10 ризиків для психологічного здоров’я команди та як з ними працювати
8 червня 2023 6 хвилин читання

10 ризиків для психологічного здоров’я команди та як з ними працювати

Поради#ВійнавУкраїні#Microsoft365

Про що:

Понад 70% українців відчувають постійний стрес під час війни, про що свідчать дослідження Gradus Research. Зокрема, у населення переважають такі емоції як напруження та втома, але лише 2% людей консультуються з психотерапевтами або сімейними лікарями. Найпопулярнішими ж «ліками» є втеча від реальності та спілкування з друзями.

Такі показники є вкрай негативними, адже говорять про те, що українці не вміють дбати про своє психологічне здоров’я та не звертаються за фаховою допомогою. Це напряму впливає на їхню продуктивність. Тож, роботодавцям варто взяти ініціативу на себе та системно підтримувати свою команду. Розповідаємо, що для цього потрібно.

Зміст

У світі 15% дорослих має психологічні розлади

10 ризиків для психологічного здоров’я на роботі

Три рівні психологічної підтримки команди

У світі 15% дорослих має психологічні розлади

Для більшості населення планети психологічне здоров’я та їхня ефективність на роботі нерозривно пов’язані. І мова тут не стільки про відсутність психологічних розладів, скільки про самопочуття людей, їхню здатність справлятися з щоденним стресом та реалізовувати свій потенціал.

Психологічне здоров’я — це загальний психологічний стан людини, який дозволяє їй долати щоденні життєві складнощі, продуктивно працювати, підтримувати здорові стосунки з іншими та робити свій внесок у суспільство. Міцне психологічне здоров’я потребує уваги та турботи не менше ніж фізичне, адже воно напряму впливає на здатність особи відчувати задоволення від життя.

Погане психічне здоров’я працівників навіть у мирний час є проблемою для багатьох роботодавців. Так, за оцінками Всесвітньої організації охорони здоров’я (ВОЗ), 15% дорослого працездатного населення планети мають впродовж життя ті чи інші психічні розлади:

  • 300 млн людей у світі живуть з тривогою;
  • 280 млн — з депресією;
  • 164 млн — з шизофренією або біполярним розладом;
  • 703 тисячі людей щороку помирають від самогубства.

  Лише тривога та депресія, які є найбільш поширеними розладами психіки у світі, щорічно приносять світовій економіці збитки у трильйон доларів. Водночас люди з важчими психологічними проблемами (шизофренія, біполярні розлади) здебільшого виключені з трудової діяльності через дискримінацію та стереотипи, попри те, що робота і соціалізація є важливими факторами для їхнього одужання.

Ситуація в Україні на фоні повномасштабної війни з росією та постійних потрясінь навіть складніша. За прогнозами МОЗ, близько 15 мільйонам українців буде потрібна психологічна підтримка, серед яких 3-4 млн потребуватимуть медикаментозного лікування. У групі ризику перебувають найперше військові, родини, які втратили близьких, та цивільні з досвідом життя в окупації або поблизу зони активних бойових дій.

10 ризиків для психологічного здоров’я команди та як з ними працювати

10 ризиків для психологічного здоров’я на роботі

Недосконала організація співпраці у компанії може ще більше погіршити психологічний стан працівників. Тож, ВОЗ виділила 10 категорій ризиків, які напряму пов’язані з робочим місцем:

  1. Беззмістовність роботи та недостатнє використання професійних навичок.
  2. Значне робоче навантаження та постійні дедлайни.
  3. Незручний графік роботи — нічні зміни, довготривалий робочий день тощо.
  4. Відсутність контролю над робочим процесом у співробітника.
  5. Погана організація робочого місця — нестача простору або неякісне освітлення, надмірний шум, непридатність обладнання для ефективної роботи.
  6. Нерозвинена корпоративна культура — недостатня підтримка з боку керівництва, низька кваліфікація, висока конкуренція за обмежені ресурси, надмірна бюрократія.
  7. Погані взаємостосунки — конфлікти між співробітниками, мікроагресія, знущання тощо.
  8. Невизначеність ролей в організації та розмита відповідальність.
  9. Відсутність кар’єрного розвитку та низька оплата праці.
  10. Недотримання балансу між життям та роботою.

  Такі фактори впливають на самопочуття працівника та можуть поглибити психічні розлади або навіть спровокувати їх. Так, керівникам варто бути уважними до своїх співробітників та завчасно помічати зміни у їхній поведінці.

Наприклад, серед ознак депресії є відсутність інтересу до повсякденних задач, втрата апетиту та енергії, підвищена дратівливість. Тривожний розлад супроводжується втратою уваги, постійною втомою та занепокоєнням. Водночас при посттравматичному стресовому розладі (ПТСР) можуть виникати проблеми з пам’яттю, відстороненість, тремтіння у тілі та панічні атаки.

