Про що:
Бізнес-школа МІМ продовжує загальнонаціональний освітній проєкт ReІnforceUA, мета якого – інтелектуальна підтримка бізнесу та цивільного населення, відновлення та зміцнення української (після)воєнної економіки. Ділимося лекціями жовтня, які були присвячені питанням інновацій, довіри та лідерства, а також впливу антропології на сучасний бізнес.
Алекс Остервальдер, автор бізнес-моделей для Google, Microsoft, IBM, топ-мислитель у менеджменті, виступив з лекцією «Від “театру інновацій” до двигуна зростання – як дізнатися, чи готова ваша компанія до інновацій?» (UA). Під час зустрічі він зазначив, що чимало компаній, які позиціонують себе як інновативні, такими не є:
«Щодо культури для процвітання інновацій – мають бути чинники, які допомагають працювати людям. Вони повинні отримувати багато допомоги, не супротив, а підтримку. Але в компаніях часто бувають ті, хто блокує. І я скажу вам чому: бо бізнес-світ спирається на дві протилежні речі. Перша – це управління тим, що вже існує. А друге – вміння планувати майбутнє. Коли ви управляєте сучасним бізнесом, ви маєте вміти все робити вчасно, натомість дуже часто ці культури стикаються між собою».
Не «кімнати креативності», але архітектура інновацій здатні сприяти розвитку компаній. Про «інноваційну втому», увагу до думок співробітників, незалежно від їх місця в ієрархії, та про можливості, які дає віртуальне середовище для тестування нових ідей говорив дослідник креативності та інновацій Альф Рен. Під час лекції «Епоха доповнених інновацій» (UA) він зауважив:
«Не існує ніякої «чарівної пігулки», яка гарантуватиме компанії інновативне зростання, натомість керівник має дивитися на всі процеси як на неподільну систему і приділяти увагу навіть дрібним елементам, які цілком можуть виявитися ключовими».
Консультант провідних топ-лідерів світу Рон Каруччі вважає, що сьогодні в бізнес спільноті здобувати довіру інших людей – клієнтів, співробітників, сусідів і друзів – важче, ніж коли б то не було. У лекції «Як знову навчитися довіряти» (UA) він зробив акцент на тому, що українці як нація демонструють вражаючу стійкість і справжню віру:
«У першу чергу ви маєте піклуватися про себе і в ці важкі часи маєте співчувати самі собі. Очікування, що ви не можете щось робити, а що навпаки можете, мають бути реалістичними і чесними. Є природнє відчуття горя, яке ви проживаєте. І за таких умов фокусуйтеся на тому, що ви можете контролювати, а чого не можете. Речі, які не підпадають під ваш контроль, не повинні вас надто хвилювати. Ваша нація показала надзвичайну стійкість перед обличчям цих жахів. І ви маєте дбати про стійкість, щоб вона і надалі не зникала».
Голова редакційної ради Financial Times (США) Джилліан Тетт провела цікаву паралель між вивченням антропології та розумінням сучасних бізнес-процесів. У лекції «Anthro-Vision: новий шлях бачення у бізнесі та житті» (UA) вона розповіла, що історично антропологи виділяли дві осі довіри в суспільстві: горизонтальну (коли у маленьких групах люди довіряють один одному як рівні) та вертикальну (коли у великих групах люди довіряють лідеру або інституції). Але у 21 сторіччі ми виділяємо новий вид – нелінійну або розповсюджену довіру. Йдеться про технології, які дозволяють величезній групі незнайомих людей довіряти один одному тільки тому, що вони розділяють одну цифрову платформу.
«Дуже багато з того, що робить криптовалюта, створює ось таку розповсюджену довіру. У класичному розумінні ви довіряєте владі, центральному банку, банкірам. Замість цього криптовалюта працює так, що ви довіряєте натовпу та технологіям. Економісти не зважають на такі питання, але вони важливі для антропології та суспільних наук».
Додайте коментар