендований контент до споживача і поєднати його з пристрастями людей», — заявляє директор зі стратегічних даних та маркетингу Coca-Cola Джастін де Грааф.

Будуємо портрет клієнта з Big Data від Київстар

Можливості роботи з Big Data стали зараз доступними не лише великим компаніям з багаторічною історією, а і малому та середньому бізнесу. Так, українські підприємці можуть скористатися можливостями аналітики великих даних завдяки компанії «Київстар».

Київстар має найбільшу базу абонентів в Україні — майже 26 млн користувачів мобільного зв’язку та інтернету. Аналіз трафіку про споживання телеком-послуг є базисним для аналітики Big Data. Величезні масиви анонімізованих даних дали можливість створити інструменти, які допомагають розробляти актуальні бізнес-стратегії та маркетингові пропозиції.

Разом з Big Data маркетологи компаній можуть:

  • Точно визначати цільову аудиторію та її потреби;
  • Ефективно будувати таргетинг і комунікацію з клієнтами;
  • Знаходити краще місце для зовнішньої реклами та точок продажу.

Щоб вперше запустити рекламну компанію з Big Data-рішеннями, треба визначити, хто саме є вашою цільовою аудиторією. Наприклад, для салону з парфумами цільовою аудиторією можуть бути жінки 20-50 років, які живуть у великих містах і раз на рік подорожують за кордон. А для виробника крафтового пива у Києві аудиторією можуть бути чоловіки 25-55 років, які живуть у столиці та цікавляться спортивними трансляціями. Відштовхуючись від такого опису, ви вже можете краще розуміти, яку цінову політику проводити та як залучати клієнтів.

Якщо ви ще не визначили, хто ваш клієнт, то зверніться до спеціалістів Київстар. За допомогою інструментів Big Data експерти визначать основні характеристики та уподобання споживачів вашого продукту та побудують портрет ідеального клієнта.

Зокрема, якщо ви плануєте активно залучати нових клієнтів, спеціалісти Київстар побудують look-alike-аудиторію — це ваші потенційні клієнти, які схожі на наявну цільову аудиторію або портрет ідеального клієнта за певними критеріями. Наприклад, автомобілісти, люди з певними звичками чи інтересами, що час від часу бувають на певній локації.

Запускаємо персоналізовану розсилку

Київстар пропонує маркетологам два види розсилок, які засновані на Big Data: таргетовану та тригерну. Перша допомагає сегментувати ваші повідомлення для різних аудиторій. Щоб провести таргетовану розсилку можна скористатися можливостями інтелектуальної платформи для самостійних розсилок від Київстар та налаштувати відбір цільової аудиторії власноруч, обираючи Big Data-фільтри з наявних на платформі. Оберіть стать, вік, тип телефону, місце перебування потрібної аудиторії тощо. Створіть пропозицію актуальну саме для цих клієнтів та запустіть розсилку. Її отримають абоненти Київстар, які дали згоду на отримання рекламних повідомлень.

Окрім таргетованої, Київстар також пропонує використовувати тригерну розсилку. Так, замовник зможе комунікувати з наявними чи потенційними клієнтами залежно від подій, які з ними відбуваються. Тригером може стати безліч ситуацій — візит до певної локації, поїздка до іншого міста тощо. І щойно тригер спрацьовує — клієнт отримує від вас розсилку.

Наприклад, вам потрібно залучити клієнтів до нового ресторану. Зробіть це за допомогою тригерної розсилки: щойно люди опинятимуться у заданому радіусі від закладу, вони будуть отримувати від вас привабливу пропозицію, наприклад, повечеряти з друзями зі знижкою.

Шукаємо місце для реклами

Якщо ви плануєте відкрити нову точку продажу або шукаєте найкраще місце для розміщення реклами, то вам у пригоді стануть інструменти Heatmap і геоаналітика. Вони допоможуть проаналізувати переміщення саме вашої цільової аудиторії на певній території — країни, міста чи району — та визначити локації, де зосереджено найбільше потенційних клієнтів у певні часові проміжки. Інформацію ви отримаєте у вигляді карти з кольоровими позначками, що відображають місця найбільшої концентрації вашої аудиторії.

Завдяки Heatmap і геоаналітиці ви можете:

  1. Знайти зацікавлену аудиторію на певній території.
  2. Оцінити ефективність наявних торгових точок/закладів.
  3. Визначити оптимальне місце для нового закладу або магазину.
  4. Провести ефективну рекламну кампанію з білбордами та листівками, враховуючи переміщення цільової аудиторії.
  5. Провести аналіз відвідування закладів конкурентів у конкретній точці.

Наприклад, ви рекламуєте компанію, що займається вантажними перевезеннями. Ваші клієнти — це власники великого та середнього бізнесу, які живуть у обласних центрах України. Задайте потрібні параметри та знайдіть місця, де найкраще поставити рекламні білборди. Клієнт побачить вашу пропозицію.

Переваги Big Data від Київстар

Завдяки сучасним технологіям нескінченний потік інформації, який щомиті стає все більшим, вдається осмислити та застосувати на користь людям, відповідаючи на їхні певні інтереси та навіть перевершуючи очікування. Big Data зараз допомагає передбачати землетруси, запобігти розвитку хвороб, покращувати техніку, створювати нові «ноу-хау» для людства, все більше персоналізовувати пропозиції для споживачів товарів та послуг. Таку ж очевидну користь ці інструменти приносять і бізнесу, примножуючи їхні прибутки та будуючи новій, точніший, діалог між потребами клієнтів та наявною пропозицією.

Big Data рішення для бізнесу від Київстар мають такі переваги:

  1. Понад 40 параметрів для точного відбору цільової аудиторії за допомогою Machine Learning, які враховують як найбільш популярні запити – вік, стать, наявність дітей тощо, так і сегментацію за певними інтересами.
  2. Інтелектуальна Big data-платформа для самостійних розсилок – можливість проводити промокампанії, налаштовуючи їх власноруч та гнучко управляючи бюджетом.
  3. Використання даних виключно в межах чинного законодавства та їхня безпека: Київстар не передає/не продає третім особам дані абонентів та для створення аналітичних моделей працює лише з анонімізованою та узагальненою інформацією.
  4. На 100% власна Big data-команда експертів (Data Scientists / Analysts / Engineers, ETL / Java devs, DevOps, Product owners), яка вже кілька років працює з аналітичними моделями як для самого Київстару, так і для створення продуктів для клієнтів.
  5. Відкритий Телеком — API-платформа, яка дає доступ до Big Data від Київстар для швидкої інтеграції з вашим бізнесом.
Теги