Відповідно до дослідження Gradus Research, 70% українців готові звертатися за психологічною допомогою, якщо це буде легко та доступно. Тому для своїх працівників варто створити відповідні умови. Найпростішим способом тут є запуск спеціальної гарячої лінії. Щоб її організувати, не потрібно купувати додаткове обладнання або встановлювати дороге ПЗ. Достатньо скористатися багатоканальною телефонною лінією 0-800, яка дозволяє приймати необмежену кількість одночасних дзвінків. Варто лише додати потрібні номери фахівців з психологічної підтримки та налаштувати переадресацію. Зручно, що номер 0-800 є безоплатним для тих, хто на нього телефонує.

Офіс та телефонія темна

Офіс та телефонія

Номер 0-800

Єдиний номер для одночасного прийому великої кількості дзвінків. Безкоштовний для ваших клієнтів, які телефонують з мобільного чи міського номера по Україні. 

Три рівні психологічної підтримки команди

Турбота про психологічне здоров’я працівників — це не про поодинокі проєкти або точкові дії. Мова про стратегічний розвиток напрямку, який передбачає різнорівневу роботу з персоналом компанії. Так, дослідження консалтингової компанії McKinsey показали, що:

  • 75% працівників потребують профілактики психологічного здоров’я, наприклад, навчань з керування стресом, зменшення виснаження на роботі, програм для популяризації спорту тощо.
  • 24% працівників мають помірні психологічні проблеми, тож їм варто оплачувати візити до психотерапевтів та запропонувати групи підтримки.
  • 1% працівників може потребувати допомоги психіатрів або спеціалізованого лікування, а тому компаніям варто впровадити відповідне страхування та розробити програму для підтримки таких працівників.

Наприклад, Київстар для своїх співробітників організував безплатні консультації з психологами, відкриті зустрічі зі спеціалістами, тренінги з подолання стресу, а також онлайн-групи психологічної підтримки, скажімо, для дітей працівників або родин, що вимушено розділені під час війни. Також компанія проводить регулярні опитування стану команди та впровадила додаткові вихідні, як-от відпустка до дня народження.

Для компаній, які лише на початку шляху в підтримці психологічного стану працівників, Всесвітня організація здоров’я розробила спеціальні рекомендації. ВОЗ радить підходити до проблеми у три рівні:

  1. Запобігати. Переформатуйте робоче середовище, щоб мінімізувати психологічні ризики та запобігти можливим захворюванням.
  2. Захищати та популяризувати. Підвищуйте обізнаність та навички співробітників, щоб розпізнати психологічні проблеми на ранньому етапі та вжити вчасно відповідних заходів.
  3. Підтримувати. Дбайте про працівників з психічними розладами, щоб вони могли продовжувати працювати та розвиватися на роботі.

Одним з ефективних способів запобігання психологічних проблем є зміна навантаження та графіку роботи, щоб працівник міг самостійно керувати своїм часом та визначати пріоритети між завданнями. Такий вид співпраці найпростіше організувати завдяки гібридному формату роботи, який легко підтримувати з пакетом хмарних рішень для співпраці команд Microsoft Office 365. Також у пригоді може стати асинхронна комунікація, про яку ми писали у нашому матеріалі.

Такий системний підхід до турботи про психологічний стан співробітників допоможе компанії не лише підтримати команду під час війни, але й створить умови для стратегічного розвитку талантів та зменшить плинність кадрів. А це допоможе досягати підприємству своїх довготривалих бізнес-цілей та випередити конкурентів.

Поради#ВійнавУкраїні#Microsoft365

Додайте коментар

Усі коментарі публікуються після модерації. Будь ласка, пишіть українською, без спаму та нецензурних слів.

Схожі статті

#Тренд#ШтучнийІнтелект#Тарифи#AI#ШІ#Microsoft365#Офіс365
#Дослідження
#Робота#Рішення#Microsoft365#Продуктивність
Як управлінцю впоратись із вигоранням?10 липня 2023 7 хвилин читання

Як управлінцю впоратись із вигоранням?

#Рішення
#Azure#MicrosoftAzure#Microsoft365#Офіс365#ШтучнийІнтелект#ATC
6 правил work-life-war balance для підприємців13 грудня 2022 11 хвилин читання

6 правил work-life-war balance для підприємців

#Офіс365#Microsoft365#Рішення#Робота#Тарифи#Роумінг
#ДобіркаСервісів#Рішення#ВійнавУкраїні#РосійськоУкраїнськаВійна#Stoprussia#Stoprussianagression#Бізнес
#ADWISOR#BigData#MicrosoftAzure#IOT#ATC#ОфісТамДеВи#ФінансовийСкоринг#Star.Docs#ЕДО#ЕлектроннийДокументообіг#Бізнес

Підпишіться на щомісячну розсилку найцікавіших новинПідпишіться на розсилку