Про що:
Що таке фінансовий звіт P&L і чому він важливий для вашого бізнесу? Чи можна за допомогою сучасних технологій мінімізувати людський фактор у складанні звітності? У цій статті ми розглянемо, як автоматизація P&L може змінити ваш підхід до фінансового управління.
Зміст
Що таке P&L
З чого складається P&L
Як зробити звіт P&L автоматизованим
Чому важливо аналізувати P&L
Що таке P&L
P&L (Profit and Loss, прибутки та збитки) — це звіт, який показує фінансові результати компанії за певний період. Документ містить усі доходи та витрати, щоб визначити, чи отримала компанія прибуток, чи зазнала збитків, чи ефективно вона працює.
P&L можна складати в Excel, через спеціалізоване бухгалтерське ПЗ, на хмарних платформах для бізнес-аналітики тощо. Зазвичай такий звіт роблять щомісяця або щоквартально. Він важливий, щоб зрозуміти, у які напрямки бізнесу варто більше вкладати кошти, а де є потенціал для заощадження.
Зокрема, п. 46.2 Податкового кодексу України передбачає, що платники податків мають подавати фінансову звітність, включаючи звіт про прибутки та збитки (P&L), якщо це передбачено умовами їхньої діяльності.
Якщо ви є юридичною особою на загальній системі оподаткування, вам потрібно подавати звіт P&L разом з іншими фінансовими звітами до податкової служби. Для малого бізнесу і ФОП звіт про прибутки та збитки не є обов'язковим, якщо вони перебувають на спрощеній системі.
З чого складається P&L
Фінансовий звіт P&L складається з кількох частин:
- Доходи — це гроші, які компанія заробляє. Включає основний дохід від продажу товарів або послуг, а також додаткові доходи, наприклад, від оренди приміщень.
- Витрати — це кошти, які витрачаються на бізнес. Є прямі витрати на виробництво, наприклад, сировину і зарплати. Є непрямі витрати на управління, рекламу тощо.
- Прибуток — це різниця між доходами та витратами. Валовий прибуток показує, як ефективно компанія виробляє товар чи надає послуги. Включає операційний прибуток від основної діяльності після витрат на управління, і чистий прибуток — результат після усіх витрат і податків.
Аналізувати звіт можна у розрізі:
- порівняння з минулим роком;
- порівняння з середніми галузевими показниками;
- порівняння маржі (показник того, яку частину доходів компанія зберігає після покриття витрат);
- порівняння тенденцій, тобто покращуються чи погіршуються ключові показники компанії з часом тощо.
Читайте також:
«Бізнесу без цифровізації не можна»: Олена Кладько, фінансова директорка «ДЮНА-ВЕСТА», про ефективне управління звітністюЯк зробити звіт P&L автоматизованим
Київстар має багаторічний досвід у сфері бізнес-аналітики та роботи з великими даними. Ми допомагаємо українським компаніям автоматизувати бізнес-процеси. Одним із важливих аспектів є автоматизація складання звітів P&L на базі хмари Microsoft Azure. Тут дані з різних джерел обробляються та візуалізуються у реальному часі.
Детальніше про Microsoft Azure ми розповідали у статті.

Big Data та аналітика
Дата-платформа від Київстар
Рішення для консолідації та аналізу даних з різних джерел, автоматизації звітності, створення прогнозної аналітики та моделювання.
Завдяки аналітиці організації можуть:
- спрощувати та пришвидшувати обробку інформації;
- забезпечити точність фінзвітності й знижувати ймовірність помилок;
- покращувати прозорість операцій;
- оптимізувати облік і ухвалювати обґрунтовані рішення тощо.
Пропонуємо рішення, враховуючи потреби кожного бізнесу, і надаємо технічну підтримку як до, так і після впровадження проєкту.
Чому важливо аналізувати P&L
Відсутність звіту P&L може призвести до певних складнощів для бізнесу:
- Без звітності важко передбачити фінансові потреби. Це, своєю чергою, може спричинити затримки при виконанні зобов’язань.
- Без P&L компанія не зможе ефективно розподіляти кошти, що призведе до зниження прибутковості.
- Без звітів важко оцінити власну діяльність, знайти слабкі місця і розробити стратегії для покращення ситуації.
- Без P&L втрачається конкурентоспроможність, адже конкуренти, які використовують P&L, зможуть краще працювати зі своїми фінансами, оптимізувати процеси та швидше реагувати на ринкові зміни.
Вам також буде цікаво:
Витрати бізнесу: все про CAPEX та OPEX
Додайте коментар