Про що:
Як знайти нових клієнтів і масштабувати бізнес, не витрачаючи на промокампанії мільйони та не дратуючи користувачів настирливою рекламою? Що таке Big Data і які з сучасних маркетингових рішень підійдуть і малому, і великому бізнесу? Відповіді на ці питання та ще багато цікавого — читайте в нашій статті.
Зміст
«Правило сімки»
Особливості та переваги SMS-розсилок
Big Data: що це і як допомагає бізнесу
Big Data як ефективний інструмент для розвитку
Як Big Data допомогла відкрити нові маршрути Uber Shuttle
«Правило сімки»
Одне з «правил», яким користуються маркетологи, стверджує: щоб зважитися на покупку, людині потрібно в середньому сім разів побачити бренд. Тому так важливо розповісти про компанію або продукт споживачеві. Щоб донести інформацію до потенційних покупців, використовують різні методи реклами та канали комунікації:
- рекламу на телебаченні;
- публікації в соціальних мережах;
- рекламні ролики та відеоблоги на YouTube;
- вебінари;
- статті в ЗМІ;
- рекламні банери;
- листівки та флаєри;
- SMS-розсилки по цільовій аудиторії.
Особливості та переваги SMS-розсилок
На перший погляд здається, що SMS вже давно витіснили функціональні, зручні й безкоштовні месенджери. Але, переставши бути популярним засобом особистої комунікації, SMS стали відмінним рекламним інструментом.
Сьогодні SMS приходять користувачам нечасто. Переважно їх надсилають банки, оператори мобільного зв’язку, пошта або служби доставки, інформуючи про щось важливе: фінансові операції, зміни тарифів, замовлення, посилки тощо. Тому SMS добре привертають увагу потенційних клієнтів, особливо, якщо розсилка таргетована, тобто націлена на цей конкретний сегмент і враховує інтереси абонента.
Ще одна перевага таргетованих SMS-розсилок — доступна вартість для середнього та малого бізнесу, маркетингові бюджети яких обмежені та не можуть покрити рекламу на ТБ або на YouTube.
До всього іншого, розсилка SMS набагато екологічніша, ніж друк і роздавання флаєрів, які рано чи пізно опиняються в сміттєвих контейнерах. І для запуску такої кампанії за наявності готових рішень знадобиться лише кілька кліків мишкою.
Big Data: що це і як допомагає бізнесу
Big Data, або великі дані — це технології та методи обробки величезного масиву інформації, які допомагають приймати ефективні рішення і боротися з конкурентами. Інструменти й аналітику Big Data активно використовують у різних сферах бізнесу, незалежно від розміру компаній.
Зокрема великі дані допомагають удосконалювати рекламні кампанії. А саме: знаходити та сегментувати цільову аудиторію, краще розуміти її інтереси й потреби, проводити «націлену» комунікацію і багато іншого.
Наприклад, застосовуючи Big Data можна:
- побудувати портрет потенційного клієнта;
- знайти нових клієнтів за низкою ключових характеристик;
- знайти місця скупчення цільової аудиторії в певному районі, місті або країні в цілому;
- провести таргетовану і тригерну розсилки.
Київстар дотримується Законів України «Про інформацію» та «Про захист персональних даних» і не передає, і не продає персональні дані абонентів третім особам.
Big Data як ефективний інструмент для розвитку
Отже, використання великих даних дає бізнесу важливі переваги:
- Розуміння цільової аудиторії свого продукту, послуги або бренду в цілому. Big Data дозволяє зробити аналіз наявних клієнтів і з’ясувати їх ключові особливості: стать, вік, інтереси, наявність дітей, популярні локації, тип використовуваного гаджета і багато іншого.
- Можливість проаналізувати поведінку цільової аудиторії на конкретній території та показати це на карті. Геоаналітика і Heatmap (теплові карти) допомагають визначити, де зосереджено найбільше потенційних клієнтів у той чи інший час. Це дає можливість вибрати оптимальне місце для торговельної точки, відділення банку або розробити потрібний людям маршрут.
- Таргетована комунікація з наявними та потенційними клієнтами. За допомогою Big Data можна створювати різні розсилки для кожного сегмента своєї цільової аудиторії, відправляти привабливі пропозиції контактам із наявної клієнтської бази або залучати нових споживачів.
- Оптимізація витрат на рекламу. Big Data дає можливість без космічних вкладень робити ефективні промокампанії з цікавими для аудиторії пропозиціями, залучати нових покупців, розвивати свій бізнес і підвищувати прибуток.
Костянтин Вечір
директор із розвитку бізнесу на корпоративному ринку Київстар
«Київстар має найбільшу базу абонентів в Україні. Величезні масиви знеособлених даних про фактичне споживання телекомунікаційних послуг — інформація, яку можна і потрібно аналізувати для вдосконалення власного бізнесу, побудови стратегії та маркетингових пропозицій, для допомоги малому бізнесу в його зростанні»
«Київстар має найбільшу базу абонентів в Україні. Величезні масиви знеособлених даних про фактичне споживання телекомунікаційних послуг — інформація, яку можна і потрібно аналізувати для вдосконалення власного бізнесу, побудови стратегії та маркетингових пропозицій, для допомоги малому бізнесу в його зростанні»
Як Big Data допомогла відкрити нові маршрути Uber Shuttle
Uber Shuttle — один із сервісів Uber, призначений для організації доступних спільних поїздок заздалегідь запланованими маршрутами. Для масштабування бізнесу компанія вирішила відкрити нові маршрути та попередньо з’ясувати:
- Місця концентрації цільової аудиторії та актуальні для неї маршрути.
- Ефективні способи проінформувати потенційних клієнтів про можливості користуватися зручним і комфортним Uber Shuttle для поїздок з дому на роботу і назад.
За запитом Uber експерти Київстар побудували теплові карти (Heatmaps) найпопулярніших локацій «Робота» і окремо найпопулярніших локацій «Дім» серед своїх абонентів. Завдяки цьому компанія змогла оцінити потенціал маршрутів.
«Перевагою Київстар є надання тестового періоду для того, щоб замовник мав час зрозуміти, чи підходить йому рішення, чи працює воно так, як він очікував. Ми почали з пілота, результатом якого задоволені», — кажуть в Uber.
Фахівці Uber надали технічне завдання, згідно з яким команда Київстар розробляла і впроваджувала рішення на основі Big Data. Загалом підготовка, аналіз та отримання результатів зайняли близько 3 місяців.
У підсумку за допомогою Heatmaps вдалося визначити в Києві місця скупчення цільової аудиторії обраних маршрутів Uber Shuttle. Використовуючи ці дані, компанія Uber оптимізувала наявні маршрути та відкрила нові. Серед них:
- L7 Троєщина — станція метро «Чернігівська»;
- L10 Троєщина — Печерськ;
- L11 Позняки — центр;
- P9 Виноградар — КПІ;
- P10 Борщагівка — центр.
Отже, рішення Big Data відкривають нові можливості для вдосконалення й ефективного просування продуктів і послуг, а також допомагають розвивати та масштабувати бізнес вже сьогодні.
Додайте коментар