Асинхронна комунікація у гібридному форматі роботі: переваги та інструменти
25 травня 2023 5 хвилин читання

Асинхронна комунікація у гібридному форматі роботі: переваги та інструменти

Добірки сервісів#Microsoft365

Про що:

McKinsey провела дослідження основних змін в організації роботи. Згідно з опитуванням, 55% працівників вважать, що дистанційної роботи ставатиме все більше. Втім, необхідність бути завжди онлайн іноді створює відчуття стресу. Щоб спілкуватися з колегами, коли вам зручно, існує асинхронна комунікація. Розповідаємо, що це таке.

Зміст

Що таке асинхронна комунікація?

Головна перевага асинхронної комунікації

Інструменти для асинхронного спілкування

Рекомендації для підвищення ефективності асинхронного спілкування

Що таке асинхронна комунікація?

Асинхронна комунікація — це спілкування між працівниками, яке відбувається «не синхронізовано» і не у реальному часі. Завдяки асинхронному спілкуванню можна вибирати той час для надсилання повідомлень та здійснення дзвінків колегам, коли він найбільш продуктивний. Немає потреби у негайній відповіді. Звісно, такий тип комунікації можливий, якщо про нього заздалегідь є домовленість, а усі завдання виконуються вчасно та якісно.

У звіті Buffer за 2022 рік про стан віддаленої роботи виявилося, що 52% працівників за асинхронну комунікацію.

Головна перевага асинхронної комунікації

Головною перевагою є налагодження продуктивності. Працівникам не треба відриватися від зосередженої роботи, щоб долучитися до онлайн-наради або відповідати на повідомлення. Підраховано, що після цього на відновлення роботи потрібно витратити приблизно 25 хвилин, щоб зосередитися, повернутися у контекст та продовжити свою справу.

Асинхронна комунікація дозволяє забронювати час для змістовної роботи. Можна тимчасово вимкнути сповіщення про повідомлення в чатах, а коли з’явиться можливість, ознайомитися з усіма повідомленнями одразу.

Наприклад, у бізнес-месенджері Teams, який міститься у Microsoft 365 від Київстар, є функція «Вимкнути сигнали сповіщень». Її можна встановити для кожного чату. Так програма припиняє відтворювати звуки та показувати сповіщення на робочому столі. Однак, це не впливає на отримання повідомлень, адже вони продовжують надходити в Teams, і ви можете їх переглядати, коли вам зручно.

Офіс та телефонія

Офіс та телефонія

Microsoft 365 від Київстар

Набір ліцензійних додатків та сервісів для роботи вашої команди: Word, Excel, Powerpoint, бізнес-месенджер Teams, корпоративна пошта Outlook, 1 ТБ хмарного сховища та інше.

Інструменти для асинхронного спілкування

Окрім месенджера Teams, про який ми казали вище, існують ще програми та додатки, які допоможуть налаштувати асинхронну комунікацію:

  • Електронна пошта Microsoft Outlook

Це корпоративна пошта для листування та календар для створення нарад. У додатку є можливість запланувати відправку повідомлення колезі у необхідний час. Це зручно, наприклад, коли ви працюєте зранку, а колега — пізно увечері.

Створіть повідомлення в Outlook, натисніть зверху вкладку «Параметри» та оберіть функцію «Затримка повідомлення», а потім в рядку «Не доставляти до» зазначте дату та час, коли потрібно відправити лист.

  • Корпоративний портал SharePoint

Цей додаток від Microsoft 365 допомагає зберігати документи та важливі дані у хмарі. Зокрема, для асинхронної комунікації важливо створювати навчальні посібники та робочі інструкції, щоб у команди 24/7 був до них доступ. Їх також можна завантажувати на корпоративний портал.

Середньостатистичний працівник витрачає майже 20% часу на пошук внутрішньої інформації чи колег, які можуть допомогти з конкретними завданнями.

До того ж у SharePoint можна залишати коментарі до сторінок, списків або документів. Це дає можливість взаємодіяти з іншими користувачами у зручний для працівника час.

  • Офісні програми у хмарі Microsoft Word, Excel, PowerPoint

Звичними офісними програмами для роботи з документами, звітами та презентаціями можна користуватися через хмару. Файли доступні для створення, редагування та коментування цілодобово. Наприклад, ви можете оформити звіт в Excel в один день, а керівник може подивитися його, додати коментарі у документі або узгодити його у будь-який вільний час навіть зі свого смартфона.

Замовити сервіси з пакета рішень Microsoft 365 або проконсультуватися зі спеціалістом можна на сайті Київстар.

  • Програми для керування проєктами Asana та Trello.

Сервіси Asana, Wrike, Basecamp або Trello відображають, хто з команди над яким завданням працює. Можна побачити поточний статус для кожного з пунктів у будь-який час, Наприклад, «відкладено», «виконується» чи «завершено». Це значно полегшує асинхронну роботу та унеможливлює плутанину. Скажімо, в Asana можна додати одне і те саме завдання до одного проєкту, відображаючи різні деталі для кожної команди, та відстежувати статуси.

  • Відеотека Vimeo

Vimeo вважається одним із найкращих методів асинхронного спілкування, особливо для великих команд. Це, по суті, колекція відео, пов’язаних з певним проєктом або навчальним середовищем. Ви можете поділитися пояснювальними відео, які команда переглядатиме пізніше. Так, працівникам не доведеться змінювати свій робочий графік, щоб звільнити місце для командної зустрічі.

Рекомендації для підвищення ефективності асинхронного спілкування

Щоб асинхронна комунікація була ще більш ефективною та комфортною для працівників, необхідно сповістити усіх, що це таке, коли в компанії планується застосовувати цей тип спілкування та які у ньому існують правила. Далі варто ознайомити з інструментами та їхніми функціями.

Крім того, успіх асинхронного спілкування також залежить від якості повідомлень для команди. У листі потрібно надавати:

  • Детальну інформацію, щоб уникнути додаткових запитань.
  • Ділитися допоміжними зображеннями, відео, посиланнями та іншими матеріалами.
  • Зазначати термін для відповіді. Проте не квапте колегу, щоб у нього був час подумати над вашим питанням.
  • Вказувати чітку потребу — що саме ви очікуєте від колеги: перегляд, узгодження, аналіз тощо.

Обираючи між синхронним та асинхронним спілкуванням, варто враховувати стиль співпраці. Адже якщо потрібно розв’язати якесь робоче питання, що потребує особистого залучення колег та обмін думками, то підійде синхронізація. Якщо комунікація потрібна лише для пошуку ідей, асинхронний режим є більш доцільним.

Тож, ці типи співпраці можуть існувати разом залежно від завдань, напрямку компанії та розміру команди. Будьте відкриті до експериментів.

Більше інструментів для бізнесу ви можете замовити на нашому сайті.

Добірки сервісів#Microsoft365

Додайте коментар

Усі коментарі публікуються після модерації. Будь ласка, пишіть українською, без спаму та нецензурних слів.

Схожі статті

#Бізнес#Microsoft365#Офіс365
#Microsoft365#Бізнес#Клієнт#Офіс365
#Київстар#Outlook#Microsoft365#Офіс365
#Офіс365#Microsoft365#ОфісТамДеВи
#Azure#Microsoft365#MicrosoftAzure#Офіс365
#Microsoft365#Офіс365#ОфісТамДеВи
#Microsoft365#Офіс365#Технології
#ADWISOR#ATC#Microsoft365#MicrosoftAzure#Azure#ЕлектроннийДокументообіг#ЕДО#Офіс365

Підпишіться на щомісячну розсилку найцікавіших новинПідпишіться на розсилку